Page 22 of 40

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Monday 03/09/2012 19:00
by canalcole
metring wrote:Però als bars continuen venent els bitllets?
Sí, però des que va passar això... :roll:

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix sense vendre bitllets

http://cugat.cat/noticies/Societat/79291.htm

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix mantenint tancats el servei de venda de bitllets, l'oficina d'atenció a l'usuari i la cafeteria a causa de la fallida de l'empresa concessionària. Els usuaris consultats per Cugat.cat consideren inadmissible que no hi hagi personal des de fa més d'una setmana per informar-los davant qualsevol incidència. Ara per ara, la situació està estancada fins que no s'adjudiqui una nova concessió.

Des de fa més d'una setmana a l'estació de Renfe local no es poden comprar bitllets, no hi ha servei de cafeteria o oficina d'atenció a l'usuari. Això és fruit, segons la companyia, a la impossibilitat de renovar el contracte a l'empresa que gestionava el servei i que actualment es troba en un procés concursal.

Els afectats d'aquest contratemps són els usuaris que es veuen obligats a comprar els seus bitllets al seu destí. Els clients de Renfe entrevistats per Cugat.cat veuen amb indignació que la companyia encara no hagi solucionat aquesta situació. Un d'ells ha explicat que aquestes mancances devaluen la qualitat del servei.

La companyia encara no ha anunciat la data de la nova adjudicació del servei a la parada de Sant Cugat, per on passa la R8.

Aquesta situació també es reprodueix a les estacions que Renfe té a Rubí i Cerdanyola.

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Monday 03/09/2012 19:23
by metring
canalcole wrote:
metring wrote:Però als bars continuen venent els bitllets?
Sí, però des que va passar això... :roll:

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix sense vendre bitllets

http://cugat.cat/noticies/Societat/79291.htm

L'estació de Renfe a Sant Cugat segueix mantenint tancats el servei de venda de bitllets, l'oficina d'atenció a l'usuari i la cafeteria a causa de la fallida de l'empresa concessionària. Els usuaris consultats per Cugat.cat consideren inadmissible que no hi hagi personal des de fa més d'una setmana per informar-los davant qualsevol incidència. Ara per ara, la situació està estancada fins que no s'adjudiqui una nova concessió.

Des de fa més d'una setmana a l'estació de Renfe local no es poden comprar bitllets, no hi ha servei de cafeteria o oficina d'atenció a l'usuari. Això és fruit, segons la companyia, a la impossibilitat de renovar el contracte a l'empresa que gestionava el servei i que actualment es troba en un procés concursal.

Els afectats d'aquest contratemps són els usuaris que es veuen obligats a comprar els seus bitllets al seu destí. Els clients de Renfe entrevistats per Cugat.cat veuen amb indignació que la companyia encara no hagi solucionat aquesta situació. Un d'ells ha explicat que aquestes mancances devaluen la qualitat del servei.

La companyia encara no ha anunciat la data de la nova adjudicació del servei a la parada de Sant Cugat, per on passa la R8.

Aquesta situació també es reprodueix a les estacions que Renfe té a Rubí i Cerdanyola.
Només té un nom això: vergonya!!

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Wednesday 05/09/2012 16:41
by França451
Y ahora resulta que empiezo a comprenderlo todo. Me explico:
Unos mensajes más arriba me explicásteis que al comienzo de la R7 todos sus servicios iban a Martorell, como demuestra también el horario del 2008 de la R4 donde los servicios mixtos R4/R7 eran seis en total y todos circulaban hasta Martorell. Hablamos en aquel entonces de una frecuencia UAB-Martorell de entre veinte y treinta minutos, que a partir de 2010 se empezó a recortar: primero el 50% de servicios se recortaron a la UAB. Posteriormente los mixtos R4 con las modificaciones de horarios se fueron recortando hasta quedar solamente en tres, y sólo hasta la UAB.

El junio pasado, con la excusa de "descongestionar el túnel de Catalunya" y aumentar frecuencias en la R4, (promesa que se pasaron por el Arc de Triomf), como vieron que la R7 más allá de la UAB "transportaba aire", como ellos decían, jodieron la R7 iniciándola en Sant Andreu Arenal "para descongestionar el túnel de Plaça Catalunya" y crearon la R8, para ver si desde Mollet, Montmelò y Granollers conseguían más viajeros a Rubì y Sant Cugat que con la antigua R7.

Luego cambió el gobierno de turno y los nuevos, como han visto que el negocio en estas estaciones no les ha rentado, han cerrado el edificio de viajeros y no tienen ningún interés en reabrirlo. Mientras tanto la frecuencia de la R8 ha quedado relegada a 60 minutos para la eternidad. La promesa del año pasado de "si se usaba aumentamos frecuencia" no se cumplió, y como consideran que Sant Cugat, Rubì y la UAB no tienen suficiente demanda, ahora no se molestan en que una nueva concesionaria se ocupe de los edificios de las tres estaciones.

Con lo cual tenemos tres estaciones que no sirven para nada, en una línea que tampoco ha servido para nada y con una frecuencia que tampoco sirve para nada. La estocada final es más que clara: al actual gobierno NO LE INTERESA PARA NADA LA R8, que considera, asi como la R7, "un capricho de los gobiernos anteriores", y harán todo lo posible por quitársela del medio. ¿Cómo? Degenerándola más y más, como están haciendo con la línea de la Pobla de segur los detractores que la ponen verde y a parir día sí día también.

Lo próximo tal cual están las cosas va a ser el cierre de la R8 y dejar sin servicio a Sant Cugat y Rubì.

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Thursday 06/09/2012 3:54
by 437.001
De hecho, una de las excusas para la creación de la R8 fue "Sant Cugat y Rubí ya tienen a FGC para ir a Barcelona". Lluís Recoder (ex-alcalde de Sant Cugat) dixit.

Por lo que parece, nunca se les ocurrió conectarla por el otro lado, el que daría realmente pasajeros: el del Papiol-Molins-L´Hospitalet.
Podría ser una excelente excusa para prolongar la R1 (obviamente, no todos los servicios) y dar servicio a esta zona que ahora no está bien comunicada y no tiene FGC para suplirlo.
Y aparte, podría permitir descongestionar un poco más la estación de l´Hospitalet.

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Wednesday 12/09/2012 10:55
by França451
Ya lo dije yo hace tiempo: la R1 se ha tenido mucho interés en meterla primero por el centro de Barcelona y luego a Molins, donde no pinta nada. Y lo de los servicios de la R1 de Hospi a Molins de 8 a 11 de la noche, se me respondió en este foro que eran innecesarios. Vamos a ver qué pasa con los edificios de Sant Cugat, rubì y la UAB, pero esto me suena más a que a los políticos de turno de ahora no les guste la línea y quieran degradarla...

Por otro lado hay una cosa que no tuve en cuenta en mi anterior post: la R8 es una línea transversal. Simplemente preguntad a los madrileños que hace Renfefomentadif con las líneas transversales... :roll:

Orbital o perifèrica

Posted: Wednesday 12/09/2012 13:01
by Guigui
França451 wrote:Por otro lado hay una cosa que no tuve en cuenta en mi anterior post: la R8 es una línea transversal.
Si de cas, és orbital o perifèrica, ja que no penetra pel centre del nucli de rodalia, que és Barcelona.

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Wednesday 12/09/2012 13:18
by albert28
França451 wrote:Ya lo dije yo hace tiempo: la R1 se ha tenido mucho interés en meterla primero por el centro de Barcelona y luego a Molins, donde no pinta nada. Y lo de los servicios de la R1 de Hospi a Molins de 8 a 11 de la noche, se me respondió en este foro que eran innecesarios.
Yo los veo bien ya que mejoran la frecuencia entre hospitalet i molins. Pues los de la R1 entre 8 y las 11 podían poner alguno más ya que con las frecuencias de la R4 a partir de las 9 te puedes morir esperando.

Pues si la R7 o R8 no les interesa mucho para que las ponen. Y esto de ir modificando y creando líneas para luego considerarlas como innecesarias es una tocada de narices a los usuarios que las usan y encima lo hacen gente (los políticos) que apenas usa el transporte público al año o en su vida.

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Thursday 25/10/2012 22:54
by joan89
volia preguntar que si en la estació de cardañola uab , encara esta " el problema " de no poder validar a l'estació, ja que hi va moltisima gent.

El problema que ha tingut tant sant cugat com rubi es que aquestes estacions no estan al centre de la ciutat

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Thursday 25/10/2012 23:58
by komatek
Jo vaig passar farà cosa de dues setmanes i les màquines de validar funcionaven. Pel que fa a les màquines de vendre tiquets, en vaig veure una però no m'hi vaig fixar si funcionava, per si de cas estava el taquiller a la taquilla.

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Monday 19/11/2012 15:56
by joan89
bona tarda, l'altre dia em vaig fixar que han posat barreres noves a l'estació d la UAB , ja que abançs tenia les portes obertes , ara te unes barreres tipus estació " nova " com sant cugat o rubí.

Avui ha sigut l'unic dia que e vist que en aquesta estació a coincidit 2 trens de mercaderies, i els altres 2 de rodalies , sincerament no veig molt de problema que la R7 torni a rubi, ja que de mercaderies no en veix molts sincerament, tambe depen l'hora

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Friday 23/11/2012 11:45
by juan tapia fernandez
Aquesta setmana a les estacions de Granollers y Martorell ni han personas apuntan el nombre de pasatges y a un viatje li van fe una enquesta de satisfaccio mentre viatjava.
Faig servir la linea en tot el recorregut pero per agafar la R2 (direcció Sant Celoni) faig servir la estacio de Montmelo ( mes gent fa lo mateix) , aqui no he vist gent apuntant res.
No se el motiu exacte.

Estudi de mercat

Posted: Friday 23/11/2012 11:51
by Guigui
Deuen anar a buscar motius per capar definitivament la línia, perdó, per estudiar el seu potencial.

Re: Estudi de mercat

Posted: Friday 23/11/2012 12:01
by trensmat
Guigui wrote:Deuen anar a buscar motius per capar definitivament la línia, perdó, per estudiar el seu potencial.

A mi també hem van fer una enquesta a la C-5 València - Caudiel sobre el estat del servei i en vaig quedar curt amb les seves deficiències. :llengua xD

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Friday 23/11/2012 17:49
by França451
Como ya se dijo con la evolución de la red de Rodalies en Barcelona, vamos hacia atrás, como los cangrejos... Esa encuesta, fijo que es para sacar luego estadísticas y decir: señores, no nos renta. Vamos a cerrarla.

Menos mal que afortunadamente pude enviar al señor Mas la propuesta ferroviaria... No creo ni que se la miren, pero sólo con verla de lejos y ver un R8 vilafranca-Maçanet-girona, a lo mejor consiguen salvarla...
Si dentro de cinco o seis meses, y por un milagro milagroso nos anunciaran que van a hacer una súper R8 desde Vilafranca a Maçanet con parada en todas las estaciones, sólo con eso nos podríamos dar con un canto en los dientes.

Lástima... :'( Confiar en que un político haga eso es abrir las puertas al Palacio "SoñaresGratis". :evil:

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Tuesday 27/11/2012 15:09
by joan89
xcert se sap com van les obres de l'estació de st perpetua ? em va semblar veure algún operari per allá, l'edifici sempre el veig igual, tampoc costa tant , nose , esta cuasi fet ya n ?

seria molt important que entres aquesta estació en servei i la del baricentro que van dir fa uns mesos que ho intentarien fer

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Wednesday 28/11/2012 17:57
by 437.001
França451 wrote:Como ya se dijo con la evolución de la red de Rodalies en Barcelona, vamos hacia atrás, como los cangrejos... Esa encuesta, fijo que es para sacar luego estadísticas y decir: señores, no nos renta. Vamos a cerrarla.
Lo es: Fomento planea cerrar líneas de cercanías, está en el PITVI.
La de Caudiel es una candidata, igual que la C3 de Sevilla, y la R7 y R8 de Barcelona.

Por cierto, penosa decisión la del señor Recoder de quitar la C7 original L´Hospitalet-Martorell: justo cuando de veras empezaba a consolidarse, y había ya un número de pasajeros respetable a/de Sant Cugat y Rubí con Barcelona, van y la quitan para sustituirla por la burrada de línea que hay ahora, con la excusa de "que vagi fins al Vallès Oriental".

Señor Recoder: no hacía falta desvestir un santo para vestir a otro. Ambas cosas eran compatibles.
Y no conviene perder el norte: que la principal razón de ser de las cercanías de Barcelona es, obviamente, comunicar con Barcelona ante todo.

Tampoc val l´excusa "del reforç de la R4 fins a Terrassa", i per una raó clara: quan FGC arribi a Sabadell-Nord i Terrassa-Renfe, la R4 baixarà de passatgers entre Cerdanyola i Barcelona. Apart de que amb la crisi, l´ocupació ha baixat.

El què passa, i no es diu, és que Renfe tenia la proposta d´una R7 en llaç, que fes la ruta Martorell-Castellbisbal-Rubí-Cerdanyola UAB-Montcada Bifurcació-Arc de Triomf-Sants-L´Hospitalet-Molins de Rei-El Papiol-Rubí-Cerdanyola UAB-Mollet St.Fost-Granollers Centre.
És més, res no impedia que alguns serveis puntuals d´aquesta línia en llaç s´allarguéssin a Vilafranca o Sant Celoni en hora punta.

Que francament, té moltíssim més sentit, vertebra més, millora les comunicacions amb BCN des de Sant Cugat i Rubí, entre el Baix Llobregat (tot, i no només de Martorell per amunt) i Sant Cugat i Rubí, i entre el Vallès Oriental i el Baix Llobregat.
Però com que Madrit no pot tenir mai raó, encara que per una vegada la tingui, doncs més val espatllar una bona idea com era la R7 original, no sigui cas que la gent la faci seva... :nono

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Thursday 03/01/2013 7:30
by Alex_C4
El Diumenge em vaig trobar un amic a Martorell que em va confirmar que a Sant Cugat es segueix sense venda de bitllets

Re: Estudi de mercat

Posted: Thursday 03/01/2013 9:54
by vermer3
trensmat wrote: A mi també hem van fer una enquesta a la C-5 València - Caudiel sobre el estat del servei i en vaig quedar curt amb les seves deficiències. :llengua xD

Psé, molt mala freqüència, dels 5 trens diaris (dies laborables), 3 s'ha de fer transbord a Sagunt, no té freqüència de rodalies
Per tornar, els laborables l'ultim tren passa abans de les 17.00h
I la freqüència els caps de setmana, 3 trens només
I per no parlar de la venda de bitllets, gairebé inexistent, la estació de Segorbe-Ciudad, la més important d'aquesta línia, amb enllaç amb MD a Teruel, Saragossa, va tancar també la taquilla...

Aqui m´he desviat del tema del fil, l'enllaç és aquest:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 40#p214140

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Thursday 03/01/2013 9:56
by vermer3
Alex_C4 wrote:El Diumenge em vaig trobar un amic a Martorell que em va confirmar que a Sant Cugat es segueix sense venda de bitllets
El mateix que a Rubí, la cosa segueix i seguirà igual :emprenyat

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Posted: Thursday 03/01/2013 16:38
by UT447Barcelona
joan89 wrote:xcert se sap com van les obres de l'estació de st perpetua ? em va semblar veure algún operari per allá, l'edifici sempre el veig igual, tampoc costa tant , nose , esta cuasi fet ya n ?

seria molt important que entres aquesta estació en servei i la del baricentro que van dir fa uns mesos que ho intentarien fer
Esta parada la cosa....