Page 23 of 39

Història

Posted: Friday 13/04/2012 15:29
by Adolescent barceloní
I compareu La Sagrera! Com estava quan es va inaugurar, i com està ara!

Segons sé, la configuració és aquesta:

0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10

I en un futur la L4, que suposo que la construiran entre el túnel de Rodalies i el de la L9-L10

Compareu aquesta configuració amb com era aquesta estació als seus principis:

Principis: Renfe, a nivell de carrer

0. Nivell de carrer - Renfe

1954: L1 del metro

0. Nivell de carrer - Renfe
1. L1

1955: soterrament tren
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell

Inaugurament Línia 5
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell
2. L5

Reforma: rebaixament túnel Rodalies

0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies

2005-2010: Construcció L9-L10
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Tuneladora i obres L9-L10

ACTUALITAT
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10

FUTUR
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. L4
5. Doblsón suposicions tot, no sé exactament què és cert i què no ho és.

A què em vinc a referir amb tota aquesta parafernàlia? Mireu com ha canviat tot! Poso per exemple La Sagrera, però moltes estacions tenen situacions semblants. És increïble com va canviant i com canvia i com canviarà tot. Si voleu exemples només fa falta que mireu les magnífiques fotografies d'aquest increïble fil. Per exemple, al centre de Barcelona, és increïble com ha canviat tot i el que tot és ara. Des del Gran Metro, l'FMB i totes aquestes companyies i aquells trens com el famós M1-M6-M8 històric de TMB que van treure l'altre dia, fins als trens automàtics sense conductor. És que, en "pocs" anys, és tot...

I moltes coses "històricoferrocarrils" les sé gràcies a aquest fòrum. En fi, tots vosaltres sou uns cracs. Gràcies per fer-nos entendre com era el metro i com era tot. Jo sóc simplement un jove aprenent.

Canviant de terç i tornant al tema, per exemple a La Sagrera el canvi és brutal.
metring wrote: ...aquell enutjós transbordament antic entre les línies de metro L1 i L5...
M'han dit que s'havia de caminar moltíssim, com ara.

L'altre dia vaig fer un trasbordament L1-L10, anava amb el meu germà i el meu pare, i vam estar-nos més de 5 minuts: pujar des de L1 fins a vestíbul principal, caminar bastant, escales mecàniques cap a baix fins a andana L5, escales mecàniques cap a dalt a un altre vestíbul, ascensor i per fi la L10. Això ara... I compareu aquesta parafernàlia amb com era tot quan hi havia aquell trasbordament L1-L5, que s'havia de caminar molt i tot allò...

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 13/04/2012 19:02
by metring
Sobre la foto que havia publicat missatges abans:

Image

El que hi ha a l'esquerra, és la Hispano-Suiza? A la dreta, veig horts, la meva mare deia que l'avi tenia algun seu, si és el carrer Escòcia.

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 13/04/2012 19:17
by metring

Ubicació?

Posted: Friday 13/04/2012 22:19
by Guigui
És l'estació de Renfe d'Arc de Triomf, oi?

Re: Ubicació?

Posted: Friday 13/04/2012 23:29
by metring
Guigui wrote:És l'estació de Renfe d'Arc de Triomf, oi?
Exacte.

Re: Imatges per a la història

Posted: Saturday 14/04/2012 8:21
by Adolescent barceloní
metring wrote:Aquesta l'havíeu vist?

http://trufanzine.foroactivo.com/t1183p ... riosas-wtf

Image
Una cosa: al final de la foto, al final de l'estació, pot ser que hi hagi llum i que el tren surti a la superfície?

Sortida del túnel

Posted: Saturday 14/04/2012 8:58
by Guigui
Sí.

Re: Imatges per a la història

Posted: Saturday 14/04/2012 10:56
by El LLOP
aquesta foto ja la va fer servir el Bandero per un dels seus posts: http://redferroviariabcn.blogspot.com.e ... tro-1.html

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 20/04/2012 21:28
by metring
De la biblioteca de Sallent:

http://biblioteca.sallententitats.cat/g ... spVEtPxQ1y

Image

Fons Julià Codina. El tren a l'Estació

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 22/04/2012 14:41
by metring

No és aquell autobús...?

Posted: Sunday 22/04/2012 21:53
by Adolescent barceloní
Aquest autobús no és aquell que apareix al Ral·li d'Autobusos Clàssics, on el rètol diu F i P.IBIZA o alguna cosa així? O és el mateix, o s'hi assembla, o potser n'hi havia més...

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 23/04/2012 7:14
by Marcel Estadella
ES el mateix.

Re: Imatges per a la història

Posted: Saturday 28/04/2012 23:56
by metring

Re: Imatges per a la història

Posted: Monday 30/04/2012 20:29
by sagrering
:plas :plas Genuina. Es el Pº Maragall con la Plaza Maragall. Lo bloque de viviendas que se ven a la derecha de la imagen existen hoy en dia. Yo recuerdo de niño cuando el tranvia 20 daba la vuelta a la misma, que en el lado Besos habia un tio vivo. Hermosa fotografia. Gracias por compartirla.

Re: Imatges per a la història

Posted: Tuesday 01/05/2012 9:51
by andres
Esta foto corresponde a principio de los años 50 ( ver los taxis dela izquierda ) ,y antes de que se hiciera
la vía direccin pza. ibiza,m quedando la curva en la que se ve el 1200, como buqle final del 37,
quizas cuando dices 20 te quieras referir al autobus cuando este fué alargado desde el Hosp de S. Pablo ya
que la linea 20 de tranvías tenia el final en Pza. Lesseps

Re: Imatges per a la història

Posted: Tuesday 01/05/2012 20:47
by sagrering
Pues sera asi. Yo he conocido la Pza Maragall como final del 20 toda la vida. Lo que no recuerdo si el tranvia que llegaba era el 37 u otro. Recuerdo al lado este que comentaba del tio vivo que habia un carril excluisivo con vias de tranvia y pavimento adoquininado que usaban los autobuses para dar la vuelta y hacer espera y antes de la reforma de la plaza quedo inoperativo en parte por la ampliación de la linea.

Re: Imatges per a la història

Posted: Wednesday 02/05/2012 19:25
by Catinenc
La Plaza Maragall siempre fue el terminal de la linea 20 de autobus anteriormente (letra I), cuyo final estaba en donde hoy esta la rampa de acceso a las obras de la linea 9 del metro y el principio unos metros más adelante ya en el lateral que da al paseo Maragall (enfrente de una tienda de colchones).

El tranvia que finalizaba era el 37 desde el 3/11/1946 hasta el 20/12/1965 que fue alargado el trayecto hasta la Plaza Virrei Amat.
El bucle también se utilizó hasta la desaparición de los tranvias, para acortar el recorrido de algun vehículo que llevaba demasiado retraso en las lineas 45, 46, 47, 49, 50 y 51.

Re: Imatges per a la història

Posted: Wednesday 02/05/2012 20:58
by awe
TALGO III a Puigcerdà:
UT440_132M wrote: Fue un tren de pruebas, pero sobretodo reivindicativo de los alcaldes de la zona, pero Renfe (para variar), puso mil y un impedimentos. Esta foto es de mediados de diciembre del 94, 17 años hace ya y no ha vuelto a circular el Talgo por el Transpirenaico.
I la física també va posar els seus impediments. La locomotora va començar a relliscar com una boja. La Renfe hi va contribuïr enviant a fer el viatge a una locomotora amb les sorreres buides. Compte: que això ho dic "d'oïdes", no de bona font.

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 06/05/2012 0:00
by UT440_132M
awe wrote: I la física també va posar els seus impediments. La locomotora va començar a relliscar com una boja. La Renfe hi va contribuïr enviant a fer el viatge a una locomotora amb les sorreres buides. Compte: que això ho dic "d'oïdes", no de bona font.
Cert, jo també l'he escoltada aquesta història. I pot molt ben ser certa.

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 14/06/2012 18:24
by metring
D'aquesta web, http://fisonomiesdecurses.blogspot.com.es/ , les fotografies 4, 12 i 24 són transportils. Sabeu d'on pot ser la 4?