Page 22 of 62

Re: Quin domini de geografia!

Posted: Friday 30/04/2010 2:58
by Alex_C4
Guigui wrote:
Algú wrote:Molins de Rei (Barcelonès)
:xiuxiu
Quina gent més llesta! Per cert el 3cat24 diu que un noi s'ha colat davant dels nassos del conseller i companyia

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 05/05/2010 20:31
by Mako448
Promo de TV de Rodalies Catalunya i 012:

http://www.youtube.com/watch?v=SPCOjVUa ... dded#at=21

Apareix un Civia peró el so de frenada és d'una 447 :) .I el Civia és a Montgat,i el Xavi Coral a Montcada i Reixac Sta.Maria i diu que ja arriba el tren :)

Ja ho havia dit

Posted: Wednesday 05/05/2010 20:34
by UT440_132M
Mako448 wrote:Promo de TV de Rodalies Catalunya i 012:

http://www.youtube.com/watch?v=SPCOjVUa ... dded#at=21

Apareix un Civia peró el so de frenada és d'una 447 :) .I el Civia és a Montgat,i el Xavi Coral a Montcada i Reixac Sta.Maria i diu que ja arriba el tren :)
Ja l'he ficat jo en aquest fil /viewtopic.php?f=15&p=168026#p168026 :fijate

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 14/05/2010 16:06
by metring
A veure si els qui enteneu sobre aquests temes podeu dir què tal funcionen:

http://www.convergencia.org/fitxa_notic ... s_ID=22841&

CiU proposa incorporar nous sistemes de control i senyalització a la xarxa de rodalies per augmentar la freqüència de pas i reduir els temps de viatge a curt termini

Rull: “amb els sistemes de conducció automàtica ERTMS o LZB, que ja funcionen amb èxit a Madrid, s’aconseguirien els màxims nivells de seguretat i una millora substancial del servei de Rodalies de Catalunya”

Josep Rull, diputat de CiU al Parlament, ha presentat una proposta de resolució, per tal d’instar el Govern a “acordar amb el Govern de l’Estat la incorporació dels sistemes de conducció automàtica ERTMS (European Rail Traffic Management System) o LZB (Linienzugbeeinflussung), indistintament, a Rodalies de Catalunya, per tal que puguin començar a ser operatius a partir de 2011”.

El diputat nacionalista ha insistit en moltes ocasions sobre “el greu problema de capacitat que impedeix que es pugui fer un increment substancial dels serveis que circulen a la xarxa de Rodalies de Catalunya”. A pesar que el Pla d’infraestructures ferroviàries de rodalies de Barcelona, aprovat per l’Estat darrerament, pot ajudar a pal·liar aquesta situació, “la solució tampoc és suficient, ja que no preveu la quadriplicació de vies en els accessos nord i sud de Barcelona, i es limita a plantejar duplicacions de vies allí on encara hi ha via única, després de més d’un segle (Montcada - Vic i Arenys de Mar - Blanes)”.

A més, Josep Rull ha destacat, que “aquestes millores de la infraestructura es plantegen a mig termini i no podem ser optimistes amb els terminis, tenint en compte el baixíssim nivell de compliment de l’Estat amb Catalunya”. En efecte, tal com ha recordat Rull, “el Ministeri de Foment només ha estat capaç de finalitzar un 2,40% de les actuacions a què es va comprometre, el setembre de 2006, en el protocol que va signar amb del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, la vigència del qual fineix de setembre de 2012”.

És per tot això que, segons Josep Rull, “la solució a la gran saturació de la nostra xarxa de Rodalies passa per millorar els sistemes de control i senyalització, incorporant sistemes que ens permetin treure el màxim nivell de rendiment a les infraestructures, a curt termini”.

Josep Rull ha explicat, que “els sistemes proposats són LZB i ERTMS, noves tecnologies que ja han estat incorporades amb èxit en el sistema de rodalia de Madrid, on ha proporcionat diversos avantatges, com un millor funcionament de les estacions, una notable descongestió de les andanes en hora punta, una apreciable disminució en els temps de viatge, l’ampliació en les opcions d’interconnexió entre rodalies i la xarxa de metro i la duplicació de la capacitat de circulació de trens en direcció nord - sud, entre d’altres”.

L’LZB (en alemany Linienzugbeeinflussung, influència lineal en el tren) és un sistema en què la informació es transmet via cable el qual porta totes les dades d’una determinada àrea d’influència. Les dades es transmeten a l’equip de conducció del tren, que actua en conseqüència. El sistema ajusta la distància de seguretat entre trens, prescindint de la senyalització tradicional semafòrica. Això garanteix una freqüència màxima de pas de trens.

L’ERTMS (European Rail Traffic Management System, Sistema de Gestió de Trànsit Ferroviari Europeu), per la seva banda, és un sistema de comandament i control de trens per aconseguir l’interoperabilitat entre diferents xarxes ferroviàries. Aquest sistema atorga els mateixos avantatges que l’LZB en l’àmbit de freqüències de trens i minimitza les eventuals errades humanes.

Josep Rull ha destacat, que “amb la instal·lació del sistema ERTMS, que es pot considerar entre els més moderns d’Europa en les línies de rodalies, s’aconseguirien els màxims nivells de seguretat i una alta freqüència de serveis. Juntament amb el sistema LZB, permetrien una millora substancial en el funcionament del servei de Rodalies de Catalunya”.

Segons el diputat nacionalista, “ara que la Generalitat té traspassades, per bé que parcialment, les competències en matèria de transport ferroviari de rodalies, caldria liderar aquesta millora en la tecnologia emprada a la nova Rodalies de Catalunya”.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 14/05/2010 20:52
by victorcasta
Qui demostra que no té ni idea és en Josep Rull, ja que aquesta idea ja l'han tinguda abans al Ministeri de Foment, i ja s'està instal·lant la xarxa de ràdio necessària per a l'ERTMS (el GSM-R). I tenint l'ERTMS, és una estupidesa posar també l'LZB.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 21/05/2010 13:26
by Mako448
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... garraf.jsp

Dijous, 20 de maig de 2010 - 12:00h
Nova freqüència de pas per hora i sentit a l'estació de Garraf

L'estació comptarà amb una freqüència de pas de 2 trens cada hora per sentit i durant els caps de setmana del període estival, també s'incrementarà el servei a l'estació de Platja de Castelldefels

A partir del dissabte 22 de maig, Renfe amplia la seva freqüència de pas a l'estació de Garraf, una modificació que es mantindrà de manera permanent en els horaris de la línia R2 sud. La nova freqüència ofereix un tren cada 30 minuts per sentit, el que duplica el número de connexions de les que disposava l'estació de Garraf tant en sentit nord com sud, i se suma a l'oferta habitual de la línia R2 sud a aquesta estació on en hora punta es disposa d'un tren cada 15 minuts.

Aquesta modificació permetrà disposar de dos trens per hora i sentit el que representa gaudir de 36 connexions en sentit sud, 16 més de les que aquesta estació disposava en aquest sentit, i en direcció Barcelona d'un total de 39 trens diaris, 20 més que en l'actualitat.

A més, des del dissabte 22 de maig i durant els caps de setmana del període estiuenc, Renfe amplia els horaris de la línia R2 sud de Rodalies de Catalunya a l'estació de Platja de Castelldefels. Aquest augment de freqüències té com a objectiu atendre la demanda que es genera durant aquest període a aquesta zona costera.

L'estació de Platja de Castelldefels de la línia R2 sud (Sant Vicenç de Calders- Estació de França), augmentarà la seva oferta actual amb 17 trens més durant els caps de setmana i festius dels propers mesos de maig, juny, juliol, agost i setembre.

Les noves parades es realitzaran tant en els serveis direcció Barcelona com en direcció sud el que permetrà facilitar els desplaçament cap a les estacions costeres d'aquesta línia. En direcció sud, entre les 10.00 i les 13.00 hores s'incorporen 8 noves freqüències de pas que permetran facilitar el trasllat cap a la costa, i en direcció Barcelona seran un total de 9 noves freqüències entre les 16.00 i les 20.00 hores, el que significarà duplicar el número de trens en aquesta franja horària per la tornada cap Barcelona al vespre. D'aquesta manera, s'arribarà a una freqüència de pas de quatre trens per hora, amb l'objectiu de facilitar el retorn dels clients que s'han desplaçat fins les platges d'aquesta població.

Els nous horaris de la R2:
http://www10.gencat.cat/gencat/binaris/ ... 125693.pdf

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 21/05/2010 13:47
by metring
Això és inherent al traspàs, o ja s'incrementaven les freqüències abans, pel període estival?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 21/05/2010 13:50
by Mako448
metring wrote:Això és inherent al traspàs, o ja s'incrementaven les freqüències abans, pel període estival?
A partir de demà,TOTS els EDF-Vilanova faràn parada a Garraf,i és quedarà per sempre així,tant sigui estiu com hivern.Per tant,el reforços de període estival consistirà a fer aturar uns quants SVC-EDF durant dissabtes i festius a l'estació de Platja de Castelldefels,i a diferència d'anys enreres,seràn més circulacions i en els dos sentits(anys enreres nomès ho feien amb els que anaven cap a Barcelona sinó m'equivoco)

Metro, metro i més metro...

Posted: Friday 21/05/2010 22:44
by Pere
Ja comença la febre metroitzadora de la Generalitat...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 21/05/2010 23:10
by metring
I que no reobrin Vallcarca...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 22/05/2010 0:17
by Altaria_Trianilla
A veure quan ens donen Regionals i podem fer un Tortosa - Cerbère parant a totes :)

Metro Puigcerdà

Posted: Saturday 22/05/2010 0:42
by UT440_132M
Esperem que no ho vulguin aplicar a la línia de Puigcerdà, si ja van lents ara que només fan 4 parades fins a Vic, i les fan totes menys Borgonyà i La Farga de Bebié, de Vic en amunt, no vull imaginar parant a totes i cadascuna de les estacions i baixadors de la línia, trigarien 5 hores! :wc Acabariem així :ovni

Re: Metro Puigcerdà

Posted: Saturday 22/05/2010 21:45
by Pere
UT440_132M wrote:Esperem que no ho vulguin aplicar a la línia de Puigcerdà, si ja van lents ara que només fan 4 parades fins a Vic, i les fan totes menys Borgonyà i La Farga de Bebié, de Vic en amunt, no vull imaginar parant a totes i cadascuna de les estacions i baixadors de la línia, trigarien 5 hores! :wc Acabariem així :ovni
Per sort sembla que la tendència respecte la línia de Puigcerdà és encara reduïr més el temps de viatge.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 23/05/2010 12:30
by Mako448
En Manel Nadal va dir que en algunes línies de Rodalies és passarien de 'horaris' a 'freqüències',per tant si no és fa trams de 4 vies o variants ferroviàries per fer-hi passar serveis Civis de Rodalies,ja em veig els SVC-EDF de la R2 aturant-se a totes les estacions excepte Garraf.

A Madrid crec que algunes línies de Rodalies funcionen com 'freqüències',i no com 'horaris'.Doncs a Barcelona volen aplicar el mateix em sembla.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 23/05/2010 13:18
by Pere
Una de les coses que fa temps que espero és que organitzin millor els horaris de rodalies, aquests murals de les estacions d'1 metre i aquests horaris de butxaca tant llargs es podrien reduïr a molt menys ja que, excepte a la línia de Vic, en molts dels casos els trens passen al mateix minut horari de cada hora.

Anem bé

Posted: Sunday 30/05/2010 9:58
by metring
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... 100120.php

Menys inversió per mantenir les Rodalies

Entre el 2007, l’any de la crisi, i el 2009 la despesa es va reduir un 15%. Ara hi treballen 50 treballadors menys

Q.T.
Barcelona
Ult. Act. 30/05/2010 03:45

La crisi de Rodalies sembla oblidada. Pels usuaris perquè els nivells de puntualitat han pujat en els darrers mesos. Però també sembla oblidada pels responsables de la infraestructura, Adif, que han rebaixat la inversió en manteniment i el personal contractat des de les incidències de 2007. En concret, la despesa de 2009 va ser un 15% més baixa que el 2007. Per a aquest any s’espera un petit repunt del 4% si la retallada en la despesa que ha de fer la companyia ferroviària no afecta aquesta partida.

El que sí que seguirà baixant aquest 2010 és el personal d’Adif dedicat al manteniment. Dels 515 treballadors que es dedicaven a aquestes tasques el 2007, se n’han quedat gairebé 50 pel camí. Aquest 2010 només 476 treballadors fan manteniment a les línies de Rodalies.

Totes aquestes dades s’han fet públiques en resposta a una pregunta parlamentària del diputat de CiU Josep Rull. El responsable d’infraestructures de la federació nacionalista va atribuir aquesta davallada a les “males negociacions del traspàs”, ja que el govern no té cap control sobre la infraestructura. “I això és especialment greu perquè tots sabíem que el que més fallava de Rodalies era la infraestructura”, lamenta Rull.

El diputat nacionalista considera que el nivell mínim de manteniment de la xarxa hauria de ser com el del 2007, i apunta que “en un moment com l’actual en què Foment retallarà noves inversions a la xarxa el manteniment és encara més important”.

La notícia de la rebaixa en la inversió de manteniment coincideix amb la incertesa generada per la retallada que té previst anunciar el ministre Blanco. Una de les prioritats del conseller Nadal serà salvar totes les inversions relacionades amb el pla de Rodalies. Ara mateix, en marxa, només hi ha una gran obra: la nova estació de Sagrera-Meridiana. La resta són petites obres a l’espera que es concreti el calendari dels principals projectes, com la Cornellà-Castellfedels o el desdoblament a Vic.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Sunday 30/05/2010 12:46
by josep_serre
A l'estiu ja es feien parar alguns trens més a Garraf els caps de setmana tot i que més aviat a l'agost, jo ho veig positiu, abans hi parava un de cada dos trens amb destinació a Vilanova i ara hi paren tots i fins ara Garraf tenia un servei molt dolent.

Sobre l'enquesta es van notant millores tot i que poc a poc i encara és aviat
metring wrote:Això és inherent al traspàs, o ja s'incrementaven les freqüències abans, pel període estival?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 03/06/2010 10:47
by metring
http://www.regio7.cat/manresa/2010/06/0 ... 87481.html

Artur Mas viatjarà en tren de Barcelona a Manresa per conèixer l´estat de la línia


Ho farà per la línia de Rodalies de Renfe, amb l'objectiu de conèixer de primera mà l'estat de les infraestructures ferroviàries del Bages
03:15

REDACCIÓMANRESA Artur Mas, secretari general de Convergència i candidat a la presidència de la Generalitat, viatjarà avui en tren des de Barcelona fins a Manresa. Ho farà per la línia de Rodalies de Renfe, amb l'objectiu de conèixer de primera mà l'estat de les infraestructures ferroviàries del Bages. Mas preveu arribar a l'estació de Renfe pels volts de 3/4 d'11 del matí.
A la 1, farà una visita a la residència els Comtals d'Ampans, un equipament que es va inaugurar el 2005 i que dóna atenció a 30 persones adultes amb trastorns de la conducta i amb necessitats de suport limitat. Al final de la visita, és previst que Mas signi com a Amic d'Ampans, una iniciativa de suport social i sensibilització a favor de la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual.
Posteriorment, el secretari general de CDC dinarà amb militats i simpatitzants al restaurant La Sala de Sallent i visitarà les Enramades. A les 7 de la tarda, a la sala d'actes de la FUB, a Manresa, conversarà amb Pilar Rahola, en el marc de l'acte de presentació del llibre La màscara del rei Artur.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 03/06/2010 14:50
by Lluita1714
I això és una notícia!??!?!?!?!?!

Si tinguéssim polítics de debò, això seria el més normal del món!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 03/06/2010 16:54
by josep_serre
Més tenint en compte que es tracta d'algú que havia estat conseller d'Obres Públiques.