Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

UT440_132M wrote:Per aquest motiu jo em mostro escèptic en aquest tema.
¡Hay que ver, menudo lío! -com diria en Jordi Hurtado- Que si seran 12, que no, que son 6... jo ara per ara penso com en UT440_132M, fins que no ho vegi no m'ho creuré... i això de 447 tipo Civia, és una bona flipada, sí xD

Això si, si es reformen 6, no tindràn suficients 447 per cobrir la demanda de la linia sencera (em refereixo entre Barcelona i Puigcerdà/LaTour, no serveis a Vic/Ripoll)
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by UT447Barcelona »

Tindran que portar unes 446 o 447 (pero amb lavabo incorporat per les 446), perque s´estan desempellegant de Madrid 446 de la serie baixa.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by victorcasta »

Dubto molt que portin 446 a Barcelona.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

446? No, gràcies!

Post by ABB_Traccion »

UT447Barcelona wrote:Tindran que portar unes 446 o 447 (pero amb lavabo incorporat per les 446), perque s´estan desempellegant de Madrid 446 de la serie baixa.
No pixem fora de lloc si us plau. les 446 van sortir de Catalunya "escopetejades" tan aviat com va sortir la primera 447 de fàbrica per la seva vel. màx i la manca de WC, no tornaran -ho dubto moooolt-.
El perfil de la R3 ara està pensat per 447, és a dir, vel. màxima de 120km/h, no 100.

La raó de que Madrid s'estigui "desempallegant" si es pot dir aixi de les 446 és que diferents nuclis de Rodalies les necessiten i les estan fent servir, com ara Irún/SSebastian, Santander, Còrdova...

Salutacions.-
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by 437.001 »

Córdoba no té nucli de rodalies.
Només té regionals.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Altaria_Trianilla »

437.001 wrote:Córdoba no té nucli de rodalies.
Només té regionals.
Des de fa 1 any o així (no sé exactament el temps que fa la veritat) fan servir les 446 per unir Córdoba amb el Campus Universitari de Rabanales ;)
Image
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by josep_serre »

A dia 1 de febrer ja desapareix totalment la limitació de velocitat del túnel de Toses quedant la velocitat màxima a 100 km/h
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by xevi »

Algú pot explicar això del dia 1 de febrer desapareix totalment la limitació de velocitat del túnel de Toses quedant la velocitat màxima a 100 km/h? Què siginifica en temnps? quina limitació hi ha actualment i perquè?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by oriolp13 »

xevi wrote:Algú pot explicar això del dia 1 de febrer desapareix totalment la limitació de velocitat del túnel de Toses quedant la velocitat màxima a 100 km/h? Què siginifica en temnps? quina limitació hi ha actualment i perquè?
Hi havia primer una limitació diria que a 40km/h per problemes amb el revestiment del túnel, que va caure una part i un tren se la va emportar per davant. Degut aa quest fet, els trens que venien de Puigcerdà baixaven amb 15-20 minuts de retard. Fa pocs dies aquesta limitació es va elevar fins a 80 km/h, i ara, ja es podrà anar a la velocitat que estava projectada (100km/h). Tot i això, segurament algú t'ho acabarà d'explicar millor. ;)
Salutacions,

Oriol
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by alkolo89 »

El primer dia en circular els trens per l'interior del túnel a 100km/h es va desprendre un tros de la tela asfàltica de revestiment, fent que abans de ser limitat a 40 km/h tots els maqunistes afluixessin per no patir cap accident, i fet que va comportar que des de setembre els trens arribèssin amb 15 minuts de demora a Puigcerdà com a mínim. Durant les darreres setmanes s'ha estat treballant en horari nocturn a aquest túnel, i actualment es troba limitat a 80 km/h per precacució i per veure si aguanta bé ara el revestiment. Podent tornar a assolir la velocitat de 100 km/h es tornaran a complir els temps que s'havien dit en alguns serveis, siguent en el cas del semidirecte de 2:30 hores entre Puigcerdà i Plaça Catalunya.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Horaris del semidirecte

Post by Guigui »

A aquest, potser li podrien millorar els horaris i tot, atès que sembla que arriba abans d'hora a les estacions i ha de fer temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by 437.001 »

Altaria_Trianilla wrote:
437.001 wrote:Córdoba no té nucli de rodalies.
Només té regionals.
Des de fa 1 any o així (no sé exactament el temps que fa la veritat) fan servir les 446 per unir Córdoba amb el Campus Universitari de Rabanales ;)
Ja ho sé, però formalment segueix sense ser un nucli de Rodalies.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tornem al tema

Post by Guigui »

Aclarida la qüestió cordovesa, centrem-nos de nou en la ripollesa-cerdana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by josep_serre »

Parlant de tot en els propers dies a l'estació de Ripoll per obres per apujar les andanes i la construcció d'un pas inferior les vies 1 i 3 quedaran fora de servei pels trens passants, passant a ser transitòriament de topera fins a mitjan agost.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by UT440_132M »

josep_serre wrote:Parlant de tot en els propers dies a l'estació de Ripoll per obres per apujar les andanes i la construcció d'un pas inferior les vies 1 i 3 quedaran fora de servei pels trens passants, passant a ser transitòriament de topera fins a mitjan agost.
Si les andanes de Ripoll de les vies 1 i 3 estan bé, es van arreglar fa pocs anys. Com no sigui per posar el nou paviment anti-lliscant que es col·loca a totes les estacions on s'alcen andanes molt baixes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Obres a Ripoll i Torelló

Post by UT440_132M »

A l'estació de Ripoll ja han començat els treballs per fer el pas inferior entre vies. De moment la cosa encara està molt verda, tot just s'està començant el pilotatge, però ja han tallat les vies 1 i 3 que serveixen de topall per les unitats que finalitzen el trajecte en aquesta estació. Els trens que segueixen més amunt ho fan per les vies 5 i 7, l'andana de la mateixa via 7 s'alçarà a l'altura de les altres, el pas a nivell s'ha desplaçat uns metres més amunt direcció Ribes.
A Torelló també s'han iniciat les obres del pas inferior entre vies, de moment queda tancada la via 3, i s'ha obert la tanca de l'estació que dona al pas inferior ja construït per no passar per l'estació a l'hora de creuar de carrer.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Obres a Ripoll i Torelló

Post by Altaria_Trianilla »

UT440_132M wrote:A l'estació de Ripoll ja han començat els treballs per fer el pas inferior entre vies. De moment la cosa encara està molt verda, tot just s'està començant el pilotatge, però ja han tallat les vies 1 i 3 que serveixen de topall per les unitats que finalitzen el trajecte en aquesta estació. Els trens que segueixen més amunt ho fan per les vies 5 i 7, l'andana de la mateixa via 7 s'alçarà a l'altura de les altres, el pas a nivell s'ha desplaçat uns metres més amunt direcció Ribes.
A Torelló també s'han iniciat les obres del pas inferior entre vies, de moment queda tancada la via 3, i s'ha obert la tanca de l'estació que dona al pas inferior ja construït per no passar per l'estació a l'hora de creuar de carrer.
Precisament vaig estar a Ripoll la setmana passada i il.lustrar lo que diu el company us deixo amb un parell de fotos:
Image
Image
Image
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by UT596001 »

M'agradaria preguntar una cosa:

En un altre fil (crec que en el de la nova estació de Sagrera-Meridiana) en líniadelripolles comentava que els trens procedents de Puigcerdà o Ripoll i que són semidirectes dins del tram tarificat per zones passen a parar a Torre del Baró, tal i com reflecteixen els horaris.

En canvi, segons l'horari els ascendents continuen sense parar. La meva pregunta ve al cas ja que dissabte vaig pujar a Puigcerdà amb el tren que surt vora les 12 del migdia de Barcelona i també va parar en sentit ascendent. Van pujar dos viatgers que van baixar a Ripoll.

Els trens ascendents i que són semidirectes ara també paren a Torre del Baró?
fubang
N5
N5
Posts: 149
Joined: Sunday 09/04/2006 12:05
Location: vic

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by fubang »

Bon dia.
UT596001 wrote:M'agradaria preguntar una cosa:

En un altre fil (crec que en el de la nova estació de Sagrera-Meridiana) en líniadelripolles comentava que els trens procedents de Puigcerdà o Ripoll i que són semidirectes dins del tram tarificat per zones passen a parar a Torre del Baró, tal i com reflecteixen els horaris.

En canvi, segons l'horari els ascendents continuen sense parar. La meva pregunta ve al cas ja que dissabte vaig pujar a Puigcerdà amb el tren que surt vora les 12 del migdia de Barcelona i també va parar en sentit ascendent. Van pujar dos viatgers que van baixar a Ripoll.

Els trens ascendents i que són semidirectes ara també paren a Torre del Baró?
Encara que als horaris impresos no consta que els trens ascendents parin a Torre del Baró, al cercador d'horaris de rodalies.cat si hi consten les parades de tots el trens ascendents.

Per exemple, el tren que menciones que surt a les 11,58 de L'Hospitalet direcció La Tor de Querol, para a Torre del Baró a les 12,24 h.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by oriolp13 »

L'ascendent que surt de Sagrera a les 7.13 amb destinació La Tour C. també hi para, i així consta al panell on fica les estacions que para. (Aquest panel també diu, erròniament, que el tren para a SM Centelles)
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”