Page 23 of 37
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 14/01/2010 13:40
by Jordi Freixas
Però el que no és llògic és clamar als quatre vents per la supressió d'un pas a nivell com si d'un atac directe al ferrocarril es tractés.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 14/01/2010 14:59
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:Però el que no és llògic és clamar als quatre vents per la supressió d'un pas a nivell com si d'un atac directe al ferrocarril es tractés.
No és un atac per als ferrocarrils, sinó per als usuaris, ja que amb aquests diners es pot abaratir el servei, invertir en sistemes de seguretat, millorar-lo, i ampliar la xarxa.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 14/01/2010 15:14
by Jordi Freixas
I no et dic el contrari, però d'aquí a citar com a argument que a Suïssa hi ha trens tram...
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 14/01/2010 16:32
by marc
a veure si a Vic s'han gastat 43.000€ per posar unes portes per poden netejar les finestres i canviar els teleindicadors per TFT sense arreglar les goteres ni la climatització, perque no es poden gastar aquests diners en el cremallera. A part no se si savieu que les inversions del cremallera com el tunel del Roc del Dui o aquesta supresió del pas a nivell a diferencia de les inversions del la resta de propietats de FGC o de TMB son a fons perdut, es a dir nomes serveixen per fer millores, no per amortitzar-ho. A mes han suprimit diversos PN de la BCN-Puigcerdà on o be el transit de cotxes es minim o al inreves, on el transit de trens es inferior al del cremallera, si en aquests PN ho van fer perque no poden suprimir el de Queralbs? Total com que els diners no son seus ...
Un cas de tants
Posted: Thursday 14/01/2010 16:48
by Guigui
És que si hem de començar enumerant les obres fora de lloc en matèria ferroviària, millor fer-ho a l'inrevés i mirar les que han suposat una inversió proporcionada. I sí, la supressió del pas a nivell de Planoles també va ser una senyora idea de bomber.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 14/01/2010 17:12
by Jordi Freixas
Jo crec que qualsevol millora que tingui a veure amb la seguretat és per aprovar-la. Tampoc seria llògic comparar la supressió d'aquest pas a nivell amb el nyap de la coberta a Ribes Vila, per exemple. Si com a mínim ho haguessin dissenyat seguint l'estètica de l'edifici de l'estació...
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 14/01/2010 22:29
by marc
Pel meu historial es politicament incorrecte dir-ho, pero com que se m'en fum tot el que porti "politica" ho dic. Que tanquessin l'estació era imprescindible pel cremallera, ja que ribes Vila estaba saturadissim, que la cubrissin amb una marquesina cola, pero que ho tanquessin hermeticament ja no cola, i per acabar d'arrodonir la jugada, es van gastar una burrada en posar en la nova teulada plaques solars en un lloc on a ple mes d'agost comença a tocar el sol a les 10 tocades. Un motiu mes per demanar al que nosaltres en diem politics que utilitzin amb mes seny els nostres diners.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Friday 15/01/2010 0:19
by Lluita1714
D'acord, és a fons perdut, però qui ho paga, senyors, qui ho paga? No només perdrà l'encant sinó que també ens arruïnaran als catalans amb estupideses com aquesta, mentre els manresans no tenen enllaç entre els seus dos ferrocarrils, i ho volen apanyar amb un tramvia, quan els usuaris de la L1 de metro de Barcelona pateixen per les freqüències (com es parla en altre fil), quan el tren no arriba a centenars de poblacions, o senzillament, no hi para. I ens preocupen d'un pas a nivell d'un cremallera amb freqüències baixes de velocitat limitada, amb barrera, d'un servei turístic en un poble de 192 habitants? AU VA! Està més justificat soterrar el tren a Sant Vicenç dels Horts, i m'hi oposo.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Friday 15/01/2010 10:34
by marc
Ja tornem al mateix, si barcelona va be, catalunya va be. Cada vegada estic mes d'acord amb el lema: Catalonia is not Barcelona.
Tenint en compte aixo estic totalment d'acord amb que els politics l'unic que fan es intentar guanyar vots i amb el ripolles ho intenten aixi, tot i que ningu hi esta d'acord. Nomes us posare un exemple que molts usuaris el podran comprovar. La carretera C-17 Taradell va tardar 9 anys a ser acabada des de que es van començar les obres d'ampliació. Si amb una carretera secundaria passava aixo, que les obres nomes abançaven abans de les eleccions, que voleu que passi amb la resta d'infraestructures.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Friday 15/01/2010 14:15
by Lluita1714
marc wrote:Ja tornem al mateix, si barcelona va be, catalunya va be. Cada vegada estic mes d'acord amb el lema: Catalonia is not Barcelona.
Tenint en compte aixo estic totalment d'acord amb que els politics l'unic que fan es intentar guanyar vots i amb el ripolles ho intenten aixi, tot i que ningu hi esta d'acord. Nomes us posare un exemple que molts usuaris el podran comprovar. La carretera C-17 Taradell va tardar 9 anys a ser acabada des de que es van començar les obres d'ampliació. Si amb una carretera secundaria passava aixo, que les obres nomes abançaven abans de les eleccions, que voleu que passi amb la resta d'infraestructures.
No em baso en Barcelona, em baso en ciutats més poblades, molt més poblades (que no Barcelona) i que es troben incomunicades.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Friday 15/01/2010 14:48
by Sagrerenc
marc wrote:Ja tornem al mateix, si barcelona va be, catalunya va be.
No sé d'on treus aquesta interpretació. Ningú diu que no s'inverteixi a Queralbs per fer-ho a Barcelona. Segur que el poble de Queralbs té necessitats més importants (i més barates). I el que sobri es pot emprar en potenciar el transport públic de la comarca, com per exemple fer arribar el bus a Ogassa, millorar les connexions de la part alta del Ter (de Camprodon a Vallter 2000 passant per Llanars, Vilallonga de Ter i Setcases), posar més freqüències a Molló des de Camprodon, a Gombrèn des de Campdevànol, a Vallfogona des de Ripoll i a Campelles i Pardines des de Ribes. I sobretot, fer una línia decent de Ripoll a Berga passant per Les Llosses (és una vergonya que només hi hagi un autobús setmanal per unir dues capitals comarcals).
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 22/02/2010 21:54
by liniadelRipollés
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 16/03/2010 19:22
by He2/2
En aquests moments soc a Núria. A la pujada em vaig fixar en el pas a nivell de Queralbs i, la veritat, no és sencil de fer un pas superior o inferior, per que la via i la carretera es creuen amb pendents en sentit contrari. Qualsevol pont obligaria, no només a fer l'enllaç amb la carretera sinó una variant de alguns centenars de metres, possiblement amb un revol de "paella" inclòs.
Algú ha vist els planols de com ho volen fer?
Salut.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 16/03/2010 19:25
by He2/2
Al correu anterior, canvieu "sencill" per "senzill"
Perdó....
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 16/03/2010 20:06
by liniadelRipollés
Crec que la carretera va sota les vies.
He2/2 wrote:En aquests moments soc a Núria. A la pujada em vaig fixar en el pas a nivell de Queralbs i, la veritat, no és sencil de fer un pas superior o inferior, per que la via i la carretera es creuen amb pendents en sentit contrari. Qualsevol pont obligaria, no només a fer l'enllaç amb la carretera sinó una variant de alguns centenars de metres, possiblement amb un revol de "paella" inclòs.
Algú ha vist els planols de com ho volen fer?
Salut.
Editar missatges
Posted: Tuesday 16/03/2010 21:07
by Guigui
He2/2 wrote:Al correu anterior, canvieu "sencill" per "senzill"
Perdó....
Per això serveix el botó "Edita".
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 17/03/2010 11:38
by marcel
He2/2 wrote:En aquests moments soc a Núria. A la pujada em vaig fixar en el pas a nivell de Queralbs i, la veritat, no és sencil de fer un pas superior o inferior, per que la via i la carretera es creuen amb pendents en sentit contrari. Qualsevol pont obligaria, no només a fer l'enllaç amb la carretera sinó una variant de alguns centenars de metres, possiblement amb un revol de "paella" inclòs.
Algú ha vist els planols de com ho volen fer?
Salut.
no he vist plànols però tinc entès que serà aixi. La carretera es desviarà alguns metres en direcció Núria per poder tenir la longitud necessaria per passar per sota la via i superar el desnivell.
Quedarà "maco"
Posted: Wednesday 17/03/2010 13:05
by Guigui
En resum, el nyap de formigó que quedarà serà de pronòstic. I tot plegat per una mòdica suma de 4 milions (pressupostats).
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 18/03/2010 0:49
by He2/2
Això significa que es desviarà la carretera per la zona actualment habilitatda com a aparcament i es ficarà cap dins de la muntanya per sota la via. caldrà doncs fer un tunel per a la carretera en corba i rampa d'un centenar de metres per tornar a sortir al traçat actual més enllà de la via. Ho he entès bé? Segurament no tindrà gran impacte visual, però, renoi! quina obra per un pas a nivell que hi passen quatre gats.
Canviant de tema, aquest matí cap a un quart d'11 després del tren regular (2 Stadlers acoblats) ha arribat a Núria un Beh4/8 arrossegant dos vagons plataforma, el primer un ex cotxe de viatgers carregat amb contenidors, però el segon, que transportava un camió cuba de gasoil anava matriculat FO Uce4862, Procedeix del FO? U=vagó especial? que signifiquen els subindex "ce"? Podria ser un ex-portacotxes del tunel del Furka? Qui m'ho pot explicar? Gràcies per endevant.
Salut.
Re: Quedarà "maco"
Posted: Thursday 18/03/2010 1:58
by Sagrerenc
Guigui wrote:En resum, el nyap de formigó que quedarà serà de pronòstic. I tot plegat per una mòdica suma de 4 milions (pressupostats).
Mare meva, quina manera de malbaratar els recursos públics.
Jo he estat unes quantes vegades a l'alberg marista de Queralbs i per tant em conec bé aquest pas a nivell ja que hi he passat vàries vegades a peu, en cotxe i en cremallera. En el context de crisi en què estem, com ens podem permetre gastar 4 milions en això?
Per cert, el pas a nivell que hi ha a la zona del baixador de Rialb, no el voldran pas soterrar també?