Page 22 of 23
Saturació al Tram
Posted: Friday 05/10/2018 16:14
by Javi M
A certes hores del matí, la saturació al Tram és un problema greu des de fa ja anys. Potser aquestes setmanes el tram ha absorbit passatgers del bus pel tall de Laureà Miró per les obres del nou centre comercial.
La T3 per Laureà Miró no trigará a fer-se realitat i l'augment de la demanda pot ser més que significatiu. I el dia que la línia es prolongui fins al centre de Sant Feliu l'increment serà de rècord.
En tot cas, l'arribada de la L3 a Pont d'Esplugues comença a ser urgent per a descongestionar el tram entre aquest punt i Palau Reial o Maria Cristina. D'altra banda, quan Ernest Lluch L5 s'obri no sé si la situació millorarà o empitjorarà encara més...
Re: Saturació al Tram
Posted: Friday 05/10/2018 17:35
by albert28
Javi M wrote:A certes hores del matí, la saturació al Tram és un problema greu des de fa ja anys. Potser aquestes setmanes el tram ha absorbit passatgers del bus pel tall de Laureà Miró per les obres del nou centre comercial.
La T3 per Laureà Miró no trigará a fer-se realitat i l'augment de la demanda pot ser més que significatiu. I el dia que la línia es prolongui fins al centre de Sant Feliu l'increment serà de rècord.
En tot cas, l'arribada de la L3 a Pont d'Esplugues comença a ser urgent per a descongestionar el tram entre aquest punt i Palau Reial o Maria Cristina. D'altra banda, quan Ernest Lluch L5 s'obri no sé si la situació millorarà o empitjorarà encara més...
Ah Han tallat aquell tram?
Tall Laureà Miró
Posted: Friday 05/10/2018 20:20
by Javi M
Sí, han tallat l'avinguda al trànsit rodat entre Molí i Benavent en sentit Besòs, que encara dura des del Maig. Les obres són per l'accés a l'aparcament del centre comercial, i han aprofitat el tall per a fer un nou col·lector. Paral·lelament també es va tallar el sentit Llobregat durant unes setmanes del Setembre, pel mateix motiu.
Els busos anaven desviats per Molí, Cedres i Av. Torrent. Ara els L50 i L62 se salten alguna parada més i van per Av. Païssos Catalans i pel pont de Sant Mateu fins a Benavente.
No sé si encara dura el tall d'Av. Cornellà entre Pl. Montesa i Pl. Sardana, que també afectava els busos i no al Tram, traspassant-ne passatgers.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Posted: Tuesday 09/10/2018 10:36
by metring
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Posted: Tuesday 09/10/2018 13:35
by Renfe445
metring wrote:
Justamente en medio?? Qué bueno, como una vez que un 67 híbrido de la línea 41 se quedó clavado en el medio de la Gran Via.
Y por cierto, la 57 ya no existe señores del TRAM.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Posted: Wednesday 02/01/2019 12:08
by metring
https://beteve.cat/mobilitat/accident-trambesos-ferits/
Quatre persones han resultat ferides aquest dimecres al matí com a conseqüència d’un accident al TRAM, al final de la línia T4 del Trambesòs. Per causes que encara es desconeixen el comboi del tramvia no ha frenat i ha xocat amb el topall de final de línia. La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Tres dels accidentats pateixen ferides lleus, mentre que la conductora del comboi, que es trobava atrapada a conseqüència de l’accident al TRAM, ha estat alliberada pels bombers i traslladada amb ambulància a l’Hospital Vall d’Hebron (tot i que inicialment s’havia dit que era a Can Ruti). La dona, de 41 anys, està ferida greu i té traumatisme facial i toràcic, i una fractura en una extremitat inferior. Dues dones ferides més, de 45 i 56 anys, han estat traslladades a l’Hospital de l’Esperit Sant de Santa Coloma amb policontusions. L’altra ferida, una dona de 33 anys amb una contusió al front, ha rebut l’alta voluntària.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Posted: Wednesday 02/01/2019 13:28
by m.h.t.
Sabia que tard o d'hora passaria això
per no posar topalls de via.
A més,
els Citadis no incorporen topalls; doncs no s'han contemplat les col·lisions amb finals de via al seu disseny.
Això portarà a repensar algun sistema anti-topada (amortiguació, balissament o ambdós).
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Posted: Wednesday 02/01/2019 15:57
by ortegote
m.h.t. wrote:Sabia que tard o d'hora passaria això
per no posar topalls de via.
A més,
els Citadis no incorporen topalls; doncs no s'han contemplat les col·lisions amb finals de via al seu disseny.
Això portarà a repensar algun sistema anti-topada (amortiguació, balissament o ambdós).
En la ciudad de Mexico el Tren Ligero de Xoximilco tiene unas cuantas ruedas de neumaticos al final de la via y todos contentos.
No se que podrian hacer, Yo de momento esperare a saber por que el Tranvia no ha frenado y la velocidad del impacto.
Saludos.
Topalls Citadis
Posted: Wednesday 02/01/2019 16:08
by Javi M
Sí, els Citadis sí que incorporen topalls. I a més ben gran i resistents, però van amagats sota la carrosseria.
Són un perfil IPN (que a vista semblen de 200 o superiors), col·locats horitzontalment just per sota dels fanals. Queden a l'altura dels para-xocs dels cotxes (mesura estandarditzada), per tal de minimitzar els danys a tots dos vehicles en cas de col·lisió.
També funcionen "bé" en un xoc amb una superfície plana (com els blocs-topall de formigó a Sant Feliu | Consell Comarcal). Però amb un xoc amb un post vertical, es pleguen per la meitat i no hi tenen res a fer...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Posted: Wednesday 02/01/2019 16:09
by andres
En el finaL de la vía hay unos topes en el carril para frenar al tram, como se los ha saltado?
Topalls Citadis
Posted: Wednesday 02/01/2019 16:11
by Javi M
Re: Topalls Citadis
Posted: Wednesday 02/01/2019 16:12
by França451
Javi M wrote:Sí, els Citadis sí que incorporen topalls. I a més ben gran i resistents, però van amagats sota la carrosseria.
Són un perfil IPN (que a vista semblen de 200 o superiors), col·locats horitzontalment just per sota dels fanals. Queden a l'altura dels para-xocs dels cotxes (mesura estandarditzada), per tal de minimitzar els danys a tots dos vehicles en cas de col·lisió.
També funcionen "bé" en un xoc amb una superfície plana (com els blocs-topall de formigó a Sant Feliu | Consell Comarcal). Però amb un xoc amb un post vertical, es pleguen per la meitat i no hi tenen res a fer...
Yo creo que los vi cuando iban Trams en doble. Respecto a la falta de muros de cemento en Gorg, Sant Adrià y Ciutadella, será que hacer un bloque de hormigón cueste un riñón, vamos... Y porque estaba el palo de la Catenaria que si no el Tram acaba en BAdalona...
I l'home mort?
Posted: Wednesday 02/01/2019 16:15
by Guigui
La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.
Re: I l'home mort?
Posted: Wednesday 02/01/2019 16:17
by França451
Guigui wrote:La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.
Y qué sugieres, guigui? Un posible despiste de la conductora?
Ten en cuenta que para estamparse como lo ha hecho, debía ir a una buena velocidad.
A 10 por hora no se queda el tram así de destrozado atrapando a la conductora además.
Opinió sobre una hipòtesi versada
Posted: Wednesday 02/01/2019 17:05
by Guigui
Jo no suggereixo res, perquè per una banda no disposo de prou informació, i per l'altra no sóc expert en la matèria. Ara bé, m'he limitat a opinar sobre una hipòtesi que publiquen (potser alegrement, i l'historial dels respectius no ho fa descartar del tot) els mitjans de comunicació, precisament d'acord amb els coneixements relativament escassos que tinc sobre la matèria. Res més.
Re: I l'home mort?
Posted: Wednesday 02/01/2019 17:09
by adriaesc
Guigui wrote:La policia treballa amb la hipòtesi que l’accident l’hagi provocat un possible desmai de la conductora.
Amb el sistema d'home mort que s'activa si no s'acciona la corresponent palanca en un període determinat de segons (que ara no recordo quants en són, però en tot cas no massa), dubto força d'aquesta hipòtesi.
Segons he llegit, l'home mort actua al cap de 6 segons. 6 segons a 30 km/h són 50 metres, als quals hem de sumar la distància de fre. Un mínim de 60 metres que se te'n va el comboi.
Home mort
Posted: Wednesday 02/01/2019 17:22
by Javi M
En Guigui té tota la raó. És lleig especular, però que l'accident s'hagi produït per indisposició de la conductora és altament improbable gràcies a l'home mort.
Als Citadis cal prémer la pletina del manipulador o el pedal de l'home mort cada 3 segons. Si no es fa, el fre d'emergència s'activa als 5 segons (no sé si són 5 segons a comptar des del venciment del cicle de 3 segons d'inactivitat, o bé 5 segons a comptar des de l'última acció realitzada).
En tot cas, tant si són 5 o 8 segons, que cadascú tregui les seves conclusions sobre si és probable o no que un desmai pugui resultar en un accident així.
Accident Estació de Sant Adrià
Posted: Friday 04/01/2019 0:26
by 437.001
Només recordar que el tramvia d'Alacant sí que té topalls de final de via, com a mínim a la parada final de la T2 a Sant Vicent del Raspeig.
I de fet, no sé si és l'únic que en té. El de València... la veritat és que no ho recordo, si en té o no.
Per què el de Barcelona no en té? Misteri.
Re: Accident Estació de Sant Adrià
Posted: Friday 04/01/2019 12:01
by fgc113
437.001 wrote:Només recordar que el tramvia d'Alacant sí que té topalls de final de via, com a mínim a la parada final de la T2 a Sant Vicent del Raspeig.
I de fet, no sé si és l'únic que en té. El de València... la veritat és que no ho recordo, si en té o no.
Per què el de Barcelona no en té? Misteri.
A València hi ha topalls als quatre únics llocs on calen: a Marítim-Serrería, a Tossal del Rei, a la via apartada entre Empalme i Palau de Congressos i a Lloma Llarga-Terramelar. A la resta de capçaleres no, perquè hi ha un bucle per als tramvies monocabina.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei del TRAM
Posted: Wednesday 09/01/2019 17:49
by metring
https://totbarcelona.elmon.cat/societat ... 92102.html
Un desmai de la conductora hauria provocat l'accident del Tram
De l'anàlisi de la caixa negra del comboi s'extreu que tots els sistemes del comboi funcionaven
La conductora del tramvia accidentat a Sant Adrià de Besòs podria haver perdut el coneixement, la qual cosa va provocar el xoc amb el topall de la via. L'empresa Tram confirma al TOT Barcelona que "tot indica que l'accident va ser pel factor humà", una informació que ha avançat Betevé.
Aquesta és la conclusió que treu l'empresa després d'analitzar la caixa negra del comboi i comprovar que tots els sistemes del tramvia funcionaven perfectament. Ara la investigació està en mans de la policia local de Sant Adrià.
La conductora va ser donada d'alta diumenge, segons fonts de Tram.