Page 23 of 26

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Friday 18/09/2009 16:12
by josep_serre
Sí que hi era és una via que serveix per estacionar trens.
Jordi Freixas wrote:Una pregunta. A l'entrada de l'estació de Puigcerdà pel costat Barcelona, la via recta ja hi era abans? Quina funcio té exactament?

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Friday 18/09/2009 17:30
by Jordi Freixas
El que no entenc és que aquesta via vagi recta enlloc de venir seguint la traça de la via principal; hipoteca uns terrenys i en limita el seu us degut a l'existència de la via allà al mig.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Friday 18/09/2009 20:32
by oriolp13
Jordi Freixas wrote:El que no entenc és que aquesta via vagi recta enlloc de venir seguint la traça de la via principal; hipoteca uns terrenys i en limita el seu us degut a l'existència de la via allà al mig.
Probablement devia servir al moll de càrrega que hi ha al costat

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Friday 18/09/2009 21:57
by alkolo89
Pel que veig, parleu sobre les vies 8 i 9.
El perque que estiguin allà es perque de l'antic moll de càrrega encara en quedava una, i a part han aprofitat les toperes del final.
Si que hipoteques un terreny, però al mateix temps pots monatr allà alguna petita instal·lació per si s'ha de fer alguna reparació.


Salut

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Friday 18/09/2009 22:19
by victorcasta
No sé quins terrenys s'hipotequen, si són propietat d'Adif...

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Saturday 19/09/2009 13:10
by Vilarrubla
i si algun dia si vol fer algo, es treuen i punt.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Sunday 20/09/2009 17:04
by Jordi Freixas
victorcasta wrote:No sé quins terrenys s'hipotequen, si són propietat d'Adif...
Són propietat d'Adif, però estan mal aprofitats. A no ser que el moll en qüestió, torni a tenir alguna utilitat...

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Sunday 20/09/2009 17:09
by liniadelRipollés
Sorprenent el tram Puigcerdà-La Tor a dia d'avui: de Puigcerdà al límit fronterer via renovada, limitació a 30km/h; del límit fronterer a la Tor via dels anys 20 sense renovar, limitació a 50km/h.

El tren accelera quan entra a la zona feta malbé.

No ho sabíeu?

Posted: Sunday 20/09/2009 17:14
by Guigui
Prou és sabut que a França són uns temeraris i uns descerebrats sense remei, mentre els espanyols excel·leixen per la seva prudència i circumspecció. :x

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Sunday 20/09/2009 21:47
by Jordi Freixas
Se suposa que a partir d'ara això hauria de canviar, no? No té cap sentit mantenir una limitació a 30 amb la via totalment renovada.

Re: No ho sabíeu?

Posted: Sunday 20/09/2009 21:56
by wefer
Guigui wrote:Prou és sabut que a França són uns temeraris i uns descerebrats sense remei, mentre els espanyols excel·leixen per la seva prudència i circumspecció. :x
En temes ferroviaris, potser els francesos moltes vegades són massa "optimistes" en quant a velocitats. He anat en alguna línia francesa on, si depengués de mi, suspendria el servei a causa del mal estat de la via, i en canvi els francesos hi circulaven a velocitats respectables. Resultat: haver d'anar tot el trajecte agafant-te al seient per no caure (literalment), i totalment impossible anar dret :?
En canvi, Espanya (Renfe) és l'extrem contrari: limitació a 30 km/h només que hi hagi una formiga aixafada a sobre el rail, la qual cosa implica contínues acceleracions i frenades que destrossen la velocitat mitjana del tren i fan el ferrocarril ineficient i poc competitiu.

Ni tant, ni tan poc, un terme mig és el que cal.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Sunday 20/09/2009 23:27
by alkolo89
Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.

Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.


Salut

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Sunday 20/09/2009 23:54
by Jordi Freixas
alkolo89 wrote:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Al marge de les limitacions frontereres, hi ha una cosa que no acabo d'entendre: tinguent en compte que la via d'ample ibèric que va des de la frontera fins a La Tor de Querol es tracta d'un tram de via totalment aillat de la resta de la infraestructura francesa... no seria més llògic que es mantinguéssin les mateixes senyalitzacions fins a l'entrada de l'estació nord-catalana?
alkolo89 wrote:Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.


Salut
Que han aixecat les vies, o estan tapades?

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Monday 21/09/2009 1:02
by victorcasta
Jordi Freixas wrote:
alkolo89 wrote:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Al marge de les limitacions frontereres, hi ha una cosa que no acabo d'entendre: tinguent en compte que la via d'ample ibèric que va des de la frontera fins a La Tor de Querol es tracta d'un tram de via totalment aillat de la resta de la infraestructura francesa... no seria més llògic que es mantinguéssin les mateixes senyalitzacions fins a l'entrada de l'estació nord-catalana?
La senyalització espanyola arriba fins a La Tor de Querol, i la francesa arriba (o arribava) fins a Puigcerdà. Altra cosa són els límits de velocitat...

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Monday 21/09/2009 1:55
by Jordi Freixas
Precísament per això ho dic. No té massa sentit que les limitacions de velocitat siguin les franceses.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Monday 21/09/2009 18:02
by liniadelRipollés
A Luchon hi ha limitacions franceses de velocitat a 10km/h...i al tren groc la velocitat màxima és de 55 km/h, no fotem...

alkolo89 wrote:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.

Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.


Salut

Re: No ho sabíeu?

Posted: Monday 21/09/2009 20:42
by Tony M. Nyphot
wefer wrote:En canvi, Espanya (Renfe) és l'extrem contrari: limitació a 30 km/h només que hi hagi una formiga aixafada a sobre el rail, la qual cosa implica contínues acceleracions i frenades que destrossen la velocitat mitjana del tren i fan el ferrocarril ineficient i poc competitiu.
Més aviat el problema és que es detecta una deficiència a la via i s'hi aplica per seguretat una limitació de velocitat, però aquesta deficiència no se solventa i queda de forma crònica a la línia fins que coincideixen un nombre important de problemes que fan la situació insostenible i obliguen a treure el tren taller sí o sí, i així aprofiten l'expedició per fer múltiples intervencions. A més, sembla que la limitació estàndard és a 30 km/h sigui quina sigui la deficiència detectada, encara que aquesta permeti circular amb seguretat a 80 km/h, com si no disposessin d'estoc de senyals de limitació de velocitat amb un altre número. Fins i tot les de 10 km/h estan fetes amb una placa tapant el 3...

L'optimització de recursos portada a l'extrem.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Monday 21/09/2009 20:50
by alkolo89
Aixo de França de la velocitat mínima és ek que m'havien dit.
Pel que fa a la connexió, es troben les vies tallades amb el soplet, i la via renovada passant pel tram que s'ha deixat al mig.


Salut

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Wednesday 30/09/2009 19:36
by suiza1957
Aquest diumenga he anat fins a Puigcer i tornat. La via com es nova ja no traquetea. Aixo es fantastic. Ara be que seguint mantenint la velocitat d´abans, ja me sembla una mica tonto per part de Renfe o Adif. Ara ja notas que el tren podria corra una mica mes i fe el trajecta en mitja hora menos. Es casi un clamor popular que reduexin el temps de viatje.
Tambe, tindrian que posar mes trens els caps de setmana, perque l últim sigui a las 18,30 es de poc sentit comu.
Y ja demana trens especials per aqueta linea, ya seria demana la lluna.

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Posted: Wednesday 30/09/2009 20:47
by ABB_Traccion
Ja s' ha dit que en dues setmanes s' apuja la velocitat de la línia.