Corredor Mediterrani
Re: Corredor Mediterrani
Bé, després que no es queixin de la crisi. Una cosa que podia potencia l'economia del país, i se la carreguen. Tot plegat ja fa fàstic.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si tant es queixen, potser caldrà fer-hi quelcom
Ara obriré la caixa dels trons:
De Madrid, ja no cal esperar "proves del cotó fluix", sinó que ara és el moment que CyU actuï i es decideixi: peix (podrit) al cove, o donar el pas definitiu?
Si és així, ja saben què toca fer. El suport d'una part creixent de la població, que segons totes les enquestes, ja ha arribat a una majoria relativa i d'aquí a poc arribarà a l'absoluta, ja el tenen."Catalunya pateix un doble drenatge econòmic: el dèficit fiscal i el d'infraestructures", lamenten fonts del departament de Territori en relació amb el dèficit inversor estructural.
De Madrid, ja no cal esperar "proves del cotó fluix", sinó que ara és el moment que CyU actuï i es decideixi: peix (podrit) al cove, o donar el pas definitiu?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Si tant es queixen, potser caldrà fer-hi quelcom
No és cap caixa dels trons, però jo de tota aquesta frase només en citaria una paraula concreta, "lamenten", i crec que amb això ja es diu tot. Sempre, sempre, sempre lamentant: a vegades penso que aquest país té el que es mereix, o és que no estem en una "democràcia", que per defectuosa que sigui, permet assolir objectius com el que es proposen, o com a mínim, fer força.Guigui wrote:Ara obriré la caixa dels trons:"Catalunya pateix un doble drenatge econòmic: el dèficit fiscal i el d'infraestructures", lamenten fonts del departament de Territori en relació amb el dèficit inversor estructural.
El Corredor Mediterrani en via morta? Home, no sé que pensar, és important, si no es fa, no és culpa nostra, ni de l'escassetat d'ingressos de l'administració, provinents dels catalans, clar, però què és prioritari: la seguretat social, el sistema educatiu, la seguretat ciutadana i els drets laborals adquirits, o un corredor mediterrani? És veritat que impulsaria la indústria però no us penseu que serà la cura de tots els mals. Si el corredor es fes, probablement Seat, Nissan, algunes químiques de Tarragona, i altres empreses al sud de la Sénia, podrien reduir despeses de transport de mercaderies, però no crearà més feina, ni farà res especial pels ciutadans. Encara us dic més, i és que és probable que les empreses escullin França, un país on els treballadors, tot i cobrar més, són més productius, en comptes de Catalunya, per exemple, per subministrar matèries primes i elements a empreses que ja tenim aquí, especialment les grans com les que ja he dit abans, Seat i Nissan, que tenen tot un cercle de proveïdors al seu voltant.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Corredor Mediterrani
El corredor contribuiria a augmentar la riquesa i competitivitat de Catalunya i se suposa que crearà feina. Amb la mateixa construcció ja es crearia ocupació. El dia que estigui tot enllestit, no sé si s'hi instalaran empreses i/o indústries pel fet de la presència del corredor, però si més no, a les que hi hagi se'ls hi obriran moltes portes i tindran una gran oportunitat per créixer, també com tu has dit podran abaratir costos, etc. Vaja, això és el que jo interpreto.Lluita1714 wrote:Si el corredor es fes, probablement Seat, Nissan, algunes químiques de Tarragona, i altres empreses al sud de la Sénia, podrien reduir despeses de transport de mercaderies, però no crearà més feina, ni farà res especial pels ciutadans.
Re: Si tant es queixen, potser caldrà fer-hi quelcom
La caixa dels trons és el comentari del Guigui a aquest quote.Lluita1714 wrote:No és cap caixa dels trons...,Guigui wrote:Ara obriré la caixa dels trons:"Catalunya pateix un doble drenatge econòmic: el dèficit fiscal i el d'infraestructures", lamenten fonts del departament de Territori en relació amb el dèficit inversor estructural.
No hem de caure en l'error de simplificar tant la situació, tot el que comentes són despeses que té assumides l'estat i que no aporten ingressos de manera directe, si només es gastessin els diners en aquestes i altres prioritats la fallida de l'estat resultaria evident.Lluita1714 wrote:...però què és prioritari: la seguretat social, el sistema educatiu, la seguretat ciutadana i els drets laborals adquirits, o un corredor mediterrani?
La qüestió és que si l'estat no inverteix en el corredor mediterrani no serà per destinar els diners a les prioritats que anomenes, no, se'ls podrà gastar per exemple en això:
És a dir, diners per invertir en ferrocarril hi ha però quan es tracta d'escollir on fer-ho la visió que tenen a Madrid de les prioritats té poc (o gens) a veure amb criteris de valor afegit.A principis de febrer, però, la ministra havia licitat vuit nous trams del TGV a Galícia, un projecte que preveu poc retorn econòmic i pel qual hi ha compromesos uns 9.400 milions. Això porta el Govern a pensar que el govern central no ha superat l'anomenada cultura del pelotazo, la planificació de les infraestructures amb criteris no econòmics.
Un corredor ferroviari per si sol no impulsa la indústria però si és un factor a tenir en compte per les empreses per rebre i enviar matèries primeres i productes. No estic gens d'acord amb els pocs clients potencials que veus per la infraestructura, qualsevol empresa que pugui rebre o enviar un contenidor triaria el ferrocarril si els temps fossin competitius, per aconseguir això cal crear xarxa de transport europeu i el corredor mediterrani ha de formar part d'aquesta xarxa sí o sí o sí.Lluita1714 wrote: És veritat que impulsaria la indústria però no us penseu que serà la cura de tots els mals. Si el corredor es fes, probablement Seat, Nissan, algunes químiques de Tarragona, i altres empreses al sud de la Sénia, podrien reduir despeses de transport de mercaderies, però no crearà més feina, ni farà res especial pels ciutadans
De totes maneres, ara per ara la part del corredor entre Barcelona i França és vital per quan s'acabin les obres d'ampliació del Port, i això no ha estat prioritari per Foment.
Salutacions
Josep Maria
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Corredor Mediterrani
Se suposa. I la ocupació que crea la seva construcció és finançada per l'estat, és més o menys com contractar professors interins, una despesa de tots. S'han obert ja moltes portes a les empreses més grans de país, i han continuat amb el xantatge de marxar, i han presentat Expedients de Regulació. Si ara no ho fan en tren no sé que us fa pensar que ho faran després. Oportunitats per créixer? Sí però no significa més ocupació.jEiiK0b wrote: El corredor contribuiria a augmentar la riquesa i competitivitat de Catalunya i se suposa que crearà feina. Amb la mateixa construcció ja es crearia ocupació. El dia que estigui tot enllestit, no sé si s'hi instalaran empreses i/o indústries pel fet de la presència del corredor, però si més no, a les que hi hagi se'ls hi obriran moltes portes i tindran una gran oportunitat per créixer, també com tu has dit podran abaratir costos, etc. Vaja, això és el que jo interpreto.
La Seat creix, sí, però a la planta de Martorell ara formen, com va sortir l'altra dia a l'Ara, als que fabricaran "Seati"... no aquí, a la Xina, i això no és pel retard que porta quelcom tan necessari com el Corredor Mediterrani.
No la simplifico. Tens raó en que, si es gasten la xifra del CM en altra cosa serà en altres infraestructures però jo no justifico això. El que vull indicar és que si l'Estat, amb uns ingressos totals concret, hauria de reduir, al meu parer, la partida per a la construcció de noves infraestructures, siguin mediterrànies, centrals o galegues, si una és més necessària que altra no t'ho discuteixo, però la realitat és que dins de la partida per a obres públiques i transports, estem pagant estudis sobre soterrar el tren a Igualada, però no podem pagar l'L9/10, i ara volem començar una cosa amb diners que, fora de la seva partida establerta, serien, al meu parer, socialment més útils, i és probable que econòmicament també, de cara a un futur (estudis, especialment els superiors).lithops wrote:No hem de caure en l'error de simplificar tant la situació, tot el que comentes són despeses que té assumides l'estat i que no aporten ingressos de manera directe, si només es gastessin els diners en aquestes i altres prioritats la fallida de l'estat resultaria evident.
La qüestió és que si l'estat no inverteix en el corredor mediterrani no serà per destinar els diners a les prioritats que anomenes, no, se'ls podrà gastar per exemple en això:
És a dir, diners per invertir en ferrocarril hi ha però quan es tracta d'escollir on fer-ho la visió que tenen a Madrid de les prioritats té poc (o gens) a veure amb criteris de valor afegit.A principis de febrer, però, la ministra havia licitat vuit nous trams del TGV a Galícia, un projecte que preveu poc retorn econòmic i pel qual hi ha compromesos uns 9.400 milions. Això porta el Govern a pensar que el govern central no ha superat l'anomenada cultura del pelotazo, la planificació de les infraestructures amb criteris no econòmics.
He dit Seat i Nissan per donar l'exemple, si vols et puc dir les empreses que jo trobo a simple vista que trobaran la infraestructura útil: Alstom, Cobega, Almirall, Grífols, Damm, Roca, Diverses empreses vinícoles, Basf, Yamaha, Solvay, Sara Lee, Nutrexpa, Henkel, Inditex, Bayer, Colomer, CELSA, Torraspapel, Nestlé, Ficosa, Roche... moltes farmacèutiques se m'acudeixen ara. Però especialment aquestes tenen un procés productiu automatitzat que requereixen una escassa mà d'obra. Pensant-ho bé dubto que Cobega, les vinícoles, Damm, i Sara Lee en els productes alimentaris, la facin servir, una via massa lenta. El cas és que insisteixo que primer veuran la oportunitat d'expansió, faran un estudi, s'asseguraran sobre ferm si és una bona inversió transportar en ferrocarril en detriment del sistema logístic ja estructurat, després negociaran amb Renfe, Comsa, Continental, DB o qui vulgui fer el transport, i per últim, acceptaran si de cas, i de totes aquestes empreses en faran trens regulars, una cinquena com a màxim, en cinc anys com a mínim després d'haver acabat la infraestructura. I les empreses que vinguin... les empreses que vinguin... les... aniran a llocs on la mà d'obra és més barata i/o més productiva, i ens portaran els productes en tren, això sí.lithops wrote: Un corredor ferroviari per si sol no impulsa la indústria però si és un factor a tenir en compte per les empreses per rebre i enviar matèries primeres i productes. No estic gens d'acord amb els pocs clients potencials que veus per la infraestructura, qualsevol empresa que pugui rebre o enviar un contenidor triaria el ferrocarril si els temps fossin competitius, per aconseguir això cal crear xarxa de transport europeu i el corredor mediterrani ha de formar part d'aquesta xarxa sí o sí o sí.
De totes maneres, ara per ara la part del corredor entre Barcelona i França és vital per quan s'acabin les obres d'ampliació del Port, i això no ha estat prioritari per Foment.
He citat el que m'interessava comentar, per tenir un context del que més abaix parlava, paraules clau "caixa dels trons" i "lamenten". Sobre la independència he opinat sí però molt lleugerament.La caixa dels trons és el comentari del Guigui a aquest quote.
No estic en contra del Corredor Mediterrani, que consti, i el defenso com a infraestructura útil, però trobo que tampoc cal caure en la mentida que exerceix el govern català sobre les seves meravelles. Ni el CM és la solució a la crisi, ni ho seria l'Eurovegas, ni tampoc el "pacte fiscal", ni res d'això que ens venen uns i altres de fa més de 30 anys.
Last edited by Lluita1714 on Sunday 18/03/2012 22:38, edited 1 time in total.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No és poca cosa, precisament
El Corredor Mediterrani és l'element imprescindible perquè Barcelona es converteixi en el centre logístic més important del sud d'Europa i connecti amb la resta del continent el que ja s'està convertint en una de les principals portes d'entrada de les mercaderies procedents d'Àsia.
Per una banda, ajudarà a rellançar l'economia, però sobretot, contribuirà que no caiguem encara més baix.
Per una banda, ajudarà a rellançar l'economia, però sobretot, contribuirà que no caiguem encara més baix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: No és poca cosa, precisament
Per quan s'acabi, ja estarem sortint de la crisi, o així ho crec jo, i no per mèrit propi, serà segurament quan se'n surtin els altres i per força nosaltres també. O quan s'acabi l'estoc de pisos i tornem a construir encara que a un ritme menor que el de abans (2017?).Guigui wrote:El Corredor Mediterrani és l'element imprescindible perquè Barcelona es converteixi en el centre logístic més important del sud d'Europa i connecti amb la resta del continent el que ja s'està convertint en una de les principals portes d'entrada de les mercaderies procedents d'Àsia.
Per una banda, ajudarà a rellançar l'economia, però sobretot, contribuirà que no caiguem encara més baix.
I no, no et nego que és un element importantíssim, no som el port més potent del mediterrani perquè sí, i probablement tindríem l'aeroport del sud d'Europa més important si ens deixessin, amb un àrea logística amb una enorme centralitat econòmica com la Zona Franca. Però el que dic és que si no tenim el CM no és la fi del món, i si el tenim, no serà la fi de la crisi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Situació relativa
I el que jo dic és que si no el tenim, estarem més a prop de la fi del món, i si el tenim, estarem més a prop de la fi de la crisi.Lluita1714 wrote:Però el que dic és que si no tenim el CM no és la fi del món, i si el tenim, no serà la fi de la crisi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Situació relativa
Jo crec més aviat que, a aquest pas, no el tindrem abans de la fi del món. Pel que fa a la crisi, no crec que tingui fi.Guigui wrote:I el que jo dic és que si no el tenim, estarem més a prop de la fi del món, i si el tenim, estarem més a prop de la fi de la crisi.Lluita1714 wrote:Però el que dic és que si no tenim el CM no és la fi del món, i si el tenim, no serà la fi de la crisi.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
Tot és ben senzill: Espanya no té cap interès en desenvolupar Catalunya. No l'ha tingut mai, i mai el tindrà. És perdre el temps.
Ara sí que, finalment, ja només queden dues opcions:
Ara sí que, finalment, ja només queden dues opcions:
- Ser una regió perifèrica d'Espanya amb tots els serveis passant per Madrid.
- Tenir estat propi.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: No és poca cosa, precisament
Bé, el tres ports més importants del Mediterrani són Algesires, Gioia Tauro i València: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bu ... _in_EuropeLluita1714 wrote: no som el port més potent del mediterrani perquè sí.
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: Corredor Mediterrani
Crec que des de fa més de quinze anys no hi han hagut pressupostos generals de l'Estat que no s'hagin aprobat amb una majoria de vots favorables dels diputats catalans. És curiós que siguin pressupostos contraris al desenvolupament de Catalunya.wefer wrote:Tot és ben senzill: Espanya no té cap interès en desenvolupar Catalunya. No l'ha tingut mai, i mai el tindrà. És perdre el temps.
Ara sí que, finalment, ja només queden dues opcions:Que cadascú esculli la seva opció. La meva la tinc clara.
- Ser una regió perifèrica d'Espanya amb tots els serveis passant per Madrid.
- Tenir estat propi.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Negoci personal
A tot polític li interessa molt més la pròpia poltrona que la gent o el país que diu representar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
Me parece que la apertura de las nuevas instalaciones en el Port de Barcelona (Hutchinson y demás) va a cambiar sustancialmente el ranking a favor de BCN.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Corredor Mediterrani
tenim el port el més important en creuers i passatgers, i fa temps vaig sentir que el que més ingressos donava, no sé si això últim es manté. I ara com diu jaezcurra, encara millorarà en el rànking de contenidors. Ni Gioia Tauro ni València tenen un aeroport com el nostre al costat ni un centre logístic de terra com el nostre. Només ens falta el tren, i sí, aniria de conya per a l'economia, però ja ho dic, de les empreses, no tant dels ciutadans.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sectors que creen ocupació
Les zones que són centres capdavanters en algun sector generen força ocupació en aquest mateix sector. I efectivament, no hi ha cap lloc del sud d'Europa (de fet, ni de tot Europa, on només Rotterdam-Schiphol s'hi acosten) amb un gran aeroport i un gran port a tocar l'un de l'altre. I els contenidors que arribin d'Àsia no caminaran sols ni a miquetes per arribar a destí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La xerrameca de sempre, però amb un llum vermell d'alarma
http://www.ara.cat/societat/PASTOR-CORR ... 33371.html
Ana Pastor, ministra de Foment: "El primer que es farà és el que està planificat i en marxa"
Situa el canvi de via del corredor mediterrani a ample europeu en aquest paquet d'intervencions prioritàries
JOAN RUSIÑOL
Madid | Actualitzada el 20/03/2012 10:14
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha assegurat avui que les prioritats del seu ministeri dependran d'inversions que estan ja encetades. "El primer que es farà és el que està planificat i en marxa", ha afirmat. I en aquest paquet hi ha situat la conversió del corredor mediterrani a l'amplada UIC, l'europea. Ella mateixa serà a València a principis d'abril per explicar-ho.
Ha reiterat que l'eix que passa per Catalunya serà "prioritari", però també ha dit que el central "és molt important". "Hi ha qui es pensa que això [la prioritat del mediterrani] serà demà", ha dit, per recordar que fan falta 47.000 milions per acabar-lo tot. Un cop més ha deixat clar que el pla de corredors transeuropeus és una planificació de com ha de ser Espanya en matèria d'infraestructures el 2030 i el 2050.
Entre les obres que hi ha en marxa –per tant, prioritàries– hi ha l'AVE a Galícia, amb 8.000 milions pendents. Ha garantit el seu "compromís" amb aquesta obra.
Pastor ha subratllat que la connexió entre Barcelona i la frontera francesa és un tram "clau", així com la inversió per la connexió ferroviària del port de Barcelona. Ha anunciat que a principis d'abril començarà per València el canvi de via a l'amplada europea.
Ho diuen de debò? O el periodista de torn no se n'ha acabat d'assabentar?
Ana Pastor, ministra de Foment: "El primer que es farà és el que està planificat i en marxa"
Situa el canvi de via del corredor mediterrani a ample europeu en aquest paquet d'intervencions prioritàries
JOAN RUSIÑOL
Madid | Actualitzada el 20/03/2012 10:14
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha assegurat avui que les prioritats del seu ministeri dependran d'inversions que estan ja encetades. "El primer que es farà és el que està planificat i en marxa", ha afirmat. I en aquest paquet hi ha situat la conversió del corredor mediterrani a l'amplada UIC, l'europea. Ella mateixa serà a València a principis d'abril per explicar-ho.
Ha reiterat que l'eix que passa per Catalunya serà "prioritari", però també ha dit que el central "és molt important". "Hi ha qui es pensa que això [la prioritat del mediterrani] serà demà", ha dit, per recordar que fan falta 47.000 milions per acabar-lo tot. Un cop més ha deixat clar que el pla de corredors transeuropeus és una planificació de com ha de ser Espanya en matèria d'infraestructures el 2030 i el 2050.
Entre les obres que hi ha en marxa –per tant, prioritàries– hi ha l'AVE a Galícia, amb 8.000 milions pendents. Ha garantit el seu "compromís" amb aquesta obra.
Pastor ha subratllat que la connexió entre Barcelona i la frontera francesa és un tram "clau", així com la inversió per la connexió ferroviària del port de Barcelona. Ha anunciat que a principis d'abril començarà per València el canvi de via a l'amplada europea.
Ho diuen de debò? O el periodista de torn no se n'ha acabat d'assabentar?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La xerrameca de sempre, però amb un llum vermell d'alarm
Haurem de deixar que el temps passi per veure si ho diuen de debò o és un altre discurs "tranquilitzador" . Lo dit, a veure que passa...Guigui wrote:Ho diuen de debò? O el periodista de torn no se n'ha acabat d'assabentar?
Salutacions des de Figueres.
Re: Corredor Mediterrani
Aixo fa mes por que una pedregada....Ha anunciat que a principis d'abril començarà per València el canvi de via a l'amplada europea.
Sempre començant pel final. Si a Barcelona ja hi ha mercaderies UIC perque començar per Valencia on no n'hi ha. Fins que no arribin a Barcelona no serviria de res. Si comencen per Barcelona es pot donar servei parcials fins Tarragona, Vandellos, Castelló, etc...