Page 23 of 147
Posted: Saturday 11/11/2006 17:32
by entfe001
Aquest matí, cap a tres quarts de deu, han saltat les indicacions STOP als cronòmetres de sortida per als motoristes i els indicadors d'andana de proper tren han canviat al temut "Processant nova informació". L'aturada ha durat uns deu minuts llargs, però en cap moment s'ha donat avís d'incidència de cap forma (com ja és habitual en la L2).
Posted: Sunday 12/11/2006 0:11
by Trenscat
Sortint del Saló del Hobby a Pl.Espanya L1 anunciaven que la L3 estava aturada momentàniament degut a una incidència per una tercera persona a Vall d'Hebron. De tota manera em sembla que l'aturada ha estat de curta durada i s'ha restablert el servei ràpidament perquè després ja no deien res més un cop hem baixat a Urquinaona.
Posted: Tuesday 14/11/2006 21:34
by galdric
Acaben de dir per TV3, que en Josep Manau, responsable de RENFE a Catalunya ha estat acomiadat del seu càrrec.
Veritablement és ell el culpable de tot el què està passant a Rodalies Barcelona?
El Ministeri de Foment cercava un cap de turc al no saber com sortir-se'n d'aquest desgavell d'avaries, i li ha tocat al Sr. Josep Manau. Sabeu per què? Doncs perquè és català!
Ara diuen que el comandament es centralitzarà. Sabeu des d'on? Des de Madriz!
Una vegada més, a rebre els catalans!
Galderic
Posted: Tuesday 14/11/2006 21:39
by aarongilp
galdric wrote:Acaben de dir per TV3, que en Josep Manau, responsable de RENFE a Catalunya ha estat acomiadat del seu càrrec.
Veritablement és ell el culpable de tot el què està passant a Rodalies Barcelona?
El Ministeri de Foment cercava un cap de turc al no saber com sortir-se'n d'aquest desgavell d'avaries, i li ha tocat al Sr. Josep Manau. Sabeu per què? Doncs perquè és català!
Ara diuen que el comandament es centralitzarà. Sabeu des d'on? Des de Madriz!
Una vegada més, a rebre els catalans!
Galderic
Jo he sentit campanes de què la generalitat s'estava queixant de que això no passaria si hi hagués més calés i la gestió per part d'ells (Informatiu de TV3 al migdia)
Resposta de TMB a una reclamació
Posted: Tuesday 21/11/2006 12:50
by Guigui
El dia 23 d'octubre vaig fer una reclamació a TMB, fart després d'haver-me empassat una avaria a Lesseps que va causar la retirada de circulació del tren on anava i 20 minuts de retard.
A continuació, transcric literalment la resposta de TMB:
El Departament de Relacions Externes de TMB wrote:En relació amb la primera qüestió que exposàreu, us hem d'informar que a la línia 3 de metro, s'han realitzat els treballs per instal·lar un nou sistema de seguretat, anomenat ATP, sigles que rep l'Automatic Train Protection o sistema de protecció automàtica de tren, que permet augmentar la freqüència de pas dels trens, fixant també la velocitat màxima dels trens en determinats trams del recorregut, amb les màximes condicions de seguretat. Aquest fet pot haver ocasionat algun desajust en el funcionament habitual dels trens de la línia 3, per la qual cosa us demanem disculpes, però sens dubte suposarà una millora substancial en el servei per als nostres clients.
Cert que en la reclamació no vaig precisar molt concretament a què era deguda l'avaria, però com que vaig indicar l'hora (19.30), l'estació (Lesseps), el tren (318) i la direcció (Canyelles), no els hauria costat massa esbrinar de quina incidència es tractava i donar una resposta més ajustada als fets. A més, a la carta que em van enviar figuren les dates en que van rebre la reclamació (31/10) i la van respondre (08/11): una bona setmana, durant la qual haurien pogut esforçar-se una mica més.
O sigui, que sense arribar als extrems de Renfomentadif, TMB també practica el diàleg de sords, tot i que amb una predisposició aparentment més bona.
Posted: Wednesday 22/11/2006 10:54
by galdric
Aquí van dues perles, en forma de Cartes al Director, publicades avui a EL PERIÓDICO.
Galderic
Incòmode al metro
Salvador Pons Ballester
Barcelona
En quasi totes les andanes del metro figura enganxat un cartell que diu A TMB volem que t'agradi el metro, volem que hi estiguis a gust, que t'hi sentis còmode. Senyors de TMB, em sento molt incòmode quan observo els que salten el torn d'entrada mentre jo pago. He vist verdaders coladors per falta de vigilància o de mecanismes que evitin colar-se.
FERROCARRIL DE TERCERA
El tren de Puigcerdà
Alícia Pagès Salvà
Puigcerdà
Estic indignada pel que va passar el dissabte, 18 de novembre, a la línia fèrria Puigcerdà-Barcelona. La meva filla va ser una de tantes afectades per una avaria que va motivar que es triguessin sis hores a fer el recorregut. El més trist és que ja ens estem acostumant a la falta de respecte per part de Renfe en incidents com aquest, en què rarament apareix algú per donar explicacions i solucions. A la Cerdanya ens veiem obligats a tenir i utilitzar pràcticament un cotxe per cap perquè els transports públics són escassos --per no dir inexistents-- i, en el cas del tren, tercermundistes. ¿Què passa? ¿És que només interessa la gent que viatja en cotxes grans o en 4x4? ¿I els que no tenim vehicle? Animo tots els afectats que facin arribar les seves queixes a l'Administració.
Indisposició de maquinista
Posted: Wednesday 22/11/2006 12:11
by metring
Del 20 minutos:
Paran media hora la circulación en la Línea 1 del Metro por la indisposición del conductor de un convoy
El incidente ha tenido lugar en la estación de Universitat.
Entre las 9 y las 9.30 no ha circulado el metro entre Urgell y Marina.
La normalidad ha vuelto a la línea una vez que las asistencias han trasladado al viajero.
La Línea 1 del Metro de Barcelona ha estado parada entre las 9 y las 9.30 de esta mañana
debido a la indisposición de un viajero, según la versión ha informado TMB .
Sin embargo,
testigos presenciales del incidente en la estación de Universitat han señalado que el que ha sufrido la indisposición ha sido el conductor de uno de los convoys, que sufrió un desmayo y vomitó.
El conductor fue evacuado en camilla de la estación y fue sustituido por otro conductor.
La circulación de trenes entre las estaciones de Urgell y Marina durante todo este tiempo hasta que han llegado las asistencias para socorrer al trabajador de la compañía de transporte.
Los pasajeros que iban en otros medios de transporte como los Ferrocarrils de la Generalitat han sido informados de la incidencia para que variara su recorrido en caso de tener que coger la línea de metro afectada.
I aquí, el testimoni d'un passatger, del mateix link:
passatger wrote:Hola, yo venia en el primer vagón del metro que origino la incidencia, no era un pasajero que se puso malo sino el era el conductor del metro que se desmayo y no paraba de vomitar tuvimos que esperar a que vengan los paramedicos para que lo atiendan al final se lo llevaron en camilla. y tuvo que venir otro conductor...
Edito: per quin/s motiu/s, TMB oculta que qui s'ha indisposat ha estat el conductor, i diu que ha estat un viatger????????????????
Posted: Wednesday 22/11/2006 13:22
by galdric
Doncs sí. No sé perquè ho han d'amagar! Qualsevol diria que un maquinista no es pot indisposar!
I ara una altre cosa.
Què hem de dir, maquinista, conductor, o motorista? Perquè sembla ésser que a RENFE qui mena el tren és un maquinista, a METRO és un conductor, i a FGC és un motorista! Com se'ls hi deu dir els qui menen els trens dels FGV, EUSKOTREN, i FEVE?
Galderic
Posted: Wednesday 22/11/2006 20:24
by galdric
De l'edició vespertina d'avui de EL PERIÓDICO:
Galderic
22/11/2006 17:18 h PLA DE MOBILITAT URBANA
El tren i el metro hauran d'augmentar els seus viatges un 65% per evitar el col·lapse a BCN el 2018
EUROPA PRESS
BARCELONA
La xarxa ferroviària que enllaça l'àrea metropolitana amb Barcelona --incloent-hi el metro en les seves rutes a l'extraradi-- haurà d'incrementar en un 65% els actuals desplaçaments per evitar que les principals vies es col·lapsin el 2018. Així ho ha advertit avui l'Ajuntament de la capital catalana que considera que els trens de rodalies de Renfe, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i el metro hauran de realitzar 765.117 viatges més d'usuaris de fora de la ciutat en aquest any.
El regidor de Seguretat i Mobilitat del consistori, Ferran Julián, i el gerent de Mobilitat, Ángel López, han presentat avui els punts bàsics del Pla de Mobilitat Urbana de la ciutat, que analitza la situació actual i estableix algunes propostes per millorar la mobilitat de Barcelona. Julián ha advertit que "si es manté la dinàmica actual, amb un augment de l'ús del cotxe, la capital catalana patirà un col·lapse circulatori en les principals vies el 2018", cosa que "s'ha d'evitar" amb diverses accions, com "augmentar els usuaris del transport públic en els viatges de fora a dins de Barcelona i al revés".
Actualment, els turismes privats realitzen 2,36 milions de viatges per desplaçar-se i arribar a la capital en un dia laborable. Si no s'introdueixen mesures, aquesta tendència augmentarà fins a arribar als 2,94 desplaçaments en cotxe per al 2018, cosa que inevitablement comportarà una congestió viària "insostenible".
Propostes
Per fer possible que el tren, el Metro i els FGC assumeixin aquests 765.117 viatges més, l'Ajuntament proposa en el seu Pla Director d'Infraestructures de l'àrea metropolitana que la xarxa de Metro i de FGC tingui estacions per fer connexions fora del centre de Barcelona; és a dir, que els usuaris no es vegin obligats a anar fins al cor de la ciutat, com l'estació de la plaça Catalunya, per poder canviar de transport i arribar al seu destí.
També proposen ampliar la Línia 5 del Metro de Cornellà a Sant Boi, per poder tenir connexió amb els FGC. També, que la Línia 3 del Metro arribi fins a Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès), i ampliar la Línia 1 del Metro de Bellvitge fins a Sant Boi del Llobregat. López també ha advocat perquè l'ampliació dels FCG de plaça Espanya fins a Francesc Macià arribi a la plaça de les Glòries i la zona de Barcelona Nord.
Respecte a les millores previstes en els trens de rodalies, l'Ajuntament proposa crear una línia que uneixi Catalunya de costa a costa, de manera que un usuari pugui agafar un tren a Malgrat de Mar i baixar a Vilanova i la Geltrú (Alt Penedès), sense necessitat de canviar de línia a l'estació de Sants de Barcelona.
Incidències a rodalies
El gerent de Mobilitat ha reconegut que una part del pla de mobilitat es recolza en la millora dels trens de rodalies, malgrat les incidències que s'han registrat en els últims mesos. "És veritat que ens ho juguem a aquesta carta, però és que ho necessitem, perquè no hi ha una altra solució", ha apuntat.
"Admetre que Renfe és un fracàs i que no pot créixer més ens portaria a una congestió total del trànsit a l'interior de la ciutat de Barcelona, a una situació insostenible i a emetre més partícules de diòxid de carboni", cosa que incompliria el Protocol de Kyoto, ha apuntat.
Posted: Wednesday 22/11/2006 20:40
by mikado
galdric wrote:De l'edició vespertina d'avui de EL PERIÓDICO:
Galderic
22/11/2006 17:18 h PLA DE MOBILITAT URBANA
".....Respecte a les millores previstes en els trens de rodalies, l'Ajuntament proposa crear una línia que uneixi Catalunya de costa a costa, de manera que un usuari pugui agafar un tren a Malgrat de Mar i baixar a Vilanova i la Geltrú (Alt Penedès), .
Vilanova - - - Alt Penedés????
I la capital del Garraf, Sant Carles de la Ràpita no???
Aquests periodistes . . . .
Posted: Wednesday 22/11/2006 22:56
by galdric
mikado wrote:galdric wrote:De l'edició vespertina d'avui de EL PERIÓDICO:
Galderic
22/11/2006 17:18 h PLA DE MOBILITAT URBANA
".....Respecte a les millores previstes en els trens de rodalies, l'Ajuntament proposa crear una línia que uneixi Catalunya de costa a costa, de manera que un usuari pugui agafar un tren a Malgrat de Mar i baixar a Vilanova i la Geltrú (Alt Penedès), .
Vilanova - - - Alt Penedés????
I la capital del Garraf, Sant Carles de la Ràpita no???
Aquests periodistes . . . .
Sí, algú duu els papers mullats! Perquè això de que Vilanova i la Geltrú sigui de l'Alt Penedès no em sona gaire que diguem.
Aquí adjunto un tros de la pàgina de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú on expliquen el què!
Galderic
Situació
Vilanova i la Geltrú és la capital de la Comarca del Garraf, situada a mig camí de les principals àrees metropolitanes (40 km de Barcelona i 45 de Tarragona), amb una extensió total de 33,5 km2 i una població de 54.309 habitants, segons el cens oficial de 2001. És una ciutat amb una llarga i densa història, que va obtenir la Carta Pobla del rei Jaume I l'any 1274....etc.,etc.,etc.
Si algú vol saber més, adjunto l'enllaç a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.
Galderic
http://www.vilanova.cat/ciutat/fpresentacio.htm
Posted: Friday 01/12/2006 19:04
by Guigui
Avui a les 18 hores hi havia operaris a la L3, al túnel entre Vallcarca i Penitents. De retruc, tots els trens s'han aturat una bona estona a cada estació.
Posted: Saturday 02/12/2006 16:53
by Trenscat
Guigui wrote:Avui a les 18 hores hi havia operaris a la L3, al túnel entre Vallcarca i Penitents. De retruc, tots els trens s'han aturat una bona estona a cada estació.
A mi també m'ha enganxat aquesta incidència. Ha sigut molt divertit circular en plan "passeig" pel túnel entre Vallcarca i Penitents a uns 5 km/h...
Posted: Saturday 02/12/2006 19:27
by orique
I ja pujava el metro a tan poca velocitat? No s'ha calat?
Posted: Saturday 02/12/2006 19:37
by Guigui
Calat no, però a les corbes feia un soroll de ferro vell que Déu n'hi do.
Posted: Sunday 03/12/2006 23:46
by entfe001
Avui diumenge a quarts de tres ha estat fora de servei la línia 1 del metro. Ho sé perquè una de les persones que havia de venir a un dinar familiar que hem tingut avui ha arribat un xic tard per culpa d'aquesta incidència.
Posted: Monday 04/12/2006 16:17
by Vox
Avui, apart de probar per primer cop el tram Hostafrancs-Hospital de Bellvitge, i veure Mercat Nou i la "nova" Santa Eulalia, i comprobar altre vegada com de fets caqueta estan els meust estimats 4000 (la 4032 estava per tirarla, que coi li ha passat per fora?), he enxampat un moment de incidencia.
Sobre les 14:30h, la 4000 que anava direcció Fondo s'ha aturat com 15mins a l'estació Rocafort. La gent deia no se que d'alguna cosa a Plaça de Sants, per on acabava de passar la meva 4000.
El servei s'ha restablert a les 14:45h aprox però deien que només funcionava d'Hospital de Blelvitge a Santa Eulalia, crec, i d'Espanya a Fondo (crec).
Vox
Posted: Monday 04/12/2006 16:36
by Fran-Ikarus
Cap a les 13:20 el tren de la L1 en el qual anava, sentit Fondo, ha quedat aturat a Universitat.
Sorprenentment, el motorista ha donat el següent missatge "Señores pasajeros, tenemos el semáforo en rojo y por ello este tren permanecerá parado durante unos breves instantes".
M'ha agradat aquest detall, gens corrent, d'avisar immediatament de l'anomalia que causi l'endarreriment.
Mig minut més tard el motorista ha repetit el mateix missatge... I al cap de mig minut més, novament el mateix... Ja no sé com haurà acabat tot, perquè la meva meta era transbordar a la L2 (pensava fer-ho a Clot) i, per estar allà aturat, m'he estimat més canviar allà mateix de línia.
Posted: Monday 04/12/2006 18:46
by Danzig
a les 15 hores, els trens de la L1 només funcionaven de Fondo a Espanya i de Sta. Eulàlia a Hospital de Bellvitge
Posted: Monday 04/12/2006 20:02
by Mako448
Danzig wrote:a les 15 hores, els trens de la L1 només funcionaven de Fondo a Espanya i de Sta. Eulàlia a Hospital de Bellvitge
Hui,que han sigut els d'Adif.
Ho dit pel tram que s'ha tallat clar,Espanya-Santa Eulalià,un tram,al costadet de les obres del TGV.
I segur que la culpa no ha estat del metro,habrà estat d'Adif.
Adif provocant talls a renfe,a FGC i ara al metro,increïble,