Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

aarongilp wrote:Si al final FGC pogués veure traspassada la linia Manresa - Lleida al seu poder, crec jo que seria més que positiu. Ja es veu lo rapid que han anat amb el cas de la linia de La Pobla en fer-hi algo...en el cas del Manresa - Lleida és el mateix...si l'adeqües a una circulació decent, i en algun moment Picamontxons o St. Vicenç de Calders caiessin...l'única via d'escapament és aquesta línia, que ara per ara no es pot fer servir perquè té dos cantons de quasibé 100 quilòmetres cadascun (bé, no tant, però són distàncies molt elevades), la via està feta fàstic i les subestacions no tiren...si ho arregles, encara que sigui a una velocitat més lenta que per Picamonxons, però podries posar-hi trens...
Els dos cantons són Cervera - Calaf i Calaf - Manresa.

Com que la via va molt prop de la C-25 utilitzo Viamichelin per calcular les distàncies.

Cervera - Calaf: 26 kms
Calaf - Manersa: 29 kms

Una altra història és el que tarden, que com que hi ha limitacions a 30 en garebé tot el recorregut, doncs així va, que són cantons de gairebé una hora.

Però el Balaguer - Tremp no es queda curt, que són 59 kms segons Viamichelin.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Tan poca distància hi ha??? Com que es tarda tant pensava que hi havia més distància, però clar, si no es va a més de 40-50 és impossible que siguin 100 km...gracies per la correcció.


En el cas del cantó Balaguer - Tremp, "podem" acceptar-ho perquè ara per ara no és una linia que, en cas de problemes, es pugui utilitzar. Jo parlava de la linia de Manresa perquè si fallés Picamonxons o St. Vicenç l'única via d'escapatòria és passar per Manresa...i per si les mosques, cal tenir-la plenament operativa, a més que es podrien introduir nous serveis...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

aarongilp wrote:Tan poca distància hi ha??? Com que es tarda tant pensava que hi havia més distància, però clar, si no es va a més de 40-50 és impossible que siguin 100 km...gracies per la correcció.
És la línia electrificada més patètica a nivell nacional. I no segueixo que em deixo portar com alguns amb les rodalies per la Diagonal :D :D
En el cas del cantó Balaguer - Tremp, "podem" acceptar-ho perquè ara per ara no és una linia que, en cas de problemes, es pugui utilitzar. Jo parlava de la linia de Manresa perquè si fallés Picamonxons o St. Vicenç l'única via d'escapatòria és passar per Manresa...i per si les mosques, cal tenir-la plenament operativa, a més que es podrien introduir nous serveis...
De la manera que està la cosa, sobretot amb els Alvia o Altaria, si passés alguna cosa a nivell infraestructura a la Lleida-Tarragona (com Àvila l'any 99) la línia de Manresa no és sol·lució. És ja massa tard. Els Altaria anirien per Casp o en bus. Per les mercaderies, el trànsit que genera Osca i Lleida, a Renfe tan se li'n fot. I la resta aniria per Casp i cap problema.

I es que a Barcelona hi arriben, diguem que TRES línies des de Madrid i Saragossa. Per tant si falla una, tampoc és un desastre, sempre que no falli Sant Vicenç, que llavors sí que riuriem si es tanqués Sant Vicenç durant una setmana o així :D :D
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Post by aarongilp »

Per això ho dic, Joan...si peta St. Vicenç o Picamonxons...els Altaria / Alvia no poden canviar d'ample a Saragossa (bé, podrien però haurien de fer una essa), i en el cas que fos St. Vicenç...malo malo...per això dic que s'hauria d'arreglar la linia, per adecentar-la per als trens que hi ha (i que podria haver) i, en una de males, per desviar tot cap allà...
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Home... doncs, en cas d'haver d'utilitzar una línia alternativa, guanyarien molt de temps, si arrecléssin la línia Manresa - Lleida, en cas que fora necessari fer-hi circular trens Altaria BCN - Madrid.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Jordi Freixas wrote:Home... doncs, en cas d'haver d'utilitzar una línia alternativa, guanyarien molt de temps, si arrecléssin la línia Manresa - Lleida, en cas que fora necessari fer-hi circular trens Altaria BCN - Madrid.
Doncs no ho veig tan clar.

Arribada al canviador de Bordeta -> Anada a Puigverd -> Inversió de la locomotora -> Tornada a Lleida per ample ibèric -> Inversió de la locomotora -> Sortida cap a Manresa.

Ho podrien fer... però els 45 minuts que guanyen per la línia d'AVE els perdrien amb totes les maniobres.

Salutacions,
Joan
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

De Barcelona a Lleida, per tren, s'hi pot anar per dos cantons. Cap dels dos no està saturat. Per tant, o la Generalitat fica mà a la línia de Manresa, o es quedarà com està.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Post by awe »

De Barcelona a Lleida, per tren, s'hi pot anar per tres cantons (comptant la línia AVE). Cap dels tres no està saturat, ni n'estarà en un curt o mitjà termini. Per tant, o la Generalitat fica mà a la línia de Manresa, o es quedarà com està.
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

No tinc cap dubte que la linia de Manresa a Lleida serà traspasada a la Generalitat.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Tornant al tema de la línia Lleida-La Pobla comentar-vos que acabo d'actualitzar la web canviant una mica l'estil (per adaptar-ho a l'estil que ha posat FGC a la línia) i posant ja moltes fotos de dilluns passat on es poden veure força canvis.

L'enllaç directe és el següent: http://www.trenscat.com/pobla
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

I les fotos que sortiiu fent al retall de diari no les posaràs?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Jordi Freixas wrote:I les fotos que sortiiu fent al retall de diari no les posaràs?
Doncs no, perquè crec que ja s'han pogut veure suficientment aquí al Fòrum i tampoc és plan de fer-se tant "autobombo" no? 8)
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

No no... no em referia al retall de diari, sinó a les fotos que estaveu fent en el moment en que us van fotografiar a vosaltres.
User avatar
Brill_13
N5
N5
Posts: 85
Joined: Tuesday 29/11/2005 0:07

Post by Brill_13 »

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=1937214

> Drets al tren de la Pobla de Segur

Els usuaris d’aquesta nova línia es queixen de les poques connexions que hi ha per arribar a Lleida i Barcelona

P. MERCADÉ. Barcelona

Image


Image

Image

Image

+ A dalt, el comboi sortint de Lleida ple de gent el dilluns 5 de juny. A baix a l’esquerra, familiars acomiadant-se a l’estació de la Pobla; al mig, viatgers arribant a l’última parada del recorregut i a la dreta els passatgers busquen lloc en l’atapeït comboi. Foto: ANDREU PUIG

A tres quarts de dues surt de Lleida un dels tres trens que diàriament van fins a la Pobla de Segur. A les andanes esperen impacients un grup de gent on estudiants i jubilats són majoria. El palès nerviosisme no és per estrenar el servei –tot just fa una setmana que la línia està en ple funcionament després d’acabar les obres, d’un pressupost de 20 milions d’euros, entre Balaguer i la Pobla–, sinó per tenir un lloc en un dels 56 seients que hi ha en l’únic comboi que fa el recorregut.

Inevitablement molta gent va dreta i ningú calla els renecs. «Anem com borregos!», diu alterat en José Fernández, que ha anat a Lleida a buscar una bicicleta i ara té feina per encabir-la a l’atapeït vagó. Impossible deixar-la a l’espai destinat a cotxets i bicicletes, que és el primer que s’ha omplert. Les crítiques d’en José contradiuen els elogis d’una senyora que surt del lavabo del tren: «Comparat amb com estaven els serveis abans, això és glòria!» Però l’espontània adulació queda tapada per les paraules d’en José Ferrero: «És la segona i última vegada que agafo aquest tren.» Tot i que «anar amb autocar és el doble de car, vaig assegut com un senyor», afegeix. Els més contents amb el nou servei són els que confessen que el faran servir poc: «No sóc client habitual i ni sabia que hi havien trens nous, però la veritat és que són molt còmodes», diu en Xavier Gil.



EL TREN ES BUIDA
El comboi arriba a Balaguer tan ple com els metros de Barcelona a primera hora del matí. Però passada aquesta parada es buida i els pocs passatgers que queden troben el desitjat seient. El lent moviment del comboi –avança a 60 quilòmetres per hores de mitjana– pot ser un altre element que ajuda a calmar els ànims. Ha passat mitja hora des de l’inici del trajecte, encara falten 80 minuts per arribar a la Pobla.

No és el mateix anar amb el tren de gran velocitat (TGV) que amb una línia convencional. La distància de 140 quilòmetres que hi ha entre Lleida i Saragossa ara es fa en 50 minuts si viatges en el TGV. En canvi, es necessita el doble de temps, gairebé dues hores, per fer amb el tren de rodalies els 88 quilòmetres que separen Lleida de la Pobla de Segur.

En el comboi hi ha un grup de cinc aficionats als trens que han vingut expressament des de Barcelona «per veure com havia quedat tot», diu en Josep Serre. Fan fotos a cada baixador –de moment l’única estació d’aquesta línia és la de Lleida– i enregistren en una gravadora la veu estrident que anuncia la pròxima parada.

Serre es mostra satisfet amb la nova imatge de la línia. Després de les bones paraules vénen les crítiques: «Tot i les millores, aquests trens continuen anant a la mateixa velocitat que abans.» Té raó, responsables de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) –que és qui gestiona aquesta línia– asseguren que el temps del trajecte es reduirà uns vint-i-cinc minuts. Però això no es notarà fins a finals d’aquest any o a principi del 2007 ja que «encara s’han de revisar talussos i ponts». I el que diuen de manera oficial, els treballadors de la línia ho corroboren de manera oficiosa: «Millors vies, millors trens, però continuem anant a la mateixa velocitat.»



MALES CONNEXIONS
L’aficionat als trens no s’està d’assenyalar que «les correspondències d’aquesta línia amb Barcelona no s’han millorat». Té raó. Si algú de Barcelona vol arribar a la Pobla amb el primer tren que surt de Lleida en aquesta direcció, ha d’agafar una línia de llarg recorregut a les 7 del matí a l’estació de Sants. A la capital lleidatana només té cinc minuts per canviar de via, un petit retard i, amb facilitat, perd l’enllaç. Si no agafa el tren que a les nou va cap a la Pobla, haurà d’esperar gairebé quatre hores a l’estació perquè el segon tren no és fins a tres quarts de dues.

Serre també fa notar que l’últim tren que arriba a Lleida des de la Pobla «tampoc enllaça amb cap regional fins a Barcelona». Les combinacions amb els de llarg recorregut tampoc són bones, com a molt d’hora arribes a Sants a tres quarts d’11 de la nit.



TORNANT DE LA POBLA
Els habitants de la Pobla estan contents d’haver recuperat la línia: «Moltes vegades hem tingut por de perdre aquesta connexió», diu el matrimoni Torregrossa. Cada quinze dies van a Barcelona i tímidament reiteren que «les connexions amb els trens regionals són dolentes». En canvi, els tres trens que surten diàriament des de la Pobla «van bé per anar al metge a Balaguer o Lleida».
El tercer i últim tren que surt de la Pobla cap a Lleida, a tres quarts i cinc de sis de la tarda, va gairebé buit. El sol comença a pondre’s i el paisatge pren noves tonalitats. Veient l’escena, potser sí que FGC té raó quan diu que «serà una bona oferta turística», però per a molts usuaris aquest és un servei indispensable.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

xD xD xD xD xD

Qui havia d'aparèixer sinó en Josep :) :)
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Algú que en sap...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Almenys el senyor periodista ha consultat algú que en sap abans de posar-se a dir les xorrades a què ens tenen acostumats des d'aquest curiòs col·lectiu.

Recordeu les perles de l'estil "a l'aeroport s'ha suprimit el tren de rodalia" i "els forjats de l'estació de metro de Liceu són una burda imitació de les boques de París"...

>:(

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Així ara a La Pobla hi puja un Tamagotxi com a cosa habitual? Jo pensava que feien servir els 592.2 per fer recorreguts Lleida-La Pobla i el 596 per fer els recorreguts Lleida-Balaguer :?

editat: Ja ho he llegit i he vist que és del passat 5 de juny :oops: quan crec que va ser excepcional que pugés un Tamagotxi.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Jo vaig pujar divendres passat i va pujar un 592.2
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Post by megapauer »

Avui ha pujat el 592.203-204 fent el darrer tren
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

Així sí que sembla que es mantenen 592.2 a La Pobla i 596 a Balaguer... Espero que es segueixin mantenint en bones condicions i que els grafiters no el pintin com va passar el segon dia :evil: :evil: :evil: :evil:
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”