Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
a RETiro, RETirat, etc...
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Ok, gràcies EL LLOP, m'ho imaginava però qui sap, potser podia ser una altra cosa.
Gràcies.
Gràcies.
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
una cosa de l'estacio que m'en vaig adonar ahir...no hi ha cobertura al movil...
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Això és conseqüència de acabar ràpid i malament el perllongament, perquè les darreres inauguracions de les línies L9 i L10 tampoc hi havia cobertura movil. Al cap d'un temps se suposa que ja n'hi ha.Marc31 wrote:una cosa de l'estacio que m'en vaig adonar ahir...no hi ha cobertura al movil...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Tampoc n'hi ha a L5 d'Horta a Vall d'Hebron de moment.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Ja, i si les coses no han canviat gaire, a Badalona Pompeu Fabra tampoc... Això és donar servei de metro als ciutadans? Només tenen la meitat del servei de metro...Trenscat wrote:Tampoc n'hi ha a L5 d'Horta a Vall d'Hebron de moment.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
doncs jo vaig estar divendres a les noves estacions de L5 i si que n´hi havia. Per cert, no se que hi te a veure el servei de metro amb la cobertura de mòbil.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Als túnels no em vaig fixar, pero a les estacions no n'havia ni de Movistar ni de Vodafone, ni divendres ni ahir diumenge a la tarda. Clar que tampoc n'hi havia a Vall d'Hebron L3, i això ja em preocupa més...El LLOP wrote:doncs jo vaig estar divendres a les noves estacions de L5 i si que n´hi havia. Per cert, no se que hi te a veure el servei de metro amb la cobertura de mòbil.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
De Orange tampoc n'hi havia .Platanito wrote:Als túnels no em vaig fixar, pero a les estacions no n'havia ni de Movistar ni de Vodafone, ni divendres ni ahir diumenge a la tarda. Clar que tampoc n'hi havia a Vall d'Hebron L3, i això ja em preocupa més...
Doncs que a la resta de la xarxa sí que n'hi ha (o com a mínim, està en procès de haver-ne) i a les noves estacions no (encara que suposo que properament sí). Jo crec que els veins del Carmel, la Teixonera, el Coll, de Badalona, de Santa Coloma, del Bon Pastor... mereixen tenir cobertura mòbil de bon principi, després de tants anys d'obres.El LLOP wrote:Per cert, no se que hi te a veure el servei de metro amb la cobertura de mòbil.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Ja, però el que El LLOP vol dir és que la cobertura de mòbil no és un servei en sí del metro, sinó un "extra", per dir-ho d'alguna forma, i cert, encara aquesta no arriba a tota la xarxa. Una altre cosa és que a les noves estacions de la L5, anar i sortir és com si l'Europeu d'Atletisme fos tot l'any
Caixes patrocinen estació
http://www.europapress.cat/economia/not ... 35835.html
21,5 milions per a la L2 del metro
BARCELONA, 31 Ago. (EUROPA PRESS) -
Caixa Catalunya, Tarragona i Manresa ha finançat amb 21,5 milions d'euros les obres de construcció del nou tram de la L2 del metro de Barcelona per arribar fins al centre de Badalona, ha informat la caixa d'estalvis.
L'import, atorgat a través dels productes de facturatge (20 milions) i confirmació (1,5 milions), ha servit per al finançament de les obres i pagament a proveïdors en la prolongació de la línia lila del suburbà barceloní des de Pep Ventura fins a Badalona Pompeu Fabra, tram en funcionament des de finals de juny.
Caixa Catalunya, Tarragona i Manresa participa actualment en el finançament amb 184 milions de noves infraestructures de transport públic a Barcelona (com la L9 i L5 del metro i el Trambaix), Madrid (Metro Ligero Oeste de Boadilla del Monte) i Canàries (tramvia de Tenerife).
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Quin interès tenen?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Cal explicar-ho bé. Aquest crèdit l'han demanat les constructores per poder finançar-se mentre construeixen l'obra, ja que la Generalitat paga quan l'obra s'ha acabat totalment i a més té dret a una prórroga de 5 anys més en el pagament, depenent de les circumstàncies de la licitació. D'aquesta manera, les constructores demanen un crèdit per poder fer front a l'obra mentre esperen cobrar del govern.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
I els interessos del crèdit fan augmentar el cost de l'obra en un tant per cent elevat. Aquests diners de més, els paguem els ciutadans a través dels nostres impostos i, tal com es veu, serveixen perquè els bancs encara tinguin més beneficis.victorcasta wrote:D'aquesta manera, les constructores demanen un crèdit per poder fer front a l'obra mentre esperen cobrar del govern.
Si el govern pagués quan toca, és a dir, tingués una bona previsió de diners gastant només allò que té, ens estalviaríem milers de milions cada any que a mitjà i llarg termini farien que es poguessin fer moltes més obres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... n-any.html
L'estació Pompeu Fabra rep 5 milions d'usuaris en un any
Avui fa un any de la posada en funcionament de la prolongació de la línia 2 des de Pep Ventura fins a la zona del centre de Badalona
Cada dia passen per l'estació badalonina més de 14.000 persones
11/07/11 02:00 - Badalona - Jordi Gonzalo
La xifra d'usuaris a Pompeu Fabra supera les expectatives
Fer arribar el metro al centre de Badalona era una necessitat. Un reclam de la ciutadania. I la prova és que en només un any de funcionament han passat per l'estació de Badalona-Pompeu Fabra més de cinc milions d'usuaris, segons dades de Transports Metropolitans de Barcelona. Avui fa un any de la seva inauguració i de la posada en marxa dels 600 metres que uneixen Pep Ventura amb el nou final de la línia 2. Dotze mesos després, és ja una estació consolidada, per on cada dia passen més de 14.000 persones. Això, fent la mitjana de l'any, perquè els últims mesos hi han passat més de 16.000 i 17.000 persones cada dia. I l'èxit rau precisament en la centralitat de l'estació ubicada a la riera de Martí Pujol, en ple cor de Badalona, a tocar de l'Ajuntament, de l'eix comercial del carrer de Mar i de la platja.
Badalona-Pompeu Fabra ha esdevingut una estació destacada de la xarxa de metro de la demarcació de Barcelona. En aquest primer any de vida hi han passat un total de 5.130.044 usuaris. Les primeres setmanes en funcionament, per la novetat i la temporada estival, el nombre d'usuaris va ser més baix (agost, 248.016, i setembre, 373.124). Però a partir del novembre ja es van superar els 400.000 usuaris mensuals, una quantitat que ja no s'ha tornat a rebaixar, sinó al contrari: el mes de març es va superar el mig milió d'usuaris (505.600) i el maig, coincidint amb la festa major de la ciutat, va ser quan més gent va passar per l'estació de Badalona-Pompeu Fabra: un total de 548.588.
Ara fa un any, es pronosticava que al principi utilitzarien la nova estació 11.000 persones, xifra que augmentaria fins als 15.000. I l'objectiu no només s'ha aconseguit, sinó que s'ha superat. El mes passat van passar cada dia per Badalona-Pompeu Fabra 16.288 usuaris i al maig, més de 17.000.
La nova estació inaugurada avui fa un any va tenir unes obres que es van eternitzar. Estava previst que l'excavació del túnel a cel obert i la resta de treballs duressin vint mesos, però finalment van trigar el triple. Gairebé cinc anys de feina (i molèsties per als veïns) per construir un túnel de 600 metres. El motiu de l'endarreriment es va deure a la duresa del terreny, que va dificultar l'excavació del túnel. A més, la construcció de l'estació va topar amb un problema habitual en aquesta zona de la ciutat: s'hi van trobar restes romanes i es va haver d'excavar i fer els trasllats.
Homenatge al lingüista
L'estació porta el nom del lingüista i filòleg Pompeu Fabra. Va ser una reivindicació d'entitats i intel·lectuals de Badalona per homenatjar el pare del català modern i recordar que Fabra vivia a la ciutat quan escrivia el diccionari.
A part de la prolongació de la línia 2 des de Pep Ventura a Pompeu Fabra, a l'abril es va posar en funcionament la línia 10, que a Badalona connectava el Gorg amb Llefià, passant per la Salut. Després de Llefià, la línia segueix cap a Barcelona. A més, el Gorg fa d'intercanviador amb la línia 2, i permet connectar així els barris més poblats de la ciutat –que és per on passa la línia 10– amb el centre.
Les claus
El govern de Badalona aposta per portar el metro fins a Can Ruti
J.G
El nou alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, valora de forma molt positiva l'any que porta en funcionament la parada de Pompeu Fabra, perquè “aquesta estació ajuda a situar a la xarxa metropolitana la ciutat de Badalona”. L'alcalde, però, vol anar més enllà en dues direccions. D'una banda, convertir Pompeu Fabra en una estació intermodal amb l'arribada del tren –que s'hauria de traslladar des de la façana marítima–: “Sóc conscient que és un projecte a molt llarg termini, però m'agradaria que algun dia el tren hi pogués arribar”, va comentar. D'altra banda, el govern local vol que la Generalitat recuperi el projecte de prolongar encara més la línia 2 fins a Casagemes-Canyadó Manresà i arribar fins a l'hospital Germans Trias i Pujol, Can Ruti. “Cal reivindicar-ho i demanar-ho, tot i que sóc conscient que en aquests moments hi ha moltes dificultats econòmiques i projectes socials que estan en suspens”. En aquest sentit, va explicar que prioritza la construcció d'escoles a fer més quilòmetres de metro i va qualificar de “difícil” fer més estacions a curt o mitjà termini. “Els polítics hem de fer anàlisis realistes; el voluntarisme i la bona fe no ens poden fer perdre de vista el context actual de crisi econòmica”, va sentenciar.
L'estació Pompeu Fabra rep 5 milions d'usuaris en un any
Avui fa un any de la posada en funcionament de la prolongació de la línia 2 des de Pep Ventura fins a la zona del centre de Badalona
Cada dia passen per l'estació badalonina més de 14.000 persones
11/07/11 02:00 - Badalona - Jordi Gonzalo
La xifra d'usuaris a Pompeu Fabra supera les expectatives
Fer arribar el metro al centre de Badalona era una necessitat. Un reclam de la ciutadania. I la prova és que en només un any de funcionament han passat per l'estació de Badalona-Pompeu Fabra més de cinc milions d'usuaris, segons dades de Transports Metropolitans de Barcelona. Avui fa un any de la seva inauguració i de la posada en marxa dels 600 metres que uneixen Pep Ventura amb el nou final de la línia 2. Dotze mesos després, és ja una estació consolidada, per on cada dia passen més de 14.000 persones. Això, fent la mitjana de l'any, perquè els últims mesos hi han passat més de 16.000 i 17.000 persones cada dia. I l'èxit rau precisament en la centralitat de l'estació ubicada a la riera de Martí Pujol, en ple cor de Badalona, a tocar de l'Ajuntament, de l'eix comercial del carrer de Mar i de la platja.
Badalona-Pompeu Fabra ha esdevingut una estació destacada de la xarxa de metro de la demarcació de Barcelona. En aquest primer any de vida hi han passat un total de 5.130.044 usuaris. Les primeres setmanes en funcionament, per la novetat i la temporada estival, el nombre d'usuaris va ser més baix (agost, 248.016, i setembre, 373.124). Però a partir del novembre ja es van superar els 400.000 usuaris mensuals, una quantitat que ja no s'ha tornat a rebaixar, sinó al contrari: el mes de març es va superar el mig milió d'usuaris (505.600) i el maig, coincidint amb la festa major de la ciutat, va ser quan més gent va passar per l'estació de Badalona-Pompeu Fabra: un total de 548.588.
Ara fa un any, es pronosticava que al principi utilitzarien la nova estació 11.000 persones, xifra que augmentaria fins als 15.000. I l'objectiu no només s'ha aconseguit, sinó que s'ha superat. El mes passat van passar cada dia per Badalona-Pompeu Fabra 16.288 usuaris i al maig, més de 17.000.
La nova estació inaugurada avui fa un any va tenir unes obres que es van eternitzar. Estava previst que l'excavació del túnel a cel obert i la resta de treballs duressin vint mesos, però finalment van trigar el triple. Gairebé cinc anys de feina (i molèsties per als veïns) per construir un túnel de 600 metres. El motiu de l'endarreriment es va deure a la duresa del terreny, que va dificultar l'excavació del túnel. A més, la construcció de l'estació va topar amb un problema habitual en aquesta zona de la ciutat: s'hi van trobar restes romanes i es va haver d'excavar i fer els trasllats.
Homenatge al lingüista
L'estació porta el nom del lingüista i filòleg Pompeu Fabra. Va ser una reivindicació d'entitats i intel·lectuals de Badalona per homenatjar el pare del català modern i recordar que Fabra vivia a la ciutat quan escrivia el diccionari.
A part de la prolongació de la línia 2 des de Pep Ventura a Pompeu Fabra, a l'abril es va posar en funcionament la línia 10, que a Badalona connectava el Gorg amb Llefià, passant per la Salut. Després de Llefià, la línia segueix cap a Barcelona. A més, el Gorg fa d'intercanviador amb la línia 2, i permet connectar així els barris més poblats de la ciutat –que és per on passa la línia 10– amb el centre.
Les claus
El govern de Badalona aposta per portar el metro fins a Can Ruti
J.G
El nou alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, valora de forma molt positiva l'any que porta en funcionament la parada de Pompeu Fabra, perquè “aquesta estació ajuda a situar a la xarxa metropolitana la ciutat de Badalona”. L'alcalde, però, vol anar més enllà en dues direccions. D'una banda, convertir Pompeu Fabra en una estació intermodal amb l'arribada del tren –que s'hauria de traslladar des de la façana marítima–: “Sóc conscient que és un projecte a molt llarg termini, però m'agradaria que algun dia el tren hi pogués arribar”, va comentar. D'altra banda, el govern local vol que la Generalitat recuperi el projecte de prolongar encara més la línia 2 fins a Casagemes-Canyadó Manresà i arribar fins a l'hospital Germans Trias i Pujol, Can Ruti. “Cal reivindicar-ho i demanar-ho, tot i que sóc conscient que en aquests moments hi ha moltes dificultats econòmiques i projectes socials que estan en suspens”. En aquest sentit, va explicar que prioritza la construcció d'escoles a fer més quilòmetres de metro i va qualificar de “difícil” fer més estacions a curt o mitjà termini. “Els polítics hem de fer anàlisis realistes; el voluntarisme i la bona fe no ens poden fer perdre de vista el context actual de crisi econòmica”, va sentenciar.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Caldria veure si Pep Ventura ha perdut usuaris, cosa que és probable i quin percentatge dels que s'ha guanyat a Pompeu Fabra representen. En tot cas en principi molt bona notícia.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
I tant que n´ha perdut, Pep Ventura! Però és lògic, ara és una estació de pas, abans era la terminal.pukyxd wrote:Caldria veure si Pep Ventura ha perdut usuaris, cosa que és probable i quin percentatge dels que s'ha guanyat a Pompeu Fabra representen. En tot cas en principi molt bona notícia.
Des del primer dia estava molt clar que Badalona Pompeu Fabra era una milllora curta, però molt important.
Noto que la L2 va cada dia més carregada de passatgers en tots els trams.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
TMB ens recorda avui que fa exactament 3 anys es va inaugurar l'estació... Com passa el temps, renoi! Us enrecordeu de la visita que hi vam fer? Sembla que fós ahir...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
A les pantalles del MouTV que hi ha a les oficines de TMB de Zona Franca també ho recordaven.Fran-Ikarus wrote:TMB ens recorda avui que fa exactament 3 anys es va inaugurar l'estació... Com passa el temps, renoi! Us enrecordeu de la visita que hi vam fer? Sembla que fós ahir...
Encara me'n recordo de quan les tuses passaven pel lateral de la C-31, i quan estava tot allò empantenegat...
Se sap alguna cosa, de la L1 fins aquí, o de la L13, a part del que ja se sabia?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.