Page 22 of 170
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 06/01/2013 6:43
by JPlanas
No ho he pretés pas. El sentit del meu comentari es de conscienciació.
En temes d'accessibilitat el tema de les cadires de rodes ja s'ha estes a la població en general, però hem arribat a un moment en que si pot passar una cadira ja considerem que alló es accessible.
Hi han moltes d'altres situacions discapacitants i he volgut apuntar-hi una per tal de fer una mica de difusió.
Haig d'afegir, que al metro, hi han indicacions de colors sense text o numeral, que son totalment inaccessibles.
També, per exemple i ara si que parlo de cadires de rodes i de persones amb mobilitat reduïda sense cadires de rodes, tenim molt bona informació sobre l'accessibilitat física, que no sensorial, a les estacions, però no dels passadissos de transbordament entre línies.
Mercès per la vostre comprensió, però algú ho havia de dir... ;-)
Si voleu tractar aquest tipus de temes, quedo a la vostre disposició.
Llibertat creadora
Posted: Sunday 06/01/2013 11:44
by Guigui
JPlanas wrote:Si voleu tractar aquest tipus de temes, quedo a la vostre disposició.
O tu mateix pots crear un fil al subfòrum que correspongui.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 08/01/2013 17:00
by sag470
A falta de confirmació per part de TMB (no se sabrà fins dies abans de posar-les com sempre), sembla ser que la segona fase seran:
- D30 Z.UNIVERSIT. - DIAGONAL MAR, en substitució de la 7.
- H8 ERNEST LLUCH - SAGRERA, en substitució de la 15.
- V15 BARCELONETA - VALL HEBRON, en substitució de la 17.
I dos més, que no estan tan clares:
- H16 PL.ESPANYA - DIAGONAL MAR, amb reforma de la 36 i posiblement també de la 41.
- V27 MAR BELLA - CANYELLES, en substitució de la 71.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Tuesday 08/01/2013 17:04
by raulitinbcn
sag470 wrote:A falta de confirmació per part de TMB (no se sabrà fins dies abans de posar-les com sempre), sembla ser que la segona fase seran:
- D30 Z.UNIVERSIT. - DIAGONAL MAR, en substitució de la 7.
- H10 ERNEST LLUCH - SAGRERA, en substitució de la 15.
- V15 BARCELONETA - VALL HEBRON, en substitució de la 17.
I dos més, que no estan tan clares:
- H16 PL.ESPANYA - DIAGONAL MAR, amb reforma de la 36 i posiblement també de la 41.
- V27 MAR BELLA - CANYELLES, en substitució de la 71.
Perfecte, per mi la V27, la D30 i l'H16 em seran molt útils. Per cert el V27 pujarà per Bac de Roda?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 09/01/2013 9:12
by Fran-Ikarus
La D30 et serà aproximadament igual d'útil que ara et pugui ser la 7, amb la salvetat que potser et treguin la parada més propera...
D30
Posted: Wednesday 09/01/2013 10:39
by Guigui
... i que suposadament enllaçarà els extrems de la Diagonal pel camí més recte.
Enllaç H12 D20
Posted: Wednesday 09/01/2013 11:59
by Ferry1ac1
Ahir vaig suggerir a TMB que millori les parades de l'H12 i el D20 a Pl. Espanya. Actualment crec que són un desastre total, ja que fan parades abans i després de la plaça i en el cas de la de l'H12 sentit Llobregat davant la boca dels FGC és lentíssima.
Crec que es podria arreglar fent que l'H12 i el D20 fessin una única parada on hi ha la del 46 en sentit Llobregat.
Què en penseu?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 09/01/2013 14:05
by Fran-Ikarus
Jo ara mateix no tinc present on està la del 46 sentit Llobregat.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 09/01/2013 15:29
by raulitinbcn
Fran-Ikarus wrote:La D30 et serà aproximadament igual d'útil que ara et pugui ser la 7, amb la salvetat que potser et treguin la parada més propera...
No crec que m'ha la treguin, és la de Bac de Roda, amb enllaç amb el TRAM a Fluvià, tot i que pensant com és TMB ...
Guigui wrote:... i que suposadament enllaçarà els extrems de la Diagonal pel camí més recte.
Millor que més recte, seria més diagonal, no?
Conceptes bàsics de geometria
Posted: Wednesday 09/01/2013 15:56
by Guigui
Recta i diagonal són dos conceptes que de cap manera s'exclouen mútuament.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Wednesday 09/01/2013 19:16
by Ecomobisostrans
raulitinbcn wrote:sag470 wrote:
- H16 PL.ESPANYA - DIAGONAL MAR, amb reforma de la 36 i posiblement també de la 41.
Seria millor prolongar la 65 o 165 (o totes dues), o la V7, així des d'algun punt s'evitaria un enllaç a Pl.Espanya. El resultat final no seria gaire mes llarg que l'actual 36.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 10/01/2013 0:31
by Ferry1ac1
Fran-Ikarus wrote:Jo ara mateix no tinc present on està la del 46 sentit Llobregat.
A la illeta que hi ha davant de les Arenas. Entre els carrils que baixen per Tarragona i el carril bus que hi puja
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Thursday 10/01/2013 0:51
by Fran-Ikarus
Val, ja la visualitzo.
L'actual ubicació està molt bé per a fer transbordament a FGC. Potser li hagin donat prioritat a això.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 11/01/2013 13:56
by Ferry1ac1
Fran-Ikarus wrote:
L'actual ubicació està molt bé per a fer transbordament a FGC. Potser li hagin donat prioritat a això.
Si, però com que paren tantes línies, si a algú li fa mandra caminar podria agafar el 1er autobús que passi i baixar a la següent parada per fer transbord. Si és algú que va de l'H12 o el D20 a FGC pot entrar per la boca de davant de les arenes.
En general crec que el porta a porta hauria de desaparèixer en pro de més velocitat i facilitar els transbords entre línies de bus que són el germà pobre.
Tinc molta curiositat per la resposta de TMB. No n'espero gaire, però algun dia algú ens sorprendrà!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Friday 11/01/2013 14:27
by Fran-Ikarus
Però és que això no és "porta a porta" exactament: és ni més ni menys que la parada més propera a l'estació que fa de capçalera a totes les línies d'FGC de la "línia Llobregat", i per tant punt cabdal pel que fa a intermodalitat de transport.
Té tota la lògica del món que li parin al davant, donat que és factible fer-ho, i no que deixin la gent a mitja plaça Espanya de distància, o, pensant en subterrani, a l'accés del metro perquè hi accedeixin i després hi facin el trasbordament, i que després el mateix bus del que has baixat passi davant mateix de l'esmentat lloc cabdal.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Sunday 13/01/2013 17:56
by Ferry1ac1
Fran-Ikarus wrote:Però és que això no és "porta a porta" exactament: és ni més ni menys que la parada més propera a l'estació que fa de capçalera a totes les línies d'FGC de la "línia Llobregat", i per tant punt cabdal pel que fa a intermodalitat de transport.
Té tota la lògica del món que li parin al davant, donat que és factible fer-ho, i no que deixin la gent a mitja plaça Espanya de distància, o, pensant en subterrani, a l'accés del metro perquè hi accedeixin i després hi facin el trasbordament, i que després el mateix bus del que has baixat passi davant mateix de l'esmentat lloc cabdal.
Raó no te'n falta! Però per la boca de metro de davant de les arenes es pot accedir a FGC directament així que tampoc es complica tant la cosa.
En algún moment caldrà plantejar-se si tenen sentit parades que hi paren 10 o 15 línies d'autobús. Crec que no i que el doble punt de parada és un nyap que no hauria de ser més que una solució provisional.
Embut de línies
Posted: Sunday 13/01/2013 18:29
by Guigui
Ferry1ac1 wrote:En algún moment caldrà plantejar-se si tenen sentit parades que hi paren 10 o 15 línies d'autobús. Crec que no i que el doble punt de parada és un nyap que no hauria de ser més que una solució provisional.
Que en una parada hi passin tantes línies és precisament fruit de la falta d'una planificació en xarxa, que la Noxarbus pretén corregir. Si hi reïx més o menys, queda per veure.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 14/01/2013 20:52
by iluro
Hola,
Al mapa general de Nova Xarxa Bus, la linia que correspon a la V27 (actual 71) baixa per Navas/Bilbao en comptes de fer-ho per Espronceda com fins ara fa el 71.
Si realment es fa aquest canvi de carrer, (d' altra banda força logic) s' hauria de fer un nou carril bus a Bilbao ( A Navas ja hi es encara que només el fa servir una linia de Tugsal) i de moment no hi ha cap indici de que s' estigui fent aquest carril....
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Posted: Monday 14/01/2013 22:26
by sag470
Així mateix ho posa al plànol, pero trobo un error fer-la baixar per Navas/Bilbao, perque no té cap avantatge ni per rapidessa ni comoditat, envers a baixar per Espronceda. Sempre que es pugui s'hauria de la proximitat entre els dos sentits de la marxa. D'altra banda, trobo acertat fer-la baixar per Felip II fins St.Antoni M.Claret, per afavorir la intermodalitat a Sagrera.
Aprofito per fer unes reflexions, sobre aquestes 5 linies:
H8: fer-la passar per Paris en sentit Sagrera fa perdre la gent de F.Macià, l'augment de velocitat no crec que sigui millor que la pèrdua de gent. El gir per agafar Provença es podria fer per Balmes, Pg.Gràcia o del lateral de av.Diagonal.
H16: trobo una mica incoherent que entre Pg.Maritim i Pl.Espanya faci el mateix recorregut que la D20; si es vol millorar aquest tram, millorar directament la D20. La H16 la restringiria a les Drassanes i, si es pot, passar per Dr.Aiguader.
V15: sense comentaris
V27: Dit anteriorment.
Canvis a l'H6
Posted: Tuesday 15/01/2013 12:02
by Ferry1ac1
Ahir a una parada de l'H6 en sentit Fabra i Puig vaig veure que han canviat el termòmetre de la línia i inclou sorpresa!
Ha aparegut una parada nova entre "la Granja" i "Alfons Xè" que de moment està tapada. Suposo que en breu la posaran en servei.
Aquesta parada ja la feia el 74, però devien pensar que l'H6 no es podria reincorporar als carrils centrals de la Ronda del Mig per agafar el túnel entre Escorial i Pi Margall i la van suprimir. Això feia que la distància entre dues parades fos de 1400 metres!!!