Lluita1714 wrote:o de tant en tant, pot haver un atropellament, la responsabilitat del qual mai cau, i mai la té, el ferrocarril.
Totalment d'acord amb que la major part d'accidents solen ser provocats per imprudències alienes al tren, però no t'oblidis d'una cosa: una errada humana la pot cometre qualsevol persona; també un maquinista. I de la mateixa manera, un accident en un pas a nivell també es pot donar perquè en un moment donat, la barrera o els sistemes de senyalització, poden fallar (encara que no hagi de ser una cosa normal, però sempre hi ha el perill que això passi). Perquè m'entenguis: et trobes amb el cotxe al carrer Aragó de Barcelona, amb tot de trànsit al teu voltant; tu vas a la teva velocitat, ni més, ni menys; és la velocitat genèrica i de fet millor que no t'aturis perquè el sarau que pots montar amb la resta de cotxes és majúscol. Amb tot això, et vas trobant TOTS els semàfors en verd, però de sobte passes per una cruilla a on un altre cotxe (o el que sigui), s'et tira a sobre. Simplement vull fer-te la comparativa amb un punt a on es creuen vehicles (siguin cotxes, trens, autobusos o bicicletes); qui en tindrà la culpa? Tu, o el vehicle que en aquest cas hipotètic se t'haria tirat al damunt?
Amb això no pretenc posicionar-me ni a favor ni en contra de l'eliminació d'aquest pas a nivell, però també cal ser una mica objectiu a l'hora de plantejar temes com que... eliminar un pas a nivell és un atac directe al ferrovarril. Per part meva ja et dic: no tinc prou clar si és que realment és necessari o no suprimir aquest pas, però pel que fa a d'altres, en altres infraestructures més transitades, i per on hi circulen trens més ràpids i amb més freqüències, ja et dic ara, que sí, que hi estic totalment a favor.