Page 23 of 104

I el tren "convencional"?

Posted: Friday 06/03/2009 18:27
by Guigui
Tant els sindicats com l'alcalde han estat d'acord a manifestar que per construir l'Europa cohesionada el Tren d'Alta Velocitat ha de moure les persones i les mercaderies i que aquesta és una tasca en la qual s'hi ha d'implicar municipis, regions i els mateixos treballadors.
Ja, i què tal si fem que pugui haver-hi regionals Girona-Perpinyà per Portbou? Això acabaria beneficiant més persones, però clar, no fa tan cosmopolita com anar en TAV.

Cada cop queda més clar que les administracions no es prenen el ferrocarril com a solució a les necessitats col·lectives de mobilitat, sinó que es fixen exclusivament en l'AV com a joguina per a satisfer les seves vanitats.

Re: AVE catalunya

Posted: Monday 09/03/2009 18:44
by metring
http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... irona.html

Un incendio destruye una máquina de las obras del AVE en Girona

09/03/2009 | Actualizada a las 16:37h | Sucesos
Girona.(EFE).- Un incendio ha destruido totalmente a primera hora de esta tarde una de las máquinas que se utilizaban en la construcción de la futura estación del AVE en la ciudad de Girona, sin causar daños personales, según han informado fuentes de los Bomberos de la Generalitat.


El suceso ha tenido lugar poco antes de las 14,00 horas en la plaza de Europa de Girona, cuando, por causas que por el momento se desconocen, una de las máquinas que construye las pantallas de la futura estación soterrada del AVE se ha incendiado.

Esta máquina, que estaba medio soterrada y está valorada aproximadamente en unos 3 millones de euros, ha quedado destruida totalmente en cuestión de minutos.

En el momento en que se ha originado el incendio, los operarios estaban comiendo y no se encontraban en ese punto de la obra.

Uno de los trabajadores ha explicado que al volver de comer se han encontrado con que se había declarado fuego en la máquina, denominada hidrofresadora, y que en un breve espacio de tiempo, unos tres minutos, ha ardido en su totalidad.

El incendio ha provocado una gran columna de humo que se ha divisado desde diferentes puntos de la ciudad de Girona y, aunque ha tenido lugar muy cerca de la estación de trenes y de autobuses, fuentes de Renfe han asegurado que no han habido alteraciones en el tráfico ferroviario.

Seis dotaciones de los bomberos han acudido a sofocar el incendio, que en unos veinte minutos han conseguido apagarlo.

Re: AVE catalunya

Posted: Monday 09/03/2009 20:13
by Sky

Adif avançarà l'horari de finalització de voladures a Sarrià

Posted: Monday 09/03/2009 21:47
by Guigui
http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=55651

Adif escurçarà l'horari de les voladures al túnel de Sarrià perquè els veïns s'han queixat que es fan massa tard

ACN
Girona
Ult. Act. 09.03.2009 - 17:33 hs


Adif s'ha compromès amb els ajuntaments de Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis a fer les voladures de l'interior del túnel del TGV més aviat ja que els veïns s'han queixat que algunes es feien a quarts d'una de la matinada i els molestaven les vibracions que provoquen. Durant la comissió de seguiment del TGV que s'ha fet aquest dilluns, Adif ha afirmat que aquesta setmana començarà a aplicar un nou horari i que seguirà fent a primera hora del matí les primeres voladures però les del vespre les farà, com a màxim, fins les deu de la nit, per evitar molèsties als veïns. Des de fa setmanes, els operaris d'Adif estan fent voladures diàries a l'interior del futur túnel del TGV al seu pas per Sarrià de Ter.

Segons ha explicat l'alcalde de Sarrià de Ter, Roger Torrent, alguns veïns havien comunicat a l'ajuntament que l'horari escollit per Adif els perjudicava ja que a les nits hi ha més quietud a l'ambient i les vibracions que provoquen les voladures eren més perceptibles.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 12/03/2009 22:56
by metring
http://www.3cat24.cat/noticia/366987/so ... del-Pertus

Detecten importants mancances de seguretat al túnel de l'AVE del Pertús

Actualitzat a les 17:22 h 12/03/2009

El túnel del tren d'alta velocitat del Pertús es va acabar de construir en els terminis previstos, però després d'una inspecció, els bombers catalans i francesos consideren que té importants mancances en matèria de seguretat. La principal és la poca visibilitat de l'interior. Per solucionar-ho proposen un sistema de videovigilància cada cent metres. També reclamen un tren llançadora en una estació pròxima per a evacuacions d'urgència, i completar la xarxa d'aigua per poder extingir incendis als dos túnels.

Re: AVE catalunya

Posted: Tuesday 17/03/2009 8:30
by metring
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... be-Sivilla

Adif construirà una pantalla de reforç per als edificis de Bisbe Sivilla


L'obra donarà més suport als edificis pròxims al parc Central abans que arribi la tuneladora a Girona.

GIRONA | DDG
L'Administrador d'Infraestructures (Adif) i els veïns de la plataforma del Tren d'Alta Velocitat (TAV) continuen en converses per decidir com es construeixen les noves pantalles que han de reforçar els edificis de Bisbe Sivilla. Els residents estan a l'espera de rebre més informació detallada per garantir la "màxima seguretat".
La plataforma veïnal va informar que en l'última reunió celebrada el 4 de març es va tractar "el tema de les refonamentacions, sobre les quals els tècnics de la Plataforma van exigir informació detallada i la confirmació que aquestes es portarien a terme amb la màxima seguretat per tal d'assegurar els fonaments dels edificis". En les properes reunions s'anirà tractant i ampliant els detalls tècnics. La plataforma va remarcar que "tot i així, no s'assegura que no hi haurà incidents, els tècnics d'Adif estan preocupats, saben perfectament que hi haurà complicacions", remarquen.
Per portar a terme les refonamentacions està previst tallar alguns carrers, però els veïns encara estan "estudiant amb l'Ajuntament com es portarà a terme per tal de reduir al mínim possible l'impacte que de ben segur ocasionarà". La Plataforma sol·licitarà amb caràcter d'urgència, una reunió amb els representants polítics de l'Ajuntament per tractar aquest punt i altres qüestions pendents.
A les reunions periòdiques que manté amb Adif, assisteixen tècnics de les dues parts i seguiran a partir d'ara. Els veïns van expressar la seva "satisfacció per l'actitud d'obertura que estan mostrant fins al moment els representants de l'obra" i remarquen que "l'empresa manifesta la seva predisposició a seguir informant la Plataforma sempre que aquesta ho requereixi".
"Atpes que se'ns ha informat del canvi de direcció d'obra, que encara no s'ha fet públic, la Plataforma espera i confia que les properes reunions que teníen previstes tindran el mateix tarannà d'actitud positiva i les mateixes facilitats d'informació, que fins ara ens teníen acostumats", expliquen. Segons va informar la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña (PSC), el canvi ha estat motivat per un ascens professional de l'anterior responsable.
La flataforma portarà a terme una conferència dilluns de la setmana vinent, a les vuit del vespre a la Casa de Cultura de Girona, en la qual els enginyers que hi col·laboren i altres ponents, representants d'altres plataformes, explicaran què hi ha darrera tot el projecte de construcció del l'alta velocitat i com pot afectar-nos als gironins, i què cal saber sobre la seguretat.

ADIF talla al trànsit un carrer de Montornès del Vallès

Posted: Monday 23/03/2009 20:04
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 55&ed_ov=v

Adif talla el trànsit un carrer de Montornès del Vallès afectat per obres AVE

Estat actual de les obres del TAV al pas per Montornès (R. Ferrandis)

L'empresa ADIF ha tancat avui el trànsit de vehicles al carrer Can Parellada de Montornès del Vallès, per iniciar l'excavació del primer dels dos túnels previstos per les obres de l'AVE al seu pas pel municipi, segons fonts municipals.

Concretament, es tallarà el trànsit de vehicles al tram del carrer Can Parellada que va des de la rotonda on conflueixen els camins de Masferrer i del Raval fins a la rotonda que enllaça els carrers de Carles Orilla i de Federico García Lorca.

Aquests últims carrers també estan afectats pels treballs de les obres de l'alta velocitat i es restringirà la circulació temporalment.

L'Ajuntament i ADIF han acordat habilitar el carrer del Raiguer com a accés provisional a Montornès.

La ruta alternativa passa pel pont del camí del Raval, els carrers del Raiguer i del riu Congost, i des del carrer de les Tres Creus s'entrarà a Montornès.

L'empresa ALDESA PEI, encarregada de les obres del tram Montornès-la Roca de la línia d'alta velocitat, iniciarà els treballs d'excavació del primer dels dos túnels del traçat al seu pas pel municipi, aquest dilluns, 23 de març. EFE

LAV Figueres-Perpinyà, a punt en 18 mesos

Posted: Monday 06/04/2009 12:51
by Guigui
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... mesos.html

El tram del TGV entre Figueres i Perpinyà entrarà en funcionament en 18 mesos

Ho ha anunciat aquest dilluns el ministre d'Ecologia francès, Jean-Louis Borloo

EUROPA PRESS
París
Ult. Act. 06.04.2009 - 11:10 hs


El tram del TGV entre Figueres i Perpinyà entrarà en servei en 18 mesos, segons ha explicat aquest dilluns el ministre francès d'Ecologia, Jean-Louis Borloo, en una entrevista a la televisió BFM TV. A més, França espera obrir l'oferta pública per al traçat del sud-oest Burdeos-Toulouse-Perpinyà.

Borloo també ha avançat que en el pròxim trimestre es firmarà el tram del trajecte Nimes-Montpellier i a finals de juny la decisió de portar la línia fins a Itàlia.

La idea és unir França, Itàlia i l'Estat espanyol i crear una gran línia est-oest pel sud sense oblidar el centre de França.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 12/04/2009 21:39
by metring
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... stida.html


El viaducte del TAV a Bàscara pren forma i la primera fase del túnel ja està enllestida


L'empresa Adif té en execució el tram de Vilademuls a Llers i ja s'han perforat més de 500 metres del túnel de Figueres
12/04/09 02:00 - Bàscara - mar vicente


El viaducte del TAV que travessa el Fluvià a Bàscara té tota la fonamentació feta i l'empresa Adif ha aixecat gairebé tots els pilars que aguantaran la via. L'estructura, que fa més de 800 metres de llarg, serà el viaducte més important entre Barcelona i Figueres. Segons dades d'Adif, el túnel de les Cavorques, que unirà el Pla de l'Estany amb l'Alt Empordà, també està molt avançat i l'empresa té gairebé enllestida la primera fase de la perforació. Pel que fa a la resta del traçat de Vilademuls a Llers, tots els trams estan en execució. L'última gran obra que va començar va ser el túnel que va de Llers a Figueres per sota de la futura presó. Fins ara s'han foradat més de 500 metres del túnel, que en total en fa més de 1.700.

Les obres del polèmic tram del TAV a l'Alt Empordà, que va provocar l'oposició dels alcaldes i la societat per l'impacte ambiental que suposarà al territori, avancen molt de pressa i es pot veure sobretot als municipis de Bàscara, Pontós i Garrigàs, però també a Vilafant. Segons fonts d'Adif, s'està seguint el calendari previst i tots els trams estan en execució. L'Alt Empordà està afectat per tres subtrams: de Vilademuls a Pontós, de Pontós a Borrassà, i de Borrassà a Llers.

L'obra més important d'aquest tram és el viaducte de Bàscara, que travessa el Fluvià i que passa a pocs centenars de metres de la població. L'empresa encarregada de l'obra ja té feta tota la fonamentació i ha començat a aixecar els pilars –a la imatge–. Segons explica l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, els pilars estan pràcticament aixecats i al costat sud ja s'ha començat a fer l'estructura de ferro del que serà la plataforma. Aquest viaducte enllaçarà amb el túnel de les Cavorques per la boca nord. Aquest tub que enllaçarà amb el Pla de l'Estany s'està fent en dues fases. La primera, que consisteix a foradar la part superior del túnel, està pràcticament acabada i ara només faltarà acabar d'excavar la part inferior perquè estigui acabat.

AP-7 i la Font Vella

El túnel que passa per sota de la presó de Figueres es va començar a perforar a finals de l'any passat i en aquests mesos ja s'han fet 500 metres dels 1.700 que farà. Pel que fa a la resta d'estructures del traçat, està molt avançat el viaducte que ha de salvar la zona del rec de la Font Vella de Garrigàs i s'ha començat l'obra per fer el viaducte que haurà de travessar l'autopista AP-7 també a Garrigàs. A banda de les grans estructures, el que és més visible són els moviments de terres que s'estan fent i que ja marquen el futur traçat del tren d'alta velocitat, una decisió molt criticada al territori per l'impacte.
835 metres per passar el Fluvià
És la llargada del viaducte de Bàscara, que serà el més llarg del TAV entre Barcelona i Figueres. Es va allargar per reduir l'impacte ambiental

Un camí públic tallat

L'alcalde de Garrigàs, Josep Masoliver, s'ha mostrat preocupat i molest amb Adif per com s'estan tirant endavant les obres dins del seu terme municipal. «N'estem fins al capdamunt, xerren molt i no compleixen res», deia Masoliver, que concretava que amb el viaducte que s'està començant a construir per travessar l'AP-7 tallaran un camí públic i afectaran els accessos de la fàbrica de pinso –vegeu la pàgina següent–. «Només maregen la perdiu i van dient que faran i no fan res, ja els he dit que no signaré res que no estigui tot això solucionat», va dir Masoliver, contundent. El viaducte travessarà l'autopista per davant de la fàbrica de pinso i el que demana l'alcalde és que resolguin els accessos, és a dir, que es faci una desviació o el que calgui. Masoliver continua negociant amb Adif per arribar a una solució tant per al municipi com per a la fàbrica.

Pols i pas de camions

Els alcaldes afectats per aquest tram de les obres, que s'hi havien mostrat en contra, fa mesos que van abandonar la lluita pel canvi de traçat, però continuen denunciant la destrossa del territori que suposa el pas de la infraestructura. A banda d'això, la majoria es queixen dels problemes de brutícia i pols que comporten les obres. «Si reguen dos cops ho haurien de fer deu», deia l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret. També critiquen que el pas de camions de gran tonatge està fent malbé les carreteres d'accés als pobles. Tot i això, tenen el compromís que quan acabin les feines de construcció de la plataforma de via se'ls arreglaran les calçades. L'alcalde de Pontós, Narcís Algam, va explicar que estan negociant amb l'Estat que es garanteixi un pas de 12 metres d'amplada i de 6 metres d'altura a la carretera d'accés al poble, que quedarà afectada per un talús.

L'N-II es mourà al final

El projecte de construcció del tren d'alta velocitat en aquest tram preveu que la carretera N-II es desplaci i s'elevi 7 metres entre Pontós i Garrigàs perquè la via del tren passi per sota. Fonts de l'empresa Adif han explicat que en tot cas aquesta actuació es farà al final de tot de l'obra, cosa que confirmen els dos alcaldes afectats. Tot i això, sí que s'està preparant l'estructura perquè la carretera es pugui desplaçar. Pel que fa a l'autopista AP-7, tot i que s'està començant a construir el viaducte que permetrà que el TAV travessi la infraestructura, Adif no preveu de moment cap afectació a l'autopista en aquest tram. Precisament, les obres del viaducte han coincidit amb unes feines a la mitjana de l'autopista entre Bàscara i Garrigàs, que han fet pensar que podria quedar afectat el trànsit a l'autopista.
Darrera actualització ( Diumenge, 12 d'abril del 2009 03:00 )

Plataforma ciutadana preveu pèrdues per als pisos a Girona

Posted: Tuesday 21/04/2009 9:56
by Guigui
http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=58796

La Plataforma Ciutadana del TAV preveu 'pèrdues milionàries' per als propietaris de pisos del centre de Girona

ACN
Girona
Ult. Act. 20.04.2009 - 18:35 hs


La Plataforma Ciutadana del TAV a Girona afirma que els propietaris o futurs hereus de pisos al centre de la ciutat -sobretot els de la zona de la Farinera- tindran 'pèrdues milionàries' perquè la construcció de la infraestructura hipoteca el futur dels habitatges. 'Comportarà unes restriccions a la possibilitat de tornar a edificar-los quan es vulguin substituir per uns altres més moderns, fer un pàrquing o altres tipus d'edificacions', afirma la Plataforma que posa sobre la taula que el fet que hi hagi el túnel per sota dels edificis causarà perjudicis en els propietaris. Segons la Plataforma la pèrdua és 'en milions d'euros'.

La Plataforma acusa Adif i l'Ajuntament de Girona de 'no dir res' per 'estalviar-se una quantitat d'euros important' en la indemnització per als afectats. Reiteren que per 'imperatiu legal' els propietaris tindran un llast que arrossegaran quan vulguin fer obres en els seus habitatges o a l'hora de vendre'ls perquè tindran restriccions per a construir altres pisos més moderns enlloc dels actuals. Els pisos més afectats, segons la Plataforma, són les edificacions petites d'un o dos propietaris de la zona de la Farinera. A més, informen que la Junta de la Plataforma ja ha començat les consultes per a poder quantificar el cost total d'aquestes 'pèrdues'. La Plataforma ha passat a rebutjar el pas del TGV pel centre de la ciutat perquè consideren que és un risc per a la seguretat a Girona. Per això, reclamen que es faci passar per la reserva de terrenys a l'oest de l'autopista i que, els que hagin de passar pel centre de la ciutat, redueixin la velocitat i després retornin a l'alta velocitat per un ramal a Pont Major fins Sant Julià de Ramis. Finalment, la Plataforma afirma que 'no s'ha pogut saber' si les pantalles de l'estació pel centre de la ciutat reposaran sobre un sòl impermeable. Afirmen que l'estació està submergida entre 15 i 17 metres d'aigua i, per això, si no s'impermeabilitza pot haver-hi arrossegament de sorres i graves que provocarien despreniments. 'És la garanti que no pugui succeir un enfonsament del terreny com els de Bellvitge', conclou la Plataforma.

LAV i cimera hispanofrancesa

Posted: Sunday 26/04/2009 23:05
by Guigui
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=258216

Espanya i França donaran dimarts un nou impuls a la interconnexió pels Pirineus

La cimera hispanofrancesa abordarà l'enllaç entre Barcelona i la Catalunya Nord

AGÈNCIES / LAMALLA.CAT

Espanya i França aprofitaran la XXI cimera bilateral Hispano-Francesa per donar un nou impuls als projectes d'interconnexions ferroviàries i energètiques que tenen sobre la taula en diferents fases de desenvolupament. La cimera, que se celebrarà aquest dimarts a Madrid, té previst abordar, entre altres temes, la situació de la infraestructura de transports i sobretot les connexions per l'alta velocitat ferroviària de la línia que enllaça el Principat amb la Catalunya Nord, l'entrada en servei de la qual està prevista per al 2012, quan hauria d'entrar en funcionament el servei Barcelona-Perpinyà.

Espanya informarà de l'avanç de les obres en la nova línia d'alta velocitat entre Barcelona i Figueres, que forma part de l'esmentat projecte. La connexió entre Figueres i els Pirineus està pràcticament enllestida. El govern espanyol vol negociar amb el francès que les infraestructures estiguin preparades de l'altre costat de la frontera, per poder enllaçar i oferir una sortida transfronterera.

Aquesta és una qüestió clar, ja que si fins ara el govern espanyol ha mostrat un interès escàs per la connexió amb França, el francès ha estat obertament indiferent a gastar diners enllaçant els seus ferrocarrils amb Espanya. Cal recordar que la connexió amb França es va començar a gestar pels governs de Jordi Pujol, però no va comptar mai amb el suport de Madrid. Quan Pujol va convèncer Felipe González de la importància del tren d'alta velocitat, el president espanyol va donar prioritat a la connexió entre Madrid i Sevilla. Però Pujol no va abandonar la idea i la Generalitat, sense competències en la matèria, va començar a reservar sòl per a fer possible la connexió entre Barcelona i França.

Publicat 26/04/2009 11:41h

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 28/04/2009 18:38
by tren250
Sarkozy asegura que en tres o cuatro años estará listo el AVE Barcelona-Lyón



El presidente de Francia, Nicolas Sarkozy, ha dicho hoy que su país va a llegar "puntual" a la cita de la alta velocidad ferroviaria con España, porque va a "respetar los calendarios", y ha señalado que en tres o cuatro años estará en servicio el AVE entre Lyón y Barcelona.

En rueda de prensa conjunta con el presidente español, Jose Luis Rodríguez Zapatero, Sarkozy ha reconocido que Francia, "como Estado de derecho", tiene un ordenamiento jurídico que se debe respetar para obras de esta importancia, pero ha asegurado: "Asumimos nuestras decisiones".

Esta declaración se suma a la que ya había adelantado el presidente francés en su discurso en el Congreso de los Diputados, donde ha dicho que dentro de tres años será posible ir de Barcelona a Lyón en menos de cuatro horas.

Línea de alta tensión por el Pirineo

En su discurso en el Congreso, ha añadido que los Pirineos "ya no pueden ser una barrera infranqueable" y que es necesario interconectar España y Francia "ahora" para dotar a ambos países de unas infraestructuras propias de la Europa del siglo XXI.

Sarkozy ha destacado, además del AVE, la línea de alta tensión a través del Pirineo, al comprometerse a asegurar las redes energéticas, en especial, la interconexión a través de La Jonquera después de más de 15 años de negociaciones.

"Les propongo menos declaraciones de principios y más decisiones porque los dos países lo necesitan", ha afirmado. El dirigente ha reconocido que en Francia ha habido "durante demasiado tiempo una ausencia de voluntad política" para crear infraestructuras acordes a lo que representan ambos países. "Aquel tiempo, se lo digo solemnemente, ha quedado atrás".

El potencial económico español

Asimismo, el mandatario francés ha afirmado hoy que es un "deber" que España forme parte del G-20 y que no se pueden recurrir a "razones de costumbre" para dejarla fuera de este foro encargado de la reforma del sistema financiero mundial.

"No hay que elegir, es un deber y no podemos decirle a España que cumpla con sus obligaciones internacionales y después, por razones de costumbre, decir que no dispone del asiento al que tiene derecho. España tiene que formar parte", ha argumentado.

Así, el presidente francés ha recordado que le pareció "profundamente injusto" cuando España quedó fuera de la primera reunión del G-20 celebrada en Washington el pasado mes de noviembre, por lo que decidió cederle su puesto a Zapatero.

El dirigente ha hecho hincapié en que España tiene que ser miembro por derecho propio del foro, al ser una de las primeras 20 economías mundiales. Sarkozy ya defendió que el Gobierno español tenga un asiento permanente en el G-20 en la cena de gala celebrada ayer ante el Rey y las altas instituciones del Estado.
Font: http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1008

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 30/04/2009 8:52
by metring
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... Montpeller

La Generalitat diu que el TAV només anirà a 220 km/h entre Perpinyà i Montpeller

Recorda que en aquest tram, que no està ni adjudicat, els combois circularan per la via convencional fins al 2020

Una senadora i el ministre de Justícia mostren a Blanco el seu escó.
bernardo rodríguez/efe

EL FUTUR FERROVIARIEl Govern català va recordar ahir que, si el 2012 es podran unir Barcelona i Lió en quatre hores, tal com va anunciar el president francès, Nicolas Sarkozy, no serà perquè França acceleri el tram Perpinyà-Montpeller (encara no adjudicat), sinó perquè Espanya farà arribar l'alta velocitat fins a la frontera. Mentrestant, entre les dues ciutats franceses circularan trens a només 220 quilòmetres per hora.

GIRONA | DDG
Després que el president francès, Nicolas Sarkozy, anunciés dimarts a so de bombo i plateret que el 2012 es podrà anar de Barcelona a Lió en menys de quatre hores gràcies al tren d'alta velocitat (TAV), la Generalitat es va encarregar ahir de posar les coses al seu lloc recordant que, pel tram entre Perpinyà i Montpeller, els combois no podran anar a més de 220 quilòmetres per hora (es considera alta velocitat a partir de 250) perquè la línia no estarà feta i hauran de circular pel traçat tradicional, després d'haver adaptat la catenària i la senyalització. Aquest tram, de 150 quilòmetres de longitud i que encara no s'ha adjudicat, no es preveu que estigui acabat fins al 2020. D'altra banda, el ministre de Foment espanyol, José Blanco (PSOE), va anunciar ahir que es reunirà amb el president de la Generalitat, José Montilla, el 7 de maig per concretar el traspàs de Rodalies, i es va comprometre davant de CiU a impulsar el Corredor Mediterrani per a passatgers i, molt especialment, per a mercaderies.
En declaracions a la Cadena Ser, el secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial, Manel Nadal (PSC), va considerar que l'anunci de Sarkozy no aporta cap novetat, perquè França no avançarà els seus treballs, sinó que la connexió entre Lió i Barcelona es podrà fer més ràpida gràcies al fet que Espanya farà arribar l'alta velocitat fins a la frontera el 2012. En canvi, el tram Perpinyà-Montpeller encara està sense adjudicar i per això els combois hauran de circular per la via tradicional amb la catenària i la senyalització adaptades fins a l'any 2020, que és quan es preveu que aquest tram estigui acabat. El problema és, però, aquesta via només els permetrà circular a 220 quilòmetres per hora com a màxim.
Aquesta "trampa" que realitza el Govern francès és la mateixa estratègia que està tirant endavant l'Executiu espanyol entre Barcelona i la frontera: l'objectiu és que puguin circular trens d'alta velocitat pel túnel del Pertús (que ja està construït) l'any 2010, però com que el tram anterior no estarà acabat fins d'aquí a tres anys, fins llavors els combois podran anar, com a màxim, a 200 quilòmetres per hora.
D'altra banda, el diputat de CiU Pere Macias va interpel·lar ahir el ministre de Foment, José Blanco, i li va demanar que acceleri la implantació del Corredor Mediterrani per al transport de persones i especialment de mercaderies. Blanco va coincidir amb el diputat convergent en la conveniència d'accelerar l'estudi informatiu d'aquest corredor i impulsar com més aviat millor la licitació d'aquesta obra. Concretament, Macias va demanar al nou titular de Foment que redueixi a un any el termini d'execució dels estudis d'aquest corredor, davant del termini de dos anys que hi ha previst actualment. I és que el diputat convergent va considerar que "si no s'acccelera aquest tràmit, s'esgotarà la legislatura" sense avançar en aquest projecte.
El portaveu adjunt de CiU també va recalcar la necessitat de reforçar els serveis de mitja distància a Catalunya, després de contestar que el seu trànsit està "retrocedint" i que s'està registrant una "caiguda" en l'ús de les seves línies regionals, que va xifrar en un 2% a Girona i un 1,2% a Figueres. Per Macias, aquest descens posa de manifest que "les coses no s'estan fent bé", ja que "el temps de recorregut ha augmentat en els darrers anys, els horaris han empitjorat i el material utilitzat és antic i deficient". Davant d'aquesta situació, Macias va reclamar a Blanco que "canviï radicalment la política d'oblit, de menyspreu, que Renfe té en relació als usuaris del Catalunya Exprés".
A més, va demanar al ministre de Foment que concreti el finançament que aportarà el Govern en relació amb la construcció de l'estació de Sagrera, així com dels costos d'eliminació del viaducte de Girona i de soterrament de la línia convencional de Figueres.

Velocitat i antiguitat

Posted: Thursday 30/04/2009 11:25
by Guigui
Però una cosa: es podrà fer Barcelona-Lió en quatre hores, tram convencional inclòs, o no?
Per Macias, aquest descens posa de manifest que "les coses no s'estan fent bé", ja que "el temps de recorregut ha augmentat en els darrers anys, els horaris han empitjorat i el material utilitzat és antic i deficient".
Em podrien explicar els senyors de Convergència el problema que té la mera antiguitat d'un material rodant?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 30/04/2009 12:30
by davida
Avui un TGV fa Perpinyà Lio es fa amb 3:34. I un Barcelona Perpinya esta previst en 50min.
Total 4:24. Potser alguna millor entre Montpellier i Nimes per reduir 15 minuts i ja tenim les 4h10, arrodonits a 4h.

No anava massa errat

Posted: Thursday 30/04/2009 12:46
by Guigui
És el que m'imaginava.
El Govern català va recordar ahir que, si el 2012 es podran unir Barcelona i Lió en quatre hores, tal com va anunciar el president francès, Nicolas Sarkozy, no serà perquè França acceleri el tram Perpinyà-Montpeller (encara no adjudicat), sinó perquè Espanya farà arribar l'alta velocitat fins a la frontera.
Per tant, i mal que pesi a la competència política del Sr. Sarkozy, no ha sigut cap fanfarronada el que ha dit.

Notícia més afinada

Posted: Thursday 30/04/2009 14:11
by Guigui
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... 0-kmh.html

En quatre hores a Lió però no a 300 km/h

L'alcalde Hereu celebra l'aposta «clara» de Sarkozy pel corredor mediterrani del TAV fins a Barcelona

30/04/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

El president francès, Nicolas Sarkozy, en la visita d'estat a Madrid no ha fet més que confirmar el que ja se sabia. Que els trens que circulin per la línia d'alta velocitat (LAV) espanyola i catalana podran anar fins a Lió i París abans que França hagi construït la seva LAV entre Perpinyà i Montpeller. I que seria el 2012 se sabia des que el Ministeri de Foment va anunciar a Barcelona aquesta nova data per acabar les obres des de la capital catalana fins al túnel del Pertús. Però per l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, l'important és que Sarkozy ha fet per primer cop una declaració inequívoca amb un compromís concret de calendari.

Com passa força sovint amb determinades afirmacions polítiques, la declaració feta per Sarkozy abans-d'ahir en la seva intervenció al Congrés espanyol porta a equívocs. «Abans de tres anys Barcelona ha d'estar connectada a menys de quatre hores de Lió en tren d'alta velocitat», afirmava el president francès. Certament, si el Ministeri de Foment posa en marxa el 2012 tota la línia del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i el Pirineu, els trens començaran a circular entre la capital catalana i Lió, però també fins a París. Que ho facin en unes quatre hores també serà possible, però no ho podran fer pas a alta velocitat, que avui per avui significa que els trens circulen a una mitjana de 300 km/h o més. Això no serà possible fins al 2020, en principi. Llevat que properament el govern francès sorprengui amb una acceleració de la tramitació i la construcció de la LAV entre Perpinyà i Montpeller que permeti guanyar temps. Avui, al Llenguadoc Rosselló hi té lloc el procediment de debat públic per decidir el traçat, les estacions i les característiques d'intermodalitat i velocitat de la línia. I, avui per avui, amb aquest procediment es preveu que la nova LAV entre les dues ciutats de l'Estat francès no estarà a punt fins al 2020. El que sí que preveu per al 2012 el govern francès és tenir habilitada la línia convencional entre Perpinyà i Montpeller perquè hi puguin passar els trens d'alta velocitat procedents de Catalunya o procedents de París via Lió i Nimes. És a dir, en el millor dels casos, el 2012 els trens d'alta velocitat aniran de Barcelona fins a Perpinyà en la LAV recentment acabada i continuaran fins a Montpeller i Nimes en la línia convencional habilitada tècnicament. Per tant, en els prop de 200 quilòmetres entre Perpinyà i Nimes, els combois no podran anar pas a 300 km/h. Després de Nimes –el tram entre Montpeller i Nimes està previst que entri en servei el 2013 o el 2014– els trens circularan en la LAV ja avui en servei fins a Lió o París. Per l'Ajuntament de Barcelona, però, les paraules de Sarkozy són importants perquè representen un pronunciament «clar i específic» a favor del corredor entre París i Barcelona per la costa mediterrània –cal no oblidar que França també té en projecte el corredor fins a Madrid per Bordeus i Hendaia i estudia un corredor central de Tolosa a Madrid per Aragó. L'alcalde Jordi Hereu afirmava ahir que «és la primera vegada que es marquen fites temporals estratègiques» des de la República francesa, i en aquest sentit es recorda que els darrers que van parlar públicament del projecte van ser Felipe González i Jacques Chirac.

Acord per la Sagrera

D'altra banda, Hereu confia que la visita a Barcelona, el dia 7, del nou ministre de Foment, José Blanco, permetrà donar «l'impuls definitiu» al finançament de l'estació de la Sagrera del TAV.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 30/04/2009 14:27
by davida
Avui un Barcelona Lió es pot fer en 6:52 amb enllaç garantitzat a Montpellier malgrat que Renfe no ho diu enlloc ni ven bitllet combinats.
Son uns 640km, per tant un mitja proxima als 100km/h, en cotxe respectant les senyals i fent una paradeta no arribes mes ràpid.
En comparació el Barcelona Murcia son 590km i els tren tarden entre 6:36 i 6:49.
Per tant son trajectes similars, temps similars, pero qui te collons de conseguir a Barcelona un bitllet Barcelona Lió amb l'enllaç garantitzat. Maxim pots comprar a Renfe un Barcelona Montpellier i a la SNCF un Montpellier Lió pero sense dret a indeminizació. A venta internacional Renfe fa 2 anys no em van voler vendre el bitllet.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Friday 01/05/2009 23:01
by 437.001
Doncs la renfe s´haurà d´espavil.lar, perquè com és lògic, el tràfic augmentarà moltíssim una vegada es posi en servei el TGV/AVE/Elipsos fins a Lió.
Pel que sembla, les destinacions previstes són:

-BCN-París + Madrid-BCN-París(no sé si entre els parisins tindria molt d´èxit, però el temps de trajecte serà més curt que París-Toulouse o París-Irun/Tarbes en TGV. possibles parades: Perpinyà, Montpeller, Nimes, Valence, Lyon-St Exupery, Mâcon, Le Creusot).
-BCN-Marsella + Madrid-BCN-Marsella (èxit assegurat, amb parades a Perpinyà, Narbona, Besiers, Agde, Sète, Montpeller, Nimes, Avinyó i Aix de Provença. possible prolongació a Toulon Cannes i Niça).
-BCN-Lió Part Dieu (amb parada a Valence, èxit segur, si a BCN i a Lió s´hi fan bons enllaços-per exemple a Lió cap a Belfort/Mulhouse/Estrasburg per una part i a Dijon/Nancy/Metz/Luxemburg de l´altra...)
-BCN-Ginebra (recuperació del primitiu Catalan Talgo, però en TGV-aquest no serà AVE segur, serà TGV-. Possible gran èxit i potser estaria bé fer-lo continuar a Lausana/Friburg/Berna/Zurich)
-BCN-Lille (a l´estiu, no s´hi cabrà, en aquest. M´hi jugo un ou que acabarà venint d´Amsterdam i/o Londres. parada a EURODISNEY, aeroport de Roissy/Charles de Gaulle , TGV Haute-Picardie. Enllaç a Lille-Europe cap a Londres, Brusel.les, Lieja, Bruges, Anvers, Amsterdam, Rotterdam, Colònia, Aachen, Maastricht... permetrà anar de BCN a Edimburg en tren en menys de 20 hores.).
-BCN-Toulouse-Bordeus (no cal ni dir que amb els llaços històrics que hi ha amb Toulouse i Aquitània, serà un èxit assegurat, i més tenint en compte el gran nombre de gascons que passen les vacances a Salou o Cambrils i que mai de la vida hi ha hagut tren directe entre les tres ciutats:o ...n´hi acabarà havent-n´hi al menys tres al dia, ja ho veureu, i això abans de que es faci la LGV Bordeus-Toulouse-Narbona. Parades obligatòries a Narbona, Carcassona, Toulouse Matabiau-enllaç a Foix, Tarbes, Lourdes, Auch, Albi, el massís central-, Montauban-enllaç a Llemotges-, Agen-enllaç al Perigord-, i Bordeus-on si s´ho fan bé hi hauria d´haver enllaç a Poitiers i a Nantes...-)

Per coemnçar el 2012, no està malament...

TAV Barcelona-París

Posted: Friday 01/05/2009 23:34
by Guigui
437.001 wrote:-BCN-París + Madrid-BCN-París(no sé si entre els parisins tindria molt d´èxit, però el temps de trajecte serà més curt que París-Toulouse o París-Irun/Tarbes en TGV. possibles parades: Perpinyà, Montpeller, Nimes, Valence, Lyon-St Exupery, Mâcon, Le Creusot).
Segur que hi haurà serveis amb força menys parades, tipus Montpeller, Lió i prou.