Page 22 of 130
Posted: Tuesday 06/06/2006 1:56
by Jordi Freixas
aarongilp wrote:Jordi Freixas wrote:La veritat és que ha quedat molt bé. Se sap si tornaran a fer arribar les vies al davant de la casa de l'estació?
Home, si t'atreveixes a posar via dins una rotonda i deixar-hi aparcat allà el Superman...doncs ves...amb una mica de sort només li posen una multa...
Doncs home... en l'hipotètic cas que allarguin la línia fins a Sort, haurà de menjar-se la rotonda per collons, no? xDD
Per cert... senyores i senyors... per a tots vostès... LA PARIDA DEL SEGLE:
Posted: Tuesday 06/06/2006 9:39
by neroon
Jordi Freixas wrote:aarongilp wrote:Jordi Freixas wrote:La veritat és que ha quedat molt bé. Se sap si tornaran a fer arribar les vies al davant de la casa de l'estació?
Home, si t'atreveixes a posar via dins una rotonda i deixar-hi aparcat allà el Superman...doncs ves...amb una mica de sort només li posen una multa...
Doncs home... en l'hipotètic cas que allarguin la línia fins a Sort, haurà de menjar-se la rotonda per collons, no? xDD
Per cert... senyores i senyors... per a tots vostès... LA PARIDA DEL SEGLE:
Home, parida parida... , pensa que d'aquí un temps...
Tot i amb aquesta decoració, els Man em recorden a uns Navals reformats de quan jo era jovenet...
P.D. Per cert, si pots penja aquesta foto a Tranvia.org, veuràs quin riure...
Posted: Tuesday 06/06/2006 10:38
by davida
Recomano veure la version
pdf de la noticia que publica avui El Periodico.
Es pot veure clarament en Trenscat i LiniaRipolles fent fotos desde l'interior del tren de La Pobla.
Foto de baixa qualitat
Nous tren en estudi per FGC
Posted: Tuesday 06/06/2006 10:52
by Tono FER557
Hola, bon día. Es la primera intervenció meva al Fòrum Wefer.
Només es per dir que a FGC s´están estudiant les propostes de noves unitats de tren per ample ibéric.
Renfe també ha fet oferta de trens, amb base de Man592, totalment reformats. A més a més están Stadler, Alstom, Talent i algun model més d´empreses espanyoles.
Encara es trigará temps a prendre decissions al respecte. No hem d´oblidar la proposta de que es podríen fer trens Barcelona - Lleida - La Pobla, per Manresa - Calaf.
Cordialment,
Tono Melón.
Posted: Tuesday 06/06/2006 11:40
by entfe001
Benvingut Tono! Encantat de llegir-te per aquí
Per altra banda, Renfe ja ha publicat un PDF amb els nous horaris, seguint el disseny estandaritzat dels últims temps:
Horaris Lleida - Balaguer - la Pobla de Segur - Sort
Posted: Tuesday 06/06/2006 12:25
by sequera
Benvingut TonoFER557 ¡¡¡
Posted: Tuesday 06/06/2006 12:37
by Jordilar
Com ha dit el Trenscat, explico la nostra experiència del viatje.
Vem agafar el tren de les 13.45 que era un 596 ja que segons em van dir després, el 592 que havia allà havia estat grafitejat a la Pobla i FGC l'havia donat com inútil. El primer que ens trobem es que no hi ha lloc i que la ocopació es del 100%. Per tant, com molta altra gent, hem d'anar drets. A mica en mica que ens anem acostant a Balaguer ens podem sentar tots perque hi ha gent que baixa a les estacions que estan senyalitzades al 100% de FGC tal i com ha dit en Trenscat. Arrivats a Balaguer ens trobem amb els companys del fòrum Adolf, Bernat i Pelai que estan per allà tiran fotos. Podem observar que que les senyals mecàniques encara s'usen que el personal de circualció és d'Adif. L'estació esta recent pintada i també amb senyalització FGC. Un cop passat Balaguer el 596 comença a pujar lentament i notem que li costa bastant aquest esforç. A Sant Llorenç de Montgai trobem una gran explanada amb vies anitgues amontonades, vagonetes fora de les vies i vàries excavadores. Continuem el viatje travesant els túnels Nº 1, 2 i 3 i notem que dins dels túnels el carril no està soldat. Pasem per Vilanova de la sal i ens comencem a trobar les primeres limitacions temporals en el pont de Santa linya on es veu que s'ha renovat les branes i no se si l'estructura metàlica. Passemt tota la part de Camarasa, Àger, Terradets, Cellers, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera i Trem. Allà trobem una 313 i una 1600 amb unes plataformes i màquines de via i obra. Finalment arribem a la Pobla on hi havia també màquines de via i obres. L'estació esta vallada i també te una merquesina unificada de la linia amb senyalètica de FGC.
Al viatje de tornada, res a comentenr, tan sols que hi va haber-hi poca ocupació.
Com a conclusions els 596 son perfectes per ocupació des de Balaguer a la Pobla, pero de Llieda a Balaguer es queden limitats. Les relcaions amb Barcelona estan molt desajustades. T'has de llevar molt dora i anar a dormir molt tart per arribari. Crec que aquest punt s'haura de millorar i molt.
Posted: Tuesday 06/06/2006 13:18
by UT596001
Veient les fotos del Bernat es nota que hi ha hagut força canvi.
Aviam si divendres hi puc pujar.
Posted: Tuesday 06/06/2006 14:01
by Tono FER557
Mercés per les vostres benvingudes.
Ja veig per la Llista que molts membres son coneguts. Encantat.
Tono
Posted: Tuesday 06/06/2006 14:03
by aarongilp
Benvingut per aquests llocs, Tono!! Era de suposar que FGC voldria els seus propis trens, perquè haver de dependre de Renfe (o de qualsevol altre companyia) no deu ser massa plat de bon gust. El que m'extranya és que no pensin ja en posar ample UIC, però clar, les travesses són monovalents, i canviar-les en 4-5 anys seria un pel tonteria...ja veurem què passa...
I respecte al viatge amb el 596, jo tinc una petita proposta que no crec que sigui molt factible, tot i que seria la solució menys dolenta. Deixar els 2 supermans per al Lleida - Balaguer i que fessin correspondència a Balaguer amb el 596 que faria Balaguer - La Pobla...com que la ocupació no serà gaire alta, no hi ha massa problema...i si hi hagués una punta d'ocupació, que el superman seguís i ja es podria fer tot amb el superman restant...què us sembla?
Posted: Tuesday 06/06/2006 15:26
by Jordi Freixas
neroon wrote:Home, parida parida... , pensa que d'aquí un temps...
Tot i amb aquesta decoració, els Man em recorden a uns Navals reformats de quan jo era jovenet...
P.D. Per cert, si pots penja aquesta foto a Tranvia.org, veuràs quin riure...
Riure per què?
Deia lo de la parida, perquè no m'ha quedat massa bé la modificació
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 89&forum=1
Posted: Tuesday 06/06/2006 18:48
by Pere
Posted: Tuesday 06/06/2006 19:41
by Ferrovi
jo m vaig fer amic d'aquell revisor, i vaig veure aquells nois de rasa negra, van pujar a Cellers-Llimiana, i jo anava al departament de viatgers de darrera, al primer seient, aixo era en direcció pobla.
percert, la megafonia era espantosa: una veu suau deia "aquest tren va en destinació" i una agudisima deia "lleida pirineus", era espantós
Posted: Tuesday 06/06/2006 20:04
by Trenscat
Gràcies per escanejar la pàgina Pere! Encara com no van posar al peu de foto "Dos frikis fent fotos" xDxD
Posted: Tuesday 06/06/2006 20:24
by aarongilp
Posted: Tuesday 06/06/2006 20:38
by Pere
Ferrovi wrote:jo m vaig fer amic d'aquell revisor, i vaig veure aquells nois de rasa negra, van pujar a Cellers-Llimiana, i jo anava al departament de viatgers de darrera, al primer seient, aixo era en direcció pobla.
percert, la megafonia era espantosa: una veu suau deia "aquest tren va en destinació" i una agudisima deia "lleida pirineus", era espantós
Et corregeixo, la veu diu: Tren regional amb destinació: LLEIDA PIRINEUS Tren regional con destino: LLEIDA PIRINEUS
Posted: Tuesday 06/06/2006 21:22
by awe
Hola,
Benvingut Tono! Estic molt content de poder llegir-te també per aquí.
Fa més d'un any que em varen dir que FGC volia gestionar o cogestionar la línea Manresa-Lleida per muntar-hi una base de manteniment de trens. També em varen dir que hi hauria trens directes a La Pobla des de Barcelona. No hi vaig donar importància a tot plegat, però ara, mirant-ho tot plegat...
1) La línia de La Pobla l'han deixada en ibèric. És un pas indispensable per tal de poder fer trens directes Barcelona-La Pobla sense transbordaments o sense sistemes de canvi d'ample.
2) Ja s'ha deixat caure que potser s'hauria de recuperar l'antic enllaç Catalans-Norte. Això podria dir que hi hauria un únic centre de manteniment d'FGC on es prendria cura tant del material d'ample ibèric com del de via mètrica, a Manresa.
Tot això són especulacions meves, però quadra amb el que em varen dir temps enrere.
Posted: Tuesday 06/06/2006 22:18
by Jordi Freixas
Pere wrote:
Que'ls va parir
Posted: Wednesday 07/06/2006 11:46
by Tono FER557
Bon día, Eduard, sí ja veus que estic per totes les línies.
Bon día, bona gent:
FGC, fa uns 6 anys, va fer uns serie d´estudis (*), de les línies mes oblidades de vía ample a Catalunya. Que jo recordi eren les següents:
* Lleida - La Pobla
* Manresa - Lleida
* Vic - Ripoll - Puigcerdá
(*) El estudi era sobre tot informatiu, amb les dades necessaries per saber l´estat de les explotacions i operacions, ciculacions, alternatives existents per carretera, infrastructures, inmobles, perspectives, inversions... es a dir, allò que es veu d´un cop d´ull. Cada informe
Aixo va servir per tenir la base informativa suficiet a l´hora de demanar a les institucions (ministeri i Renfe, sobre tot) una millora de servei i, evidentment, de les instalacions i trens. A més a més, per el caliu dels traspassos de La Pobla era un bon moment.
Anteriorment, quand Borrell era ministre de OOPP (ara Fomento), sempre deia a FGC o la Conselleria que mai es donaria el Puigcerdá... perque "el voleu possar amb ample normal"!! Doncs mira que bé, trens francessos a Montcada!.
Les tentatives continuaven per les línies de La Pobla i, s´hi s´escau, el Manresa - Lleida que estava molt abandonat també. Quand començava l´explotació dels Aves a Lleida, amb el transbordament d´amples, era bo tenir una linia alternativa en cas de problemes per Picamoixons (desprendiments, un descarrilament,. etc.), la Segarra ferroviaria ve tenir un raig de llum pensant en una actualització de les seves instalacions, al menys que un Talgo o Altaria pogués circular per Manresa sense problemes, arribat el cas. Al final... "ná de ná".
Sempre queda l´esperança de que, si no vol l´estat millorar les ofertes, al menys FGC pot ferse càrrec de la línia o possar trens per conta propia.
Paciencia,
Una abraçada,
Tono
Posted: Wednesday 07/06/2006 11:59
by aarongilp
Si al final FGC pogués veure traspassada la linia Manresa - Lleida al seu poder, crec jo que seria més que positiu. Ja es veu lo rapid que han anat amb el cas de la linia de La Pobla en fer-hi algo...en el cas del Manresa - Lleida és el mateix...si l'adeqües a una circulació decent, i en algun moment Picamontxons o St. Vicenç de Calders caiessin...l'única via d'escapament és aquesta línia, que ara per ara no es pot fer servir perquè té dos cantons de quasibé 100 quilòmetres cadascun (bé, no tant, però són distàncies molt elevades), la via està feta fàstic i les subestacions no tiren...si ho arregles, encara que sigui a una velocitat més lenta que per Picamonxons, però podries posar-hi trens...