Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Algú s'imagina la notícia següent?
"El polític X viatjarà en cotxe de Barcelona a Manresa per conèixer l´estat de la C-16"
"El polític X viatjarà en cotxe de Barcelona a Manresa per conèixer l´estat de la C-16"
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
No creo que sea precisamente la C-16 la que necesite visitas de políticos. De todos modos es una gran noticia que por fin un político, y más de derechas, haya usado este servicio de transporte público por ferrocarril (línea C-4 de cercanías) para conocer muy de cerca las inquietudes de los usuarios y la calidad del servicio. Cosa que con dos legislaturas de tripartito no han sido capaces de hacer.
Saludos,
Saludos,
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Home... el conseller nadal es dedica a visitar els lavabos dels trens. No, no té problemes de pròstata, és que els vol nets.norte300 wrote:No creo que sea precisamente la C-16 la que necesite visitas de políticos. De todos modos es una gran noticia que por fin un político, y más de derechas, haya usado este servicio de transporte público por ferrocarril (línea C-4 de cercanías) para conocer muy de cerca las inquietudes de los usuarios y la calidad del servicio. Cosa que con dos legislaturas de tripartito no han sido capaces de hacer.
Saludos,
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Lo que demuestra a que se dedican. Quizás no son capaces de afrontar los retos importantes, como el lograr un buen servicio de cercanías.
Saludos,
Saludos,
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Llastima que ho fasi per esgarrapar vots a provincies (com no). Transbordará el senyor mas a l'estació d'Arc de triomf o partirá desde St Andreu Arenal?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
y con muchas mas con ellos en el gobierno tampoconorte300 wrote:No creo que sea precisamente la C-16 la que necesite visitas de políticos. De todos modos es una gran noticia que por fin un político, y más de derechas, haya usado este servicio de transporte público por ferrocarril (línea C-4 de cercanías) para conocer muy de cerca las inquietudes de los usuarios y la calidad del servicio. Cosa que con dos legislaturas de tripartito no han sido capaces de hacer.
Saludos,
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
El més probable és que ho fés a Sant Vicenç de Castellet (colateral de Manresa sentit Barcelona).Alex_C4 wrote:Llastima que ho fasi per esgarrapar vots a provincies (com no). Transbordará el senyor mas a l'estació d'Arc de triomf o partirá desde St Andreu Arenal?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Anuncien trens a Sitges!
Què fort!!! Després de molt de temps, avui he sentit com anunciaven l'arribada de trens de rodalies a Sitges!!!!!!!!!!!!!!!! "Próxima circulación por via 2, cercanías con destino Sant Vicenç de Calders"!!!
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... gencatcat/
Rodalies de Catalunya millora la funcionalitat i ús del web rodalies.gencat.cat
• Es redissenya l’espai Estat del servei per facilitar la informació als clients
• S’incrementa la informació específica de cada possible incidència que pugui afectar el servei
• Properament es podrà consultar el web mitjantçant el telèfon móbil
• 180.000 persones ja han visitat el web i 16.800 han consultat el telèfon d’informació i atenció al client 902 41 00 41
Des d’avui els clients de Rodalies de Catalunya disposen de noves eines al web rodalies.gencat.cat. La nova visualització de la pàgina web permet millorar la consulta de la secció Estat del servei de forma àgil, ràpida i eficient. A més, el viatger podrà trobar informació específica i detallada de la possible incidència en la que pugui restar interessat.
Amb el nou disseny el viatger visualitza les línies de Rodalies de Catalunya en diferents pestanyes de forma individualitzada i amb el color personalitzat de cada una d’elles. D’aquesta manera, el viatger pot realitzar una consulta sobre l’estat d’una sola línia amb una informació més àmplia sobre el servei. A més, el client pot informar-se sobre l’estat general del servei de Rodalies de Catalunya com fins ara.
Cal destacar que amb aquestes millores el viatger que vulgui informació més específica sobre una possible incidència la trobarà clickant sobre el símbol més (+) que apareix al costat d’aquesta.
Servei de subscripció RSS
D’altra banda, s’incorpora el servei de subscripció RSS, en el que els clients poden rebre al seu navegador la informació actualitzada sobre l’evolució de l’Estat del Servei de Rodalies de Catalunya.
Aquesta eina s’afegeix al sistema d’informació d’alerta SMS que amb les modalitats “consultes puntuals” o “subscripcions” permet al viatger estar informat sobre l’estat de la seva línia.
Finalment, s’estan desenvolupant les eines i aplicacions per permetre consultar el web rodalies.gencat.cat a través del telèfon mòbil. Aquesta millora d’informació s’aplicarà en els propers mesos.
Amb les millores que s’han desenvolupat i les tasques que s’estan duent a terme per aplicar la consulta a través del mòbil o xarxes socials com Twitter, Rodalies de Catalunya referma el seu compromís en oferir la informació més complerta, detallada i actualitzada als seus clients.
En aquest marc, es va posar en servei el passat més de març el Centre de Gestió de Rodalies, així com el telèfon específic per a Rodalies, 902 41 00 41 que ja ha rebut 16.800 trucades i el web rodalies.gencat.cat que ha estat consultat per 180.000 persones amb 620.000 visualitzacions de pàgines.
Rodalies de Catalunya millora la funcionalitat i ús del web rodalies.gencat.cat
• Es redissenya l’espai Estat del servei per facilitar la informació als clients
• S’incrementa la informació específica de cada possible incidència que pugui afectar el servei
• Properament es podrà consultar el web mitjantçant el telèfon móbil
• 180.000 persones ja han visitat el web i 16.800 han consultat el telèfon d’informació i atenció al client 902 41 00 41
Des d’avui els clients de Rodalies de Catalunya disposen de noves eines al web rodalies.gencat.cat. La nova visualització de la pàgina web permet millorar la consulta de la secció Estat del servei de forma àgil, ràpida i eficient. A més, el viatger podrà trobar informació específica i detallada de la possible incidència en la que pugui restar interessat.
Amb el nou disseny el viatger visualitza les línies de Rodalies de Catalunya en diferents pestanyes de forma individualitzada i amb el color personalitzat de cada una d’elles. D’aquesta manera, el viatger pot realitzar una consulta sobre l’estat d’una sola línia amb una informació més àmplia sobre el servei. A més, el client pot informar-se sobre l’estat general del servei de Rodalies de Catalunya com fins ara.
Cal destacar que amb aquestes millores el viatger que vulgui informació més específica sobre una possible incidència la trobarà clickant sobre el símbol més (+) que apareix al costat d’aquesta.
Servei de subscripció RSS
D’altra banda, s’incorpora el servei de subscripció RSS, en el que els clients poden rebre al seu navegador la informació actualitzada sobre l’evolució de l’Estat del Servei de Rodalies de Catalunya.
Aquesta eina s’afegeix al sistema d’informació d’alerta SMS que amb les modalitats “consultes puntuals” o “subscripcions” permet al viatger estar informat sobre l’estat de la seva línia.
Finalment, s’estan desenvolupant les eines i aplicacions per permetre consultar el web rodalies.gencat.cat a través del telèfon mòbil. Aquesta millora d’informació s’aplicarà en els propers mesos.
Amb les millores que s’han desenvolupat i les tasques que s’estan duent a terme per aplicar la consulta a través del mòbil o xarxes socials com Twitter, Rodalies de Catalunya referma el seu compromís en oferir la informació més complerta, detallada i actualitzada als seus clients.
En aquest marc, es va posar en servei el passat més de març el Centre de Gestió de Rodalies, així com el telèfon específic per a Rodalies, 902 41 00 41 que ja ha rebut 16.800 trucades i el web rodalies.gencat.cat que ha estat consultat per 180.000 persones amb 620.000 visualitzacions de pàgines.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Imitació
Sona molt a emulació del web rodalia.info.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Imitació
Espero que no hi hagi el mateix tipus de missatges que sovint hi ha allà (que consti que això mateix li he dit a l'autor de la pàgina).Guigui wrote:Sona molt a emulació del web rodalia.info.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 6824.shtml
Rodalies millora dins de la gravetat als sis mesos de gestió catalana
Els usuaris estan més satisfets amb el servei, tot i que continuen la brutícia i el frau
El primer semestre després del traspàs se salda amb el 14% menys d'incidències que el 2009
Rodalies continua a cures intensives. És un malalt que evoluciona, sí, però que segueix greu. Avui es compleixen sis mesos del traspàs a la Generalitat i en aquest temps s'han aconseguit certes millores, algunes atribuïbles al canvi de mans i altres a la plasmació de les inversions que ja estaven en marxa. A grans trets, s'ha d'admetre que la informació als usuaris ha millorat, que la flota de trens s'ha modernitzat i que hi ha hagut alguns canvis tímids en l'oferta comercial. Però la neteja continua sent insuficient i la lluita contra el frau dels que van sense bitllet encara no s'ha afrontat, per posar alguns exemples.
Edició Impresa Versió en .PDF Informació publicada en la página 24 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 30 de juny de 2010 VEURE ARXIU (.PDF) PDF .PDF
Abans de radiografiar els 529 quilòmetres de xarxa repartits en cinc línies, cal recordar que Catalunya va assumir la gestió de les estacions (excepte tres) i dels trens; s'encarrega des de l'1 de gener de fixar horaris i tarifes, i és responsable de l'atenció al client. O sigui, estrictament del servei ferroviari. La infraestructura –és a dir, les vies, catenàries, subestacions elèctriques i altres instal·lacions que permeten la circulació dels combois– segueix en mans d'Adif. Per això les victòries i les derrotes d'aquest semestre en certa manera són compartides.
ERRORS ALIENS / El coordinador de Rodalies, Marc Garcia, branda com un triomf la reducció en un 14% de les incidències respecte al mateix període del 2009. Perquè els efectes de la nevada del 8 de març no alteressin les dades, s'ha optat per eliminar del còmput tot el mes, tant en el d'aquest any com en el de l'anterior. A més, exposa, dues terceres parts d'aquests problemes tenen tres orígens: l'electrificació, la senyalització (totes dues competència d'Adif) o els atropellaments.
Però els usuaris no discriminen sobre el culpable. Només contesten si Rodalies funciona millor o pitjor segons la pròpia experiència, i la majoria de les respostes en converses informals revelen una certa indiferència. La Generalitat compta amb una enquesta que Renfe realitza dues vegades a l'any que examina l'«índex de qualitat percebuda». Si el novembre del 2009 la nota era d'un 6,24, el març del 2010 (precisament 15 dies després de la nevada, un moment gens favorable) pujava fins a un 6,31. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ja va avançar al seu dia que no s'esperaven «miracles» amb el traspàs i va anunciar que la millora de la informació seria una prioritat.
MÉS MEGAFONIA AUTOMATITZADA / En aquest apartat destaca l'obertura del centre de control del Clot que, malgrat que estava gairebé acabat des de fa mesos, va entrar en servei al març. Aquest equipament ha permès centralitzar amb comoditat una informació que arriba als viatgers a través de la megafonia automatitzada –instal·lada ja en 79 de les 108 estacions, equivalents al 92% dels usuaris–, de la web –que es va redissenyar i ha rebut més de 180.000 visites des de mitjans de març– o del nou telèfon vinculat al 012.
Marc Garcia assegura que els operadors atenen unes 170 trucades al dia, però que en vigílies d'inici d'obres o de vaga hi ha puntes de 1.500 consultes per jornada. El coordinador de Rodalies està tranquil per si hi hagués una allau de peticions, ja que el 902 41 00 41 pot assumir 2.000 trucades per hora. Els teleindicadors, ubicats ja en 28 de les 108 estacions, són pantalles situades preferentment a les parades per les quals passa més d'una línia. Serveixen per informar per quina via entraran els trens.
FLOTA JOVE / Aquests sis mesos s'han incorporat vuit nous trens Civia a una flota que ja compta amb 197 unitats, de manera que l'edat mitjana actual està per sota dels 11 anys. Garcia sosté que el pa sota el braç que es va pactar al seu dia amb Foment en inversió, ja sigui en material mòbil o en infraestructura, s'ha notat.
En aquest PDF podeu veure un exemple de les millores de Rodalia:
http://www.elperiodico.cat/resources/pd ... 139669.pdf
Rodalies millora dins de la gravetat als sis mesos de gestió catalana
Els usuaris estan més satisfets amb el servei, tot i que continuen la brutícia i el frau
El primer semestre després del traspàs se salda amb el 14% menys d'incidències que el 2009
Rodalies continua a cures intensives. És un malalt que evoluciona, sí, però que segueix greu. Avui es compleixen sis mesos del traspàs a la Generalitat i en aquest temps s'han aconseguit certes millores, algunes atribuïbles al canvi de mans i altres a la plasmació de les inversions que ja estaven en marxa. A grans trets, s'ha d'admetre que la informació als usuaris ha millorat, que la flota de trens s'ha modernitzat i que hi ha hagut alguns canvis tímids en l'oferta comercial. Però la neteja continua sent insuficient i la lluita contra el frau dels que van sense bitllet encara no s'ha afrontat, per posar alguns exemples.
Edició Impresa Versió en .PDF Informació publicada en la página 24 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 30 de juny de 2010 VEURE ARXIU (.PDF) PDF .PDF
Abans de radiografiar els 529 quilòmetres de xarxa repartits en cinc línies, cal recordar que Catalunya va assumir la gestió de les estacions (excepte tres) i dels trens; s'encarrega des de l'1 de gener de fixar horaris i tarifes, i és responsable de l'atenció al client. O sigui, estrictament del servei ferroviari. La infraestructura –és a dir, les vies, catenàries, subestacions elèctriques i altres instal·lacions que permeten la circulació dels combois– segueix en mans d'Adif. Per això les victòries i les derrotes d'aquest semestre en certa manera són compartides.
ERRORS ALIENS / El coordinador de Rodalies, Marc Garcia, branda com un triomf la reducció en un 14% de les incidències respecte al mateix període del 2009. Perquè els efectes de la nevada del 8 de març no alteressin les dades, s'ha optat per eliminar del còmput tot el mes, tant en el d'aquest any com en el de l'anterior. A més, exposa, dues terceres parts d'aquests problemes tenen tres orígens: l'electrificació, la senyalització (totes dues competència d'Adif) o els atropellaments.
Però els usuaris no discriminen sobre el culpable. Només contesten si Rodalies funciona millor o pitjor segons la pròpia experiència, i la majoria de les respostes en converses informals revelen una certa indiferència. La Generalitat compta amb una enquesta que Renfe realitza dues vegades a l'any que examina l'«índex de qualitat percebuda». Si el novembre del 2009 la nota era d'un 6,24, el març del 2010 (precisament 15 dies després de la nevada, un moment gens favorable) pujava fins a un 6,31. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ja va avançar al seu dia que no s'esperaven «miracles» amb el traspàs i va anunciar que la millora de la informació seria una prioritat.
MÉS MEGAFONIA AUTOMATITZADA / En aquest apartat destaca l'obertura del centre de control del Clot que, malgrat que estava gairebé acabat des de fa mesos, va entrar en servei al març. Aquest equipament ha permès centralitzar amb comoditat una informació que arriba als viatgers a través de la megafonia automatitzada –instal·lada ja en 79 de les 108 estacions, equivalents al 92% dels usuaris–, de la web –que es va redissenyar i ha rebut més de 180.000 visites des de mitjans de març– o del nou telèfon vinculat al 012.
Marc Garcia assegura que els operadors atenen unes 170 trucades al dia, però que en vigílies d'inici d'obres o de vaga hi ha puntes de 1.500 consultes per jornada. El coordinador de Rodalies està tranquil per si hi hagués una allau de peticions, ja que el 902 41 00 41 pot assumir 2.000 trucades per hora. Els teleindicadors, ubicats ja en 28 de les 108 estacions, són pantalles situades preferentment a les parades per les quals passa més d'una línia. Serveixen per informar per quina via entraran els trens.
FLOTA JOVE / Aquests sis mesos s'han incorporat vuit nous trens Civia a una flota que ja compta amb 197 unitats, de manera que l'edat mitjana actual està per sota dels 11 anys. Garcia sosté que el pa sota el braç que es va pactar al seu dia amb Foment en inversió, ja sigui en material mòbil o en infraestructura, s'ha notat.
En aquest PDF podeu veure un exemple de les millores de Rodalia:
http://www.elperiodico.cat/resources/pd ... 139669.pdf
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
PSCriòdico...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Com vaig comentar al fil de l'accident de Platja de Castelldefels, han tornat a posar avís per megafonia avisant de trens sense parada, i de que la gent no es posi a la vora de les andanes. Problema? Manca de sincronització. Quan avui a Sitges donaven avís, el tren ja havia passat i venia el rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_2/Tes
Rodalies registró 90 incidencias en sus primeros cuatro meses de vida
Los fallos eléctricos son la causa de la mayoría de los retrasos
CAMILO S. BAQUERO - Barcelona - 10/07/2010
El servicio de Rodalies, traspasado a la Generalitat el 1 de enero de este año, registró 90 incidencias hasta finales de abril. Dicho de otra manera, cuatro por semana. Si un pasajero tuviera el don de la ubicuidad -o la peor de las suertes- y las hubiera sufrido todas, habría perdido unas 12 horas esperando en andenes o trenes. Las averías eléctricas o de la señalización siguen siendo el mayor lunar en el servicio. Son problemas que no tienen solución clara en menos de cinco años. Un llamamiento a la paciencia a los 372.329 usuarios diarios del servicio en Cataluña.
* "Empiezas el día de mala leche"
* Rodalies: lo primero la limpieza
Aunque el Departamento de Política Territorial no ofrece detalles sobre las causas de los retrasos y el tiempo perdido por los usuarios, sí dispone de una cifra escueta pero significativa: el 60% se debe a fallos eléctricos y de comunicaciones internas. El resto se atribuye a causas externas, como complicaciones meteorológicas o arrollamientos. La misma conclusión se puede sacar del seguimiento de las notas de prensa de las 30 incidencias más importantes de Rodalies en lo que va de año, que incluyen el tiempo perdido en cada caso.
En la transferencia de la gestión del servicio del Estado a la Generalitat estaba claro que la herencia era una infraestructura antigua, aún propiedad del Adif. Aunque hay aspectos, como las vías, que Rodalies comparte con los trenes de largo recorrido y media distancia de Renfe, y la falta de desdoblamientos en algunos sectores, es la controvertida catenaria (toma aérea de corriente de un tren) el punto más débil de la red. Los trabajos para reemplazar las catenarias por otras rígidas ya han empezado y según los cálculos oficiales en 2015, con unos 510 millones de euros de inversión, el problema se habrá solucionado.
"En el tema de infraestructuras, lo máximo que la Generalitat puede hacer es reñir al Adif", critica Josep Rull, diputado de CiU. Según la federación nacionalista, que en su momento también votó el Estatuto que hizo posible que la Generalitat tuviera la titularidad del servicio de cercanías, el "traspaso está amputado", pues Cataluña no es dueña de las vías y las catenarias como ocurre, por ejemplo, con Ferrocarrils de la Generalitat.
Rull dice que si se llegara a traspasar la infraestructura ferroviaria y fuera completamente catalana, se lograría una gestión real, lo que derivaría en una mejora en el servicio. "No hemos recorrido tanto camino para lavar los trenes y las estaciones", responde CiU al plan de limpieza intensiva en el que Política Territorial hace especial énfasis al hablar de su proyecto de mejoras.
Rull también alerta sobre la reducción en el gasto de mantenimiento. Entre 2000 y 2007, el aumento en el gasto fue continuo, ya que pasó de 22 millones de euros a 74. Desde esa fecha hasta este año se ha reducido en más de 12, hasta llegar a 65, según la respuesta a una pregunta parlamentaria de CiU.
El presidente de la Plataforma para el Transporte Público (PTP), Ricard Riol, hace una lectura más optimista del traspaso de Cercanías. "La Generalitat ya no es ajena y tiene contratos con el Adif y Renfe que le permiten exigir y controlar". La PTP sostiene que las mejoras serán visibles cuando acaben las obras. Por ejemplo, se encuentra en licitación el nuevo sistema de señalización y comunicación. "Hay algunos lugares donde la comunicación se hace todavía mediante cable de cobre", explica. El 18 y 19 de abril, por ejemplo, el robo de cables ocasionó sendos parones en el servicio.
Con una opción o con la otra, los usuarios tendrán que esperar y aguantar. Política Territorial sostiene que su índice de puntualidad es del 94%, pero no ofrece cifras de años anteriores que permitirían la comparación. Rull y Riol coinciden en que hay algunas mejoras en la información que se entrega a los usuarios respecto a los fallos. El cierre por las obras de la estación de la Sagrera, por ejemplo, no ha generado un colapso en el sistema, apuntan ambos. Ya es posible consultar las incidencias, en tiempo real, mediante dispositivos móviles.
Al mayor volumen de información se añade la posibilidad de pedir la devolución del billete cuando haya un retraso de más de 15 minutos, siempre que no se deba a cortes anunciados o ajenos a la gestión.
El miércoles es el día que se registran más problemas en Rodalies. Le siguen los lunes y los martes. Extrañamente, no se ha constatado ninguno en los fines de semana. En su mayoría ocurren por la mañana.
La R-4 (Sant Vicenç de Calders-Manresa) y la R-3 (L'Hospitalet-Vic) son las que más incidencias acumulan: 17 la primera y 10 la segunda. En algunos casos son tramos compartidos. El punto negro de los 467 kilómetros de red ferroviaria es el tramo entre Sant Andreu Arenal y Montcada-Bifurcació. Allí se presentó el 21% de los problemas.
Rodalies registró 90 incidencias en sus primeros cuatro meses de vida
Los fallos eléctricos son la causa de la mayoría de los retrasos
CAMILO S. BAQUERO - Barcelona - 10/07/2010
El servicio de Rodalies, traspasado a la Generalitat el 1 de enero de este año, registró 90 incidencias hasta finales de abril. Dicho de otra manera, cuatro por semana. Si un pasajero tuviera el don de la ubicuidad -o la peor de las suertes- y las hubiera sufrido todas, habría perdido unas 12 horas esperando en andenes o trenes. Las averías eléctricas o de la señalización siguen siendo el mayor lunar en el servicio. Son problemas que no tienen solución clara en menos de cinco años. Un llamamiento a la paciencia a los 372.329 usuarios diarios del servicio en Cataluña.
* "Empiezas el día de mala leche"
* Rodalies: lo primero la limpieza
Aunque el Departamento de Política Territorial no ofrece detalles sobre las causas de los retrasos y el tiempo perdido por los usuarios, sí dispone de una cifra escueta pero significativa: el 60% se debe a fallos eléctricos y de comunicaciones internas. El resto se atribuye a causas externas, como complicaciones meteorológicas o arrollamientos. La misma conclusión se puede sacar del seguimiento de las notas de prensa de las 30 incidencias más importantes de Rodalies en lo que va de año, que incluyen el tiempo perdido en cada caso.
En la transferencia de la gestión del servicio del Estado a la Generalitat estaba claro que la herencia era una infraestructura antigua, aún propiedad del Adif. Aunque hay aspectos, como las vías, que Rodalies comparte con los trenes de largo recorrido y media distancia de Renfe, y la falta de desdoblamientos en algunos sectores, es la controvertida catenaria (toma aérea de corriente de un tren) el punto más débil de la red. Los trabajos para reemplazar las catenarias por otras rígidas ya han empezado y según los cálculos oficiales en 2015, con unos 510 millones de euros de inversión, el problema se habrá solucionado.
"En el tema de infraestructuras, lo máximo que la Generalitat puede hacer es reñir al Adif", critica Josep Rull, diputado de CiU. Según la federación nacionalista, que en su momento también votó el Estatuto que hizo posible que la Generalitat tuviera la titularidad del servicio de cercanías, el "traspaso está amputado", pues Cataluña no es dueña de las vías y las catenarias como ocurre, por ejemplo, con Ferrocarrils de la Generalitat.
Rull dice que si se llegara a traspasar la infraestructura ferroviaria y fuera completamente catalana, se lograría una gestión real, lo que derivaría en una mejora en el servicio. "No hemos recorrido tanto camino para lavar los trenes y las estaciones", responde CiU al plan de limpieza intensiva en el que Política Territorial hace especial énfasis al hablar de su proyecto de mejoras.
Rull también alerta sobre la reducción en el gasto de mantenimiento. Entre 2000 y 2007, el aumento en el gasto fue continuo, ya que pasó de 22 millones de euros a 74. Desde esa fecha hasta este año se ha reducido en más de 12, hasta llegar a 65, según la respuesta a una pregunta parlamentaria de CiU.
El presidente de la Plataforma para el Transporte Público (PTP), Ricard Riol, hace una lectura más optimista del traspaso de Cercanías. "La Generalitat ya no es ajena y tiene contratos con el Adif y Renfe que le permiten exigir y controlar". La PTP sostiene que las mejoras serán visibles cuando acaben las obras. Por ejemplo, se encuentra en licitación el nuevo sistema de señalización y comunicación. "Hay algunos lugares donde la comunicación se hace todavía mediante cable de cobre", explica. El 18 y 19 de abril, por ejemplo, el robo de cables ocasionó sendos parones en el servicio.
Con una opción o con la otra, los usuarios tendrán que esperar y aguantar. Política Territorial sostiene que su índice de puntualidad es del 94%, pero no ofrece cifras de años anteriores que permitirían la comparación. Rull y Riol coinciden en que hay algunas mejoras en la información que se entrega a los usuarios respecto a los fallos. El cierre por las obras de la estación de la Sagrera, por ejemplo, no ha generado un colapso en el sistema, apuntan ambos. Ya es posible consultar las incidencias, en tiempo real, mediante dispositivos móviles.
Al mayor volumen de información se añade la posibilidad de pedir la devolución del billete cuando haya un retraso de más de 15 minutos, siempre que no se deba a cortes anunciados o ajenos a la gestión.
El miércoles es el día que se registran más problemas en Rodalies. Le siguen los lunes y los martes. Extrañamente, no se ha constatado ninguno en los fines de semana. En su mayoría ocurren por la mañana.
La R-4 (Sant Vicenç de Calders-Manresa) y la R-3 (L'Hospitalet-Vic) son las que más incidencias acumulan: 17 la primera y 10 la segunda. En algunos casos son tramos compartidos. El punto negro de los 467 kilómetros de red ferroviaria es el tramo entre Sant Andreu Arenal y Montcada-Bifurcació. Allí se presentó el 21% de los problemas.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/
Manel Nadal participa a la presentació del balanç d’infraestructures ferroviàries a Catalunya
Fecha mar, 20 de julio, 11:00 – 12:00 Lugar Delegació del Govern a Catalunya (C.Mallorca, 278. Barcelona)
Edito: cal que faci balanç, després del que estem veient amb coses com la d'avui? http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=578&start=4380
Manel Nadal participa a la presentació del balanç d’infraestructures ferroviàries a Catalunya
Fecha mar, 20 de julio, 11:00 – 12:00 Lugar Delegació del Govern a Catalunya (C.Mallorca, 278. Barcelona)
Edito: cal que faci balanç, després del que estem veient amb coses com la d'avui? http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=578&start=4380
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Avui parlaré del balanç del seguiment del traspàs en quan a les composicions de trens, i he de dir que és igual de lamentable que abans, no tenen cap mena de criteri, sinó que continuen agafant el que tenen a la mà, tal i com va dir Jordi Prat a una conferència a l'AAFCB el passat novembre. Només cal veure la R2 Sud, trens en composició simple per a tota una allau de persones que van a les platges. Avui era espantosa la quantitat de gent en un tren curtet, i amb l'aire condicionat baixíssim. Encara esperen tenir credibilitat, quan diuen que Rodalies ha millorat en el traspàs, i no tenen en compte aquestes coses que són de calaix?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Justament aquesta tarda he fet un Barcelona-Calafell per etapes. Pretenia agafar a Calafell l'autobús a Valls, per tant m'anava bé agafar el Rodalies que surt a les 17.36 de Sants. Com sé que aquest tren ara sempre es va amb un 465 en simple i no tenia gens de ganes d'empassar-me el viatge sencer de peu, he anat amb el tren anterior, el de les 17.06. M'he empassat un Barcelona-Sitges de peu igual, ja que anava un 451 en simple ple de gom a gom i amb l'aire acondicionat espatllat. A Sitges he sortit per comprar el berenar, i de Sitges a Vilanova he anat amb el rodalies a Vilanova que surt un quart d'hora més tard del tren que he agafat, un 465 en simple. Aquest dintre de tot anava bastant buit. Després, de Vilanova a Calafell el tren que pretenia agafar inicialment: m'he empassat el trajecte de Vilanova a Cunit de peu, i no érem pas quatre gats els que anàvem drets, i tal i com sabia, el tren, amb un 465 en simple.
Al tornar, de Sant Vicenç de Calders a Barcelona, he tornat via R4 sud: amb doble de 447 i seients de sobra per a tothom.
Al tornar, de Sant Vicenç de Calders a Barcelona, he tornat via R4 sud: amb doble de 447 i seients de sobra per a tothom.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Has tingut sort ja que aquí ultimament també estan instaurant la moda "ferrocatera" de les unitats simples. La diferencia és la frequencia de pas de SVC a Vilafranca 60 minuts. De SVC a Vilanova 30 minuts.UT596001 wrote: Al tornar, de Sant Vicenç de Calders a Barcelona, he tornat via R4 sud: amb doble de 447 i seients de sobra per a tothom.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
No se si serà casualitat meva nomès,peró ja m'he trobat diversos cops que anucnien "Un tren sin parada",peró aquest tren en veritat sí que realitza parada i és un Rodalies.