Page 23 of 58

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 21/07/2016 20:46
by ortegote
Carlos González wrote:Vosaltres què penseu de fer un Intercity a Catalunya?

La PTP proposa fer trens d'alta velocitat parant a llocs estratègics o importants de Catalunya i me'n preguntava si això es bò, o és innecessari.
Siempre se habia hablado de hacer parar AVANTS en Vilafranca del Penedes con una estacion situada entre Vilafranca y la Granada, la otra estacion que se escucho fue en Martorell.
Hasta cambiar el ancho a FGC LL-A y que los trenes de Manresa e Igualada entrasen a la LAV en Martorell y asi acortar tiempos de viaje.

Yo pienso que si en un primer momento se hubieran echo dichas estaciones, incluyendo el by pass por el Valles para no cruzar Barcelona hubiera sido una buena cosa, hoy en dia creo que la gente en general se te echaria encima diciendo que estas inversiones no son necesarias.

Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 21/07/2016 20:50
by Carlos González
ortegote wrote:
Yo pienso que si en un primer momento se hubieran echo dichas estaciones, incluyendo el by pass por el Valles para no cruzar Barcelona hubiera sido una buena cosa, hoy en dia creo que la gente en general se te echaria encima diciendo que estas inversiones no son necesarias.

Saludos.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... IQwYHCwyts Aquí tengo la idea de como pueden ser los AVANTS de Cataluña, también muestro otras cosas, pero lo principal era mostrar como podrían ser los AVANTS de aquí. No hace falta cambiar de ancho de vía a la LL-A, de hecho, sólo hace falta hacer tales estaciones y vías de dichos trenes AVANTS.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 10:38
by Lluis
Pregunta: Què s'entén per Intercity? Un servei Avant és un servei Intercity? No ho tinc clar del tot. En la meva opinió, i potser m'equivoco, l'unic servei actual (a Catalunya) que es podria classificar com un intercity clàssic serien els Talgo del CM (entre Barcelona i València). Després, també podríem considerar parcialment com a Itercity els Alvia del nord peninsular i els TGV a Tolosa o Montpeller. En tot cas, si ens limitem a serveis dins de Catalunya no veig pas necessari serveis "Intercity" en AV. Fer parar un TAV a Vilafranca, a Martorell, ... és desaprofitar completament la LAV. Per contra, sí que en potenciaria per linia convencional (més aviat en diria MD) servint ciutats mitjanes i grans que ja hi tenen estació.

Als actuals MD:
- Portbou- Barcelona
- Tortosa - Barcelona
Hi afegiria:
- Tortosa - Figueres (Aldea, Cambrils-Salou, Tarragona, El Vendrell, Vilafranca, Martorell, Sant Cugat, Granollers, Sils-Caldes, Girona).
- Reus - Manresa (Tarragona, Vilanova, Barcelona, Sabadell, Terrassa). A poder ser per túnel de Montcada.
- Lleida - Barcelona (Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Martorell). Per nova línia Cervera-Martorell.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 14:40
by robertotlh
No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)

Sí veig demanda per serveis Intercity de BCN a Tortosa i Mora-Casp per LAV i intercambiador, i de BCN a Vic-Puigcerdà-La Seu per LAV i tercer carril (enllaç UIC a Mollet i triple carril desde Mollet fins a Puigcerdà).

I per suposat veig demanda per Intercity BCN- Lleida per Martorell-Igualada.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 15:13
by Lluis
robertotlh wrote:No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)
Home, la demanda transversal si n'hi ha és justatment del Vallès, el Penedès i el Montserratí (>1.5M hab.) cap a Girona i/o Tarragona (provincies). Obviament no d'extrem (Tortosa) a extrem (Figueres).

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 15:16
by Carlos González
A Martorell podria tenir una estació d'AVANT per la raó de que es situa l'empresa SEAT.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 15:18
by Carlos González
robertotlh wrote: I per suposat veig demanda per Intercity BCN- Lleida per Martorell-Igualada.
Crec que seria una de les poques que són demandades

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 15:34
by Don Ramón
Lluis wrote:
robertotlh wrote:No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)
Home, la demanda transversal si n'hi ha és justatment del Vallès, el Penedès i el Montserratí (>1.5M hab.) cap a Girona i/o Tarragona (provincies). Obviament no d'extrem (Tortosa) a extrem (Figueres).
Ésto mismo. Yo creo que sí podría tener sentido un servicio transversal sin pasar por Barcelona, limitándose a algo tipo Reus-Tarragona-Vilafranca-Martorell-Rubí-Sant Cugat-CerdanyolaUAB-Granollers-Sant Celoni-Girona. Mediante el enlace con los FGC tanto del Llobregat-Anoia como del Vallès, además de la R4, este regional sería imbatible para toda la población que vive "más arriba" de la R8, que superan con creces el millón.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 15:41
by oriolp13
Carlos González wrote:A Martorell podria tenir una estació d'AVANT per la raó de que es situa l'empresa SEAT.
Sobretot, quan la majoria de la gent que treballa a la Seat viu a les poblacions del voltant o, com a molt, a Barcelona ciutat.
No té cap sentit fer una estació a Martorell (sobretot per la proximitat amb Barcelona), potser sí a Vilafranca, i poder fer un model d'explotació de LAV a l'estil Japonès: 3 tipus de serveis. (superexprés, para a grans ciutats, exprés, que para a totes les ciutats i local, que para a totes les estacions de la línia (ciutats i poblacions grans).

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 16:03
by barcelonasants
Don Ramón wrote:
Lluis wrote:
robertotlh wrote:No veig demanda per serveis transversals sense passar per Barcelona, la demanda Figueres-Tortosa pot ser coberta prolongant a Figueres els Euromed que parin a l' Aldea a partir de Septembre (a Figueres - Vilafant quan entri en servei el CM)
Home, la demanda transversal si n'hi ha és justatment del Vallès, el Penedès i el Montserratí (>1.5M hab.) cap a Girona i/o Tarragona (provincies). Obviament no d'extrem (Tortosa) a extrem (Figueres).
Ésto mismo. Yo creo que sí podría tener sentido un servicio transversal sin pasar por Barcelona, limitándose a algo tipo Reus-Tarragona-Vilafranca-Martorell-Rubí-Sant Cugat-CerdanyolaUAB-Granollers-Sant Celoni-Girona. Mediante el enlace con los FGC tanto del Llobregat-Anoia como del Vallès, además de la R4, este regional sería imbatible para toda la población que vive "más arriba" de la R8, que superan con creces el millón.
Veig bé la proposta, a banda de ser relativament barata d'implantar (el traçat ja és fet). Podria ser encara més efectiva si s'implementés el primer tram de la Línia Orbital, Mataró-Granollers, la qual cosa permetria l'enllaç del Maresme (440.000 habitants) amb aquests serveis transversals i amb la línia de Vic/Puigcerdà donant, així, un tomb important a la mobilitat ferroviària catalana que, avui dia, està massa centralitzada a Barcelona.

A banda, seria una bona oportunitat per començar a suplir el dèficit que tenim a Catalunya de material regional/intercity (més enllà de les 447 reformades, que no deixen de ser material tipus 120). Quelcom semblant als VIRM neerlandesos, d'alta capacitat, o als Stadler Kiss (tipus 160).

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 16:09
by Carlos González
oriolp13 wrote: Sobretot, quan la majoria de la gent que treballa a la Seat viu a les poblacions del voltant o, com a molt, a Barcelona ciutat.
No té cap sentit fer una estació a Martorell (sobretot per la proximitat amb Barcelona), potser sí a Vilafranca, i poder fer un model d'explotació de LAV a l'estil Japonès: 3 tipus de serveis. (superexprés, para a grans ciutats, exprés, que para a totes les ciutats i local, que para a totes les estacions de la línia (ciutats i poblacions grans).
Pensa que a lo millor no tota la gent que treballa a SEAT pot ser de Barcelona, podria ser també de Lleida el treballador, per posar un exemple. Es com dir que no té sentit fer una parada al Prat per què està encara més pròxim a Barcelona, totes dues poden donar molt ús, Martorell per l'empresa SEAT, El Prat per la L9 ja que podrien agafar a l'aeroport.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 18:41
by oriolp13
Carlos González wrote:
oriolp13 wrote: Sobretot, quan la majoria de la gent que treballa a la Seat viu a les poblacions del voltant o, com a molt, a Barcelona ciutat.
No té cap sentit fer una estació a Martorell (sobretot per la proximitat amb Barcelona), potser sí a Vilafranca, i poder fer un model d'explotació de LAV a l'estil Japonès: 3 tipus de serveis. (superexprés, para a grans ciutats, exprés, que para a totes les ciutats i local, que para a totes les estacions de la línia (ciutats i poblacions grans).
Pensa que a lo millor no tota la gent que treballa a SEAT pot ser de Barcelona, podria ser també de Lleida el treballador, per posar un exemple. Es com dir que no té sentit fer una parada al Prat per què està encara més pròxim a Barcelona, totes dues poden donar molt ús, Martorell per l'empresa SEAT, El Prat per la L9 ja que podrien agafar a l'aeroport.
És que si fas una parada a El Prat és pensant en la L9 per anar a l'Aeroport, no per el Prat en sí mateix (que està a 10 minuts en rodalies de Sants). Si no hi hagués la L9 que en 4 parades et deixa a l'aerport, no tindria absolutament cap sentit fer una parada a El Prat.
Per cert, dubto bastant que hi hagi gaires treballadors (per no dir cap) de la Seat que visquin a Lleida (o a més de 80-90km de distància) i facin el trajecte d'anada i tornada cada dia.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 22:54
by trensmat
Jo proposo quant es obri el Ramal del CM entre Vandellòs - Camp de Tarragona fer un Avant Vinaròs - Camp de Tarragona - Barcelona Sants, també crear un Avant Tortosa - Salou-Cambrils - Lleida Pirineus (amb la Bifurcació que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida Pirineus) i un Alvia València - Camp de Tarragona - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias - Bilbao Abando.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 22/07/2016 23:37
by albe6
trensmat wrote:Jo proposo quant es obri el Ramal del CM entre Vandellòs - Camp de Tarragona fer un Avant Vinaròs - Camp de Tarragona - Barcelona Sants, també crear un Avant Tortosa - Salou-Cambrils - Lleida Pirineus (amb la Bifurcació que connecta amb el TAV Camp de Tarragona - Lleida Pirineus) i un Alvia València - Camp de Tarragona - Lleida Pirineus - Zaragoza Delicias - Bilbao Abando.
No veig la demanda Lleida - Tortosa com per posar-hi un tren dedicat.
Els busos (HIFE - Alsina Graells) midis que hi posen surten de Lleida buits. Desconec com els hi va en recorreguts intermedis.

El Zaragoza - València passarà a anar principalment via Cambrils (per Teruel es deixaran només els serveis OSP).
Allargarà a Múrcia quan s'obri la via electrificada i a País Basc quan obri la Y basca.
Només contemplaria posar-lo de primeres fins Pais Basc pujant per Pamplona (Castejón - Logroño - Miranda està pitjor que la R15 i la R16)
En el tram català tarifiques unes quantes places a MD2 o MD4 i llestos

I Avants des de BCN pel CM amb material dedicat no n'hi haurà. Tarifa MD2 ja sigui en els 130 o si s'acaben ressucitant els 490 en aquests últims

Per si de cas:
- OSP = Obligació de Servei Públic (serveis on Fomento paga les possibles pèrdues, similar als termes que s'usen en les concessions de busos)
- Tarifes MDx = Els codis interns de les tarifes aplicades a Media Distancia.
MD2 es la tarifa estàndar de Serveis Regionals a Catalunya; MD4 és la tarifa que es cobra en trajectes MD amb material 121 (Eix Atlàntic)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 23/07/2016 10:36
by mpn90
Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.

Pel que fa al tren-tram, si d'entrada no em sembla mala idea, sí que em reca una mica el fet que utilitzi vies no convencionals, ja que això comporta que si per una banda la seva penetració urbana és major, per altra vol dir que no pot utilitzar la infraestructura comuna i per tant s'ha de duplicar via en alguns casos en comptes d'aprofitar-la.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 23/07/2016 13:27
by albe6
A la Bahía de Cádiz s'usarà tot; tant les vies actuals d'Adif a Cádiz com plataforma tranviària nova a San Fernando.

Si bé els ajuntaments voldran remodelar el traçat urbà (és molt més chupi-guai la plataforma tranviària amb el rail enterrat i cobert per gespa que no la actual :cop ) no caldria tocar res del traçat no urbà.
Ara bé, el material no passarà de 80 km/h (Cádiz) o 100km/h (Alacant)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 23/07/2016 14:24
by Don Ramón
mpn90 wrote:Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.
Catalunya tiene una red de ferrocarril radial porque responde a la demanda. No tiene sentido hacer redes de transporte contrarias a la demanda, eso es lo que ha hecho Madrid. El Eix Transversal tiene peaje a la sombra porque la demanda simplemente no justifica una autopista, sino que se hizo por motivos políticos y pagado con los impuestos de todos. No entiendo esta manía hispana de hacer infraestructuras donde no hacen falta solo por chorradas de agravios.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 23/07/2016 14:41
by Lluis
Don Ramón wrote: Ésto mismo. Yo creo que sí podría tener sentido un servicio transversal sin pasar por Barcelona, limitándose a algo tipo Reus-Tarragona-Vilafranca-Martorell-Rubí-Sant Cugat-CerdanyolaUAB-Granollers-Sant Celoni-Girona.
Una opció B del mateix servei seria acabar a Port Aventura-Salou per una banda i a Blanes per l'altra (amb un petit bypass abans de Maçanet -Massanes)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 23/07/2016 20:30
by ortegote
Don Ramón wrote:
mpn90 wrote:Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.
Catalunya tiene una red de ferrocarril radial porque responde a la demanda. No tiene sentido hacer redes de transporte contrarias a la demanda, eso es lo que ha hecho Madrid. El Eix Transversal tiene peaje a la sombra porque la demanda simplemente no justifica una autopista, sino que se hizo por motivos políticos y pagado con los impuestos de todos. No entiendo esta manía hispana de hacer infraestructuras donde no hacen falta solo por chorradas de agravios.
Parecera Off topic pero...
En el Eix el Transito de Camiones que se ahorran los Peajes y la vuelta es considerable, que lo estamos pagando todos bien es verdad, al final el tema Viñeta suiza para caminoes no se realizo, pero el eix es una via de escape para mucho trafico pesado, incluido el de Cerdos que van a Vic desde la provincia de Lleida o de la comarca de l'Anoia que diria es el mayor trafico que tiene el Eix en cuanto a mercancias.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 24/07/2016 2:29
by Don Ramón
ortegote wrote:
Don Ramón wrote:
mpn90 wrote:Si entenem com a Intercity el que s'usa als Països Baixos o Alemanya sí que ho veig bé, serveis que pel simple fet de no parar a totes les estacions i poder el tren assolir velocitats més elevades donen un servei més ràpid entre ciutats mitjanes i grans. I amb projecte de futur de crear una xarxa reticular i no radial com l'actual amb unes velocitats de 160km/h.
Catalunya tiene una red de ferrocarril radial porque responde a la demanda. No tiene sentido hacer redes de transporte contrarias a la demanda, eso es lo que ha hecho Madrid. El Eix Transversal tiene peaje a la sombra porque la demanda simplemente no justifica una autopista, sino que se hizo por motivos políticos y pagado con los impuestos de todos. No entiendo esta manía hispana de hacer infraestructuras donde no hacen falta solo por chorradas de agravios.
Parecera Off topic pero...
En el Eix el Transito de Camiones que se ahorran los Peajes y la vuelta es considerable, que lo estamos pagando todos bien es verdad, al final el tema Viñeta suiza para caminoes no se realizo, pero el eix es una via de escape para mucho trafico pesado, incluido el de Cerdos que van a Vic desde la provincia de Lleida o de la comarca de l'Anoia que diria es el mayor trafico que tiene el Eix en cuanto a mercancias.
Saludos.
Osea, que muchos camiones usan el Eix no porque les convenga sino por ahorrarse peajes, y de lo que queda lo más significativo es transporte de cerdos. Queda patente la enorme utilidad y rentabilidad de esta infraestructura.