Page 23 of 32

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Tuesday 27/10/2015 18:10
by uriol108
Pienso que en Estación de Francia se podria haber hecho algo como lo de la Estación de Atocha, una estación intermodal, moderna y visualmente atractiva...

Image

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Tuesday 27/10/2015 18:20
by Miquel
Don Ramón wrote: Está bien tener parques, pero no veo la lógica de que se tengan que ubicar justo encima de las vías.
Doncs per el que tren és lleig, fa soroll, no te vida i color, crea ferides urbanes, és perillós, és niu de brutícia i d'altres éssers indignes i per tant s'ha de cobrir o soterrar. Bla bla bla :roll:

Estació si, parc també

Posted: Tuesday 27/10/2015 18:24
by davroca5
Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.

Re: Estació si, parc també

Posted: Tuesday 27/10/2015 18:33
by Miquel
davroca5 wrote:Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.
Clar clar, mentre hi ha la necessitat de fer parcs al mig de la ciutat, es va urbanitzant de mica en mica la falda de Collserola (que més amunt ja no poden) :bleah

No nego que un parc quedaria maco (un parc - bosc de veritat ehh), però no ens enganyem, allà hi volen fer de tot menys un parc. Temps al temps :twisted:

Exemple a no seguir

Posted: Tuesday 27/10/2015 18:51
by Guigui
uriol108 wrote:Pienso que en Estación de Francia se podria haber hecho algo como lo de la Estación de Atocha, una estación intermodal, moderna y visualmente atractiva...

Image
O sigui, un hivernacle que fa que l'estació es desplaci uns quants centenars de metres enfora, allargant altre tant el camí dels viatgers? No, gràcies...

Re: Estació si, parc també

Posted: Tuesday 27/10/2015 19:00
by davroca5
Miquel wrote:
davroca5 wrote:Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.
Clar clar, mentre hi ha la necessitat de fer parcs al mig de la ciutat, es va urbanitzant de mica en mica la falda de Collserola (que més amunt ja no poden) :bleah

No nego que un parc quedaria maco (un parc - bosc de veritat ehh), però no ens enganyem, allà hi volen fer de tot menys un parc. Temps al temps :twisted:
Veig que coneixes poc el clima de Barcelona.
De poc serveix tenir dos parcs forestals a dues muntanyes, ja que la contaminació queda "atrapada" entre elles (i si no mira les dades de les estacions de qualitat de l'aire de l'Eixample...)
Precisament el futur parc lineal de La Sagrera (i Glòries) ajudarà una mica a descontaminar la ciutat, una ciutat que no té parcs urbans grans.

Dius que volen fer de tot menys un parc. No se que vols dir:

Image

Image

Image

Evidentment això es un projecte molt llunyà i tardarem anys en veure-ho així de frondós, però s'ha de començar a executar ja si no volem morir rodejats d'aire contaminant.

Font: https://estovadeobras.wordpress.com/el- ... ue-lineal/

Re: Estació si, parc també

Posted: Tuesday 27/10/2015 19:22
by Miquel
davroca5 wrote:
Miquel wrote:
davroca5 wrote:Altres soterraments no, pero el de La Sagrera és vital per poder fer un parc en condicions a Barcelona, que fa falta.
Clar clar, mentre hi ha la necessitat de fer parcs al mig de la ciutat, es va urbanitzant de mica en mica la falda de Collserola (que més amunt ja no poden) :bleah

No nego que un parc quedaria maco (un parc - bosc de veritat ehh), però no ens enganyem, allà hi volen fer de tot menys un parc. Temps al temps :twisted:
Veig que coneixes poc el clima de Barcelona.
De poc serveix tenir dos parcs forestals a dues muntanyes, ja que la contaminació queda "atrapada" entre elles (i si no mira les dades de les estacions de CO2 de l'Eixample...)
Precisament el futur parc lineal de La Sagrera (i Glòries) ajudarà una mica a descontaminar la ciutat, una ciutat que no té parcs urbans grans.



Evidentment això es un projecte molt llunyà i tardarem anys en veure-ho així de frondós, però s'ha de començar a executar ja si no volem morir rodejats d'aire contaminant.

Font: https://estovadeobras.wordpress.com/el- ... ue-lineal/
Se perfectament que el plantejament inicial és realitzar un parc, però també hi ha d'altres projectes en certs enclavaments d'aquesta àrea que no són precisament la de tenir un ampli parc. Ara per ara són tot projectes i per a que finalment es realitzi encara ha de ploure molt, poder massa. I de fet, aquest espai de temps taaaant llarg és el que pot fer que les coses no passin com era previst en un inici, no podem obviar que a La Sagrera hi poden haver molts corbs volant al voltant pensant en una urbanització de la zona també. Per això dic que temps al temps, si el govern actual perdurés poder no negaria que la totalitat d'aquest projecte tirés endavant però amb d'altres governs jo no hi tinc l'esperança de que sigui el 100% (que és el que voldria en cas de cobriment) o fins i tot ser una mica més ambiciosos en aquest aspecte.

I sí, sé el clima a la ciutat ja que hi visc, es més, des de casa tinc bones vistes de la ciutat i és un horror veure com n'hi ha dies que ni tant sols puc veure el mar degut a la contaminació i d'altres molts dies en que es veu la boirina.
Però no fotem, la solució al problema de la contaminació a la ciutat no passa exclusivament per fer un gran parc, si no principalment a reduir el trànsit rodat, i d'això zero patatero. (més enllà d'aparentar voler fer-ho).

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Tuesday 27/10/2015 23:17
by bigcoaster
Fer un "Atocha" no serveix de res. Simplement fas que l'estació perdi funcionalitat a canvi d'una bona vista i el negoci d'uns quants (bars, botiga del barça (que no falti! :) )). Prefereixo que facin una estació molt funcional que no es pugui veure desbordada i que no necessiti reformes importants en els pròxims 40-50 anys, això sí, que deixin algun finestral i algun sostre alt que donin sensació d'espai queda molt bé i fins i tot hi ha qui s'hi troba més còmode. Per exemple, els passadissos de connexió, els pots deixar amb les parets de ciment i jugar amb llums led a la base per fer un passadís viu i animat que sigui bonic i interessant sense perdre la funció que té. I el cost, segons com, pot ser més barat que revestir i posar llums per darrera i altres coses. Detallets així, m'encanten. El metro d'Stockholm, per mi, és dels més bonics del món, i això que deixen la roca i el ciment a l'aire lliure. La Sagrera pot quedar molt bé i ser molt funcional, i segons com es faci, pot sortir barateta (tenint en compte que el preu base ja és molt alt doncs hi ha molt a construir).

https://www.google.es/search?q=metro+st ... YUCh1QIAOf

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Wednesday 28/10/2015 0:32
by Renfe445
Yo lo único que quiero es que se haga bien la estación para que podamos dejar de ver cómo el paisaje horrible de las obras, con un desorden "que pa qué" (de las veces que pasé por ahí me dan ganas de dejar de ver este desorden que hay) va degenerando la imagen de Barcelona.

Y si de paso se hace un inmenso parque, con muchos árboles, césped, toboganes y columpios para los niños, bancos para la gente mayor... Vamos, si a parte de acabar bien la estación se crea un espacio natural para descansar en lo que ahora es un inmenso caos, entonces la obra habrá servido para renovar el transporte, los espacios públicos y la vida en este sitio y en la ciudad, y habrá sido una buena obra para que nosotros podamos gozar con el resultado.

No quiero que em titlleu de visionario, fantasioso, que me estoy haciendo ilusiones... Yo digo lo que pienso.

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Wednesday 28/10/2015 8:53
by Fran-Ikarus
Les obres de l'estació no han fet degenerar massa res... El traçat d'aquesta línia ferroviària sempre ha constituit una gran barrera entre Sant Martí i Sant Andreu, i allò que hi ha hagut pel mig, ja sigui l'estació de mercaderies Clot-Sagrera, les barraques de la Perona fins a finals dels anys 80, les "terres baldies" dels voltants de les vies o les naus i magatzems a ambdós cantons (sobretot al de Sant Andreu) mai han pogut conformar un paisatge molt amigable per a la "vida de barri" ("de barris", més aviat).

Així que qualsevol cosa que millori això, i és impossible no millorar-ho, benvinguda serà, en especial si contribueix a "acostar" ambdós barris/districtes, tan a prop però tan lluny alhora.

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Wednesday 28/10/2015 12:58
by wefer
Fran-Ikarus wrote:Les obres de l'estació no han fet degenerar massa res....
Sí que han fet degenerar. Per exemple abans de començar les obres podies passar directament de Sant Andreu (Pare Manyanet) a Rbla. Prim i recte cap el mar, mentre que ara és tota una odissea la comunicació entre els dos barris. La part de dalt de Prim ha quedat com un cul de sac abandonat a la seva sort, ple de descampats i dovelles abandonades. Fins i tot el 36 fa una volta turística de 10-15 minuts per culpa d'això (i d'un traçat surrealista).
També podríem esmentar la Ronda de Sant Martí, que permetia vorejar perfectament tota l'estació de La Sagrera per la part mar des de la zona de Clot fins al Triangle Ferroviari i que estava força bé mentre que ara ha quedat tot arrasat.
L'entorn de St. Andreu Comtal ha passat de ser acceptable a ser un absolut caos perenne des de fa anys.

I tant que ha empitjorat tot l'entorn amb les obres. I molt!!

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Wednesday 28/10/2015 15:57
by Fran-Ikarus
La part de dalt de Prim sempre ha estat així. Fins a finals dels 80 el descampat era més o menys "diàfan" (tret de les torres d'alta tensió), és a dir que servia de gran aparcament de cotxes i camions, excepte precisament aquella zona de dalt de tot (a prop de la Perona i apartada dels edificis d'habitatges). L'acumulació de materials s'hi va començar a produir quan es va construir, al llarg de tota la futura Rambla, una galeria subterrània tant per soterrar els cables i el·liminar les torres com probablement algun altre servei, i a més canalitzar l'aigua (és el traçat natural de la riera). A començaments dels 90 una part dels materials "sobrants" s'hi van quedar allà, i una altra (algunes de les peces de la galeria) a la pròpia Ronda de Sant Martí. Recordo quan encara no estava oberta fins a Prim (abans de la construcció del ja desaparegut "primer pont provisional", per on creuava el 36 a Sant Andreu) i hi anava a fer pràctiques de cotxe encara sense carnet ni edat per treure-me'l (sssshhhh...)

Per creuar des de la Verneda a Sant Andreu o vice-versa (de vegades hi anàvem la colla de joves a prendre el Rodalies cap el Montseny) hi havia aquell pont peatonal (el recordo verd o verdós, però qui sap, ja), però fins arribar-hi, tant per un cantó com per l'altre, semblava que ja hagués començat la travessa campestre sense sortir de la ciutat.

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Thursday 29/10/2015 9:55
by wefer
Fran-Ikarus wrote:Recordo quan encara no estava oberta fins a Prim (abans de la construcció del ja desaparegut "primer pont provisional", per on creuava el 36 a Sant Andreu)
El pont no era ben bé provisional en el sentit constructiu. Era un pont ben fet però humil, que suposo es va construir els anys 90, però que complia la seva feina perfectament que era la de comunicar (a peu i en vehicle) Sant Andreu i la Rambla Prim. Jo l'utilitzava sovint per anar amb bicicleta fins el mar. En canvi ara passar d'un costat a l'altre és tota una odissea.
Aquí es pot veure com era el pont i la Ronda abans de carregar-s'ho tot: https://www.google.es/maps/@41.4266846, ... 6656?hl=ca
Fran-Ikarus wrote:i hi anava a fer pràctiques de cotxe encara sense carnet ni edat per treure-me'l (sssshhhh...)
Jo "tinc un amic" que va aprendre a conduir sense carnet (amb el seu pare al costat, òbviament) per un polígon industrial de Montcada els diumenges fins que el va parar la Guàrdia Urbana. Eren altres temps... tot i que en països com EEUU això és totalment legal.
Fran-Ikarus wrote:Per creuar des de la Verneda a Sant Andreu o vice-versa (de vegades hi anàvem la colla de joves a prendre el Rodalies cap el Montseny) hi havia aquell pont peatonal (el recordo verd o verdós, però qui sap, ja),
però fins arribar-hi, tant per un cantó com per l'altre, semblava que ja hagués començat la travessa campestre sense sortir de la ciutat.
És aquest sobre la línia de Mataró i que ara està tancat i només serveix per accedir a les obres? https://www.google.es/maps/@41.4292557, ... 6656?hl=ca
I n'hi havia un altre (ara desaparegut) per travessar la línia de Granollers: https://www.google.es/maps/@41.4297255, ... 6656?hl=ca
Aixo sí, tant els ponts com l'entorn era la típica estampa que tenim del Bronx.

En definitiva, no dic en cap moment que la part de dalt de Prim fos un model d'urbanisme, però com a mínim hi havia diversos ponts que permetien la comunicació entre els dos barris. Però és que ara no hi ha ni això, i fa ràbia veure com en comptes d'anar endavant en molts casos anem cap enrere, desfent el camí fet.

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Thursday 29/10/2015 10:17
by metring
Ostres, com han canviat aquests paisatges! Recordo el pont aquest metàl·lic de quan vam anar de visita a les cotxeres del Triangle, quina nostàlgia!!!

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Thursday 29/10/2015 10:30
by Fran-Ikarus
wefer wrote:El pont no era ben bé provisional en el sentit constructiu. Era un pont ben fet però humil, que suposo es va construir els anys 90, però que complia la seva feina perfectament que era la de comunicar (a peu i en vehicle) Sant Andreu i la Rambla Prim. Jo l'utilitzava sovint per anar amb bicicleta fins el mar. En canvi ara passar d'un costat a l'altre és tota una odissea.
Aquí es pot veure com era el pont i la Ronda abans de carregar-s'ho tot: https://www.google.es/maps/@41.4266846, ... 6656?hl=ca
Sí, sí, efectivament, era ben "sòlid i normal", per dir-ho així de manera ràpida. Se'm va quedar gravada, però, aquesta descripció de "provisional" anunciada des del mateix moment en què el van construir. Em va cridar l'atenció, perquè de fet jo esperava que, si de cas, ho fós perquè obrissin l'eternament imaginari pont d'unió entre Prim i Onze de Setembre. Tot i així, em sembla que va durar més temps de l'inicialment previst (que serà el mateix que van trigar les obres a començar més del previst, imagino). Vejam si trobo la notícia de la inauguració (que no podré enllaçar, tanmateix :x )
wefer wrote:És aquest sobre la línia de Mataró i que ara està tancat i només serveix per accedir a les obres? https://www.google.es/maps/@41.4292557, ... 6656?hl=ca
I n'hi havia un altre (ara desaparegut) per travessar la línia de Granollers: https://www.google.es/maps/@41.4297255, ... 6656?hl=ca
Aixo sí, tant els ponts com l'entorn era la típica estampa que tenim del Bronx.
Exacte, aquests eren, i per què el recordaré jo verdós...? Coses de la memòria selectiva.
Quan l'utilitzàvem, per arribar al de la línia de Mataró encara calia travessar primer uns "paratges salvatges", i després un de "semi-selvàtic" entre ambdós ponts. A la banda de Sant Andreu, si més no, arribaves ja a "carrer civilitzat" (urbanitzat de manera molt diferent a com ho està ara, és clar)

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Thursday 29/10/2015 10:41
by Miquel
metring wrote:Ostres, com han canviat aquests paisatges! Recordo el pont aquest metàl·lic de quan vam anar de visita a les cotxeres del Triangle, quina nostàlgia!!!
El mateix dic!
Jo hi vaig anar sol i em va entrar el cangelo al no saber per on coi estava passant. xD

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Thursday 29/10/2015 10:43
by Fran-Ikarus
Ja ho he trobat... Mireu a la completa hemeroteca d'un diari avantguardista, i trobareu...

13 de febrer del 1995: inauguració de les obres, amb motiu de l'obertura d'aquell tram d'Onze de Setembre

28 de juny del 1995: posada en marxa del pont, on ja s'avisa de que era "desmontable i susceptible de ser re-utilitzat en un altre indret" (algú sap si ho han fet?), i que perdria la seva utilidad quan l'estació hagués estat construida (ves per on, a l'inrevès del que jo creia; se suposa que hauria d'haver durat més). Aprofiten per parlar del "pont dels Gitanos" que havia estat allà fins a mitjans dels 80.

I, de retruc, he trobat això, entre divertit i surrealista...:
4 d'octubre del 1997: "Puente en el aire - Los vecinos proponen desmantelar el viaducto de Calatrava y cubrir las vías del tren"

Mega-nostàlgia

Posted: Thursday 29/10/2015 10:46
by Fran-Ikarus
Miquel wrote:
metring wrote:Ostres, com han canviat aquests paisatges! Recordo el pont aquest metàl·lic de quan vam anar de visita a les cotxeres del Triangle, quina nostàlgia!!!
El mateix dic!
Jo hi vaig anar sol i em va entrar el cangelo al no saber per on coi estava passant. xD
Doncs jo l'utilitzava quan era un adolescent de 14-15 anys i anava a agafar una 440 blava "sense número de línia, i amb sort destinació anunciada per megafonia" a Sant Andreu Comtal, amb les motxilles a terra o a les lleixes per equipatges (si entràvem en un cotxe que en tingués), asseguts a terra perquè anava ple i cantant amb la guitarra. Imagineu la meva "mega-nostàlgia"... (un quart de segle ja...)

Re: Estació de Sagrera-TAV

Posted: Wednesday 09/12/2015 14:08
by trensmat

Caldria ampliar la informació

Posted: Wednesday 09/12/2015 14:22
by Guigui
Quin, el macroedifici del Gehry? I amb quin criteri tècnic ho demanen?