Page 23 of 135
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 12/11/2009 8:35
by Trenscat
No és que vulgui entrar a defensar la proposta de CCOO en tot el seu contingut però sí que tenen un departament de mobilitat bastant potent, ja que és un aspecte que afecta a treballadors de manera directa en el seu dia a dia. Ho dic perquè sembla que ells no tinguin dret a opinar sobre aquests temes i tampoc crec que sigui just.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 12/11/2009 9:45
by wefer
Trytasa Baldaquino wrote:El que hauríen de fer és abolir les zones 30 (un "quiero y no puedo"
De fet, tant és que siguin zones 30, 15 o 3... si ningú compleix la velocitat màxima!!!
I no únicament les 30. Cada vegada que circulo per la Meridiana en cotxe de seguida arribo als 70 km/h sense ni adonar-me'n... i bona part de la resta de cotxes m'avancen!! En comptes de crear zones amb noves regulacions més restrictives, què tal si primer es dediquen a fer complir les que ja existeixen?
Com tot en aquest país: lleis i prohibicions per tot, i ningú que les faci complir.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 12/11/2009 10:04
by Danzig
Ara es posen bandes de goma a les zones 30, i funcionen...jo quan vaig en bici per aquests carrers ho noto
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 12/11/2009 13:20
by Santfeliuenc
Hola,
Sí, muy buena la zona 30... y también ya puestos podríamos coger y poner cada 10 metros en la Diagonal, la Gran Vía y la Meridiana, además del Paseo de Colón y eje litoral, bandas sonoras o pasos elevados de estos que tanto se llevan ahora. Y eso sí, nada de metro, ni cercanías bajo tierra en estos ejes básicos de la ciudad, a ver lo que duraba la gente aguantando la embestida sodomita que supondría la medida.
Saludos,
Sergio
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 12/11/2009 14:19
by metring
A l'enllaç veureu un video:
http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT=
Los ciclistas quieren un carril propio entre el tranvía y los coches
La asociación ciclista Bicicleta Club de Catalunya (BACC) creen que la futura reconversión de la Avenida Diagonal en paseo debe eliminar las conflictivas áreas de convivencia de las bicis con los peatones y los vehículos a motor - Joel Albarrán Bugié
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 12/11/2009 14:21
by Lluita1714
Estil Meridiana? hi estic d'acord.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 15/11/2009 16:13
by lauria1226
Totalment d'acord, perquè les bicicletes son pels vianants el que els cotxes son per les bicicletes.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 15/11/2009 19:28
by buertu
La intenció de fer una reforma de la Diagonal és positiu. El que no es positiu és ignorar quin tipus de via és o intentar imposar una funció que no té i que mai podrà tenir. Una via principal d'accés a la ciutat, i de comunicació entre districtes no pot ser comparat amb un carrer més de barri.
D'altra banda, está be que es tinguin en compte els ciclistes amb carril totalment segregats ja sigui a nivell de vorera o a nivell de calçada. I ja de pas, una campanya de concienciació per que es respectin els senyals de trànsit també per part dels ciclistes, no aniria malament.
Per cert, no veig gaire adequat la opció que proposa el video de l'article que ha penjat la metring. Això del tramvia a la zona central per començar no em convenç gens. Per l'amplada del carrer i de les voreres i passeig central, estarien "expulsant" els vianants de la zona central.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 15/11/2009 22:54
by Vilarrubla
buertu wrote:La intenció de fer una reforma de la Diagonal és positiu. El que no es positiu és ignorar quin tipus de via és o intentar imposar una funció que no té i que mai podrà tenir. Una via principal d'accés a la ciutat, i de comunicació entre districtes no pot ser comparat amb un carrer més de barri.
D'altra banda, está be que es tinguin en compte els ciclistes amb carril totalment segregats ja sigui a nivell de vorera o a nivell de calçada. I ja de pas, una campanya de concienciació per que es respectin els senyals de trànsit també per part dels ciclistes, no aniria malament.
Per cert, no veig gaire adequat la opció que proposa el video de l'article que ha penjat la metring. Això del tramvia a la zona central per començar no em convenç gens. Per l'amplada del carrer i de les voreres i passeig central, estarien "expulsant" els vianants de la zona central.
Com a via principal d'accés ho seguirà sent, l'únic que se'ls desviarà (molta gent ja es desvia a Francesc Macià, etc.) per això la Diagonal central no té tant trànsit com la resta.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 16/11/2009 15:52
by buertu
Seguirà fent de via d'accès a la ciutat, sense dubte. El que aconseguiran es que la zona central ja no serveixi de comunicació entre diversos districtes de la ciutat, desviant el trànsit cap a altres carrers de l'eixample, massificant-los encara més.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 16/11/2009 19:45
by Tony M. Nyphot
buertu wrote:Per l'amplada del carrer i de les voreres i passeig central, estarien "expulsant" els vianants de la zona central.
Cosa que és molt bona notícia, el pas dels vianants per les illes centrals és un maldecap per als mateixos vianants, només resulta pràctic pels desplaçaments que segueixen la Diagonal però no justifica el maldecap que suposa creuar-la que a menys que es sigui jove i àgil requereix dos temps. Els vianants haurien de circular per la vorera lateral que hauria de tenir una amplada decent i no la ridiculesa actual.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 16:46
by BB9200
En referència a la Diagonal, fa uns missatges anteriors l'usuari 122-232-922 (ho sento, algo similar), havia dit una cosa molt interessant. I és que potser la Diagonal és la via que menys es té que tocar ara a Barcelona.
Variants interessants a partir que s'aprofiti ara amb la transformació d'Avinguda Roma, fer una línia independent (a l'estil centre bilbao), amb un sol carril aprofitant de diagonal-aragó fins a aragó-avinguda roma, i parar a un intercanviador interessant a Sants. Fent com a l'estil bilbao, crear un estil de T7 des de Glòries fins a Barcelona-Sants, que no fer passar tot el tranvia per una sola avinguda, sense massa sentit.
Aprofitant que a Ronda General Mitre estan fent obres, aprofitar a partir de Glòries començant per Ronda Gunardó i fins a Maria Cristina, allà fer un altre també interessant intercanviador de vies, un altre estil d'enllaç. Vaja, no cal pensar només en l'enllaç ''diagonal'', que en el meu punt de vista tocar la Diagonal ara és bastant absurd. Els comerços, els conductors de vehicles i fins i tot habitants de la zona se'n ressintirien d'un canvi tan brusc a la època actual.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 18:13
by Vilarrubla
perquè tocar-la ara és absurd?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 18:14
by BB9200
BB9200 wrote: Els comerços, els conductors de vehicles i fins i tot habitants de la zona se'n ressintirien d'un canvi tan brusc a la època actual.
Per això mateix, i perquè ja està bé com està.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 18:26
by metring
BB9200 wrote:BB9200 wrote: Els comerços, els conductors de vehicles i fins i tot habitants de la zona se'n ressintirien d'un canvi tan brusc a la època actual.
Per això mateix, i perquè ja està bé com està.
A tot arreu on hi han obres es resenteix tot, no queda cap altre remei, per aconseguir alguna cosa, cal "afectar", sigui a on sigui sino mai no fariem res.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 18:34
by Vilarrubla
BB9200 wrote:BB9200 wrote: Els comerços, els conductors de vehicles i fins i tot habitants de la zona se'n ressintirien d'un canvi tan brusc a la època actual.
Per això mateix, i perquè ja està bé com està.
No estic tan segur que estigui bé com està... Per altra banda dius que se'n ressentirien els conductors de vehicles, evidentment que se'n ressentirien, i jo faria que se'n ressentissin molt més, a Barcelona i a Catalunya en general hi ha masses cotxes. I els habitants de la zona se'n ressentiran si són dels que van en cotxe tot lo dia amunt i avall, la majoria no se'n ressentirà, tot lo contrari.
I els comerços són els primers interessats ja que una de les coses que es poden fer és l'ampliació de voravies... força estretes en alguns trams de la Diagonal central.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 18:38
by Lluita1714
Vilarrubla wrote:
No estic tan segur que estigui bé com està... Per altra banda dius que se'n ressentirien els conductors de vehicles, evidentment que se'n ressentirien, i jo faria que se'n ressentissin molt més, a Barcelona i a Catalunya en general hi ha masses cotxes. I els habitants de la zona se'n ressentiran si són dels que van en cotxe tot lo dia amunt i avall, la majoria no se'n ressentirà, tot lo contrari.
I els comerços són els primers interessats ja que una de les coses que es poden fer és l'ampliació de voravies... força estretes en alguns trams de la Diagonal central.
Amb tot els respectes, però sempre he detestat aquesta set de venjança dels cotxes... els cotxes, els cotxes, els cotxes... i quina culpa tenen ells si el sistema de transport públic és incompetent?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 19:22
by Vilarrubla
aixó no és cert... sinó com s'explica que hi hagi un bon nombre de gent que té disponible un transport públic eficient i no l'utilitza? Parlo de gent que viu i treballa a Barcelona, que té disponible parades de metro properes a casa i a la feina i a on passen les hores d'oci, que no treballen en hores en que el metro està tancat, ni pateixen cap problema per estar en espais on hi ha una elevada quantitat de gent, etc.
I fora de l'AMB... hi ha un elevat nombre de gent que viu en pobles petits o ciutats petites i que fan un sobreús del vehicle privat quan poden anar perfectament a peu, els altres bé que ho fem... i després ens queixem perquè posen zones blaves, verdes i liles, limitacions de trànsit o d'aparcament o ens treuen un carril per ficar quelcom necessari. Tot aixó no suposaria cap problema si la gent fes un ús responsable dels vehicles.
Després hi haurà un nombre de gent que ho haurà de fer si o si... i a aquests se'ls ha de facilitat un transport o bé ajudar-los o animar-los a que comparteixen cotxe amb altra gent que fa el mateix recorregut, tot i que reconec que a vegades pot ser difícil.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 19:55
by Lluita1714
La teoria és molt maca, però:
-La majoria de vegades, el vehicle privat (cotxe i moto) sol sortir més barat que el transport públic.
-Amb el transport públic depens molt dels horaris, excepte el metro, i pot endarrerir a l'usuari, i més si parlem de Renfe.
-El transport públic no arriba a tot arreu, i vull recordar que la Diagonal no té cap túnel ferroviari, ni tansols el tramvia connectat, vull recordar que en mig de Barcelona, per sota Francesc Macià, hi ha un buit immens on no arriba el metro, ni el seu radi d'acció, per Entença, i els autobusos són, al meu parer, el transport menys fiable per a activitats programades de la vida diària, i no gaire tampoc per al lleure, amb les pèsimes freqüències que hi han, i el difícil guiament per la ciutat.
Molta gent de Barcelona, on treballa? A la Zona Franca, al Baix Llobregat, etc, doncs he de dir que el transport és pèssim! Que no pot ser que en tren, trigui 45 minuts aproximadament entre Sant Andreu i Barcelona, i 25 minuts en cotxe. No som màquines, i qui agafa el tren, realment és per afició, perquè no té cotxe/moto, o perquè és un dels pocs casos que li surt més barat.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Thursday 19/11/2009 20:15
by Vilarrubla
La teoria no és gens maca... si us plau rellegeix el meu post, jo no he parlat de gent que treballi a la Zona Franca, que segur que deu estar justificat que hi vagin en cotxe, o gent que faci torns o treballi de nit o que hagin de fer desenes de km per arribar a una estació, així que no degeneris el que he dit, perquè el que he dit està bastant clar.
Igualment no entenc perquè et queixes del tramvia, el tramvia no ha de foradar per res la Diagonal, això en tot cas el suposat tercer túnel de rodalies, o una línia de FGC que vagi cap a Francesc Macià, etc.
Sobre el preu del TP... no seguiré el tema... però els casos que conec que van en cotxe, se el que els hi costa el gasoil i el que els hi costa una T10 d'una zona, i et puc assegurar que els hi surt a conte... a part de que llavors no haurien de tenir un cotxe per a cada membre de la família (4).... això vol dir entre un i dos cotxes menys.