Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 07/04/2024 17:43
El dilema amb el segon túnel d’FGC entre Sabadell i Barcelona: per Sant Cugat o per Cerdanyola?
La xarxa d’FGC entre el Vallès i Barcelona està a prop de saturar-se. Els trens passen cada cinc minuts a Sabadell en hora punta, i cada dos i mig a Sant Cugat. Les vies no tenen capacitat per encabir més combois i, abans d’arribar al límit, el Govern de la Generalitat ha tret la pols a un vell compromís: vol construir un segon túnel ferroviari entre la comarca i la capital catalana.
La gran incògnita és: per on ha de passar? El departament de Territori, comandat per Ester Capella, d’ERC, ha marcat com a prioritat construir un túnel a Vallvidrera, en paral·lel a l’existent, i que acabi a plaça Catalunya o a Arc de Triomf, que descarregaria el túnel actual d’FGC. Mentrestant, gran part dels municipis del Vallès –la majoria, socialistes– aposten per un corredor que permeti agilitzar els trajectes des de Sabadell i Terrassa, passant per la UAB, donar servei a zones sense transport públic, com el Parc Tecnològic del Vallès a Cerdanyola i construir un túnel per Horta.
Més informació
https://www.diaridesabadell.com/2024/04 ... barcelona/
La xarxa d’FGC entre el Vallès i Barcelona està a prop de saturar-se. Els trens passen cada cinc minuts a Sabadell en hora punta, i cada dos i mig a Sant Cugat. Les vies no tenen capacitat per encabir més combois i, abans d’arribar al límit, el Govern de la Generalitat ha tret la pols a un vell compromís: vol construir un segon túnel ferroviari entre la comarca i la capital catalana.
La gran incògnita és: per on ha de passar? El departament de Territori, comandat per Ester Capella, d’ERC, ha marcat com a prioritat construir un túnel a Vallvidrera, en paral·lel a l’existent, i que acabi a plaça Catalunya o a Arc de Triomf, que descarregaria el túnel actual d’FGC. Mentrestant, gran part dels municipis del Vallès –la majoria, socialistes– aposten per un corredor que permeti agilitzar els trajectes des de Sabadell i Terrassa, passant per la UAB, donar servei a zones sense transport públic, com el Parc Tecnològic del Vallès a Cerdanyola i construir un túnel per Horta.
Més informació
https://www.diaridesabadell.com/2024/04 ... barcelona/