Història
Posted: Friday 13/04/2012 15:29
I compareu La Sagrera! Com estava quan es va inaugurar, i com està ara!
Segons sé, la configuració és aquesta:
0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10
I en un futur la L4, que suposo que la construiran entre el túnel de Rodalies i el de la L9-L10
Compareu aquesta configuració amb com era aquesta estació als seus principis:
Principis: Renfe, a nivell de carrer
0. Nivell de carrer - Renfe
1954: L1 del metro
0. Nivell de carrer - Renfe
1. L1
1955: soterrament tren
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell
Inaugurament Línia 5
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell
2. L5
Reforma: rebaixament túnel Rodalies
0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies
2005-2010: Construcció L9-L10
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Tuneladora i obres L9-L10
ACTUALITAT
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10
FUTUR
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. L4
5. Doblsón suposicions tot, no sé exactament què és cert i què no ho és.
A què em vinc a referir amb tota aquesta parafernàlia? Mireu com ha canviat tot! Poso per exemple La Sagrera, però moltes estacions tenen situacions semblants. És increïble com va canviant i com canvia i com canviarà tot. Si voleu exemples només fa falta que mireu les magnífiques fotografies d'aquest increïble fil. Per exemple, al centre de Barcelona, és increïble com ha canviat tot i el que tot és ara. Des del Gran Metro, l'FMB i totes aquestes companyies i aquells trens com el famós M1-M6-M8 històric de TMB que van treure l'altre dia, fins als trens automàtics sense conductor. És que, en "pocs" anys, és tot...
I moltes coses "històricoferrocarrils" les sé gràcies a aquest fòrum. En fi, tots vosaltres sou uns cracs. Gràcies per fer-nos entendre com era el metro i com era tot. Jo sóc simplement un jove aprenent.
Canviant de terç i tornant al tema, per exemple a La Sagrera el canvi és brutal.
L'altre dia vaig fer un trasbordament L1-L10, anava amb el meu germà i el meu pare, i vam estar-nos més de 5 minuts: pujar des de L1 fins a vestíbul principal, caminar bastant, escales mecàniques cap a baix fins a andana L5, escales mecàniques cap a dalt a un altre vestíbul, ascensor i per fi la L10. Això ara... I compareu aquesta parafernàlia amb com era tot quan hi havia aquell trasbordament L1-L5, que s'havia de caminar molt i tot allò...
Segons sé, la configuració és aquesta:
0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10
I en un futur la L4, que suposo que la construiran entre el túnel de Rodalies i el de la L9-L10
Compareu aquesta configuració amb com era aquesta estació als seus principis:
Principis: Renfe, a nivell de carrer
0. Nivell de carrer - Renfe
1954: L1 del metro
0. Nivell de carrer - Renfe
1. L1
1955: soterrament tren
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell
Inaugurament Línia 5
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell
2. L5
Reforma: rebaixament túnel Rodalies
0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies
2005-2010: Construcció L9-L10
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Tuneladora i obres L9-L10
ACTUALITAT
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10
FUTUR
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. L4
5. Doblsón suposicions tot, no sé exactament què és cert i què no ho és.
A què em vinc a referir amb tota aquesta parafernàlia? Mireu com ha canviat tot! Poso per exemple La Sagrera, però moltes estacions tenen situacions semblants. És increïble com va canviant i com canvia i com canviarà tot. Si voleu exemples només fa falta que mireu les magnífiques fotografies d'aquest increïble fil. Per exemple, al centre de Barcelona, és increïble com ha canviat tot i el que tot és ara. Des del Gran Metro, l'FMB i totes aquestes companyies i aquells trens com el famós M1-M6-M8 històric de TMB que van treure l'altre dia, fins als trens automàtics sense conductor. És que, en "pocs" anys, és tot...
I moltes coses "històricoferrocarrils" les sé gràcies a aquest fòrum. En fi, tots vosaltres sou uns cracs. Gràcies per fer-nos entendre com era el metro i com era tot. Jo sóc simplement un jove aprenent.
Canviant de terç i tornant al tema, per exemple a La Sagrera el canvi és brutal.
M'han dit que s'havia de caminar moltíssim, com ara.metring wrote: ...aquell enutjós transbordament antic entre les línies de metro L1 i L5...
L'altre dia vaig fer un trasbordament L1-L10, anava amb el meu germà i el meu pare, i vam estar-nos més de 5 minuts: pujar des de L1 fins a vestíbul principal, caminar bastant, escales mecàniques cap a baix fins a andana L5, escales mecàniques cap a dalt a un altre vestíbul, ascensor i per fi la L10. Això ara... I compareu aquesta parafernàlia amb com era tot quan hi havia aquell trasbordament L1-L5, que s'havia de caminar molt i tot allò...