Page 22 of 22

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Monday 19/12/2016 15:56
by oriolp13
Els senyors de Rubí, que es queixen de que un tren ple no es segur haurien d'anar al Japó, on allà els trens en hora punta van MOLT més plens que aqui i no veig que hi hagi percepció d'inseguretat.
Trobo alhora calamitós queixar-se per a no poder seure, quan el trajecte és de màxim 30-40 minuts. Que els diguin a la gent de Tarragona i l'Ebre, que molts cops estan 1h i 2h sense seure!!!
Miquel wrote:
ortegote wrote:15 nous trens? pero no deien que per pagar la serie 113 ja van suar? i que els 114 havien de ser part dels 113?
Ja els podrien fer de 2 pisos aquest trens nous o mirar d'allargar andanes per posar trens dobles o una mica mes llargs.
Salutacions.
O eliminar seients per molt que els pobres de Rubí es queixin. I si els han de mantenir, haurien de ser longitudinals i no amb l'actual 2+2. Per a mi aquesta ha estat la gran cagada de les 113 ja que els hi resta molta capacitat.
Totalment d'acord. En corredors amb alta demanda i ocupació aquesta hauria de ser la disposició, per premiar l'espai per sobre la possibilitat de seure, alhora que per baixar i passar entre la gent és més fàcil que si els seients estan disposats en tertúlia.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Monday 19/12/2016 23:26
by 437.001
Granolleri wrote:I al ramal de Sabadell la cosa no està gaire millor, de fet no és extrany que els trens surtin ja plens de Sabadell i això sense obrir les estacions del perllongament...
Efectivament, a Sant Quirze, tot i no haver-se obert encara el perllongament fins a Creu Alta, Sabadell Nord i Parc del Nord, estan igual:

La Vanguardia (23/10/2016)
Usuarios de FGC denuncian que van “como sardinas” y piden más trenes

Una campaña en Change.org pide que la línea S55 de FGC vuelva a salir de Sant Quirze por las mañanas, para evitar la masificación en hora punta


La demanda es clara: “Queremos que la línea S55 de FGC, por la mañana, salga de Sant Quirze” e incluso tira de ironía ilustrando la petición con unas “sardinillas en aceite de girasol” en blanco y negro. Además subraya que en esta franja horaria “en dirección Barcelona, vamos como sardinas en lata”. Asegura que los pasajeros van de pie y los convoyes llegan llenos a Sant Quirze procedentes de Sabadell y recuerda que el año pasado ya había trenes con salida desde la población “y se repartían mucho mejor los usuarios de FGC”.

Por esta razón, reclama que vuelva a ser punto de partida por “el éxito” de la experiencia y no ve “razones” para que no vuelva a serlo. Además, permitiría un viaje “ más confortable” de todos los usuarios que usan a diario esta línea. Incluso la campaña hace un llamamiento a los conductores de la comarca a usar el transporte público, ya que la estación cuenta con un gran aparcamiento gratuito.

Por otro lado, critica que la S55 salga de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) “sin pasajeros” cuando en horario matinal la mayoría de estudiantes llega al centro universitario, no se van. La iniciativa, que marca un tope de 500 firmas, va dirigida a la dirección de FGC y a la atención al cliente.
I al tanto quan obrin Creu Alta, Sabadell Nord i Parc del Nord, que la cosa pot empitjorar considerablement amb passatgers provinents de la R4 destinació Universitat Autònoma i Sant Joan, i els nous passatgers que generin les noves estacions.

No pinta gens bé, la cosa.

Ara bé, convé recordar a la Generalitat que va ser ella, quan va arribar el govern de CiU, qui va retallar horaris, recorregut i freqüència de pas de Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, quan la R7 original estava creixent en passatgers. Fonts internes de Renfe confirmen que si la Generalitat ho demanés, podrien millorar-les demà mateix a cost molt baix (personal, bàsicament), però que la Generalitat NO VOL. Per què no vol? :nose

No és cap misteri que Rodalies, tot i els seus problemes, podria ajudar a alleujar els problemes de saturació de FGC.
A més, les estacions actuals de Sant Cugat i Rubí tenen els dos pàrquings dissuassoris més grans de tota la xarxa, vergonyosament infrautilitzats per la tossuderia de la Generalitat d'impedir que Sant Cugat i Rubí puguin tenir un millor servei ferroviari en negar-se a fer que aquests dos municipis recuperin el servei directe a Barcelona per Montcada i a que per fi en tinguin també un de directe a Barcelona via Molins, i alhora, enviant gent als embussos de la C-58 i la B-23 (i la B-30, clar).

Posicionaments polítics a banda, no em sembla correcte que els habitants de Sant Cugat i Rubí hagin de patir les conseqüències de les batalletes del Barça-Madrid polític, si és que es tracta d'això i no de lobbying d'Abertis (que no ho crec, perquè la competencia dels túnels de Vallvidrera seria més FGC que no Rodalies, que segueixen una ruta diferent i sense peatge).

N'hi ha per fer una manifestació.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Monday 19/12/2016 23:41
by El Maño amañado
437.001 wrote:Ara bé, convé recordar a la Generalitat que va ser ella, quan va arribar el govern de CiU, qui va retallar horaris, recorregut i freqüència de pas de Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, quan la R7 original estava creixent en passatgers. Fonts internes de Renfe confirmen que si la Generalitat ho demanés, podrien millorar-les demà mateix a cost molt baix (personal, bàsicament), però que la Generalitat NO VOL. Per què no vol? :nose
Lo de la R7 i la R8 és una caqueta amb patates... Línia de rodalies, línia de rodalies, però tenen una freqüència que fan pena.
Si tant la R7 com la R8 anessin cada 30' com abans (ja no dic cada 20' per fer la cosa millor) i en les hores punta circulessin cada 10'-15', ja seria la repera! Pero no... Tenen aquella nefasta freqüència que gràcies a això, ningú l'agafa.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 20/12/2016 0:07
by wefer
437.001 wrote:Ara bé, convé recordar a la Generalitat que va ser ella, quan va arribar el govern de CiU, qui va retallar horaris, recorregut i freqüència de pas de Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, quan la R7 original estava creixent en passatgers

Segurament van doblar pasatgers. De 2 persones a 4 persones diàries. La R7 i la R8 bàsicament transporten aire amunt i avall ja que les estacions de Sant Cugat i Rubí estan molt allunyades del centre de les poblacions. El sentit de les rodalies al by-pass de BCN era construir dos intercanviadors FGC-Renfe a Vulpalleres i a Hospital General, però tot i que la Generalitat ha complert ADIF/Fomento no ha fet res de res, en la seva línia habitual.

437.001 wrote:No és cap misteri que Rodalies, tot i els seus problemes, podria ajudar a alleujar els problemes de saturació de FGC.

Precisament el problema és que la gent es passa massivament a FGC perquè Renfe és un desastre. Però FGC no té infraestructura suficient per acceptar aquesta demanda.

437.001 wrote:A més, les estacions actuals de Sant Cugat i Rubí tenen els dos pàrquings dissuassoris més grans de tota la xarxa, vergonyosament infrautilitzats per la tossuderia de la Generalitat d'impedir que Sant Cugat i Rubí puguin tenir un millor servei ferroviari en negar-se a fer que aquests dos municipis recuperin el servei directe a Barcelona per Montcada

Ui, ui, ui... quina manera de donar-li la volta a la realitat.
Renfe només podria començar a funcionar si es solucionés el col·lapse del pas per dins de Barcelona. No hi caben més trens i per això els R7 han d'acabar a St. Andreu Arenal. A les hores punta els embussos de trens al túnel de Pl. Catalunya són de traca, i si s'hi suma alguna incidència ja és tot un festival. Recuperar els trens passants de la R7 és impossible sense treure trens de la R3 o la R4... línies que ja per sí mateixes donen un servei força penós.
Fer que Renfe funcioni requereix una enorme inversió en més vies que creuïn Barcelona però ja sabem que Fomento no té cap intenció d'invertir a Catalunya, ni ara ni a mig termini.

El que sí cal criticar a FGC és que la previsió en quant a capacitat ha estat dolenta i ja fa temps que hauria d'haver allargat totes les seves andanes per acceptar trens força més llargs dels que té ara. Això, i construir la infraestructura necessària per fer semidirectes.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 20/12/2016 0:55
by 437.001
wefer wrote:
437.001 wrote:Ara bé, convé recordar a la Generalitat que va ser ella, quan va arribar el govern de CiU, qui va retallar horaris, recorregut i freqüència de pas de Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, quan la R7 original estava creixent en passatgers

Segurament van doblar pasatgers. De 2 persones a 4 persones diàries. La R7 i la R8 bàsicament transporten aire amunt i avall ja que les estacions de Sant Cugat i Rubí estan molt allunyades del centre de les poblacions.


:mmm Vejam...

Obre Google Maps. Vés a Sant Cugat, i mira quants metres hi ha des del monestir fins a l'estació de Rodalies. Ok? Doncs això, i com em contradiguis, ja et val.
Ni és la més cèntrica, ni és a campistraus, que servidor ha anat a peu des de Sant Cugat-FGC (no, no Volpelleres, Sant Cugat!) fins a Sant Cugat-Renfe, i és una passejada en cap cas insuportable.

Rubí d'acord.

Per altra banda, el teu comentari no té en compte que mai s'ha arribat a una situació normal d'explotació i de nivell d'usuaris, perquè s'ha fet tot per tal de que aquests usuaris no existeixin. Per què, si la Generalitat té les competències de gestió?

wefer wrote:El sentit de les rodalies al by-pass de BCN era construir dos intercanviadors FGC-Renfe a Vulpalleres i a Hospital General, però tot i que la Generalitat ha complert ADIF/Fomento no ha fet res de res, en la seva línia habitual.


El sentit de les rodalies a Sant Cugat i Rubí no és NOMÉS enllaçar amb FGC.
Altrament no hi hauria uns aparcaments dissuassoris enormes, els més grans de tota la xarxa (Renfe + FGC). I morts de fàstic.

I a més, hi ha passatgers de l'antiga R7 que no eren usuaris de FGC, ja que Rodalies i FGC segueixen itineraris diferents.

wefer wrote:
437.001 wrote:No és cap misteri que Rodalies, tot i els seus problemes, podria ajudar a alleujar els problemes de saturació de FGC.

Precisament el problema és que la gent es passa massivament a FGC perquè Renfe és un desastre. Però FGC no té infraestructura suficient per acceptar aquesta demanda.


Depèn. No veig milers de persones passant-se de Renfe a FGC a Martorell. Una xarxa complementa l'altra.

Però si des de premsa i associacions o fórums de presumpte foment del transport públic es dediquen a enfrontar una xarxa amb l'altra, anem bé.
Perquè ni amb l'independència s'arreglaria. La gent és molt tossuda.
Jo ja no em crec el teatre de la Generalitat de CiU. Si no hagués estat teatre, no haguéssin retallat la R7 original. Hi havia marge per no fer-ho. I hi havia encara més marge per a mantenir els R7 fins a Martorell. Però la decisió va ser política de CiU. I quan la política entra per la porta, l'inteligència i el seny salten per la finestra.

wefer wrote:
437.001 wrote:A més, les estacions actuals de Sant Cugat i Rubí tenen els dos pàrquings dissuassoris més grans de tota la xarxa, vergonyosament infrautilitzats per la tossuderia de la Generalitat d'impedir que Sant Cugat i Rubí puguin tenir un millor servei ferroviari en negar-se a fer que aquests dos municipis recuperin el servei directe a Barcelona per Montcada

Ui, ui, ui... quina manera de donar-li la volta a la realitat.
Renfe només podria començar a funcionar si es solucionés el col·lapse del pas per dins de Barcelona. No hi caben més trens i per això els R7 han d'acabar a St. Andreu Arenal. A les hores punta els embussos de trens al túnel de Pl. Catalunya són de traca, i si s'hi suma alguna incidència ja és tot un festival. Recuperar els trens passants de la R7 és impossible sense treure trens de la R3 o la R4... línies que ja per sí mateixes donen un servei força penós.


Jo no estic dient de posar més trens que els que ja hi ha. Per millorar Rodalies a Sant Cugat i Rubí, no cal. Es parteix d'una situació tant dolenta que passar d'un a tres trens per hora, dos dels quals anirien a Barcelona per totes dues bandes, només pot fer recuperar els passatgers perduts d'ençà de la retallada, i guanyar-ne de nous.

Del què estic parlant, és d'optimitzar recursos, fent que els trens R1 i R7 estiguin menys temps morts de fàstic a les estacions de Sant Andreu Arenal, Cerdanyola Universitat i Molins de Rei, esperant d'entrar en servei. Els trens que passéssin per Plaça Catalunya serien els mateixos que ara, ni més ni menys. Està demostrat que es pot fer. Si no es fa, és perquè algú no vol, i aquest algú no és Renfe. Qui és, doncs? La Generalitat, qui si no? La pregunta és: per què ho fan?

I no, no estic donant la volta a la realitat. Jo, no.

wefer wrote:Fer que Renfe funcioni requereix una enorme inversió en més vies que creuïn Barcelona però ja sabem que Fomento no té cap intenció d'invertir a Catalunya, ni ara ni a mig termini.


Més aviat es diu ERTMS.

wefer wrote:El que sí cal criticar a FGC és que la previsió en quant a capacitat ha estat dolenta i ja fa temps que hauria d'haver allargat totes les seves andanes per acceptar trens força més llargs dels que té ara. Això, i construir la infraestructura necessària per fer semidirectes.


Que costa un dineral.

Reforçar Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, a més de millorar el servei ferroviari entre Sant Cugat i Rubí i per una banda el Baix Llobregat i per l'altra Montcada, arribant per totes dues bandes a Barcelona, no costa cap dineral.
Construir una estació a Hospital General, tampoc costa cap dineral.
Tot això permetria FGC de guanyar temps, alleujant-ne la congestió, almenys en part.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 20/12/2016 12:21
by oriolp13
437.001 wrote:
wefer wrote:
437.001 wrote:A més, les estacions actuals de Sant Cugat i Rubí tenen els dos pàrquings dissuassoris més grans de tota la xarxa, vergonyosament infrautilitzats per la tossuderia de la Generalitat d'impedir que Sant Cugat i Rubí puguin tenir un millor servei ferroviari en negar-se a fer que aquests dos municipis recuperin el servei directe a Barcelona per Montcada
Ui, ui, ui... quina manera de donar-li la volta a la realitat.
Renfe només podria començar a funcionar si es solucionés el col·lapse del pas per dins de Barcelona. No hi caben més trens i per això els R7 han d'acabar a St. Andreu Arenal. A les hores punta els embussos de trens al túnel de Pl. Catalunya són de traca, i si s'hi suma alguna incidència ja és tot un festival. Recuperar els trens passants de la R7 és impossible sense treure trens de la R3 o la R4... línies que ja per sí mateixes donen un servei força penós.
Jo no estic dient de posar més trens que els que ja hi ha. Per millorar Rodalies a Sant Cugat i Rubí, no cal. Es parteix d'una situació tant dolenta que passar d'un a tres trens per hora, dos dels quals anirien a Barcelona per totes dues bandes, només pot fer recuperar els passatgers perduts d'ençà de la retallada, i guanyar-ne de nous.

Del què estic parlant, és d'optimitzar recursos, fent que els trens R1 i R7 estiguin menys temps morts de fàstic a les estacions de Sant Andreu Arenal, Cerdanyola Universitat i Molins de Rei, esperant d'entrar en servei. Els trens que passéssin per Plaça Catalunya serien els mateixos que ara, ni més ni menys. Està demostrat que es pot fer. Si no es fa, és perquè algú no vol, i aquest algú no és Renfe. Qui és, doncs? La Generalitat, qui si no? La pregunta és: per què ho fan?

I no, no estic donant la volta a la realitat. Jo, no.
Home, allargar aquests trens significaria tenir-los més estona circulant. Per tant, per mantenir la freqüència a la línia s'haurien de posar més trens, cosa de la que ara no anem precisament sobrats (per una probablement també mala planificació).
I que consti que la teva proposta és ben senzilla i interessant....!

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Tuesday 20/12/2016 15:58
by bigcoaster
Allargar la R1 fins -posem- Cerdanyola es podria fer demà mateix, i no es fa. Aqui hi ha un problema.

Després està el problema de capacitat a FGC, que seguirà sent-hi, no ens enganyem, tot i millorant el servei de Renfe a St. Cugat i Rubí. Alleujaria, i bastant la situació d'aquestes estacions, sobretot Sant Cugat que ja comença a mostrar signes de "overcrowding" en hora punta, sobretot al pas inferior, i espereu a obrir el ramal de Sabadell.

S'ha de treballar en els dos fronts, un és molt -sí, molt- fàcil, tan fàcil com posar 3 o 4 trens més (que Renfe els té) a la R1 i allargar un tren cada 15-20 minuts a Cerdanyola per allí enllaçar amb la R7, a la que tampoc li faria mal millorar una mica la freqüència.

Després, parlaríem de FGC. Jo faira aquestes coses:
- Segregació de trens: Nou túnel de Sarrià a EdF, passant per Francesc Macià (eliminant el perllongament de la L8), Plaça Catalunya i EdF, allí es podria anar cap altres llocs, o finalitzar reocrregut, ho deixo a la vostra imaginació. Aquest seria un túnel per a tots els serveis suburbans (S1, S2, S5, S55) que moririen a EdF (o més lluny). I deixaria el túnel actual amb totes les estacions per a la L6 i L7, amb freqüències de 3-4 la L6 i 5 minuts la L7.
- Creació de vies d'avançament entre Sant Cugat i les Planes, que permetin serveis més ràpids (S1 i S2) i més lents que parin a totes les estacions (S5 i S55).
- Perllongament d'andanes per als suburbans, als urbans no cal, que és on seria més car i problemàtic i ara podrien tenir tota la freqüència que vulguessin. Seria complicat Sarrià, però s'hauria de fer, bé, directament s'hauria de refer tota la estació en dos nivells, un per als urbans que creuarien per les vies actuals de Gràcia capa a Reina Elisenda i un altre nivell, amb capacitat per a trens de 6-8 cotxes que passaria de F- macià a la línia del Vallès.


Però tot començant per aprofitar la infraestructura que ja tenim, que és allargant la R1.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Saturday 22/04/2017 23:03
by Granolleri
Avui he anat a Terrassa, i he pogut observar que tant a Nacions Unides com a l'Estació del Nord han tancat la meitat de l'escala d'obra que permet accedir a l'estació des del carrer. És per posar escales mecàniques de baixada? (actualment només n'hi ha de pujada).

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 28/04/2017 11:35
by geekest_cat
Granolleri wrote:Avui he anat a Terrassa, i he pogut observar que tant a Nacions Unides com a l'Estació del Nord han tancat la meitat de l'escala d'obra que permet accedir a l'estació des del carrer. És per posar escales mecàniques de baixada? (actualment només n'hi ha de pujada).
Ni idea, però a Estació del Nord ja fa algunes setmanes que està així. De fet, hi ha una zona d'acopi de material a la sortida que va provocar un accident, en obstaculitzar la visió d'un cotxe que sortia d'un garatge adjacent. Després de l'accident, van retirar les lones que cobrien la zona, perquè no tornés a passar el mateix.

Realment l'amplada de les escales que han retirat fa sospitar que hi vulguin posar unes escales mecàniques, però ho vaig estar buscant a les notes de premsa i al perfil del contractant de FGC i no vaig saber trobar cap lloc on parlés d'aquesta intervenció. Serà qüestió d'esperar a veure què passa

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Saturday 06/05/2017 18:11
by geekest_cat
geekest_cat wrote:
Granolleri wrote:Avui he anat a Terrassa, i he pogut observar que tant a Nacions Unides com a l'Estació del Nord han tancat la meitat de l'escala d'obra que permet accedir a l'estació des del carrer. És per posar escales mecàniques de baixada? (actualment només n'hi ha de pujada).
Ni idea, però a Estació del Nord ja fa algunes setmanes que està així. De fet, hi ha una zona d'acopi de material a la sortida que va provocar un accident, en obstaculitzar la visió d'un cotxe que sortia d'un garatge adjacent. Després de l'accident, van retirar les lones que cobrien la zona, perquè no tornés a passar el mateix.

Realment l'amplada de les escales que han retirat fa sospitar que hi vulguin posar unes escales mecàniques, però ho vaig estar buscant a les notes de premsa i al perfil del contractant de FGC i no vaig saber trobar cap lloc on parlés d'aquesta intervenció. Serà qüestió d'esperar a veure què passa
Doncs sembla ser que no hi haurà escales mecàniques, perquè el divendres a l'entrada d'Estació del Nord uns operaris hi estaven treballant, i ja han començat a col·locar les escales exactament com eren abans. Potser van haver de fer algun sanejament a les escales (potser millorar l'escorrentia d'alguna manera?) sense cap afectació a simple vista.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Monday 19/06/2017 12:07
by metring
De FGC:

Alteració del servei entre les estacions de Les Fonts i Terrassa Nacions Unides

Del 26 de juny al 6 d’agost, totes les circulacions a l’estació Terrassa Rambla es realitzaran per via 1 amb motiu de les obres d’ampliació de l’escala fixa i la col·locació de l’escala mecànica a l’andana de la via 2.

Alguns trens direcció Terrassa efectuaran una parada tècnica a l’estació de Les Fonts. Això comportarà un temps d’espera d’entre 1 i 5 minuts.

En el document adjunt podeu consultar les circulacions afectades http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... rambla.pdf

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 29/12/2017 23:51
by jaezcurra
Les estacions d'FGC a Terrassa tanquen el 2017 amb 4 milions de viatgers
La línia del Vallès supera ja més els més de 60 milions de passatgers anuals
Redacció | 29/12/2017
http://elmon.cat/monterrassa/societat/e ... s-viatgers

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Saturday 30/12/2017 21:43
by França451
437.001 wrote:
wefer wrote:
437.001 wrote:Ara bé, convé recordar a la Generalitat que va ser ella, quan va arribar el govern de CiU, qui va retallar horaris, recorregut i freqüència de pas de Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, quan la R7 original estava creixent en passatgers

Segurament van doblar pasatgers. De 2 persones a 4 persones diàries. La R7 i la R8 bàsicament transporten aire amunt i avall ja que les estacions de Sant Cugat i Rubí estan molt allunyades del centre de les poblacions.


:mmm Vejam...

Obre Google Maps. Vés a Sant Cugat, i mira quants metres hi ha des del monestir fins a l'estació de Rodalies. Ok? Doncs això, i com em contradiguis, ja et val.
Ni és la més cèntrica, ni és a campistraus, que servidor ha anat a peu des de Sant Cugat-FGC (no, no Volpelleres, Sant Cugat!) fins a Sant Cugat-Renfe, i és una passejada en cap cas insuportable.

Rubí d'acord.

Per altra banda, el teu comentari no té en compte que mai s'ha arribat a una situació normal d'explotació i de nivell d'usuaris, perquè s'ha fet tot per tal de que aquests usuaris no existeixin. Per què, si la Generalitat té les competències de gestió?

wefer wrote:El sentit de les rodalies al by-pass de BCN era construir dos intercanviadors FGC-Renfe a Vulpalleres i a Hospital General, però tot i que la Generalitat ha complert ADIF/Fomento no ha fet res de res, en la seva línia habitual.


El sentit de les rodalies a Sant Cugat i Rubí no és NOMÉS enllaçar amb FGC.
Altrament no hi hauria uns aparcaments dissuassoris enormes, els més grans de tota la xarxa (Renfe + FGC). I morts de fàstic.

I a més, hi ha passatgers de l'antiga R7 que no eren usuaris de FGC, ja que Rodalies i FGC segueixen itineraris diferents.

wefer wrote:
437.001 wrote:No és cap misteri que Rodalies, tot i els seus problemes, podria ajudar a alleujar els problemes de saturació de FGC.

Precisament el problema és que la gent es passa massivament a FGC perquè Renfe és un desastre. Però FGC no té infraestructura suficient per acceptar aquesta demanda.


Depèn. No veig milers de persones passant-se de Renfe a FGC a Martorell. Una xarxa complementa l'altra.

Però si des de premsa i associacions o fórums de presumpte foment del transport públic es dediquen a enfrontar una xarxa amb l'altra, anem bé.
Perquè ni amb l'independència s'arreglaria. La gent és molt tossuda.
Jo ja no em crec el teatre de la Generalitat de CiU. Si no hagués estat teatre, no haguéssin retallat la R7 original. Hi havia marge per no fer-ho. I hi havia encara més marge per a mantenir els R7 fins a Martorell. Però la decisió va ser política de CiU. I quan la política entra per la porta, l'inteligència i el seny salten per la finestra.

wefer wrote:
437.001 wrote:A més, les estacions actuals de Sant Cugat i Rubí tenen els dos pàrquings dissuassoris més grans de tota la xarxa, vergonyosament infrautilitzats per la tossuderia de la Generalitat d'impedir que Sant Cugat i Rubí puguin tenir un millor servei ferroviari en negar-se a fer que aquests dos municipis recuperin el servei directe a Barcelona per Montcada

Ui, ui, ui... quina manera de donar-li la volta a la realitat.
Renfe només podria començar a funcionar si es solucionés el col·lapse del pas per dins de Barcelona. No hi caben més trens i per això els R7 han d'acabar a St. Andreu Arenal. A les hores punta els embussos de trens al túnel de Pl. Catalunya són de traca, i si s'hi suma alguna incidència ja és tot un festival. Recuperar els trens passants de la R7 és impossible sense treure trens de la R3 o la R4... línies que ja per sí mateixes donen un servei força penós.


Jo no estic dient de posar més trens que els que ja hi ha. Per millorar Rodalies a Sant Cugat i Rubí, no cal. Es parteix d'una situació tant dolenta que passar d'un a tres trens per hora, dos dels quals anirien a Barcelona per totes dues bandes, només pot fer recuperar els passatgers perduts d'ençà de la retallada, i guanyar-ne de nous.

Del què estic parlant, és d'optimitzar recursos, fent que els trens R1 i R7 estiguin menys temps morts de fàstic a les estacions de Sant Andreu Arenal, Cerdanyola Universitat i Molins de Rei, esperant d'entrar en servei. Els trens que passéssin per Plaça Catalunya serien els mateixos que ara, ni més ni menys. Està demostrat que es pot fer. Si no es fa, és perquè algú no vol, i aquest algú no és Renfe. Qui és, doncs? La Generalitat, qui si no? La pregunta és: per què ho fan?

I no, no estic donant la volta a la realitat. Jo, no.

wefer wrote:Fer que Renfe funcioni requereix una enorme inversió en més vies que creuïn Barcelona però ja sabem que Fomento no té cap intenció d'invertir a Catalunya, ni ara ni a mig termini.


Més aviat es diu ERTMS.

wefer wrote:El que sí cal criticar a FGC és que la previsió en quant a capacitat ha estat dolenta i ja fa temps que hauria d'haver allargat totes les seves andanes per acceptar trens força més llargs dels que té ara. Això, i construir la infraestructura necessària per fer semidirectes.


Que costa un dineral.

Reforçar Rodalies a Sant Cugat i a Rubí, a més de millorar el servei ferroviari entre Sant Cugat i Rubí i per una banda el Baix Llobregat i per l'altra Montcada, arribant per totes dues bandes a Barcelona, no costa cap dineral.
Construir una estació a Hospital General, tampoc costa cap dineral.
Tot això permetria FGC de guanyar temps, alleujant-ne la congestió, almenys en part.


Me acabo de encontrar estos mensajes. Marçal, siento decir que quedaste en evidencia en los párrafos marcados en negrita. Tú interpretaste volver a la R7 original como prolongar de Arenal a Hospitalet, mientras que 437 sólo se ha referido a que desde la UAB continúe a Martorell y refuerce a la R8. Como bien dice tu compañero, Rubí y Sant Cugat no les afecta en absoluto que la línea acabe por abajo en Arenal, en la Edf , en La Sagrera o en la conchinchina. Le afecta que de la UAB vaya a Martorell, que es lo que llevan diciendo unos mensajes más arriba. Y yo que he vivido en otros territorios, he visto lo de los párkings disuasorios, incluso estando las estaciones a hacer puñetas de los pueblos. Con respecto a si la Gene o si ADIF/Estat Espanyol, lo comento al final. Es muy sencillo: R7 Sant Andreu Arenal-Martorell por la UAB y Sant Cugat.

La parte del teatro y de la BarçaMadrid política que parece que algunos sacan sobre el tapete, me hace gracia. Esos mensajes son de hace un año, pero si los proyectamos con esos mismos comentarios "teatro", "barça-Madrid político" a día de hoy, 30 de diciembre después de todo lo que ha pasado en Catalunya desde el 1 de octubre, evidentemente los discursos de la Gene se diluyen como el hielito al sol, después de que hasta periodistas hayan hablado de teatro político. Por lo que en una Generalidad y un estado que han perdido un total crédito, pierde el sentido decir que la Gene hizo las cosas bien al recortar la R7 entre Martorell y la UAB y que la solución son las prolongaciones de FGC.

Los problemas de FGC en efecto son más gordos porque en lo único que te puedo dar la razón, Marçal es cuando dices que la R7 y la R8 transportan aire. Y todo lo de abrir Baicentro, Santa Perpétuca Can Folguera, hacer el intercambiador de la R4 y que Adif haga y haga y haga son echar balones fuera, cuando al recortar la R7 entre Martorell y la UAB la Generalidad metió el patarro. Y sacar a la calle esteladas no tiene absolutamente nada que ver para que seamos sinceros, dejemos la polítioca a un lado y admitamos que la Gene la cagó. Esto es transporte, no política. Los problemas de FGC podr´çian solucionarse en parte si la R7 volviera a ir a Martorell. Sólo eso. Sabemos que los intercambiadores no son lo más óptimo, pero os recuerdo, como he dicho cientos de veces en el hilo de la R8, que los catalanes estamos ya curados de espanto con trasbordos kilométricos: todos los de la L3 de Metro excepto Paralel a L2, Verdaguer, Plça de Sants, Margalll, Diagonal... ¿por qué no arreglamos eso en vez de justificar que Adif no hace los deberes teniendo la estación de San Cugat a hacer puñetas de Vollpelleres cuando en Barcelona hay enlaces igual o peores de largos y esos son competencia directa de la Generalidad y el ayuntamiento y sus empresas municipales?

Antes de sacar una bandera y entonar un himno, vamos a ser un poquito consecuentes, porque luego se nos caen las piezas del puzzle y pasan estas cosas...

Back to topic!

Posted: Saturday 30/12/2017 22:52
by Guigui
Aquest darrer missatge no té absolutament res a veure amb el tema del fil, així que demano que ens hi cenyim.