Re: Corredor Mediterrani
Posted: Sunday 18/03/2012 14:05
Bé, després que no es queixin de la crisi. Una cosa que podia potencia l'economia del país, i se la carreguen. Tot plegat ja fa fàstic.
Si és així, ja saben què toca fer. El suport d'una part creixent de la població, que segons totes les enquestes, ja ha arribat a una majoria relativa i d'aquí a poc arribarà a l'absoluta, ja el tenen."Catalunya pateix un doble drenatge econòmic: el dèficit fiscal i el d'infraestructures", lamenten fonts del departament de Territori en relació amb el dèficit inversor estructural.
No és cap caixa dels trons, però jo de tota aquesta frase només en citaria una paraula concreta, "lamenten", i crec que amb això ja es diu tot. Sempre, sempre, sempre lamentant: a vegades penso que aquest país té el que es mereix, o és que no estem en una "democràcia", que per defectuosa que sigui, permet assolir objectius com el que es proposen, o com a mínim, fer força.Guigui wrote:Ara obriré la caixa dels trons:"Catalunya pateix un doble drenatge econòmic: el dèficit fiscal i el d'infraestructures", lamenten fonts del departament de Territori en relació amb el dèficit inversor estructural.
El corredor contribuiria a augmentar la riquesa i competitivitat de Catalunya i se suposa que crearà feina. Amb la mateixa construcció ja es crearia ocupació. El dia que estigui tot enllestit, no sé si s'hi instalaran empreses i/o indústries pel fet de la presència del corredor, però si més no, a les que hi hagi se'ls hi obriran moltes portes i tindran una gran oportunitat per créixer, també com tu has dit podran abaratir costos, etc. Vaja, això és el que jo interpreto.Lluita1714 wrote:Si el corredor es fes, probablement Seat, Nissan, algunes químiques de Tarragona, i altres empreses al sud de la Sénia, podrien reduir despeses de transport de mercaderies, però no crearà més feina, ni farà res especial pels ciutadans.
La caixa dels trons és el comentari del Guigui a aquest quote.Lluita1714 wrote:No és cap caixa dels trons...,Guigui wrote:Ara obriré la caixa dels trons:"Catalunya pateix un doble drenatge econòmic: el dèficit fiscal i el d'infraestructures", lamenten fonts del departament de Territori en relació amb el dèficit inversor estructural.
No hem de caure en l'error de simplificar tant la situació, tot el que comentes són despeses que té assumides l'estat i que no aporten ingressos de manera directe, si només es gastessin els diners en aquestes i altres prioritats la fallida de l'estat resultaria evident.Lluita1714 wrote:...però què és prioritari: la seguretat social, el sistema educatiu, la seguretat ciutadana i els drets laborals adquirits, o un corredor mediterrani?
És a dir, diners per invertir en ferrocarril hi ha però quan es tracta d'escollir on fer-ho la visió que tenen a Madrid de les prioritats té poc (o gens) a veure amb criteris de valor afegit.A principis de febrer, però, la ministra havia licitat vuit nous trams del TGV a Galícia, un projecte que preveu poc retorn econòmic i pel qual hi ha compromesos uns 9.400 milions. Això porta el Govern a pensar que el govern central no ha superat l'anomenada cultura del pelotazo, la planificació de les infraestructures amb criteris no econòmics.
Un corredor ferroviari per si sol no impulsa la indústria però si és un factor a tenir en compte per les empreses per rebre i enviar matèries primeres i productes. No estic gens d'acord amb els pocs clients potencials que veus per la infraestructura, qualsevol empresa que pugui rebre o enviar un contenidor triaria el ferrocarril si els temps fossin competitius, per aconseguir això cal crear xarxa de transport europeu i el corredor mediterrani ha de formar part d'aquesta xarxa sí o sí o sí.Lluita1714 wrote: És veritat que impulsaria la indústria però no us penseu que serà la cura de tots els mals. Si el corredor es fes, probablement Seat, Nissan, algunes químiques de Tarragona, i altres empreses al sud de la Sénia, podrien reduir despeses de transport de mercaderies, però no crearà més feina, ni farà res especial pels ciutadans
Se suposa. I la ocupació que crea la seva construcció és finançada per l'estat, és més o menys com contractar professors interins, una despesa de tots. S'han obert ja moltes portes a les empreses més grans de país, i han continuat amb el xantatge de marxar, i han presentat Expedients de Regulació. Si ara no ho fan en tren no sé que us fa pensar que ho faran després. Oportunitats per créixer? Sí però no significa més ocupació.jEiiK0b wrote: El corredor contribuiria a augmentar la riquesa i competitivitat de Catalunya i se suposa que crearà feina. Amb la mateixa construcció ja es crearia ocupació. El dia que estigui tot enllestit, no sé si s'hi instalaran empreses i/o indústries pel fet de la presència del corredor, però si més no, a les que hi hagi se'ls hi obriran moltes portes i tindran una gran oportunitat per créixer, també com tu has dit podran abaratir costos, etc. Vaja, això és el que jo interpreto.
No la simplifico. Tens raó en que, si es gasten la xifra del CM en altra cosa serà en altres infraestructures però jo no justifico això. El que vull indicar és que si l'Estat, amb uns ingressos totals concret, hauria de reduir, al meu parer, la partida per a la construcció de noves infraestructures, siguin mediterrànies, centrals o galegues, si una és més necessària que altra no t'ho discuteixo, però la realitat és que dins de la partida per a obres públiques i transports, estem pagant estudis sobre soterrar el tren a Igualada, però no podem pagar l'L9/10, i ara volem començar una cosa amb diners que, fora de la seva partida establerta, serien, al meu parer, socialment més útils, i és probable que econòmicament també, de cara a un futur (estudis, especialment els superiors).lithops wrote:No hem de caure en l'error de simplificar tant la situació, tot el que comentes són despeses que té assumides l'estat i que no aporten ingressos de manera directe, si només es gastessin els diners en aquestes i altres prioritats la fallida de l'estat resultaria evident.
La qüestió és que si l'estat no inverteix en el corredor mediterrani no serà per destinar els diners a les prioritats que anomenes, no, se'ls podrà gastar per exemple en això:
És a dir, diners per invertir en ferrocarril hi ha però quan es tracta d'escollir on fer-ho la visió que tenen a Madrid de les prioritats té poc (o gens) a veure amb criteris de valor afegit.A principis de febrer, però, la ministra havia licitat vuit nous trams del TGV a Galícia, un projecte que preveu poc retorn econòmic i pel qual hi ha compromesos uns 9.400 milions. Això porta el Govern a pensar que el govern central no ha superat l'anomenada cultura del pelotazo, la planificació de les infraestructures amb criteris no econòmics.
He dit Seat i Nissan per donar l'exemple, si vols et puc dir les empreses que jo trobo a simple vista que trobaran la infraestructura útil: Alstom, Cobega, Almirall, Grífols, Damm, Roca, Diverses empreses vinícoles, Basf, Yamaha, Solvay, Sara Lee, Nutrexpa, Henkel, Inditex, Bayer, Colomer, CELSA, Torraspapel, Nestlé, Ficosa, Roche... moltes farmacèutiques se m'acudeixen ara. Però especialment aquestes tenen un procés productiu automatitzat que requereixen una escassa mà d'obra. Pensant-ho bé dubto que Cobega, les vinícoles, Damm, i Sara Lee en els productes alimentaris, la facin servir, una via massa lenta. El cas és que insisteixo que primer veuran la oportunitat d'expansió, faran un estudi, s'asseguraran sobre ferm si és una bona inversió transportar en ferrocarril en detriment del sistema logístic ja estructurat, després negociaran amb Renfe, Comsa, Continental, DB o qui vulgui fer el transport, i per últim, acceptaran si de cas, i de totes aquestes empreses en faran trens regulars, una cinquena com a màxim, en cinc anys com a mínim després d'haver acabat la infraestructura. I les empreses que vinguin... les empreses que vinguin... les... aniran a llocs on la mà d'obra és més barata i/o més productiva, i ens portaran els productes en tren, això sí.lithops wrote: Un corredor ferroviari per si sol no impulsa la indústria però si és un factor a tenir en compte per les empreses per rebre i enviar matèries primeres i productes. No estic gens d'acord amb els pocs clients potencials que veus per la infraestructura, qualsevol empresa que pugui rebre o enviar un contenidor triaria el ferrocarril si els temps fossin competitius, per aconseguir això cal crear xarxa de transport europeu i el corredor mediterrani ha de formar part d'aquesta xarxa sí o sí o sí.
De totes maneres, ara per ara la part del corredor entre Barcelona i França és vital per quan s'acabin les obres d'ampliació del Port, i això no ha estat prioritari per Foment.
He citat el que m'interessava comentar, per tenir un context del que més abaix parlava, paraules clau "caixa dels trons" i "lamenten". Sobre la independència he opinat sí però molt lleugerament.La caixa dels trons és el comentari del Guigui a aquest quote.
Per quan s'acabi, ja estarem sortint de la crisi, o així ho crec jo, i no per mèrit propi, serà segurament quan se'n surtin els altres i per força nosaltres també. O quan s'acabi l'estoc de pisos i tornem a construir encara que a un ritme menor que el de abans (2017?).Guigui wrote:El Corredor Mediterrani és l'element imprescindible perquè Barcelona es converteixi en el centre logístic més important del sud d'Europa i connecti amb la resta del continent el que ja s'està convertint en una de les principals portes d'entrada de les mercaderies procedents d'Àsia.
Per una banda, ajudarà a rellançar l'economia, però sobretot, contribuirà que no caiguem encara més baix.
I el que jo dic és que si no el tenim, estarem més a prop de la fi del món, i si el tenim, estarem més a prop de la fi de la crisi.Lluita1714 wrote:Però el que dic és que si no tenim el CM no és la fi del món, i si el tenim, no serà la fi de la crisi.
Jo crec més aviat que, a aquest pas, no el tindrem abans de la fi del món. Pel que fa a la crisi, no crec que tingui fi.Guigui wrote:I el que jo dic és que si no el tenim, estarem més a prop de la fi del món, i si el tenim, estarem més a prop de la fi de la crisi.Lluita1714 wrote:Però el que dic és que si no tenim el CM no és la fi del món, i si el tenim, no serà la fi de la crisi.
Bé, el tres ports més importants del Mediterrani són Algesires, Gioia Tauro i València: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bu ... _in_EuropeLluita1714 wrote: no som el port més potent del mediterrani perquè sí.
Crec que des de fa més de quinze anys no hi han hagut pressupostos generals de l'Estat que no s'hagin aprobat amb una majoria de vots favorables dels diputats catalans. És curiós que siguin pressupostos contraris al desenvolupament de Catalunya.wefer wrote:Tot és ben senzill: Espanya no té cap interès en desenvolupar Catalunya. No l'ha tingut mai, i mai el tindrà. És perdre el temps.
Ara sí que, finalment, ja només queden dues opcions:Que cadascú esculli la seva opció. La meva la tinc clara.
- Ser una regió perifèrica d'Espanya amb tots els serveis passant per Madrid.
- Tenir estat propi.
Haurem de deixar que el temps passi per veure si ho diuen de debò o és un altre discurs "tranquilitzador" . Lo dit, a veure que passa...Guigui wrote:Ho diuen de debò? O el periodista de torn no se n'ha acabat d'assabentar?
Aixo fa mes por que una pedregada....Ha anunciat que a principis d'abril començarà per València el canvi de via a l'amplada europea.