Page 23 of 38
Re: Barreja temàtica
Posted: Sunday 10/07/2016 18:33
by 437.001
Miquel wrote:França451 wrote:es que observo que el tiempo entre estaciones en línea 2 es notablemente más largo que en otras líneas, y si bien es verdad que la distancia entre estaciones es bastante grande, los recorridos por curvas sobre todo, producen mucho ruido y van más lentos que otros modelos en otras líneas. Significa algo?
Degut a les vibracions excessives que provoquen els trens (en aquest cas, de la sèrie 9000), a gran part de la L2 s'ha reduït la velocitat (fins on jo he detectat, Sant Antoni - Monumental, Clot - La Pau).
També ha passat el mateix entre les estacions de Torrassa i Collblanc de L9Sud.
Jo no culpo els 9000, però no nego que és força sospitós que allà on cauen hi ha problemes d'un tipus o un altre. L1, L3 no se solen tallar gairebé mai. L'única on no hi trepitja un 9000 però se sol tallar darrerament és L5 entre Horta i Vall d'Hebron, però em sospito que entre les agulles a Vall d'Hebron i les llargues corves entre Carmel i Coll | La Teixonera, en aquest cas deu ser un ajust de la via o revisió.
En la baixa velocitat, no hi té a veure la vaga encoberta, també?
Re: Barreja temàtica
Posted: Sunday 10/07/2016 18:36
by Miquel
437.001 wrote:Miquel wrote:França451 wrote:es que observo que el tiempo entre estaciones en línea 2 es notablemente más largo que en otras líneas, y si bien es verdad que la distancia entre estaciones es bastante grande, los recorridos por curvas sobre todo, producen mucho ruido y van más lentos que otros modelos en otras líneas. Significa algo?
Degut a les vibracions excessives que provoquen els trens (en aquest cas, de la sèrie 9000), a gran part de la L2 s'ha reduït la velocitat (fins on jo he detectat, Sant Antoni - Monumental, Clot - La Pau).
També ha passat el mateix entre les estacions de Torrassa i Collblanc de L9Sud.
Jo no culpo els 9000, però no nego que és força sospitós que allà on cauen hi ha problemes d'un tipus o un altre. L1, L3 no se solen tallar gairebé mai. L'única on no hi trepitja un 9000 però se sol tallar darrerament és L5 entre Horta i Vall d'Hebron, però em sospito que entre les agulles a Vall d'Hebron i les llargues corves entre Carmel i Coll | La Teixonera, en aquest cas deu ser un ajust de la via o revisió.
En la baixa velocitat, no hi té a veure la vaga encoberta, també?
No, tot això han estat decisió dels tècnics arran de les queixes dels veïns. A L2 ja fa temps que s'han modificat, i a L9Sud diria que per la Primavera.
Re: Propers talls del metro
Posted: Sunday 10/07/2016 22:46
by ManuFerrandiz_126
El que fa un parell de missatges s'ha comentat es veritat,jo també he notat que les 9000 fan molt soroll i a les curves sonen molt fort.Perque han refuit la velocitat a la L9S,entre Collblanc i Torrassa els 9000 agafaven una velocitat increible,creec que de 70km/h (que es la maxima al metro,tinc entes)i ara van molt més lents...
Perqué?! Si el tunel esta molt fons,el que si que trobo logic es que hagin abaixat la velocitat al tram que va a prop de vivendes a l'hospitalet,pero ja el tunel es del tipus estandard,i mes a prop de la superficie.He estat buscant a internet si els altres metros que tenen les 9000,el de Panama, el de Santo Domingo i el de Lima,a veure si tenen també problemes,encara que son subseries diferents,sobretot els 9000 de Panama que tenen una linia de disseny força semblant als de Bcn pero amb el frontal diferent potser per aixo alla no tenen aquell problema ja que alstom va millorar i/o cambiar alguna cosa,de fet aquestes ultimes van fer proves per la linia del Valles,en fi...M'en vaig del tema.
Amb aixo vull dir que potser es un problema de serie i no pas de infraestructura.
Salut
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 11/07/2016 12:45
by Fran-Ikarus
Doncs jo ja no sé si és auto-suggestió per estar llegint tant sobre el tema, o què, però ahir al vespre vaig fer Paral·lel-La Pau en un que sonava (des de dins) molt diferent
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 11/07/2016 13:52
by ManuFerrandiz_126
Com?? A que et refereixes,al so del motor o al "ambiental" per dir-ho d'alguna manera,les 9000 de les linies automatiques si que sonen diferents de les convencionals,aixo si,pero es perquè tenen una marxa menys i allargen més un mateix so
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 11/07/2016 14:21
by Fran-Ikarus
Parlo del soroll percebut des de l'interior del tren, i molt concretament del de les unitats 9000 de la L2 comparades entre sí, ja que la L2 l'agafo no a diari però sí gairebé, mentre que la L9/10 uns 3-4 cops a l'any si arriba.
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 11/07/2016 15:58
by Miquel
ManuFerrandiz_126 wrote:Com?? A que et refereixes,al so del motor o al "ambiental" per dir-ho d'alguna manera,les 9000 de les linies automatiques si que sonen diferents de les convencionals,aixo si,pero es perquè tenen una marxa menys i allargen més un mateix so
Vols dir que tenen una marxa menys?
Jo crec que a L2 al rebaixar la velocitat de l'ATO, corren menys i per tant, no desenvolupen totes les marxes a l'anar en deriva o amb petits punts de tracció per mantenir-se. A L9Sud els trens corren més, desenvolupen més i per tant pot sonar "més enèrgicament".
A L4, com que va a petició del motorista, depèn molt. Diria que el màxim són els 65 Km/h entre Maragall i Llucmajor i alguna velocitat semblant entre Barceloneta i Bogatell.
Motor elèctric
Posted: Wednesday 13/07/2016 0:03
by Javi M
Miquel wrote:Vols dir que tenen una marxa menys?
Jo crec que a L2 al rebaixar la velocitat de l'ATO, corren menys i per tant, no desenvolupen totes les marxes a l'anar en deriva o amb petits punts de tracció per mantenir-se. A L9Sud els trens corren més, desenvolupen més i per tant pot sonar "més enèrgicament".
Marxes? A un motor elèctric?
Re: Motor elèctric
Posted: Wednesday 13/07/2016 15:13
by Miquel
Javi M wrote:Miquel wrote:Vols dir que tenen una marxa menys?
Jo crec que a L2 al rebaixar la velocitat de l'ATO, corren menys i per tant, no desenvolupen totes les marxes a l'anar en deriva o amb petits punts de tracció per mantenir-se. A L9Sud els trens corren més, desenvolupen més i per tant pot sonar "més enèrgicament".
Marxes? A un motor elèctric?
Ups, lapsus mental després d'haver-ho llegit en un comentari de sota.
En tot cas, suposo que m'heu entès a que volia referir-me
Re: Propers talls del metro
Posted: Friday 05/08/2016 12:59
by Fran-Ikarus
Resum al FB de TMB:
Avancen els treballs de millora i manteniment de la infraestructura en la línia 2 de metro entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra. En concret es renovaran uns 3,3 quilòmetres de via simple i 1,8 quilòmetres de drenatge de túnel. Us deixem diferents imatges d'aquests treballs.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 09/08/2016 14:31
by victorcasta
Els talls anuals de la L2 s'expliquen perquè tota la via des de Verneda fins a Pep Ventura estava feta una caqueta degut a l'increment del nivell freàtic. S'està renovant tota la vida tornant-la a formigonar i per fer tot aquest tram s'actua per petits trams cada estiu per minimitzar l'impacte.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 09/08/2016 21:07
by Renfe451
victorcasta wrote:Els talls anuals de la L2 s'expliquen perquè tota la via des de Verneda fins a Pep Ventura estava feta una caqueta degut a l'increment del nivell freàtic. S'està renovant tota la vida tornant-la a formigonar i per fer tot aquest tram s'actua per petits trams cada estiu per minimitzar l'impacte.
Doncs amb el canvi climàtic, el nivell freàtic continuarà creixent, i això suposarà que tindrem talls assegurats l'estiu que ve, i l'altre, i l'altre, i l'altre... com ja va dir en Guigui el millor és que als plànols de TMB posin "tram sense servei al mes d'agost" si la situació no canvia.
Re: Propers talls del metro
Posted: Wednesday 09/11/2016 20:44
by metring
Hoy la dirección de #metrobcn nos ha citado para tratar los cortes de L9S (26-27/11) y L5 (03-11/12).
10:33 - 9 nov. 2016
Vist al Twitter de CPTC metro Barcelona.
Re: Propers talls del metro
Posted: Wednesday 09/11/2016 22:54
by Renfe451
metring wrote:Hoy la dirección de #metrobcn nos ha citado para tratar los cortes de L9S (26-27/11) y L5 (03-11/12).
10:33 - 9 nov. 2016
Vist al Twitter de CPTC metro Barcelona.
L'L9S que no té ni 1 any i ja la tallen per obres per primera vegada? Què han de fer?
Re: Propers talls del metro
Posted: Thursday 10/11/2016 9:30
by metring
Renfe451 wrote:metring wrote:Hoy la dirección de #metrobcn nos ha citado para tratar los cortes de L9S (26-27/11) y L5 (03-11/12).
10:33 - 9 nov. 2016
Vist al Twitter de CPTC metro Barcelona.
L'L9S que no té ni 1 any i ja la tallen per obres per primera vegada? Què han de fer?
L'explicació:
Re: Propers talls del metro
Posted: Thursday 10/11/2016 9:33
by metring
Sobre la L5, ampliació d'informació:
Re: Propers talls del metro
Posted: Friday 25/11/2016 14:33
by metring
Atenció: es postposen les obres de la L9 Sud:
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ce=Twitter
Posposada l'actuació de millora a les vies de la línia 9 Sud entre Torrassa i Collblanc
Per motius tècnics, l’obra i les alteracions del servei corresponents es traslladen al desembre
Els treballs que s'havien de dur a terme aquest cap de setmana a la línia 9 Sud de metro, a l'aparell de via situat entre Torrassa i Collblanc, s'han hagut d'ajornar per motius tècnics. Per tant, els dies 26 i 27 de novembre el servei a la línia 9 Sud serà l'habitual, tant per freqüències com per la configuració del carrusel de trens, que serà continu entre Aeroport T1 i Zona Universitària.
Els treballs i les afectacions corresponents es traslladaran a un pròxim cap de setmana, previsiblement el dels dies 17 i 18 de desembre.
El Departament de Territori i Sostenibilitat promou aquesta actuació amb la finalitat de millorar les condicions mecàniques de la via.
Re: De gallet conjectural ràpid
Posted: Saturday 26/11/2016 22:08
by França451
Guigui wrote:França451 wrote:Hace dos años, se cortó la línea 2 entre Clot y Passeig de Gràcia para renovación de la estructura. Aquí se habló de que si la vía en placa, que si la estructura, que si tal... La línea 9 se ha cortado en tramos importantes, y la del Aeroport, qué os apostáis a que dentro de unos años empiezan también a renovar su estructura? A menos que hayan hecho en este tramo algo de tipo raíles o suelos más resistentes al destrozo de esos pequeños ratones llamados 9000 de Caf para TMB Metro de Barcelona.
I fora d'una simple dada coincident, tens proves per a tot això que dius? Altrament, la teva argumentació em fa un tuf força conspiratiu...
Me autocito por lo del corte de la L9 S entre Torrassa y Collblanc... ¿Guigui, todavía sigues sin creerte que no sea "culpa de los Nueve Miles"?
No se ha necesitado ni un año para empezar a cortar la línea... Ni un año.
Posposada l'actuació de millora a les vies de la línia 9 Sud entre Torrassa i Collblanc
Per motius tècnics, l’obra i les alteracions del servei corresponents es traslladen al desembre
Els treballs que s'havien de dur a terme aquest cap de setmana a la línia 9 Sud de metro, a l'aparell de via situat entre Torrassa i Collblanc, s'han hagut d'ajornar per motius tècnics. Per tant, els dies 26 i 27 de novembre el servei a la línia 9 Sud serà l'habitual, tant per freqüències com per la configuració del carrusel de trens, que serà continu entre Aeroport T1 i Zona Universitària.
Els treballs i les afectacions corresponents es traslladaran a un pròxim cap de setmana, previsiblement el dels dies 17 i 18 de desembre.
El Departament de Territori i Sostenibilitat promou aquesta actuació
amb la finalitat de millorar les condicions mecàniques de la via
(Que va destrozando a su paso el tren nueve mil, como hace con la 2, recientemente con la 4, con la L9 y L10 entre Can Peixauet y Bon Pastor y Llefiá y Bon Pastor... seguimos o es suficiente?????)
Sí, sí, hace unos meses dijistee que mi argumentación "era un poco conspirativa..." ¿Opiniones por favor? ¿Por qué siempre los cortes por donde pasan los nueve miles son por "renovación y mejora de vía"? Siempre es el mismo argumento. No digo que no sea cierto o que quede en entredicho, al contrario... Creo que la "renovación de vía" es completamente cierta!!!!!! Lo que está por probar es lo que causa ese deterioro en las vías, y está claro que en Barcelona hay un tipo de tren que deteriora las vías, y todas las pruebas apuntan a los nueve miles. ¿Podría alguien que trabaje en la fabricación de trenes, explicarnos detalladamente, por favor cómo están hechos estos trenes o qué les pasa? ¿Sus ruedas son de un material que va deteriorando el acero de las vías? ¿Alguna parte de su motor o estructura tiene un peso excesivamente llamativo comparado con otras unidades y esto provoca un sobrepeso sobre los raíles que leos va deteriorando? La posibilidad de que el material con el que se construyen los raíles sea de peor calidad queda descartada porque por ejemplo la L3 entre Canyelles y Trinitat no se ha cortado jamás desde su inauguración, y su construcción es de la época de tramos como la línea 11, la ampliación a Badalona Pompeu Fabra o la L5 a Vall d'Hebrón. Con respecto a los cortes en línea 5, la teoría de los cinco miles es sencillamente insostenible, puesto que la línea 3 también tiene en su trazado estos trenes y nunca se ha cortado en los últimos años. Y la línea 1 tiene los seis miles, que se diferencian por el ancho de ejes, y tampoco se ha cortado apenas, si no es en Bellvitge un par de veces.
Está claro que todas estas pruebas y argumentación, no concluyen que los nueve miles destrocen las vías, pero si apuntan a que sospechosamente este tipo de trenes podrían ser causantes de un deterioro de infraestructura del que no se nos habla.
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 26/11/2016 22:33
by ManuFerrandiz_126
Pues si,quizas tengas razón!Es una casualidad que justo las lineas en las cuales los 9000 corren sean las mas afectadas por obras,ahora...en otras ciudades como Lima o Santo Domingo también tienen los metropolis 9000 y habria que investigar si tienen este problema con ellas,para saber si es una gran casualidad o simplemente estos alstom no son muy de fiar,en todo caso,prefiero las CAFeteras,son mas bonitas y no van destrozando todo a su paso
.En todo caso:son demasiadas casualidades
Canvi d'agulles
Posted: Saturday 26/11/2016 23:01
by Javi M
El tema és que hi ha un canvi d'agulles que reuneix tots el requisits per a produir un nivell de vibracions molest a nivell de carrer i, per tant, de les vivendes: bastant lluny de les estacions i en un tram recte, el que implica velocitats elevades tot i que de fet actualment hi ha vigent una limitació temporal de velocitat justament per a reduir vibracions; via en placa, que absorbeix molt pitjor les vibracions que la via sobre balast; i terreny dur, que també és amic de trametre bé les vibracions.
Però les vibracions no es produeixen a les corbes, com passa a la L2, sinó pel fet de colpejar les rodes sobre el rail en passar pel cor del canvi d'agulles. Per tant, a diferència de a la L2 —on jo també tinc prou clar que els 9000 tenen molt a veure amb l'augment de les vibracions—, és massa agosarat dir que això és culpa dels 9000. Com si les L2 i L9 fossin les úniques que produeixen vibracions a nivell de carrer!
No sé en què deuen consistir les obres, però per allà tirat en mig del túnel he vist subjeccions de via noves. Potser pretenen canviar també el canvi d'agulles per un de cor mòbil. I, això sí, el treballs no són perquè a la via li passi res pel que fa a la seguretat i funcionament normal del servei (no hi ha res trencat o amb perill de trencar-se, vaja), sinó per a evitar molèsties als qui hi tenen casa seva a sobre.