Page 23 of 44
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Monday 23/12/2013 19:34
by oriolp13
http://www.ara.cat/societat/T-10-sencar ... 94885.html
Diari Ara wrote:
La T-10 s'encareix un 5,10% i costarà 10,30 euros
El bitllet senzill puja un 7,5%, fins als 2,15 euros, i la T-50/30 passarà a costar 42,50 euros
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat aquest dilluns incrementar el preu de la targeta T-10, el títol de transport de Barcelona més usat, en un 5,10%, amb la qual cosa passarà a costar 10,30 euros, mentre que el bitllet senzill de metro, autobús i tramvia pujarà un 7,5 %, i valdrà 2,15 euros.
L'ATM ha informat que els títols de transport T-Mes, T-Trimestre i T-Jove mantindran els seus preus actuals, encara que la T-50/30 és la que més s'encarirà, amb un augment del 8,4%. Costarà, a partir de l'1 de gener, 42,50 euros.
M'estalvio els comentaris...això és una absoluta vergonya!
Edito amb un dels comentaris que hi ha a la notícia, que trobo molt encertat i que resumeix una mica, crec, el pensar de la majoria de la gent:
"Vull plantejar una reflexió general oberta a tots els qui mirin aquesta notícia.
Començaré des del supòsit de la idonïetat del transport públic com a mitjà de desplaçament ja que és el que suposadament volen aconseguir els governants.
El transport públic suposadament redueix la necessitat del vehicle privat i amb més gent en un únic vehicle hi han menys circulant i per tant menys contaminació.
Per una altra banda tenim un petit problema els ciutadans i és que els salaris disminueixen i el poder adquisitiu es va reduïnt i per tant, la despesa s'ha de pensar i molt abans de fer-la.
Així que algú m'expliqui com es pot fomentar el transport públic en una societat que cada vegada guanya menys, té més càrrega d'impostos i a sobre li pugen una barbaritat els preus del transport públic.
Desconec l'import de sustentar tot els sistema de transport públic, només conec que TMB és una de les empreses amb un organigrama directiu més gran i per tant, innecesari i ineficient amb tants càrrecs. Només se que el transport públic està deixant de ser un mitjà de transport d'ús públic per a un mitjà de transport de luxe.
Fins a on volen arribar? Fins a on ens volen continuar escanyat des de tots els cantons?"
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Monday 23/12/2013 19:59
by Ecomobisostrans
La solució aplicada de manera individual (em refereixo al de l'esquerra, encara que jo sóc el de la dreta)
I de manera col·lectiva:
La visceralitat no duu enlloc
Posted: Monday 23/12/2013 20:14
by Guigui
Això et sembla una solució? I què creus què passarà el dia que tothom ho faci?
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Monday 23/12/2013 20:21
by Ecomobisostrans
^^ Doncs que les "autoritats" es veuran obligades a utilitzar els impostos de manera més racional per, entre d'altres, baixar els preus dels transports.
La PTP denuncia que l’ATM incrementa el preu dels títols de transport més usats
Actualitzat el 23.12.2013 a les 20:08
L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha criticat amb duresa l'increment de tarifes de transport públic de cara a 2014. Acusen l'ATM d'apujar els preus dels títols més populars, la T-10 i la T-50/30, amb increments del 5,1% i el 8,4% respectivament. La PTP diu que fins a un 84% dels ciutadans es mouen amb aquests dos títols de transport.
El president de l’associació per a la Promoció de Transport Públic, Ricard Riol, ha explicat a BTV que la pujada de preu dels títols del transport públic de Barcelona és molt negativa. Assegura que enguany havien demanat congelació a causa de les retallades salarials, la manca d’increment dels carburants i la rebaixa d’alguns peatges. “Consideràvem que s’havien de reduir, però vist això sembla que ens estiguin convidant a desplaçar-nos amb vehicle privat”
Riol troba inadmissible que es vulgui fer creure que es congelen els preus dels títols dels usuaris intensius, quan disposen de dades on es diu que el 84% dels ciutadans fan servir la T-10 o la T-50/30. “Si més d’un 80% no són usuaris intensius, ja ens diran què és”. Considera que la T-Mes és un títol de transport que no amortitzen aquells usuaris que van i tornen de la feina. Segons la PTP i amb dades del 2013, una persona havia de fer 68 viatges al mes per amortitzar aquest bitllet, i els treballadors que van i tornen de la feina en transport públic no amortitzen aquest títol. “Que vulguin afavorir el transport públic només congelant la T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove és un argument fictici, enganyós.”
Per mirar d’aportar dades a l’increment, la PTP ha penjat al seu web una taula per calcular la millor tarifa en funció dels viatges que es fan. “La gent no coneix el sistema tarifari integrat”, diu Riol. I critica l’administració que hauria de fer-ho: “A l’ATM ja li va bé que els ciutadans facin servir la T-10; tenen una pilota financera de deute i necessita recaptar”.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/12/ ... mes-usats/
Re: La visceralitat no duu enlloc
Posted: Monday 23/12/2013 20:24
by RogerHernan95
Guigui wrote:Això et sembla una solució? I què creus què passarà el dia que tothom ho faci?
Potser d'aquesta forma no però d'alguna manera s'ha de protestar, això és un abús
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Monday 23/12/2013 20:37
by Miquel
oriolp13 wrote:Desconec l'import de sustentar tot els sistema de transport públic, només conec que TMB és una de les empreses amb un organigrama directiu més gran i per tant, innecesari i ineficient amb tants càrrecs. Només se que el transport públic està deixant de ser un mitjà de transport d'ús públic per a un mitjà de transport de luxe.
Realment, jo crec que la marca de Transports Metropolitans de Barcelona hauria de desaparèixer, doncs no és més que un nexe aglutina les dues veteranes operadores de transport (i la de Serveis a la Mobilitat), avui dia, que gairebé totes les operadores de transport públic estan integrades dins el Sistema Tarifari Integrat per part de l'ATM, tenir aquest enllaç, nexe o com li volgueu dir que és TMB és una despesa absurda, sols cal que es mantingui la coordinació entre el FMB i TB. El que no pot ser es que tens tres empreses, cadascuna amb la seva directiva (fins aquí rai), i es treguin TMB per fer a sobre una altre directiva. Amb el pas dels anys hi ha una ma de caqueta increïble, fa uns dies vaig posar una notícia sobre els sous dels alts directius, i avui he llegit que la CUP de Barcelona i no se qui més han presentat una querella criminal o quelcom semblant a en Dídac Pestanya i en Joaquim Forn.
Sobre els preus, crec que hagués estat bé que s'hagués mantingut o baixar el preu de la T-50/30, doncs amb la seva pujada ha augmentat en 1 viatge el fet que sigui profitosa (que al meu parer, fent 2 viatges / dia ja ho és, doncs en 30 dies, a banda dels 40 obligats, pots tenir-ne d'altres).
La T-70/30 val el mateix que la 50/30 (per preu/viatge) però és per un públic molt determinat.
I si de manera individual ja fas més de 50 viatges obligats, és millor la T-Mes, doncs seria absurd comprar una 50/30 i després una T-10, ja que amb la T-Mes disposa de viatges infinits.
Que tot i així, si ets jove, comprar la T-mes és encara més absurd, doncs pel doble tens la T-Jove i et serveix 30 dies més que amb 2 T-Mes. La llàstima és que la T-Trimestre no disposa d'un gran estalvi respecte a 3 T-Mes.
Per molt que vulguin vendre que es vol fidelitzar l'usuari (que en part és cert), la clau és el preu de la 50/30, i l'han cagat apujant el preu, per tant, s'ha mantingut com ja estava l'usuari del primer grup com dic jo (els de T-10 vs T-50/30) i s'ha millorat l'espectre dels del segon grup (T-50/30 vs T-Mes/Jove/Trimestre).
Jo des de fa uns anyets que ho tinc molt clar, sols compro T-10 en moments molt determinats, però si haig d'agafar el transport públic cada dia, T-Jove, amb els preus del 2014, 3 T-50/30 són 127,5€ front els 105€. La T-trimestre amb 142€ és 15€ més cara, per tant, si et passes dels 50 al més, ja és millor comprar-la.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Monday 23/12/2013 21:06
by Adolescent barceloní
Fran-Ikarus wrote:Per quin camí has arribat a la conclusió de que els bitllets mensuals i trimestrals són tan cars perquè ningú els utilitza?
- Si més gent els usés més, serien més rentables i per tant més barats. I si fossin més barats, atrauria més al públic (possibilitat de desplaçaments il·limitats durant el període indicat) a usar el TP.
Fran-Ikarus wrote:I, relacionat amb això, si realment creus que l’ATM s’aprofita de tots (més o menys literalment), què et fa pensar que, si la gent utilitzés més les T-Mes i T-Trimestre, l'ATM no s'aprofitaria encara més?
-Clar, aquí no hi havia caigut. Però, ara que ho dius, s'aprofitaria de qualsevol oportunitat que trobés.
Fran-Ikarus wrote:Ho dic també perquè, tot i que puc entreveure-hi la bona intenció "en pro de la col·lectivitat", no acabo d'entendre com dius que gairebé no arribes a poder comprar-te una T-10, i desitjaries que n'apugessin molt els preus.
-Miro des del punt de vista general; si mirés des del meu propi la cosa canviaria (crearia targetes especials (a part de les que ja existeixen), etc.).
Guigui wrote:No muntem off-topics quan hi es poden obrir fils nous. I sobre aquest tema, em sona que alguna cosa ja hi ha.
No l'he sabut trobar... Podries traspassar els off-topic al fil adient, si us plau?
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Monday 23/12/2013 21:08
by adri
M'ho sembla a mi o el bitllet senzill serà integrat?
El desplaçament amb una T-50/30 tindrà un cost de 0,85€ l’any vinent, el que
representa un 17,5% menys que un viatge amb la T-10, i una reducció de més del
60% si prenem com a referència el bitllet senzill, que costarà 2,15€. El preu del bitllet
senzill integrat és idèntic al cost real del viatge, sense cap tipus de bonificació.
http://www.atm.cat/web/ca/altres/notesdepremsa.php
Pel que fa a les tarifes, a mi personalment no m'afecta perquè vaig amb t-jove però no hagués pensat que la t-10 arribés a passar dels 10€ aquest any. Com sempre, és inevitable no comparar amb Madrid, allà tenen una forquilla per bitllets de 10 viatges de 12,20€ fins a 18,30€.
http://www.metromadrid.es/es/viaja_en_m ... index.html
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 0:08
by wefer
Estem governats per una colla de delinqüents estafadors, i aquestes tarifes no són res més que un reflex de tot plegat.
La PTP denuncia que l’ATM incrementa el preu dels títols de transport més usats
Riol troba inadmissible que es vulgui fer creure que es congelen els preus dels títols dels usuaris intensius, quan disposen de dades on es diu que el 84% dels ciutadans fan servir la T-10 o la T-50/30. “Si més d’un 80% no són usuaris intensius, ja ens diran què és”. Considera que la T-Mes és un títol de transport que no amortitzen aquells usuaris que van i tornen de la feina. Segons la PTP i amb dades del 2013, una persona havia de fer 68 viatges al mes per amortitzar aquest bitllet, i els treballadors que van i tornen de la feina en transport públic no amortitzen aquest títol. “Que vulguin afavorir el transport públic només congelant la T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove és un argument fictici, enganyós.”
Vaja, fa poc en aquest mateix fòrum per dir exactament el mateix que diu la PTP se'm va acusar de dir barbaritats, mentre alguns aplaudien la mesura perquè "afavoria" els viatgers habituals.
Sortosament la realitat s'acaba imposant en contra dels que viuen en realitats paral·leles.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 0:54
by alf_
Lo importante es que proclames a los cuatro vientos que tu tenías razón, no ser constructivo y proponer como arreglar el problema. Lo que no sea parte de la solución es parte del problema.
alf_ wrote:Pero si lo que lamento es justamente que los abonos sean tan caros! Se debería de favorecer el uso habitual con buenas tarifas en esos abonos, no puede ser que a un trabajador le salga más barato ir a T-10 que comprar una T-Mes o T-Trimestre, eso anula toda la razón de ser de esos abonos.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 9:38
by Fran-Ikarus
Adolescent barceloní wrote:- Si més gent els usés més, serien més rentables i per tant més barats. I si fossin més barats, atrauria més al públic (possibilitat de desplaçaments il·limitats durant el període indicat) a usar el TP.
Però és que aquí el preu i la rentabilitat no tenen res a veure. Si un any compren T-Mes 50.000 persones i l'any següent 30.000, doncs ja està, seran 20.000 menys que estan viatjant amb T-Mes, però res més (potser a nivell de "rentabilitat" és positiu perquè una part d'aquestes 20.000 continuïn viatjant, però amb títols més cars, amb la qual cosa estan contribuïnt amb més calers)
Són productes que pràcticament no es "fabriquen" (la diferència entre el cost de producció, impressió, estampació i expedició de 4 targetes T10 o 1 targeta T50/30, per exemple, ja pots imaginar quina pot ser comparada amb el preu de venda).
Clar que el problema ja pot estar una mica aquí: que fa temps que pensen a la gent com a "clients" i no pas com a "viatgers" (que estan utilitzant un servei públic que justifica, entre d'altres coses, l'existència de les seves feines i sous)
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 9:39
by Fran-Ikarus
adri wrote:Pel que fa a les tarifes, a mi personalment no m'afecta perquè vaig amb t-jove però no hagués pensat que la t-10 arribés a passar dels 10€ aquest any.
Clar que t'afecta. Quan passin uns anys i arribis a utilitzar-la, la tindràs al preu derivat d'aquest augment i de tots els que arribin fins aquell moment.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 11:50
by Fran-Ikarus
adri wrote:M'ho sembla a mi o el bitllet senzill serà integrat?
El desplaçament amb una T-50/30 tindrà un cost de 0,85€ l’any vinent, el que
representa un 17,5% menys que un viatge amb la T-10, i una reducció de més del
60% si prenem com a referència el bitllet senzill, que costarà 2,15€. El preu del bitllet
senzill integrat és idèntic al cost real del viatge, sense cap tipus de bonificació.
I, en aquest cas, ja seria estrany que ho haguessin integrat i el comunicat fos així d' "implícit i soterrat". A banda que:
1 - Què s'enten per cost real del viatge? (cada viatge té un cost concret, diferents operadors, diferents línies, diferents trajectes...)
2 - No tindrà el mateix cost utilitzar un bitllet senzill per a viatjar com s'ha fet sempre, que fer 2 o 3 trasbordaments com es fa amb els títols integrats.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 12:13
by albert28
Doncs el bitllet senzill a partir de 2 zones és més barat a Rodalies que a l'ATM. Ja sé que la resta d'abonaments són més barats al no ser integrats però és curiós que el senzill sigui un pèl més barat
Bitllet Senzill Rodalies 2,15 2,50 3,40 4,10 4,90 6,15
Biltlet Senzill ATM 2,15 3,00 4,00 5,10 6,50 7,60
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 16:05
by victorcasta
wefer wrote:Estem governats per una colla de delinqüents estafadors, i aquestes tarifes no són res més que un reflex de tot plegat.
La PTP denuncia que l’ATM incrementa el preu dels títols de transport més usats
Riol troba inadmissible que es vulgui fer creure que es congelen els preus dels títols dels usuaris intensius, quan disposen de dades on es diu que el 84% dels ciutadans fan servir la T-10 o la T-50/30. “Si més d’un 80% no són usuaris intensius, ja ens diran què és”. Considera que la T-Mes és un títol de transport que no amortitzen aquells usuaris que van i tornen de la feina. Segons la PTP i amb dades del 2013, una persona havia de fer 68 viatges al mes per amortitzar aquest bitllet, i els treballadors que van i tornen de la feina en transport públic no amortitzen aquest títol. “Que vulguin afavorir el transport públic només congelant la T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove és un argument fictici, enganyós.”
Vaja, fa poc en aquest mateix fòrum per dir exactament el mateix que diu la PTP se'm va acusar de dir barbaritats, mentre alguns aplaudien la mesura perquè "afavoria" els viatgers habituals.
Sortosament la realitat s'acaba imposant en contra dels que viuen en realitats paral·leles.
Marçal, no esperava que donessis per bona la afirmació de la PTP. Que el 80% de validacions es facin amb T-10 o T-50/30, no vol dir que tots ells siguin habituals, simplement que són els més usats, sense diferenciar habituals, ocasionals o turistes.
La pujada és brutal i el servei que es dóna deixa bastant que desitjar però no cal manipular les dades tan barroerament.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Tuesday 24/12/2013 16:08
by Ecomobisostrans
^^Si e 80% de les validacions es fan amb aquestes targetes vol dir que la majoria dels usuaris habituals les utilitzen. Per molt turística i de pas que sigui Barcelona, aquests usuaris no son la meitat ni molt menys! Què poden ser, un 20, 30% com a molt? L'altre 50% llavors son usuaris habituals.
El preu del transport públic, desbocat
Posted: Tuesday 24/12/2013 16:33
by Fran-Ikarus
Aquí està. M'encanta el titular. Per cert, la foto (acreditada) d'en Bernat Trenscat.
http://www.naciodigital.cat/noticia/630 ... c/desbocat
El preu del transport públic, desbocat
La T-10 puja el 2014 un 5,1% mentre que el bitllet senzill ho fa un 7,5% i passa a costar 2,15 euros
Es mantenen els preus de la T-Mes, T-trimestre i T-Jove i la T-50/30 s'incrementa un 8,4%
La targeta T-10 puja un 5,1% i a partir de l'1 de gener costarà 10,30 euros mentre que el bitllet senzill s'incrementa un 7,5% i passarà a costar 2,15 euros. Així mateix, també s'apuja un 8,4% la T-50/30 i costarà 42,50 euros mentre que es mantenen els preus de la T-Mes, T-trimestre i T-Jove. L'increment mitjà de les tarifes de transport públic per a l'àrea de Barcelona és del 3,5%. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat la revisió tarifària dels títols de transport pel 2014.
El preu de la T-Mes continuarà essent de 52,75 euros a la zona 1, la T-Trimestre, de 142 euros, i la T-Jove, de 105 euros. La T-70/30 costarà 59,50 i la T-Dia, 7,60 euros.
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha decidit congelar els preus per als usuaris més intensius i per als joves amb l'objectiu de potenciar l'ús recurrent del transport públic. La revisió tarifària manté també els preus socials, amb els ajuts per a les persones desocupades, les famílies nombroses i monoparentals i els nens, entre d'altres.
D'altra banda, el Consell d'Administració de l'ATM ha aprovat també la revisió tarifària dels títols propis de Rodalies. El bitllet senzill costarà 2,15 euros a la zona 1 i fins a 6,15 euros a la zona 6. El bonotren valdrà 8,95 per una zona i 42,85 euros per 6 zones i l'abonament mensual costarà 33,70 euros a una zona i fins a 328,50 euros per 6 zones.
Re: El preu del transport públic, desbocat
Posted: Tuesday 24/12/2013 16:36
by Fran-Ikarus
Fran-Ikarus wrote:L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha decidit congelar els preus per als usuaris més intensius i per als joves amb l'objectiu de potenciar l'ús recurrent del transport públic. La revisió tarifària manté també els preus socials, amb els ajuts per a les persones desocupades, les famílies nombroses i monoparentals i els nens, entre d'altres.
Aquí es troba el matís: pels usuaris
més intensius.
Això, però, difícilment
potenciarà l'ús recurrent del transport públic, per qui no ho necessiti.
Si de cas, ho
premiarà, que no dic pas que no estigui ben fet, però això no hauria d'implicar
castigar a qui no necessita agafar el metro o el bus 4 cops al dia de dilluns a divendres (o passar-se tot el cap de setmana viatjant)
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Wednesday 25/12/2013 15:18
by trensmat
ATM se esta pasando con los precios de los billetes, si no quieres que la gente se cole sin billete baja los precios del Billete y así tendras mas beneficios para el transporte publico.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Posted: Wednesday 25/12/2013 15:40
by Sagrerenc
És una autèntica vergonya! En una ciutat tan cara com París, un treballador paga 32,55 euros(*) pel Forfait Navigo Mois, un títol equivalent a la T-Mes, amb viatges il·limitats per a les zones 1-2 (equivalent a Barcelona a la zona 1) i a més els caps de setmana i festius existeix el "dézonage", que vol dir que es pot viatjar lliurement per les 5 zones del sistema de transports d'Île-de-France (accés als aeroports inclosos, excepte l'OrlyVAL). En canvi, a Barcelona, un treballador haurà de pagar 42,50 euros amb una T-50/30 que només li serveix per anar i tornar de la feina, havent de pagar de més per cada desplaçament suplementari.
(*) El títol en realitat val 65,10 euros, el que passa és que a França les empreses estan obligades a reemborsar el 50% de l'abonament de transport dels seus treballadors. També es pot comprar el Forfait Navigo Annuel per un preu equivalent a 10,5 vegades el Forfait Navigo Mois.