Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by canalcole »

Lluita1714 wrote:Image
El disseny sembla de les "promos" de TV3. :)
Bon projecte!
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Lluita1714 »

Veient el plànol que havia fet he pensat:
Què hi ha al carrer de circunvalació? què hi ha, per que es pugui fer una parada de tramvia allà? res, absolutament res.
Així doncs em pregunto, és gaire difícil fer un petit calaix a escala tramviaria des de Wellington sota el Zoològic, i que el tramvia surt dins la Ciutadella, al costat del parlament? seria una parada interessant, que ofereixi un servei al parlament, al zoo i a l'institut, directe. Amés, suposo que agilitzaria i acurtaria el trajecte entre el carrer Wellington i la gran estació de França.
Seria un lloc interessant per portar als turistes en el tram panoràmic, i si els polítics apostessin de debò per l'abolició del cotxe oficial, farien servir el tramvia.

Tenen projectat traslladar el zoo? quan pensen fer-ho? així ens podem estalviar el túnel de calaix sota aquest recinte.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No es justifica

Post by Guigui »

Estalviar menys d'un minut de "volta" pel Pg. Circumval·lació i 200 metres a la gent per a caminar no justifica, en cap cas, la milionada que representaria fer passar el tramvia sota el Parc de la Ciutadella.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Rafa Monty »

No sé si aquest tipus de Propostes aniria Aquí... en tot cas, Sempre em fixo en la decoració de les Estacions de Tren a Barcelona, i sempre em quedo dessebut amb el Disseny Lúgubre de Plaça Cataunya Renfemetro, molt fosca amb Andana fins a Universitat Desaprofitada,

La Meva proposta seria AÏLLAR Visulment les andanes de RENFE i Metro, Fer una decoració de Pantalles Lluminoses al Sostre, oferint més Llum... i Pantallases de Vítrex Colors Variants de Vermell als Costats, el Terra seria Blanc amb Ratlles tipus "Drassanes", i l' Andana direcció Universitat, i el Vestíbul de Conexió abandonat, convertir-ho tot en una Sala d' Exposicions sobre temes Ferroviaris, amb Accés directe desde Universitat, i l' Estació de la L1, Que seria Més Vítrex a les Parets, sostre lluminós provinent de Plaça Catalunya, Mini Mampares a les Andanes, i a les Parets, Informació sobre el Tema, a l' Andana, maquetes, seients o demés material.

Aquí unes Imatges, Les he fetes amb el Paint, així que siguin bastant dolentes... :x Les Fótos son del Bernat Borrás, a qui li he tingut que borrar els logos de la Imatge, pero remarco que son seves...

ImageImage
ImageImage
ImageImage

La Estació del Metro i Passadissos seríen bastants diferents al model actual. Estil "Tóquio" Estacions de Marbre Blanc a tot arreu, amb decoracions d' Alumini i Metall, Bastant Iluminades.
Image
Image
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by metring »

Ei, doncs està força bé, al menys hi ha més alegria que no pas ara, tot i que no sóc gaire partidària dels panells de resina. No puc entendre com es va deixar perdre una estació tant maca com la que hi havia al principi :'(
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Una Altra Dosis...

Post by Rafa Monty »

Una Altra Dosis ... :x

Universitat L1: (Vítrex Recobrint la Paret i el Sostre en Conjunt:)
Image
Urquinaona L1:
Image
Passeig de Grácia ADIF: (Panells i Super Llums a dalt, Toma Lluminositat!)
Image
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
ferrotren
N2
N2
Posts: 10
Joined: Friday 30/10/2009 12:15
Location: Sant Celoni
Contact:

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by ferrotren »

Hos ofereixo la meva proposta de Rodalies

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by metring »

M'agrada força, bona la idea del ramal entre Maçanet i Lloret. Potser estaria bé desenvolupar la idea de les noves línies, dient quines estacions posaries, però en general molt be.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Lluita1714 »

Em sembla bona idea, però al meu parer, te algunes pegues.

El tren de l'aeroport, ha de ser un nexe d'unió entre grans enllaços, en comptes de l'estació de frança, el faria acabar a Sagrera.
Per no saturar els túnels, falta el túnel de la diagonal, la R3 la faria arribar a l'estació de França.
Mentre menys línies millor, la R2 pot absorbir la R8, i la R4 com a reforç del servei fins a Martorell.

D'altra banda, no estic d'acord amb la nomenclatura, no és bó canviar nomenclatures i pot afectar de ple a FGC.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Vilarrubla »

canalcole wrote:
Lluita1714 wrote:Image
El disseny sembla de les "promos" de TV3. :)
Bon projecte!
No havia vist fins ara la proposta de Lluita... m'agrada molt!!!

Sobre el disseny que diu canalcole... en realitat el disseny que utilitza TV3 crec que el va treure d'Apple (tbé potser que algú l'utilitzés abans eh XD)
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Re: Tramvia turístic

Post by calisay »

Guigui wrote:Millor fer-lo passar per la Rambla d'extrem a extrem. L'itinerari pels carrerons de Ciutat Vella és impossible, i menys si ha de compartir plataforma amb vianants.

Però pel que fa a la resta, no em sembla mala idea.
Ei Guigui, i no seria miollor fer-lo baixar per Via Laietana a traves de Rda. Sant Pere? Jo crec que 1 carril menys a Via Laietana
faria que sembles menys una autopista.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Vilarrubla »

crec que ja en treuen com a mínim 1 per ampliar les voravies.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Pla de futur al Delta del Llobregat

Post by Lluita1714 »

Image
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Falta la L6

Post by Guigui »

Bon pla. Veig que et resignes a la L9, cosa evidentment necessària si no volem desmantellar el nyap comès. Només hi afegiria el perllongament de la L6 cap a la zona de la TV3, un cop creuada la L3 al Pont d'Esplugues, per anar a trobar la L5.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Falta la L6

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote:Bon pla. Veig que et resignes a la L9, cosa evidentment necessària si no volem desmantellar el nyap comès. Només hi afegiria el perllongament de la L6 cap a la zona de la TV3, un cop creuada la L3 al Pont d'Esplugues, per anar a trobar la L5.
El projecte, i quasi tot el túnel en aquesta zona ja està fet, la xapussa ja no té remei, i com que arreglar això pot suposar molts anys d'obres i complicacions, degut al robust túnel de la L9 (fet de formigó i en dues plantes), jo crec que ja no té remei. La solució doncs és fer una alternativa exprés, sense parades, com la L2 (que les L9 i 10 ja s'encarreguen de donar servei al Prat i al polígon).
Respecte a la L6, tens raó, no se m'hagés acudit.
Clar que això és un projecte a llarg plaç, semblant als PDI de cada dècada, on posen milers de coses que després no es faran... per tant, en ordre de prioritats, primer s'hauria de acabar la L9/10, després la L2, per fer la L3, ampliar la L1 (si pot ser, després d'haver canviat l'ample), i després la línia Sant Boi- Aeroport, per acabar amb la L5 a Sant Boi.

Veient el plànol el primer impacte que pot provocar és... quina xarxa que tindrà el Prat (vila)... però realment no és tant sabent que només tindran parades la L1 i la 9.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Vilarrubla »

pq vols canviar l'ample de la L1?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Lluita1714 »

Perdó, un error, em referia a la L-A
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Vilarrubla »

Ah OK, ja m'estranyava XD

En general m'agraden força les propostes!!
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Buena propuesta, aunque lógicamente no comparto ese trazado de entrada de la L3 a Sant Feliu. A la L9/L10 le mantendría sus ramales, pero teniendo en cuenta que en un futuro se los integraría a otras líneas de nueva creación a partir de los mismos. Tampoco veo bien una L2 directa al aeropuerto y sin paradas intermedias, para eso debería estar cercanías.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Post by Vox »

Hola,

Em sona que ja s'ha comentat i segurament deu haver-hi motius per no fer-ho, però, de cara a guanyar freqüències per les S1 i S2, i de pas una via a Plaça Catalunya, no es podria deixar la L7 actual com un ramal entre Plaça Molina i Avinguda Tibidabo?

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”