Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 28/03/2016 13:40
Si no recuerdo mal, se dijo que el suplemento sería de 6€.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
La infraestructura -túneles, estaciones, salidas de emergencia- será propiedad de ADIF.uriol108 wrote:La infraestructura de vias , tuneles , estaciones y demas, sera de ADIF ? O de la empresa privada ?
De ser asi, habra porrazos por quedarse con la concesión. Es un caramelo.javi82 wrote:La infraestructura -túneles, estaciones, salidas de emergencia- será propiedad de ADIF.
La superestructura -vías, catenaria, señalización, comunicaciones, otras instalaciones- y la explotación es lo que irá a cargo de la concesionaria privada.
No... deixa l'L9 que aquí no estem parlant d'ella. Parlem del nou accés ferroviari a l'aeroport, que possiblement acabarà operant-lo una empresa privada.Carlos González wrote:Et refereixes a l'empresa TMB? per la L9? Jo no sabia que era privada
M'atraveixo a dir que l'empresa privada ho faria millor que la RENFE,Renfe451 wrote: No... deixa l'L9 que aquí no estem parlant d'ella. Parlem del nou accés ferroviari a l'aeroport, que possiblement acabarà operant-lo una empresa privada.
Bé, seré el abogado del diablo y diré que es básicamente lo que se hizo con el tranvía: La obra es pública, la operación privada. Pero, en defensa de esta situación, el tranvía no cobra suplemento.Renfe451 wrote:La meva postura sobre el tren a l'aeroport és clara: l'ha d'explotar Renfe, i no una privada. No té cap sentit que aquest servei estigui a mans d'una operadora aliena. La jugada els hi sortirà malament ja ho veureu...
Tampoco sabía eso, que las obras de TRAM eran públicasDon Ramón wrote: Bé, seré el abogado del diablo y diré que es básicamente lo que se hizo con el tranvía: La obra es pública, la operación privada. Pero, en defensa de esta situación, el tranvía no cobra suplemento.
En mi caso, la principal oposición no es a la operación privada. Sería hipócrita que estuviera de acuerdo con tragar con la operación privada del tram pero no con esta. Mi oposición principal es por el gasto estúpido que es, viendo que está la L9 que puede servir perfectamente como lanzadera entre El Prat o la T2 y la T1. Es evidente que es un patético intento de Fomento de hacerle la competencia a la L9 y sacar unos cuartos a través del suplemento.davroca5 wrote: Ara bé (i obro tema polèmic i estic segur que molts se'm tiraran al coll ): per què teniu tanta por a l'explotació privada?
Yo estoy 100% de acuerdo. Pero el Metro ya está hecho, lo lógico era quedarnos con eso, hacer lo mejor de ello, y olvidar el nuevo acceso de Rodalies para no duplicar infraestructuras. Al fin y al cabo, trasbordar en El Prat a la L9 es razonablemente práctico. Y aún con el acceso de cercanías solo una línea tendría acceso directo (en el caso actual la R2N). Supongo que eres consciente que con la nueva lanzadera el recorrido se limitará a Barcelona-Aeroport, con lo cual ninguna línea de cercanías tendrá acceso al aeropuerto.Granolleri wrote:Sóc conscient que us llançareu a sobre meu i em direu de tot, però al meu parer el que sobra a l'Aeroport és el metro i no pas el tren de rodalia. Només cal veure que els trens de la línia R2 Nord no van més buits, car els que vivim fora de l'Àrea Metropolitana el metro no ens serveix absolutament de res.
Es un mensaje para los guiris: "Bienvenidos a España, país del cutrerío"metring wrote:Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!
Sí, pero eso implica que viniendo del resto de líneas tener que hacer dos transbordos para ir al Aeropuerto, ahora por ejemplo una persona que venga de Terrassa, Mataró o La Garriga hace un transbordo en Sants y ya está, con la nueva lanzadera será igual. En cambio, si obligamos a tomar la L9 y encima tener que desembolsar 4,5 euros extra por barba pues lo siento mucho pero va a ser que no a transbordar en Sants y después otra vez en El Prat.Don Ramón wrote:Al fin y al cabo, trasbordar en El Prat a la L9 es razonablemente práctico. Y aún con el acceso de cercanías solo una línea tendría acceso directo (en el caso actual la R2N). Supongo que eres consciente que con la nueva lanzadera el recorrido se limitará a Barcelona-Aeroport, con lo cual ninguna línea de cercanías tendrá acceso al aeropuerto.
Però si fa un munt d'anys que el van treure!metring wrote:Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!
Òndia! Fàcil! Donat que els rodalies que no hi paren a vegades paren degut la saturació del sistema o passen a ritme de diligència no s'hi perdria gaire temps fent parada comercial.davroca5 wrote: 2- fer de El Prat Estació la terminal 0 de l'aeroport, fent parar tots els Rodalies i Regionals i indicant a l'usuari de forma clara que allà pot anar ràpidament a Barcelona amb qualsevol tren que pari a l'andana o, a l'inrevés, que pot anar a les dues terminals de l'aeroport.
Punt d'Informació del Departament de Territori i Sostenibilitat wrote:En resposta a la qüestió que ens plantegeu, us informem que en aquests moments el Departament de Territori i Sostenibilitat esta duent a terme un estudi de reordenació de la xarxa de serveis ferrroviaris per a millorar la seva fiabiltat i el nivell de servei ofert. En aquest estudi ja es preveu analitzar la potencialitat de l'estació del Prat com a punt d'intercanvi modal,mes amb l'entrada en servei de la L9, de forma que en el marc del dit estudi serà degudament analitzada la vostra proposta. (2/3/2016)