Page 22 of 36

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 13:40
by davroca5
Si no recuerdo mal, se dijo que el suplemento sería de 6€.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 16:06
by uriol108
La infraestructura de vias , tuneles , estaciones y demas, sera de ADIF ? O de la empresa privada ?

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 16:37
by javi82
uriol108 wrote:La infraestructura de vias , tuneles , estaciones y demas, sera de ADIF ? O de la empresa privada ?
La infraestructura -túneles, estaciones, salidas de emergencia- será propiedad de ADIF.

La superestructura -vías, catenaria, señalización, comunicaciones, otras instalaciones- y la explotación es lo que irá a cargo de la concesionaria privada.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 17:27
by Adolescent barceloní
I els trens de Renfe podran utilitzar aquesta infraestructura? O hauran de pagar un cànon a l'empresa propietària de les vies?

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 18:34
by sag470
javi82 wrote:La infraestructura -túneles, estaciones, salidas de emergencia- será propiedad de ADIF.

La superestructura -vías, catenaria, señalización, comunicaciones, otras instalaciones- y la explotación es lo que irá a cargo de la concesionaria privada.
De ser asi, habra porrazos por quedarse con la concesión. Es un caramelo.
La superestructura deberia ser de Adif. Sino restringirá por años el uso de las vías a ningun otro que sea él, y, en el caso que la gestión sea insuficiente, el rescate será millonario. Pierde Fomento, y pone en riesgo el aeropuerto. Lo que deberia ser es que el gestor de todo sea adif, y el concesionario sea el encargado de cualquier servicio al aeropuerto. Se podria hacer cualquier otro operador, solo si se rechaza expresamente por el concesionario.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 19:46
by Renfe451
La meva postura sobre el tren a l'aeroport és clara: l'ha d'explotar Renfe, i no una privada. No té cap sentit que aquest servei estigui a mans d'una operadora aliena. La jugada els hi sortirà malament ja ho veureu...

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 19:55
by Carlos González
Et refereixes a l'empresa TMB? per la L9? Jo no sabia que era privada

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 20:01
by Renfe451
Carlos González wrote:Et refereixes a l'empresa TMB? per la L9? Jo no sabia que era privada
No... deixa l'L9 que aquí no estem parlant d'ella. Parlem del nou accés ferroviari a l'aeroport, que possiblement acabarà operant-lo una empresa privada.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 20:15
by Carlos González
Renfe451 wrote: No... deixa l'L9 que aquí no estem parlant d'ella. Parlem del nou accés ferroviari a l'aeroport, que possiblement acabarà operant-lo una empresa privada.
M'atraveixo a dir que l'empresa privada ho faria millor que la RENFE, :D

Es broma, la veritat és que no m'agradaria tampoc que fos privada.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 20:19
by Don Ramón
Renfe451 wrote:La meva postura sobre el tren a l'aeroport és clara: l'ha d'explotar Renfe, i no una privada. No té cap sentit que aquest servei estigui a mans d'una operadora aliena. La jugada els hi sortirà malament ja ho veureu...
Bé, seré el abogado del diablo y diré que es básicamente lo que se hizo con el tranvía: La obra es pública, la operación privada. Pero, en defensa de esta situación, el tranvía no cobra suplemento.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 20:49
by Carlos González
Don Ramón wrote: Bé, seré el abogado del diablo y diré que es básicamente lo que se hizo con el tranvía: La obra es pública, la operación privada. Pero, en defensa de esta situación, el tranvía no cobra suplemento.
Tampoco sabía eso, que las obras de TRAM eran públicas

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 21:12
by Miquel
Jo el que no entenc ara es que després d'haver invertit una morterada amb el trenet del metro fins a l'Aeroport T1, ara haguem de gastar una altre morterada per tenir les rodalies, quan el que jo crec es que el passatge de Rodalies ha de traslladar-se fins a la T1 amb metro aprofitant que ja està fet.

I amb el que s'estalvia d'això, que Foment faci obra en algún altre lloc de la xarxa, que fa molta més falta que solapar recorreguts ferroviaris.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 21:51
by davroca5
Jo també estic d'acord que ara mateix no cal aquest accés ferroviari, i que hi ha millors maneres d'aprofitar el que tenim actualment, com per exemple:
1- que AENA torni a instal·lar tapissos rodants entre la T2 i l'estació de Rodalies/L9.
2- fer de El Prat Estació la terminal 0 de l'aeroport, fent parar tots els Rodalies i Regionals i indicant a l'usuari de forma clara que allà pot anar ràpidament a Barcelona amb qualsevol tren que pari a l'andana o, a l'inrevés, que pot anar a les dues terminals de l'aeroport.
3- fent que el bitllet Aeroport de metro estigui integrat per poder fer enllaç amb Rodalies o FGC per poder arribar més ràpidament al centre.
I segur que hi han més idees igual d'òbvies com aquestes que ajudarien a tenir gran part del passatge content (i només aprofitant el que ja tenim!).

Ara bé (i obro tema polèmic i estic segur que molts se'm tiraran al coll :) ): per què teniu tanta por a l'explotació privada?
Es molt discutible la gestió d'una empresa privada en aspectes tant vitals com la sanitat o la educació, i de fet en aquests àmbits tinc un gran recel, però en el transport ferroviari de passatgers? Quins exemples tenim a Catalunya, o a Espanya? Cap ni un. Sempre hem estat emparats per una empresa pública que en moltes ocasions no ha sabut reaccionar de forma ràpida a problemes que ha tingut a la seva explotació i, en definitiva, ha demostrat que com a gestor és bastant lamentable.
És per això que no ens hauriem d'amoïnar ara mateix de que l'explotació d'aquesta llançadora sigui privada. Una empresa privada el que vol és obtenir benefici, i per obtenir benefici haurà de tenir clients, i per tenir clients haurà de fer bones ofertes, fer bones campanyes publicitàries i, per suposat, oferir bon servei, ja que, si no és així, perdrà diners. Això una empresa pública MAI ho buscarà perquè el seu únic objectiu és oferir el servei, és a dir, NO busca un benefici en concret ja que els seus ingressos provenen de l'Estat.

I és més: tal com s'ha dit, aquest futur operador privat operarà a la xarxa d'Adif, competint amb Renfe Operadora. Doncs jo m'atreveixo a dir que aquest nou operador segur que serà capaç d'exigir a Adif una millor infraestructura per poder tenir més benefici en el cas que així calgui, ja que Renfe Operadora no ho fa perquè, igual que Adif, és una empresa pública. O sigui, que al final, les millores en infraestructura que podria exigir l'operador privat acabaran repercutint en l'operador públic (Renfe Operadora).

PD: per cert, dos operadors privats com son el Tramvia Metropolità i l'Aerobús són uns dels més eficients actualment. Potser ens hauriem de fixar més en la seva manera de fer.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 22:35
by Don Ramón
davroca5 wrote: Ara bé (i obro tema polèmic i estic segur que molts se'm tiraran al coll :) ): per què teniu tanta por a l'explotació privada?
En mi caso, la principal oposición no es a la operación privada. Sería hipócrita que estuviera de acuerdo con tragar con la operación privada del tram pero no con esta. Mi oposición principal es por el gasto estúpido que es, viendo que está la L9 que puede servir perfectamente como lanzadera entre El Prat o la T2 y la T1. Es evidente que es un patético intento de Fomento de hacerle la competencia a la L9 y sacar unos cuartos a través del suplemento.
Aparte, también me opongo a los suplementos para ir al aeropuerto, aún siendo consciente que es común en muchas partes de Europa.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 23:10
by Granolleri
Sóc conscient que us llançareu a sobre meu i em direu de tot, però al meu parer el que sobra a l'Aeroport és el metro i no pas el tren de rodalia. Només cal veure que els trens de la línia R2 Nord no van més buits, car els que vivim fora de l'Àrea Metropolitana el metro no ens serveix absolutament de res.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 23:11
by metring
Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 23:14
by Don Ramón
Granolleri wrote:Sóc conscient que us llançareu a sobre meu i em direu de tot, però al meu parer el que sobra a l'Aeroport és el metro i no pas el tren de rodalia. Només cal veure que els trens de la línia R2 Nord no van més buits, car els que vivim fora de l'Àrea Metropolitana el metro no ens serveix absolutament de res.
Yo estoy 100% de acuerdo. Pero el Metro ya está hecho, lo lógico era quedarnos con eso, hacer lo mejor de ello, y olvidar el nuevo acceso de Rodalies para no duplicar infraestructuras. Al fin y al cabo, trasbordar en El Prat a la L9 es razonablemente práctico. Y aún con el acceso de cercanías solo una línea tendría acceso directo (en el caso actual la R2N). Supongo que eres consciente que con la nueva lanzadera el recorrido se limitará a Barcelona-Aeroport, con lo cual ninguna línea de cercanías tendrá acceso al aeropuerto.

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 23:16
by Don Ramón
metring wrote:Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!
Es un mensaje para los guiris: "Bienvenidos a España, país del cutrerío"

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 23:33
by Granolleri
Don Ramón wrote:Al fin y al cabo, trasbordar en El Prat a la L9 es razonablemente práctico. Y aún con el acceso de cercanías solo una línea tendría acceso directo (en el caso actual la R2N). Supongo que eres consciente que con la nueva lanzadera el recorrido se limitará a Barcelona-Aeroport, con lo cual ninguna línea de cercanías tendrá acceso al aeropuerto.
Sí, pero eso implica que viniendo del resto de líneas tener que hacer dos transbordos para ir al Aeropuerto, ahora por ejemplo una persona que venga de Terrassa, Mataró o La Garriga hace un transbordo en Sants y ya está, con la nueva lanzadera será igual. En cambio, si obligamos a tomar la L9 y encima tener que desembolsar 4,5 euros extra por barba pues lo siento mucho pero va a ser que no a transbordar en Sants y después otra vez en El Prat.

Y ya ni hablamos de poblaciones que tienen que tomar primero un autobús de aportación al tren, cómo Matadepera, Castellar del Vallès, L'Atmella del Vallès, Argentona, Teià, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Cabrils... o los barrios más alejados de la estación de Sabadell, Terrassa, Mataró...
metring wrote:Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!
Però si fa un munt d'anys que el van treure!

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Posted: Monday 28/03/2016 23:43
by Prest
davroca5 wrote: 2- fer de El Prat Estació la terminal 0 de l'aeroport, fent parar tots els Rodalies i Regionals i indicant a l'usuari de forma clara que allà pot anar ràpidament a Barcelona amb qualsevol tren que pari a l'andana o, a l'inrevés, que pot anar a les dues terminals de l'aeroport.
Òndia! Fàcil! Donat que els rodalies que no hi paren a vegades paren degut la saturació del sistema o passen a ritme de diligència no s'hi perdria gaire temps fent parada comercial.
Un dia coincidir amb un conegut que treballa a l'aeroport. Donat que el nostre servei de la R2S no s'atura al Prat, ha de transbordar, dues vegades. R2: SVC->VNG->Aeroport sinó pot fer el "lògic" transbord a Sants.

Per provar, vaig enviar una proposta mitjançant el formulari online a territori i sostenibilitat. El que van contestar:
Punt d'Informació del Departament de Territori i Sostenibilitat wrote:En resposta a la qüestió que ens plantegeu, us informem que en aquests moments el Departament de Territori i Sostenibilitat esta duent a terme un estudi de reordenació de la xarxa de serveis ferrroviaris per a millorar la seva fiabiltat i el nivell de servei ofert. En aquest estudi ja es preveu analitzar la potencialitat de l'estació del Prat com a punt d'intercanvi modal,mes amb l'entrada en servei de la L9, de forma que en el marc del dit estudi serà degudament analitzada la vostra proposta. (2/3/2016)