Page 21 of 58

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 12:33
by faristol
Bones fotos ja que a la tele no n'han sortit pas encara, afortunadament entre els movils e internet, hi ha mes vies d'informacio, i no es poden minimitzar segons quines coses, el cop haura sigut bastant fort, ja que la part baixa del tester de la 111 s'enfonsat força i s'haura notat molt entre els viatgers, encara que sort que la velocitat actual de les unitats no es molt alta.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 14:09
by Platanito
Atenció a la foto de l'edició online d'El Periódico:



http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Image

Pretenen fer-nos creure que el culpable ha estat... una granota! Suposo que si la foto és d'avui es tracta del tren-taller. O això, o hi ha una mala fe més que evident a l'hora de documentar les notícies.

:avall

:tancat del Col.legi de Periodistes de Catalunya!

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 14:26
by liniadelRipollés
Sí, és el tren taller. He creuat amb ell entre Valldoreix i Sant Cugat, en una situació surrealista: tots dos trens anàvem a contravia. El tren està numerat com 162.

Platanito wrote:Atenció a la foto de l'edició online d'El Periódico:



http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Image

Pretenen fer-nos creure que el culpable ha estat... una granota! Suposo que si la foto és d'avui es tracta del tren-taller. O això, o hi ha una mala fe més que evident a l'hora de documentar les notícies.

:avall

:tancat del Col.legi de Periodistes de Catalunya!

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 15:17
by victorcasta
Aquests últims dies se circulava sense la supervisió de l'ATP.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 15:24
by wefer
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------------
Els trens de Ferrocarrils accidentats circulaven sense sistema de control de velocitat per unes obres

1. • Quatre passatgers han resultat lesionats de caràcter lleu en el xoc
EFE
BARCELONA


Els trens de la companyia Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que han xocat avui circulaven sense el sistema de limitació de la velocitat (ATP) a causa d'unes obres de millora de la línia, segons han informat avui responsables de la companyia.

El director general de la unitat de negoci de FGC, Ramon Borrell, ha informat en roda de premsa que en el tram on s'ha produït la topada s'estan portant a terme obres de millora del servei i no s'utilitza l'ATP.

Segons FCG, aquesta circumstància està prevista en el reglament de la companyia i havia estat comunicada als operaris de l'empresa, especialment als maquinistes i als que treballen en els centres de control; per tant, els trens es regien pels senyals verticals de la via, com els semàfors.

A 10 quilòmetres per hora

L'accident s'ha produït quan han xocat un tren parat en un semàfor entre les estacions de les Planes i la Floresta i un altre que circulava en el mateix sentit i que hi ha topat per darrere a una velocitat de 10 quilòmetres per hora, després de frenar.

A causa de l'accident, quatre dels 300 passatgers dels dos trens han patit ferides lleus, mentre un dels combois encara està parat a la via i serà retirat entre les cinc i les sis de la tarda. Així doncs, el servei funciona amb una sola via en tots dos sentits i amb un reforç d'autobusos llançadora.

Un altre xoc el passat dia 9

Es dóna el cas que el 9 de maig passat dos trens dels Ferrocarrils de la línia de Manresa-Igualada es van trobar frontalment a l'estació de Sant Vicenç de Castellet (Bages) i van aconseguir aturar-se a uns 35 metres de distància l'un de l'altre.

Segons Balagué, arran d'aquella incidència, la companyia ha obert un expedient disciplinari a un conductor i a un operador del centre de control davant la sospita que van incomplir el reglament de circulació i el seu error humà va originar una situació de risc.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 15:28
by Serie-1000-metro
Jo e vist a la Antena 3 al telediario les imatges dels trens, no s'havia que encara circulaven les granotes, ja que a sortit, una granota i una 111, com a trens implicats, ara es curiós que els dos trens accidentats segons les imatges d'Antena 3 no tenien ni una sola rallada, també preguntar algu sap que es, o com actua: "el freno de vias", perque han dit que el freno de vias no a actuat correctament.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 15:31
by Serie-1000-metro
Per les imtges de Antena 3, no se si era el tren taller, alumillor si XD.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 15:36
by Estrella_de_Galicia

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 15:46
by Platanito
Com bé ha dit en liniadelRipollés, es tracta del tren-taller. Veig que la desinformació s'expandeix com la pòlvora gràcies als noticiaris "seriosos" com Antena 3 Noticias.

Per sort, els d'El Periódico m'han fet cas:
Apreciado David,

Ya hemos modificado el pie de foto con la corrección que usted nos ha indicado.

Le agradecemos la confianza que deposita en nosotros.

Atentamente,
El Periódico on line
http://www.elperiodico.com


-----Mensaje original-----
Enviado el: miércoles, 21 de mayo de 2008 14:39
Para: SECCION ONLINE EL PERIODICO
Asunto: Pie de foto noticia accidente Ferrocarrils

En la edición online del día de hoy, la noticia relativa al accidente de dos trenes de Ferrocarrils de la Generalitat en Les Planes posee un pie de foto incorrecto, ya que define al tren que aparece en la imagen como uno de los dos accidentados, cuando en realidad se trata de un tren-taller proveniente de la transformación de una unidad de una serie que se retiró de la circulación hace más de 10 años, tren-taller que se dirigió al lugar de los hechos para ayudar al reencarrilamiento de las unidades afectadas y que por tanto de ninguna manera se ha visto implicado en el accidente.

Atentamente,

David Benlliure.

Periodistes, de mal en pitjor

Posted: Wednesday 21/05/2008 15:54
by Guigui
El Periódico wrote:Un altre xoc el passat dia 9

Es dóna el cas que el 9 de maig passat dos trens dels Ferrocarrils de la línia de Manresa-Igualada es van trobar frontalment a l'estació de Sant Vicenç de Castellet (Bages) i van aconseguir aturar-se a uns 35 metres de distància l'un de l'altre.
En què quedem? Xoc o "trobada frontal"?*

Els periodistes, ni idea de ferrocarril, ni idea de llengua, ni idea de res de res. Ja tenen el graduat escolar?

*La resposta prou que la sé, era una pregunta retòrica.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 16:25
by victorcasta
M'agradaria saber quin sistema de suport utilitzen a FGC, com el Tren-Stop a FMB, en cas de fallada d'ATP.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 16:52
by liniadelRipollés
No n'hi ha.
victorcasta wrote:M'agradaria saber quin sistema de suport utilitzen a FGC, com el Tren-Stop a FMB, en cas de fallada d'ATP.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 17:49
by Serie-1000-metro
A hores d'ara, encara està el tren taller per allà, es per anari a ferli fotus, per cuan torni a pujar cap amunt.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 21:13
by Jordilar
Tant el susto del dia 9 com l'incident d'aquest matí son situacions que posen al descovert la falta de formació per prevenir les conseqüències de la desconnexió o inhibició d'alguns sistemes de seguretat, en paraules clares, aquesta gent no sap circular sense ATP, Blocatje automàtic i CTC. Tampoc saben assumir els riscos de fer un ultrapassament autoritzat per burlar el diferímetre i fer dues entrades a sentit contrari simultànies en una estació en via única, per evitar el retrás d'un dels trens.

Sal·lutacions.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 21:32
by josep_serre
Sobre l'accident d'avui, connotacions polítiques, sobren, si un tren passa una senyal en vermell les conseqüències són les mateixes independentment de qui governi.

Sobre la circulació sense ATP, abans en tots els casos en què es desconnectava l'ATP era obligatòria la presència d'un agent d'acompanyament, pel que es veu actualment es tolera per part de l'empresa, dels treballadors i dels sindicats que no sigui així, això no vol dir que el tren circuli sense cap sistema de seguretat, hi ha unes senyals lluminoses a la línia i un maquinista que les ha d'obeir.

Pel que fa al que es va produir a Sant Vicenç de Castellet, no és cert que aquella estació no permeti l'entrada simultània de dos trens, allà el problema va ser un altre, no sé ben bé quin però no el que has dit.
Jordilar wrote:Tant el susto del dia 9 com l'incident d'aquest matí son situacions que posen al descovert la falta de formació per prevenir les conseqüències de la desconnexió o inhibició d'alguns sistemes de seguretat, en paraules clares, aquesta gent no sap circular sense ATP, Blocatje automàtic i CTC. Tampoc saben assumir els riscos de fer un ultrapassament autoritzat per burlar el diferímetre i fer dues entrades a sentit contrari simultànies en una estació en via única, per evitar el retrás d'un dels trens.

Sal·lutacions.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 21/05/2008 21:43
by Mako448
I aquesta tarda una altra incidència a FGC,en aquest acs a la línia del Llobregat,s'ha interromput el servei entre Abrera i Martorell per una averia,i els autobusos que han cobert el servei substitutori han estat els mateixos que els d'aquest matí a la lína del Vallès.

Estic preocupat per FGC,que està passant últimament que hi han molt enrenou?,entre topades com la d'avui,que per qüestio de centímetres no n'hi ha una topada,retards,averies,etc....FGC sembla que s'estigui 'renfetitzant'

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 21:45
by liniadelRipollés
Aquest accident, per la situació exacte del lloc de la topada, de la situació exacta del primer tren, de la situació del senyal de blocatge més proper -immediatament a la cua del primer tren, potser alliberant-lo- s'ha d'analitzar molt bé.



Jordilar wrote:Tant el susto del dia 9 com l'incident d'aquest matí son situacions que posen al descovert la falta de formació per prevenir les conseqüències de la desconnexió o inhibició d'alguns sistemes de seguretat, en paraules clares, aquesta gent no sap circular sense ATP, Blocatje automàtic i CTC. Tampoc saben assumir els riscos de fer un ultrapassament autoritzat per burlar el diferímetre i fer dues entrades a sentit contrari simultànies en una estació en via única, per evitar el retrás d'un dels trens.

Sal·lutacions.

Re: Seguretat / Incidents metro/FGC

Posted: Wednesday 21/05/2008 21:50
by josep_serre
Recordo haver-me fixat en l'enclavament de Les Planes fa molts anys, quan encara existia taquilla a l'estació i la senyal de sortida de l'estació indicava parada fins que s'alliberava el circuït de via següent al de la següent senyal, és possible però que actualment no sigui així, els enclavaments que s'han instal·lat a la Llobregat-Anoia tenen pel que jo sé, no ho he comprovat un funcionament semblant
liniadelRipollés wrote:Aquest accident, per la situació exacte del lloc de la topada, de la situació exacta del primer tren, de la situació del senyal de blocatge més proper -immediatament a la cua del primer tren, potser alliberant-lo- s'ha d'analitzar molt bé.



Jordilar wrote:Tant el susto del dia 9 com l'incident d'aquest matí son situacions que posen al descovert la falta de formació per prevenir les conseqüències de la desconnexió o inhibició d'alguns sistemes de seguretat, en paraules clares, aquesta gent no sap circular sense ATP, Blocatje automàtic i CTC. Tampoc saben assumir els riscos de fer un ultrapassament autoritzat per burlar el diferímetre i fer dues entrades a sentit contrari simultànies en una estació en via única, per evitar el retrás d'un dels trens.

Sal·lutacions.

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB

Posted: Wednesday 21/05/2008 22:25
by Ferry1ac1
des que els de FGC van posar en marxa les noves sales de comandament sembla que la cosa se'ls descontrola bastant per no dir molt! A més tots els accidents són per coses que semblen molt estúpides i inverosímils! (com a mínim a mi) i gràcies que els trens anaven a poc a poc perquè sinó potser les conseqüències serine pitjors.

Realment haurien de fer una auditoria de l'empresa i dels seus protocols perquè això passa de taca d'oli!

Més detalls del xou a Pl. Catalunya

Posted: Thursday 22/05/2008 10:32
by Guigui
Més coses del petit sarau que hi va haver ahir a Pl. Catalunya. Pels volts de les quatre de la tarda, només eren accessibles les vies 1 i 2, mentre la resta estava precintada. Els trens sortien, en principi, cap a Reina Elisenda i el Vallès de la via 1 i a l'Av. Tibidabo de la via 2. En el meu cas, volia agafar un L6, a la meva via va entrar un S2, els teleindicadors es van apagar, tothom estava atonyinat al voltant dels informadors i, quan ja m'hi atansava, veig que salta a L6.

Un punt negatiu per a FGC: no hi havia informadors ni cap rètol informant de la incidència abans de la barrera tarifària; els informadors eren tots a peu de tren. És a dir, la gent es trobava el pollastre un cop ja havia validat el bitllet.