Page 22 of 37

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Monday 11/01/2010 22:32
by oriolp13
liniadelRipollés wrote:Amb la introducció massiva dels blocatges automàtics, les úniques coses per resoldre a nivell de seguretat en la circulació a la xarxa ferroviària del segle XIX encara avui explotada són la estabilització de talussos laterals i la supressió de passos a nivell.

La xarxa de LAV ja s'ha executat amb criteris de seguretat força bons, amb talussos apartats de la caixa de via, sense passos a nivell permanents i amb sistemes de control de caiguda de vehicles a la via als punts d'interesecció amb carreteres sobre passos elevats. A destacar que per a més seguretat seria útil que aquests passos superiors fossin inferiors allà on es pugués.
Em sonava haver sentit que a l'entrada de Valladolid la LAV tenia un pas a nivell... :x
Potser vaig confós :oops:

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 0:44
by Jordi Freixas
Tinc entès que l'actual estació de l'AVE de Valladolid és provisional. Si hi ha pas a nivell? No en tinc ni idea, però no és llògic tractant-se d'una línia d'Alta Velocitat.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 1:34
by liniadelRipollés
De forma tempral sí, i limitat a 155km/h. N'hi va haver un de provisional a Ciudad Real, l'any 1992.
oriolp13 wrote:
liniadelRipollés wrote:Amb la introducció massiva dels blocatges automàtics, les úniques coses per resoldre a nivell de seguretat en la circulació a la xarxa ferroviària del segle XIX encara avui explotada són la estabilització de talussos laterals i la supressió de passos a nivell.

La xarxa de LAV ja s'ha executat amb criteris de seguretat força bons, amb talussos apartats de la caixa de via, sense passos a nivell permanents i amb sistemes de control de caiguda de vehicles a la via als punts d'interesecció amb carreteres sobre passos elevats. A destacar que per a més seguretat seria útil que aquests passos superiors fossin inferiors allà on es pugués.
Em sonava haver sentit que a l'entrada de Valladolid la LAV tenia un pas a nivell... :x
Potser vaig confós :oops:

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 1:51
by Jordi Freixas
De totes maneres... queda clar que ni de bon tros, el Cremallera de Núria és una línia d'Alta Velocitat.

La veritat és que ara mateix amb el tema del pas a nivell de Queralbs... tinc la opinió bastant dividida. Entenc que qualsevol mesura en pro de la seguretat de les persones és poca, però pel que dieu, sembla que el cremallera té millores més importants a fer.

Considero que tot pas a nivell és un punt suficientment conflictiu com per evitar-lo si es pot. De totes maneres, la gent que estigui a favor de la supressió d'aquest pas a nivell, m'en podria donar més arguments/dades?

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 2:09
by Sagrerenc
Si s'ha de soterrar el pas a nivell de Queralbs (recordem: 4.000.000 €), seguint la mateixa lògica s'haurien de soterrar tots els passos a nivell del Trambaix i del Trambesòs, ja que tenen molt més trànsit i el tramvia va més ràpid que el cremallera. :cop :cop :cop

Fem els números d'una altra manera: suposant que cada dia hi circulen per aquest pas 500 vehicles de mitjana, i suposant que l'obra s'amortitza als 20 anys, la inversió corresponent per soterrar el pas a nivell de Queralbs és de 1,10 euros per cada cotxe que hi passi. :x :x :x :x

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 2:20
by Lluita1714
No, el pitjor és que ho pagaran els usuaris del cremallera, no del cotxe.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 2:23
by Sagrerenc
Lluita1714 wrote:No, el pitjor és que ho pagaran els usuaris del cremallera, no del cotxe.
Llavors caldria augmentar el preu del bitllet uns 70 cèntims, durant 20 anys...

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 2:35
by Lluita1714
Una immoralitat. Ja no dic del preu que no és més que una especulació, sinó de que aquestes coses realment són així, es fan. Als usuaris del tren no els afecta el cotxe, el problema és que el tren afecta al cotxe... si, oh! el fa esperar dos minuts mentre passa! o de tant en tant, pot haver un atropellament, la responsabilitat del qual mai cau, i mai la té, el ferrocarril. Però els usuaris del ferrocarril han de pagar per la seguretat d'aquells qui no tenen cura del medi ambient o l'han de fer servir perquè (en un cercle infinit) el ferrocarril és incompetent, degut a que les despeses en obres als ferrocarrils de Catalunya, no van en el camí d'estendre la xarxa a tot el país, sinó d'ocultar el ferrocarril, per no fer esperar als consellers quan passin en cotxe oficial.
Quan s'inverteixi en ampliacions de la xarxa i no en soterraments, no caldran suprimir tants pasos a nivell, doncs hi hauran menys cotxes a les carreteres, i molt menys encara si fossin competents en puntualitat, freqüències, i servei/netedat.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Tuesday 12/01/2010 8:44
by marc
coi Lluita1714 quin discurs, ni l'Obama tenia tanta raó amb el que deia. :plas :reve :plas :reve

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 13/01/2010 13:53
by Jordi Freixas
Lluita1714 wrote:o de tant en tant, pot haver un atropellament, la responsabilitat del qual mai cau, i mai la té, el ferrocarril.
Totalment d'acord amb que la major part d'accidents solen ser provocats per imprudències alienes al tren, però no t'oblidis d'una cosa: una errada humana la pot cometre qualsevol persona; també un maquinista. I de la mateixa manera, un accident en un pas a nivell també es pot donar perquè en un moment donat, la barrera o els sistemes de senyalització, poden fallar (encara que no hagi de ser una cosa normal, però sempre hi ha el perill que això passi). Perquè m'entenguis: et trobes amb el cotxe al carrer Aragó de Barcelona, amb tot de trànsit al teu voltant; tu vas a la teva velocitat, ni més, ni menys; és la velocitat genèrica i de fet millor que no t'aturis perquè el sarau que pots montar amb la resta de cotxes és majúscol. Amb tot això, et vas trobant TOTS els semàfors en verd, però de sobte passes per una cruilla a on un altre cotxe (o el que sigui), s'et tira a sobre. Simplement vull fer-te la comparativa amb un punt a on es creuen vehicles (siguin cotxes, trens, autobusos o bicicletes); qui en tindrà la culpa? Tu, o el vehicle que en aquest cas hipotètic se t'haria tirat al damunt?

Amb això no pretenc posicionar-me ni a favor ni en contra de l'eliminació d'aquest pas a nivell, però també cal ser una mica objectiu a l'hora de plantejar temes com que... eliminar un pas a nivell és un atac directe al ferrovarril. Per part meva ja et dic: no tinc prou clar si és que realment és necessari o no suprimir aquest pas, però pel que fa a d'altres, en altres infraestructures més transitades, i per on hi circulen trens més ràpids i amb més freqüències, ja et dic ara, que sí, que hi estic totalment a favor.

Comparacions

Posted: Wednesday 13/01/2010 18:51
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Perquè m'entenguis: et trobes amb el cotxe al carrer Aragó de Barcelona, amb tot de trànsit al teu voltant; tu vas a la teva velocitat, ni més, ni menys; és la velocitat genèrica i de fet millor que no t'aturis perquè el sarau que pots montar amb la resta de cotxes és majúscol. Amb tot això, et vas trobant TOTS els semàfors en verd, però de sobte passes per una cruilla a on un altre cotxe (o el que sigui), s'et tira a sobre. Simplement vull fer-te la comparativa amb un punt a on es creuen vehicles (siguin cotxes, trens, autobusos o bicicletes); qui en tindrà la culpa? Tu, o el vehicle que en aquest cas hipotètic se t'haria tirat al damunt?
Comparació molt encertada. Perquè a ningú amb dos dits de front se li acut de demanar la supressió de les cruïlles de l'Eixample i la seva substitució per passos inferiors.

Un cop més: la part més immoral de l'assumpte és quines coses més útils es podrien fer amb aquests 4 milions que es pensen gastar en suprimir un pas a nivell que afecta relativament poca gent.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 13/01/2010 19:24
by Lluita1714
Exacte, ningú demana soterrar Aragó. Amés, si un dia hi ha un error del ferrocarril... és quelcom molt aïllat, massa aïllat per soterrar esperant aquest moment. És més barat i igual de segur, posar noves balises per assegurar el pas a nivell davant possibles errors, i qui s'estavelli contra el cremallera, és culpable dels seus actes. Perquè aquesta persona no pagarà per tal de que li soterrin la via que travessarà, no pagarà el túnel que li salvarà de la seva imprudència, el que costi el pagaran els usuaris d'un transport que no fa cap mal, ni als cotxes, ni ni tan sols al planeta. I com és lògic, aquest usuari no pagarà per tal de que li millorin el servei, pagarà per tal de que el conductor pugui saltar-se semàfors sense greus conseqüències.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Wednesday 13/01/2010 23:54
by He2/2
A Suïssa hi ha trens que circulen pel bell mig del carrer, i no passa res. És clar que allò és un país civilitzat.....

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Thursday 14/01/2010 0:09
by Jordi Freixas
Quina classe de trens?

EDITO:

I en base a quins criteris?

Això ho dic perquè per exemple pel que fa al Cremallera de Montserrat, hi havia un punt de la carretera cap al monestir a on antigament hi deuria haver hagut un pas a nivell. D'ençà que es va tornar a constuir la línia una altra vegada, allà hi ha un pont que passa per sobre de la carretera i home... no crec que això sigui cap atac al ferrocarri, no?

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Thursday 14/01/2010 1:32
by Sagrerenc
Crec que ningú ha dit que soterrar un pas a nivell sigui un atac al ferrocarril. El problema és que aquesta actuació en concret és excessivament cara, tenint en compte per una banda la velocitat i la freqüència de pas dels trens, i per altra banda la intensitat de trànsit a la carretera per l'altra. Jo he passat força vegades caminant per aquest pas, i sincerament, ho trobo del tot innecessari. M'agradaria saber quants accidents hi ha hagut en aquest punt des de 1931.

Trobaria molt més útil destinar els diners (per exemple) a eliminar el pas a nivell de Ripoll. Tècnicament no ho veig viable, ja que el pas està encaixat entre el pont que creua el Ter i el Freser i el túnel en direcció Campdevànol; també el carrer que creua el pas a nivell està just abans del pont sobre el Freser. Fa uns mesos Fomento va destinar una partida de 500.000 euros per aquest soterrament, i l'Ajuntament de Ripoll va demanar que es destinés a altres projectes, com la rehabilitació de l'estació nova o l'ampliació del pas de vianants d'aquest pas a nivell.

Pel que fa al cremallera de Montserrat, en tractar-se d'una infrastructura nova (tot i que abans ja havia existit) sí que té sentit fer un pont. A més, la intensitat de vehicles és bastant superior a Montserrat respecte Queralbs.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Thursday 14/01/2010 8:45
by Trenscat
Jordi Freixas wrote:Quina classe de trens?

EDITO:

I en base a quins criteris?

Això ho dic perquè per exemple pel que fa al Cremallera de Montserrat, hi havia un punt de la carretera cap al monestir a on antigament hi deuria haver hagut un pas a nivell. D'ençà que es va tornar a constuir la línia una altra vegada, allà hi ha un pont que passa per sobre de la carretera i home... no crec que això sigui cap atac al ferrocarri, no?
En línies de nova construcció (i el cremallera de Montserrat ho és, tot i ser una reobertura d'alguna manera) crec que per llei està prohibit col·locar-hi passos a nivell, havent de fer tots els creuaments per passos superiors o inferiors.

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Thursday 14/01/2010 11:13
by Jordi Freixas
I ho entenc perfectament. Però el que no entenc, és aquesta justificació segons la qual a Suïssa, hi ha línies que van pel mateix carrer.

Tren-tram-tram-tren

Posted: Thursday 14/01/2010 12:00
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Quina classe de trens?
El que per aquest verals s'anomena tren-tram (o tram-tren).

Re: Notícies cremallera Núria

Posted: Thursday 14/01/2010 12:24
by Jordi Freixas
I què hi té a veure això amb el Cremallera de Núria?

Creuaments a nivell

Posted: Thursday 14/01/2010 12:36
by Guigui
Amb la urticària que provoca, en aquest país, el creuament a nivell entre el ferrocarril i vehicles que circulen per la carretera.