sag470 wrote:Els pasos inferiors són senzills, obres menors, comparat amb el desdoblament.
En fi, ja anirem veïent què fan o deixen de fer...
sag470 wrote:És cert que les obres més importants vindran a les Franqueses, que no m'extranyaria que treiessin la via per deixar l'estació com baixador.
Si féssin això, quedaría un cantó Granollers-La Garriga, encara més llarg que el que hi ha ara.
Perquè tingues en compte que de vegades es fan necessàries tres vies (en cas d'incidència per exemple), i La Garriga no té prou capacitat.
Si es fés com dius i en el cas que es desdoblés fins a Vic, llavors el cantó que quedaria seria Granollers-Centelles, llarguíssim.
Pensa que si es desdoblés Montcada Bifurcació-Vic sencera, només quedarien les següents estacions intermitges: Mollet-Santa Rosa, Granollers-Canovelles, Les Franqueses, Centelles, Balenyà-Tona-Seva.
De les altres, La Garriga mantindria la via en cul de sac pels trens que hi tenen origen/final.
Montcada-Ripollet, Parets, Figaró i Sant Martí de Centelles es convertirien en baixadors.
I Santa Perpètua i Balenyà-Els Hostalets sempre han estat baixadors.
sag470 wrote:Així de cap, em surt una dotzena de ponts i passos ja adaptats a doble via, entre Parets i la Garriga. Desde Parets, el de la C17, el de Can Guitet, el de la C35, el de la C352, tots els passos urbans de Canovelles, el de la Ferreria, el de Cal Gavatx, el del Molí i el de la BV-1433. La resta de passos són senzills d'adaptar. Diria que el més complex és el pas de la ctra.de Samalús, a no ser que desviin la ctra per 11 de setembre.
El més complicat és un que està a Palou.
I no n'hi ha tants d'adaptats com dius, en tot cas, els quatre principals, que són els ponts del Congost, de la Riera de Tenes, de la C-17, i de l'enllaç C-17/C-33/AP_7, no ho estan, d'adaptats.
sag470 wrote:Dubto que es soterri a Mollet perque és molt costós. És un túnel a molta baixa cota i longitud llarga.
No fa cap falta fer-ho.
sag470 wrote:Santa Perpètua semblant, pero més senzill de soterrar, o desviar com s'escolta.
Ja, però no fa cap falta fer-ho.
sag470 wrote:A Montcada, la solució és costosa, pero no crec que hagi cap millor. El principal problema és la desaparició de l'estació de Manresa. Una alternativa podria ser ampliar el túnel, expropiar un parell d'edificis a Sant Joan, enderrocar l'estació
No entenc de què parles. A Montcada, les peticions de soterrament són a la R2, no a la R3 ni la R4.
Però clar, el problema gros és entre Montcada-Ripollet i el riu Ripoll, on s'hauria d'expropiar un tros de carrer.
Veïent com estan en aquell ajuntament, poc menys que tabú.
sag470 wrote: i fer el salt a l'alçada de la cimentera.
Això ja està previst.
sag470 wrote:El túnel de Can Cabanes és a Montmeló.
Gràcies.