Re: Seguiment de les obres al Carmel
Posted: Monday 18/10/2010 15:00
I si la gent no s'acostuma, no vol que els facin anar per on els diuen, què passarà? I si es queixen? No s'ha de tenir en compte res d'això?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Doncs de la L5 directament en són 7 o 8.122-042-132 wrote:D'acord que millor haver posat ascensors de gran capacitat, però tampoc en hi ha per tant; els quatre trams d'escales mecàniques de connexió entre línies a Vall d'Hebron, en quan t'hi acostumes els fas sense ni adonar-t'en compte. Jo els utilitzi quasibé cada dia, doncs per anar de casa (estació Maragall) fins la feina (estació Vallcarca) és una molt bona combinació.
La gran majoria dels usuaris habituals d'aquestes estacions són els que fan cua a la porta de l'ascensor. Només els "nous" van a agafar les escales (com vaig fer jo la primera vegada), cosa de la qual aviat es penedeixen.122-042-132 wrote:Tot aixó és va estudiar, valorar i és va optar per aquesta solució. D'ací un temps ens hi haurem acostumat. Salut!
No és un disseny fallit, la gent fa que aquest disseny sembli fallit. Les escales mecàniques poden arribar a sér més ràpides que fer cua per poder entrar a l'ascensor i fer el recorregut. Després hi ha l'altre tema, i es que si només hi haguessin ascensors de gran capacitat, molta gent es queixaria perquè no els agrada agafar l'ascensor, com ja ha passat a la L9/L10. Un disseny mixte ascensors-escales és dificil a una estació tan singular com aquesta, tot i que recordo que a l'estació hi ha dos ascensors, encara que la gran majoria de la gent (pel que he entès del que heu dit) utilitza només el de l'accés Muntanya, i que els dos accessos estàn l'un al costat de l'altre (bé, al costat no, però l'unica diferència és que cal creuar la ronda de dalt, estant el pas superior al davant mateix de l'accès a l'hospital).wefer wrote:Repeteixo: és un disseny fallit, i la realitat ho demostra.
Cada dia passo per diverses estacions amb ascensors i escales mecàniques (una, només), i els ascensors sempre estan buits.Vilarrubla wrote:La gent és vaga i punt... les cues que hi ha a l'estació de l'HUB en hora punta són exactament les mateixes i sabeu quantes escales mecàniques hi ha? una i de mida mitjana.
És que precisament les estacions es dissenyen (o haurien de dissenyar-se) per a la gentBCN2008 wrote:No és un disseny fallit, la gent fa que aquest disseny sembli fallit.
Potser sí que de tant en tant s'hauria de mirar menys pel tema de capacitats i velocitats d'evacuació i començar a mirar per la velocitat que es triga en arribar al carrer, però caminant per les escales mecàniques (que és el que s'ha de fer) es pot trigar tant com amb dos viatges d'ascensor (comptant que el primer és d'espera a l'andana). I això és el que s'hauria de fer, sempre que es pugui, pujar caminant per les escales, així s'aconseguiria que els ascensors es descolapsessin i trigar el mateix per les dues alternatives.wefer wrote:És que precisament les estacions es dissenyen (o haurien de dissenyar-se) per a la gentBCN2008 wrote:No és un disseny fallit, la gent fa que aquest disseny sembli fallit.
La majoria d'ascensors van buits... però no tots per exemple el de l'HUB... cosa que em fa pensar que havent només una sola escala mecànica i curta... la gent és vaga.wefer wrote:Cada dia passo per diverses estacions amb ascensors i escales mecàniques (una, només), i els ascensors sempre estan buits.Vilarrubla wrote:La gent és vaga i punt... les cues que hi ha a l'estació de l'HUB en hora punta són exactament les mateixes i sabeu quantes escales mecàniques hi ha? una i de mida mitjana.
Fins i tot a Fabra i Puig o Congrés, on no hi ha escales mecàniques per pujar des de les andanes, i sí un ascensor. La gent els fa servir, però en general tothom puja a peu sense problemes.
Per tant, no, la gent no és (tant) vaga. El que passa és que la gent tampoc és tonta (quan vol) i entén que una cosa és pujar una escala, i l'altra fer l'ascensió del Pedraforca amb escales mecàniques.
És que precisament les estacions es dissenyen (o haurien de dissenyar-se) per a la gentBCN2008 wrote:No és un disseny fallit, la gent fa que aquest disseny sembli fallit.
Posem, per exemple, que jo dissenyo un cotxe sense portes, sense claus i que s'arrenca només amb un botó. Fracassa estrepitosament perquè tothom que se'l compra li roben als deu minuts de treure'l del concessionari. I jo dic: "No és un disseny fallit, la gent fa que aquest disseny sembli fallit."
Doncs no, el que hauria passat és el que popularment es coneix com "*******-la".
I és que el món és com és, i la resta, són excuses.
Cuatro Caminos a Madrid és més profunda que Vall d´Hebron.wefer wrote:No es tracta d'això. Es tracta de que es perd més temps sortint de l'estació del que trigues arribant-hi en metro.Vilarrubla wrote:Si és que al final la gent voldrà que els deixem a la planta baixa de casa sense haver caminat ni un segon...
Perquè si no es tractava d'arribar amb menys temps a Vall d'Hebron, aleshores no calia que es gastessin una milionada en el metro. Amb una tartana de cavalls ja fèiem
Per tenir una idea del desastre: quan arriba un tren a l'estació, la gent de l'anterior tren encara està esperant que arribi l'ascensor per pujar al vestíbul
És a dir: el disseny de l'estació de la L5 a Vall d'Hebron, a l'igual que la de la L4 a Sagrera, és un absolut fracàs. No funcionen, ja que la gent no fa servir les escales per raons lògiques.
El que és increïble és com és possible que havent fet tants estudis com es deuen haver fet, havent-hi participat arquitectes, etc, s'hagi pogut fer un nyap similar que faci que la gent acabi apinyant-se a cops de colze dins d'un diminut ascensor, mentre la resta de vestíbuls, escales, etc estan buits. És bastant patètic i surrealista, i obligarà a refer aquestes estacions en poc temps.
La gent s'haurà d'anar acostumant a aquesta resposta, que té més de real que no pas d'excusa: a les arques públiques només hi ha teranyines. Que ens ho hagin amagat durant mesos (si no anys), no fa sinó magnificar la sorpresa.no hi ha diners per fer res més