Remodelació d'estacions de metro
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Atemptat contra la boca de metro Liceu
L'estació de Liceu torna a estar en obres, el Vestíbul costat Liceu esta tancat l'accés tant les escales com l'ascensor, no sé pas quines obres hi deuen fer. Aquesta estació no fas pas gaires anys que es va renovar...
Re: Remodelació d'estacions de metro
Heus aquí la resposta: http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -transporturiol108 wrote:L'estació de Liceu torna a estar en obres, el Vestíbul costat Liceu esta tancat l'accés tant les escales com l'ascensor, no sé pas quines obres hi deuen fer. Aquesta estació no fas pas gaires anys que es va renovar...
Re: Remodelació d'estacions de metro
A Diagonal L3, han començat a recréixer les andanes per la zona centre a l'andana direcció Trinitat Nova.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Reloj, no marques las horas...
15 anys, la meitat d'ells (diu) espatllat, i quan el volen arreglar no poden reaprofitar-ne el mecanisme i l'han de canviar... "Olé tú"!
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/02/ ... funcionar/
El rellotge de l’ascensor del metro Canyelles torna a funcionar
Actualitzat el 16.02.2016 a les 20:54 Marta de San Nicolás / Ruth Rodríguez
El rellotge de Canyelles torna a estar en funcionament des d’avui. TMB ha substituït la maquinària del rellotge per una de nova, ja que no era possible recuperar i reparar-ne la vella. Els veïns tornen a tenir un punt de referència horària que feia sis anys que estava aturat.
El rellotge es va construir fa uns 15 anys, però a l’hora de la veritat, només n’ha estat la meitat en funcionament. Des de fa més de sis anys els veïns de Canyelles reclamaven la reparació del rellotge que presideix la torre de l’ascensor del metro. Finalment ha estat TMB qui s’ha fet càrrec de la reparació, després de diverses converses amb l’Ajuntament.
El rellotge està situat a dalt de l’ascensor de la sortida de metro de Canyelles que comunica amb el Parc de Serra Martí. A banda d’una referència horària, el rellotge va ser construït com a símbol de la lluita del barri per aconseguir l’arribada del metro. Es pot veure des del parc però també des de la Guineueta i la sortida de la ronda de Dalt.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/02/ ... funcionar/
El rellotge de l’ascensor del metro Canyelles torna a funcionar
Actualitzat el 16.02.2016 a les 20:54 Marta de San Nicolás / Ruth Rodríguez
El rellotge de Canyelles torna a estar en funcionament des d’avui. TMB ha substituït la maquinària del rellotge per una de nova, ja que no era possible recuperar i reparar-ne la vella. Els veïns tornen a tenir un punt de referència horària que feia sis anys que estava aturat.
El rellotge es va construir fa uns 15 anys, però a l’hora de la veritat, només n’ha estat la meitat en funcionament. Des de fa més de sis anys els veïns de Canyelles reclamaven la reparació del rellotge que presideix la torre de l’ascensor del metro. Finalment ha estat TMB qui s’ha fet càrrec de la reparació, després de diverses converses amb l’Ajuntament.
El rellotge està situat a dalt de l’ascensor de la sortida de metro de Canyelles que comunica amb el Parc de Serra Martí. A banda d’una referència horària, el rellotge va ser construït com a símbol de la lluita del barri per aconseguir l’arribada del metro. Es pot veure des del parc però també des de la Guineueta i la sortida de la ronda de Dalt.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Curar el daño causado.
Han colocado un cartel en la entrada dañada de la estación de Santa Coloma por el accidente del coche 504, que estaba en la B31. Si no recuerdo mal el 14 de este mes la cerrarán para arreglarla.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Ahir em van tenir com 30 minuts esperant la venia, a l'andana de la L1 a plaça Espanya, cap a les 22:15 pel coi de vaga, i com que no sabia que fer, em vaig estar mirant la volta, i son ben visibles unes quantes taques d'humitat... fins i tot hi ha grumolls com de cals, em sembla, com si fossin estalactites d'una cova... fan una mica d'angúnia...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Remodelació d'estacions de metro
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció de l'estudi d'alternatives per a la millora de les condicions d'accessibilitat i evacuació dels intercanviadors de Sants - Estació (L3 - L5 FMB/ Rodalies - Llarga Distancia de Renfe), Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4 FMB / Rodalies - Llarga Distancia Renfe) i Catalunya (L1 - L3 FMB / Línees Vallès (FGC) / Rodalies - Llarga Distancia Renfe). Clau: EA-TM-16202
Pressupost de licitació: 65.600,00 € (sense IVA)
https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1068716
Pressupost de licitació: 65.600,00 € (sense IVA)
https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1068716
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Remodelació d'estacions de metro
I Urquinaona per quan ??????
Re: Remodelació d'estacions de metro
https://noticies.tmb.cat/transport/adju ... ce=Twitter
Adjudicades les obres de rehabilitació de cinc estacions de metro
TMB reprèn el programa d'actualització de les infraestructures més desgastades del metro. Les primeres de posar-se al dia seran Passeig de Gràcia, Paral·lel, Besòs Mar, Universitat i Fondo.
Aquest estiu TMB ha adjudicat les obres de rehabilitació integral de tres estacions de metro i les obres de condicionament d'andanes i altres zones de dues més, per un import global de 8,25 milions d'euros. Els treballs de més envergadura tindran lloc a Passeig de Gràcia (línia 3), Paral·lel (línies 2 i 3) i Besòs Mar (línia 4), mentre que Universitat i Fondo (línia 1) seran reformades parcialment.
D'aquesta manera es dóna continuïtat al programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització, interromput el 2012 amb motiu de la falta de finançament del sistema de transport públic. Està previst que les obres comencin efectivament durant aquesta tardor, moment en què n'informarem amb més detall.
Millores en l'accessibilitat
Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles, a banda de millorar aspectes de l'accessibilitat com ara l'altura de les andanes, sense afectar estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que ja va realitzar la Generalitat en diferents dates i que van comportar la instal·lació d'ascensors.
Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l'espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l'elecció de materials de resistència elevada.
Darrera modificació:
29.09.2016
Adjudicades les obres de rehabilitació de cinc estacions de metro
TMB reprèn el programa d'actualització de les infraestructures més desgastades del metro. Les primeres de posar-se al dia seran Passeig de Gràcia, Paral·lel, Besòs Mar, Universitat i Fondo.
Aquest estiu TMB ha adjudicat les obres de rehabilitació integral de tres estacions de metro i les obres de condicionament d'andanes i altres zones de dues més, per un import global de 8,25 milions d'euros. Els treballs de més envergadura tindran lloc a Passeig de Gràcia (línia 3), Paral·lel (línies 2 i 3) i Besòs Mar (línia 4), mentre que Universitat i Fondo (línia 1) seran reformades parcialment.
D'aquesta manera es dóna continuïtat al programa per actualitzar i millorar la funcionalitat d'estacions antigues o d'elevada utilització, interromput el 2012 amb motiu de la falta de finançament del sistema de transport públic. Està previst que les obres comencin efectivament durant aquesta tardor, moment en què n'informarem amb més detall.
Millores en l'accessibilitat
Les rehabilitacions integrals persegueixen deixar les estacions com noves, tant en les parts visibles com en les invisibles, a banda de millorar aspectes de l'accessibilitat com ara l'altura de les andanes, sense afectar estructures. En tots els casos la intervenció és posterior i independent de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda que ja va realitzar la Generalitat en diferents dates i que van comportar la instal·lació d'ascensors.
Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l'espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l'elecció de materials de resistència elevada.
Darrera modificació:
29.09.2016
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Remodelació d'estacions de metro
Jo abans de remodelar aquestas estacions, que no dic que no faci falta, invertiría en fer accesibles al PMR a las que encara no estan adaptades, especialment a Urquinaona, per el gran volum de gent que l'utilitza.
Re: Remodelació d'estacions de metro
En Fondo yo no veo el porqué de arreglarla, aunque se podrían limitar a arreglar la temperatura de los andenes de la línea 1, que está en modo infierno.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Remodelació d'estacions de metro
Seria entretingut que Paral·lel L3 i Paral·lel L2 continuin sent d'un aspecte diferent en cas de mantenir-se les naus separades.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Prioritats
Jo tampoc entenc ben bé què passa amb les estacions de Paral·lel i Universitat com per a haver-les de reformar integralment, quan estan en bon estat. I ja que tenen una partida pressupostària per a invertir en reformar estacions, hi ha moltes altres que haurien d'encapçalar la llista de prioritats.
Re: Prioritats
Universitat posa que es parcialment, així que m'imagino que serà només recréixer l'andana, com han fet a d'altres estacions recentment com Passeig de Gràcia L4, Diagonal L3, etc.Javi M wrote:Jo tampoc entenc ben bé què passa amb les estacions de Paral·lel i Universitat com per a haver-les de reformar integralment, quan estan en bon estat. I ja que tenen una partida pressupostària per a invertir en reformar estacions, hi ha moltes altres que haurien d'encapçalar la llista de prioritats.
A Paral·lel, suposo que volent recréixer l'andana de L3 aprofitaran per posar al dia tota l'estació, l'andana de L2 caldria fer-la un peleeeet més ample doncs la separació entre tren i andana es nota una mica. A la part de L3 hi ha filtracions d'aigua també.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Una pregunta pels geòlegs de la casa. Tan potent és el nivell freàtic del subsòl barceloní com per veure filtracions d'aigua a tantes estacions? Té a veure amb la proximitat del mar?
Last edited by Adolescent barceloní on Thursday 29/09/2016 23:33, edited 1 time in total.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Geòlegs, en tot cas.Adolescent barceloní wrote:Una pregunta pels geògrafs de la casa. Tan potent és el nivell freàtic del subsòl barceloní com per veure filtracions d'aigua a tantes estacions? Té a veure amb la proximitat del mar?
Salut!
#volemL9
#volemL9
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Ups Edito per corregir-ho.davroca5 wrote:Geòlegs, en tot cas.Adolescent barceloní wrote:Una pregunta pels geògrafs de la casa. Tan potent és el nivell freàtic del subsòl barceloní com per veure filtracions d'aigua a tantes estacions? Té a veure amb la proximitat del mar?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Quina és la pitjor estació de metro?
A l'estació de Vallcarca L3 hi havia fa uns anys (i no es tant antiga l'estació -1986?-) el projecte de fer un nou accés a l'extrem Penitents. En ell hi havia previstos un ascensors que pujaven fins dalt el pont de Vallcarca. No cal dir que seria genial per la gent que viu cap a Mare de Déu del Coll, que li estalviaria molts passos i menors mullenes en dies de pluja, doncs no hi ha aixoplucs en tot el tram extern actual.
Re: Quina és la pitjor estació de metro?
Desconeixia aquest projecte. Degut a la complicada orografia dels accessos, especialment el de República Argentina, ho veuria viable això de construïr un nou accés a l'altura del pont. Per curiositat, sabies situar-hi on estava previst aquest accés nou?U-bahn de BCN wrote:A l'estació de Vallcarca L3 hi havia fa uns anys (i no es tant antiga l'estació -1986?-) el projecte de fer un nou accés a l'extrem Penitents. En ell hi havia previstos un ascensors que pujaven fins dalt el pont de Vallcarca. No cal dir que seria genial per la gent que viu cap a Mare de Déu del Coll, que li estalviaria molts passos i menors mullenes en dies de pluja, doncs no hi ha aixoplucs en tot el tram extern actual.
I sí, la estació data del 1986, quan es va obrir el tram Lesseps-Montbau.
Re: Quina és la pitjor estació de metro?
Es del 1985.Renfe451 wrote:Desconeixia aquest projecte. Degut a la complicada orografia dels accessos, especialment el de República Argentina, ho veuria viable això de construïr un nou accés a l'altura del pont. Per curiositat, sabies situar-hi on estava previst aquest accés nou?U-bahn de BCN wrote:A l'estació de Vallcarca L3 hi havia fa uns anys (i no es tant antiga l'estació -1986?-) el projecte de fer un nou accés a l'extrem Penitents. En ell hi havia previstos un ascensors que pujaven fins dalt el pont de Vallcarca. No cal dir que seria genial per la gent que viu cap a Mare de Déu del Coll, que li estalviaria molts passos i menors mullenes en dies de pluja, doncs no hi ha aixoplucs en tot el tram extern actual.
I sí, la estació data del 1986, quan es va obrir el tram Lesseps-Montbau.
frankrodriguez.net
signatura
signatura