Corredor Mediterrani
Re: Corredor Mediterrani
Enric Juliana és un columnista d´una qualitat més que dubtosa.
Diu mitges veritats, i en certs casos, menteix descaradament.
Suposo que qui el paga també hi té a veure, això sí.
Diu mitges veritats, i en certs casos, menteix descaradament.
Suposo que qui el paga també hi té a veure, això sí.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un esperpent més
http://www.ara.cat/politica/Pastor-apla ... 32131.html
Pastor intenta aplacar les crítiques pel corredor mediterrani anunciant una inversió fantasma
Assegura que en els pròxims mesos posarà en marxa la construcció d'un tercer carril ferroviari valorat en 1.200 milions que no estan pressupostats, però afegeix que ho hauria de pagar la iniciativa privada
ARA
Madrid | Actualitzada el 11/04/2012 14:49
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha intentat apagar l'incendi que ha provocat també amb el PP valencià per haver ignorat el corredor mediterrani en els pressupostos del 2012. En un cicle de conferències del diari 'La Razón', ha anunciat que els pròxims mesos posarà en marxa la construcció d'un tercer carril ferroviari del corredor mediterrani valorat en més 1.200 milions que no han estat pressupostats. Per això, ha reclamat la col·laboració d'empresaris espanyols i internacionals. O el que és el mateix, ha anunciat una inversió que no preveu fer l'Estat i que hauria d'anar a càrrec de la iniciativa privada. De fet, ha anunciat que el ministeri ha creat una "unitat específica" de col·laboració publicoprivada per desenvolupar projectes d'infraestructures.
Malgrat que els pressupostos de l'Estat no preveuen inversions pel corredor mediterrani, Pastor ha considerat "clau" per a Espanya aquest tercer carril, més encara tenint en compte que l'estat és a la cua d'Europa, perquè només es transporta el 4% de les mercaderies per ferrocarril. Aquest percentatge contrasta, per exemple, amb el 20% d'Alemanya.
Resposta al malestar del PP valencià
El tercer carril del corredor mediterrani és una reivindicació de la Generalitat Valenciana. Pastor ha intentat aplacar amb l'anunci fantasma el malestar que ha generat al PP del País Valencià. De fet, l'estudi d'aquesta infraestructura l'ha presentat recentment a Foment la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient valenciana, Isabel Bonig. Segons l'estudi, el projecte preveu un tercer carril des de Barcelona als ports de Castelló i València abans del 2015 i fins a Alacant el 2016 amb ample de via europeu que permeti transportar les mercaderies des de la península fins al centre d'Europa.
Pastor intenta aplacar les crítiques pel corredor mediterrani anunciant una inversió fantasma
Assegura que en els pròxims mesos posarà en marxa la construcció d'un tercer carril ferroviari valorat en 1.200 milions que no estan pressupostats, però afegeix que ho hauria de pagar la iniciativa privada
ARA
Madrid | Actualitzada el 11/04/2012 14:49
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha intentat apagar l'incendi que ha provocat també amb el PP valencià per haver ignorat el corredor mediterrani en els pressupostos del 2012. En un cicle de conferències del diari 'La Razón', ha anunciat que els pròxims mesos posarà en marxa la construcció d'un tercer carril ferroviari del corredor mediterrani valorat en més 1.200 milions que no han estat pressupostats. Per això, ha reclamat la col·laboració d'empresaris espanyols i internacionals. O el que és el mateix, ha anunciat una inversió que no preveu fer l'Estat i que hauria d'anar a càrrec de la iniciativa privada. De fet, ha anunciat que el ministeri ha creat una "unitat específica" de col·laboració publicoprivada per desenvolupar projectes d'infraestructures.
Malgrat que els pressupostos de l'Estat no preveuen inversions pel corredor mediterrani, Pastor ha considerat "clau" per a Espanya aquest tercer carril, més encara tenint en compte que l'estat és a la cua d'Europa, perquè només es transporta el 4% de les mercaderies per ferrocarril. Aquest percentatge contrasta, per exemple, amb el 20% d'Alemanya.
Resposta al malestar del PP valencià
El tercer carril del corredor mediterrani és una reivindicació de la Generalitat Valenciana. Pastor ha intentat aplacar amb l'anunci fantasma el malestar que ha generat al PP del País Valencià. De fet, l'estudi d'aquesta infraestructura l'ha presentat recentment a Foment la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient valenciana, Isabel Bonig. Segons l'estudi, el projecte preveu un tercer carril des de Barcelona als ports de Castelló i València abans del 2015 i fins a Alacant el 2016 amb ample de via europeu que permeti transportar les mercaderies des de la península fins al centre d'Europa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- carles10000
- N6
- Posts: 210
- Joined: Monday 18/10/2010 19:34
- Location: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
Re: Corredor Mediterrani
No vull entrar en politica pèro aixo del PP es per pixar i no treure-hi gota........No se a qui li volen pendre el pel,visca l'improvisació!
Quina sera la propera parida? Per que portem aixi molts anys!....i els que queden!!!!!!!!
Quina sera la propera parida? Per que portem aixi molts anys!....i els que queden!!!!!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El peix al cove s'ha podrit
Que no en quedin tants, depèn de tots nosaltres.carles10000 wrote:....i els que queden!!!!!!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Pastor-comp ... 31379.html
INFRAESTRUCTURES
Pastor es compromet ara a dotar de pressupost l'any que ve el tercer carril del corredor mediterrani
La ministra de Foment afirma a València que el projecte per connectar per ample de via europeu podria estar finalitzat el 2016
ACN València | Actualitzada el 23/04/2012 16:26
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat aquest dilluns a València que l'empresa consultora depenent del ministeri, Ineco, ja treballa en el projecte d'implantació del tercer carril d'ample europeu del corredor mediterrani i que aquest tindrà consignació pressupostària l'any vinent. Pastor ha fet aquest anunci en el marc de la presentació de l'estudi d'implantació de l'ample europeu en el corredor mediterrani, un projecte consistent en el tercer carril entre Alacant i França. La ministra preveu que pugui estar finalitzat l'any 2016 i ha assenyalat que el projecte es començarà a construir des de Catalunya, aprofitant les infraestructures ja fetes, i s'estendrà cap al sud. Pastor ha indicat que la implantació d'aquest tercer carril d'ample europeu és només "el primer pas d'un gran projecte" però que el govern espanyol és més "ambiciós" i vol connectar per doble ample de via europeu tot el corredor per viatgers i mercaderies. La ministra ha reiterat en aquest punt que l'executiu que presideix Mariano Rajoy té un compromís "ferm i inequívoc" amb el corredor mediterrani.
Ana Pastor ha avançat que les obres del tercer carril d'ample europeu començaran des de Catalunya i posteriorment s'estendran cap al sud fins arribar a Alacant l'any 2016, segons les previsions del Ministeri de Foment.
Per fases, Foment preveu connectar a través d'aquest tercer carril Castellbisbal (Vallès Occidental) amb Almussafes (Ribera Baixa) ja l'any 2015, arribant a Alacant l'any següent. La ministra també ha dit que amb posterioritat també es connectarà més cap al sud a través d'aquest tercer carril. La inversió total anunciada en aquests 557 quilòmetres de tercer carril és de 1.230 milions d'euros, segons consta en l'estudi que s'ha presentat.
Pastor ha indicat que la intenció de Foment és comptar amb participació privada per a la construcció d'aquest tercer carril i que també es treballa per aconseguir rebre els fons europeus que li corresponen al projecte en haver estat declarat xarxa prioritària per la Unió Europea. La ministra de Foment també ha aprofitat la seva compareixença a València per anunciar que aquest mes de maig es començarà a licitar el tram d'alta velocitat entre València i Castelló.
INFRAESTRUCTURES
Pastor es compromet ara a dotar de pressupost l'any que ve el tercer carril del corredor mediterrani
La ministra de Foment afirma a València que el projecte per connectar per ample de via europeu podria estar finalitzat el 2016
ACN València | Actualitzada el 23/04/2012 16:26
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha anunciat aquest dilluns a València que l'empresa consultora depenent del ministeri, Ineco, ja treballa en el projecte d'implantació del tercer carril d'ample europeu del corredor mediterrani i que aquest tindrà consignació pressupostària l'any vinent. Pastor ha fet aquest anunci en el marc de la presentació de l'estudi d'implantació de l'ample europeu en el corredor mediterrani, un projecte consistent en el tercer carril entre Alacant i França. La ministra preveu que pugui estar finalitzat l'any 2016 i ha assenyalat que el projecte es començarà a construir des de Catalunya, aprofitant les infraestructures ja fetes, i s'estendrà cap al sud. Pastor ha indicat que la implantació d'aquest tercer carril d'ample europeu és només "el primer pas d'un gran projecte" però que el govern espanyol és més "ambiciós" i vol connectar per doble ample de via europeu tot el corredor per viatgers i mercaderies. La ministra ha reiterat en aquest punt que l'executiu que presideix Mariano Rajoy té un compromís "ferm i inequívoc" amb el corredor mediterrani.
Ana Pastor ha avançat que les obres del tercer carril d'ample europeu començaran des de Catalunya i posteriorment s'estendran cap al sud fins arribar a Alacant l'any 2016, segons les previsions del Ministeri de Foment.
Per fases, Foment preveu connectar a través d'aquest tercer carril Castellbisbal (Vallès Occidental) amb Almussafes (Ribera Baixa) ja l'any 2015, arribant a Alacant l'any següent. La ministra també ha dit que amb posterioritat també es connectarà més cap al sud a través d'aquest tercer carril. La inversió total anunciada en aquests 557 quilòmetres de tercer carril és de 1.230 milions d'euros, segons consta en l'estudi que s'ha presentat.
Pastor ha indicat que la intenció de Foment és comptar amb participació privada per a la construcció d'aquest tercer carril i que també es treballa per aconseguir rebre els fons europeus que li corresponen al projecte en haver estat declarat xarxa prioritària per la Unió Europea. La ministra de Foment també ha aprofitat la seva compareixença a València per anunciar que aquest mes de maig es començarà a licitar el tram d'alta velocitat entre València i Castelló.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I ara, ens ho creurem tots...
Al Pinotxo, li estan passant la mà per la cara.
Quin nivell!
Quin nivell!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.fcaf.cat/portal/wp-content/u ... guilas.pdf
Esplugues de Llobregat, siete de mayo de 2012
Sr. Miguel LOSILLA SÁNCHEZ
Presidente de la Asociación Cultural de Amigos
del Ferrocarril “El Labradorcico” de Águilas
Estación de Renfe
E-30880 ÁGUILAS (Murcia)
Señor,
La FCAF – Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril, que engloba a 43 asociaciones de Cataluña,
más cinco Socios de Honor, y con cerca de 4600 personas asociadas:
Da todo el soporte a la Asociación Cultural de Amigos del Ferrocarril “El Labradorcico” de Águilas
(Murcia), en la adhesión al manifiesto de Ferrmed, para la consolidación del eje ferroviario del Mediterráneo
en la apertura de las comunicaciones ferroviarias entre las provincias de Murcia y Granada por la cuenca
del Almazora, con la creación de una estación intermodal de mercancías en el municipio de Pulpi (Almería)
capaz de aglutinar las aspiraciones del potencial económico de la zona, con la consiguiente conexión al eje
ferroviario del Mediterráneo para mercancías y viajeros, comprendido entre Cádiz, Murcia, Comunidad
Valenciana, Cataluña, su extensión a Francia y resto de Europa, para el bien de nuestra economía y de
las comunicaciones que nos afectan.
Sirva la presente ante las autoridades correspondientes, como solicitud y apoyo a un bien económico que
nos favorece a todos los residentes en esta península, y en reconocimiento de la inquietud y petición de la
Asociación Cultural de Amigos del Ferrocarril “El Labradorcico” – Águilas (Murcia) con su empeño
en esta iniciativa.
Reciba nuestra cordial salutación.
Esplugues de Llobregat, siete de mayo de 2012
Sr. Miguel LOSILLA SÁNCHEZ
Presidente de la Asociación Cultural de Amigos
del Ferrocarril “El Labradorcico” de Águilas
Estación de Renfe
E-30880 ÁGUILAS (Murcia)
Señor,
La FCAF – Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril, que engloba a 43 asociaciones de Cataluña,
más cinco Socios de Honor, y con cerca de 4600 personas asociadas:
Da todo el soporte a la Asociación Cultural de Amigos del Ferrocarril “El Labradorcico” de Águilas
(Murcia), en la adhesión al manifiesto de Ferrmed, para la consolidación del eje ferroviario del Mediterráneo
en la apertura de las comunicaciones ferroviarias entre las provincias de Murcia y Granada por la cuenca
del Almazora, con la creación de una estación intermodal de mercancías en el municipio de Pulpi (Almería)
capaz de aglutinar las aspiraciones del potencial económico de la zona, con la consiguiente conexión al eje
ferroviario del Mediterráneo para mercancías y viajeros, comprendido entre Cádiz, Murcia, Comunidad
Valenciana, Cataluña, su extensión a Francia y resto de Europa, para el bien de nuestra economía y de
las comunicaciones que nos afectan.
Sirva la presente ante las autoridades correspondientes, como solicitud y apoyo a un bien económico que
nos favorece a todos los residentes en esta península, y en reconocimiento de la inquietud y petición de la
Asociación Cultural de Amigos del Ferrocarril “El Labradorcico” – Águilas (Murcia) con su empeño
en esta iniciativa.
Reciba nuestra cordial salutación.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Adif-constr ... 30324.html
SOCIETAT
El govern espanyol encarrega a Adif la construcció de l'enllaç del corredor mediterrani amb la línia del TAV
La connexió, validada en el consell de ministres, unirà el corredor amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa en el tram de Vandellòs a l'àrea de Tarragona
ACN Madrid | Actualitzada el 11/05/2012 19:15
El consell de ministres ha aprovat aquest divendres encarregar a Adif la construcció de la connexió del corredor mediterrani amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, és a dir, el tram de Vandellòs a l'àrea de Tarragona. Aquesta tasca inclou la redacció i aprovació dels projectes que no hagin estat aprovats pel ministeri de Foment, així com l'aprovació econòmica dels projectes i incidències de contractes que estiguin en tramitació i les obligacions derivades del compliment dels condicionants ambientals que s'exigeixin. També inclou la realització de les obres i instal·lacions necessàries per executar la connexió.
Adif assumirà tots els contractes que hagin estat licitats o adjudicats per la direcció general de Ferrocarrils del ministeri de Foment per a la redacció i aprovació dels projectes pendents, l'execució i el seguiment de les obres d'aquesta infraestructura i el suport a expropiacions. En aquest sentit, es lliuraran a Adif els actius relacionats amb les inversions executades per la direcció general de Ferrocarrils per a la construcció de la connexió del corredor mediterrani.
Segons informa el ministeri de Foment, el deute que generi Adif per finançar les actuacions serà abonat per l'Estat en els termes que consideri un futur contracte programa o que s'indiquin en l'instrument que es formalitzi. Tot, però, en el marc del pressupost autoritzat pel ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.
SOCIETAT
El govern espanyol encarrega a Adif la construcció de l'enllaç del corredor mediterrani amb la línia del TAV
La connexió, validada en el consell de ministres, unirà el corredor amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa en el tram de Vandellòs a l'àrea de Tarragona
ACN Madrid | Actualitzada el 11/05/2012 19:15
El consell de ministres ha aprovat aquest divendres encarregar a Adif la construcció de la connexió del corredor mediterrani amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, és a dir, el tram de Vandellòs a l'àrea de Tarragona. Aquesta tasca inclou la redacció i aprovació dels projectes que no hagin estat aprovats pel ministeri de Foment, així com l'aprovació econòmica dels projectes i incidències de contractes que estiguin en tramitació i les obligacions derivades del compliment dels condicionants ambientals que s'exigeixin. També inclou la realització de les obres i instal·lacions necessàries per executar la connexió.
Adif assumirà tots els contractes que hagin estat licitats o adjudicats per la direcció general de Ferrocarrils del ministeri de Foment per a la redacció i aprovació dels projectes pendents, l'execució i el seguiment de les obres d'aquesta infraestructura i el suport a expropiacions. En aquest sentit, es lliuraran a Adif els actius relacionats amb les inversions executades per la direcció general de Ferrocarrils per a la construcció de la connexió del corredor mediterrani.
Segons informa el ministeri de Foment, el deute que generi Adif per finançar les actuacions serà abonat per l'Estat en els termes que consideri un futur contracte programa o que s'indiquin en l'instrument que es formalitzi. Tot, però, en el marc del pressupost autoritzat pel ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.
Re: Corredor Mediterrani
Amb els 14 milions d'euros que hi preveuen els pressupostos no faran gaire cosa, no?
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Qüestió d'amplada de via.
Em suposo que, a l'enllaç, hi haurà un intercanviador d'amplada abans de l'enllaç amb la LGV... Segurament desviaran els serveis Euromed (d'amplada variable, sèrie 130) per Camp de Tarragona (quina creu aquesta estació tan simbòlica pel despropòsit que ella mateixa és) i el Talgo Mare Nostrum (no crec que serveixi per a molta cosa més l'enllaç a dia d'avui i a mig termini, encara que sí que redueix tràfic en el tram actual, encara que molt em temo que els Euromed perdrien la major part de la clientela procedent de Tarragona...). No s'hi pot fer molta cosa més actualment, i com sempre en aquests casos, és de rigor dubtar que s'acabi realitzant la connexió...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaguetat extrema
La notícia és tan plena de vaguetats (no diuen res de terminis) que em quedo com si no l'haguessin donada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Més aviat, els haurien d'obligar
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... s-ave.html
Bruselas sugiere a España que centre su inversión en los corredores ferroviarios
El comisario de Transportes, Siim Kallas, pide a Rajoy que priorice las conexiones de tren con el resto Europa
Economía | 21/05/2012 - 17:37h
Bruselas. (Europa Press).- El comisario de Transportes, Siim Kallas, ha pedido al Gobierno de Mariano Rajoy que, teniendo en cuenta la situación de las finanzas públicas en España, concentre la inversión en infraestructuras en los corredores ferroviarios mediterráneo y atlántico con el fin de conectar la red con el resto de Europa.
Kallas responde así a una interpelación parlamentaria del eurodiputado de Convergència i Unió, Ramon Tremosa, en la que éste criticaba que los presupuestos de 2012 prevén una inversión de 1.217 millones de euros en el AVE a Galicia pero no incluyen "ninguna partida relevante" para el corredor mediterráneo, pese a haber sido declarado por la UE como eje prioritario.
"España debe concentrar la inversión en infraestructuras en proyectos que aporten un valor añadido considerable, como la terminación de los corredores fundamentales para que estén vinculados estrechamente y de manera más eficaz al mercado interior", explica el comisario de Transporte en su respuesta.
"Ello se logrará en concreto conectando la red nacional española de ferrocarril con el conjunto de la red transeuropea de transporte a lo largo de los corredores mediterráneo y atlántico", insiste Kallas. El Ejecutivo comunitario resalta que "las autoridades españolas han iniciado recientemente las obras de tres proyectos cruciales del corredor mediterráneo, concretamente la sección Barcelona - Francia".
"Así las cosas, la Comisión presta especial importancia a la ejecución del corredor ferroviario de mercancías 4 (el corredor atlántico), que tiene que estar establecido en noviembre de 2013", avisa el comisario de Transporte. "Teniendo presente la actual situación de las finanzas públicas en España, es de vital importancia realizar un análisis costo-beneficio plenamente transparente de todo nuevo proyecto de infraestructuras", insiste Kallas.
Bruselas sugiere a España que centre su inversión en los corredores ferroviarios
El comisario de Transportes, Siim Kallas, pide a Rajoy que priorice las conexiones de tren con el resto Europa
Economía | 21/05/2012 - 17:37h
Bruselas. (Europa Press).- El comisario de Transportes, Siim Kallas, ha pedido al Gobierno de Mariano Rajoy que, teniendo en cuenta la situación de las finanzas públicas en España, concentre la inversión en infraestructuras en los corredores ferroviarios mediterráneo y atlántico con el fin de conectar la red con el resto de Europa.
Kallas responde así a una interpelación parlamentaria del eurodiputado de Convergència i Unió, Ramon Tremosa, en la que éste criticaba que los presupuestos de 2012 prevén una inversión de 1.217 millones de euros en el AVE a Galicia pero no incluyen "ninguna partida relevante" para el corredor mediterráneo, pese a haber sido declarado por la UE como eje prioritario.
"España debe concentrar la inversión en infraestructuras en proyectos que aporten un valor añadido considerable, como la terminación de los corredores fundamentales para que estén vinculados estrechamente y de manera más eficaz al mercado interior", explica el comisario de Transporte en su respuesta.
"Ello se logrará en concreto conectando la red nacional española de ferrocarril con el conjunto de la red transeuropea de transporte a lo largo de los corredores mediterráneo y atlántico", insiste Kallas. El Ejecutivo comunitario resalta que "las autoridades españolas han iniciado recientemente las obras de tres proyectos cruciales del corredor mediterráneo, concretamente la sección Barcelona - Francia".
"Así las cosas, la Comisión presta especial importancia a la ejecución del corredor ferroviario de mercancías 4 (el corredor atlántico), que tiene que estar establecido en noviembre de 2013", avisa el comisario de Transporte. "Teniendo presente la actual situación de las finanzas públicas en España, es de vital importancia realizar un análisis costo-beneficio plenamente transparente de todo nuevo proyecto de infraestructuras", insiste Kallas.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Recoder-inv ... 29269.html
Recoder diu que invertir en el corredor mediterrani "faria baixar la prima de risc espanyola"
El conseller de Territori i Sostenibilitat fa una crida amb els responsables polítics de Múrcia, País Valencià i Balears a favor d'aquest projecte ferroviari
AGÈNCIES València | Actualitzada el 28/05/2012 17:44
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reivindicat aquest dilluns la necessitat que el govern espanyol inverteixi en el corredor mediterrani assenyalant que es tracta d'una "oportunitat en temps de crisi". Recoder s'ha referit a la situació econòmica i ha indicat que aquesta inversió "faria baixar la prima de risc espanyola".
La crida urgent perquè es doni prioritat al corredor mediterrani i que aquest projecte ferroviari sigui una realitat com més aviat millor ha aconseguit avui el criteri unànime dels responsables polítics i socioeconòmics de Múrcia, el País Valencià, Catalunya i Balears durant una cimera celebrada a València.
A aquesta reunió han acudit, a part del conseller català Lluis Recoder, el conseller balear de Presidència, Antonio Gómez, i el conseller murcià d'Obres Públiques i Ordenació del Territori, Antonio Sevilla.
El sector empresarial ha estat representat, a més de pels responsables de les autoritats portuàries de València, Castelló, Alacant, Barcelona, Tarragona, Balears i Cartagena, pels directius de les patronals valencianes i de diverses cambres de comerç d'aquestes quatre regions. Després de la reunió, que ha durat més d'una hora, els quatre responsables dels governs autonòmics han ofert una roda de premsa en la qual han coincidit en la unanimitat de criteri, tant polític com empresarial. Els empresaris, segons han indicat en la roda de premsa els consellers autonòmics, estan a l'espera de realitzar grans inversions en les seves firmes si compten amb aquesta infraestructura.
El conseller català ha declarat que la seva assistència a la reunió d'avui reforça "el compromís i l'aliança" perquè es realitzi el projecte del tercer carril, sense oblidar que l'objectiu és el corredor mediterrani, una iniciativa "vital" i, fins i tot, una "oportunitat per pal·liar la crisi econòmica". A més ha indicat que no té cap dubte que les inversions del Govern han d'anar a projectes com el del tercer carril, ja que són "rendibles", encara que ha posat èmfasi que això no significa "que es renuncia al corredor".
Recoder diu que invertir en el corredor mediterrani "faria baixar la prima de risc espanyola"
El conseller de Territori i Sostenibilitat fa una crida amb els responsables polítics de Múrcia, País Valencià i Balears a favor d'aquest projecte ferroviari
AGÈNCIES València | Actualitzada el 28/05/2012 17:44
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reivindicat aquest dilluns la necessitat que el govern espanyol inverteixi en el corredor mediterrani assenyalant que es tracta d'una "oportunitat en temps de crisi". Recoder s'ha referit a la situació econòmica i ha indicat que aquesta inversió "faria baixar la prima de risc espanyola".
La crida urgent perquè es doni prioritat al corredor mediterrani i que aquest projecte ferroviari sigui una realitat com més aviat millor ha aconseguit avui el criteri unànime dels responsables polítics i socioeconòmics de Múrcia, el País Valencià, Catalunya i Balears durant una cimera celebrada a València.
A aquesta reunió han acudit, a part del conseller català Lluis Recoder, el conseller balear de Presidència, Antonio Gómez, i el conseller murcià d'Obres Públiques i Ordenació del Territori, Antonio Sevilla.
El sector empresarial ha estat representat, a més de pels responsables de les autoritats portuàries de València, Castelló, Alacant, Barcelona, Tarragona, Balears i Cartagena, pels directius de les patronals valencianes i de diverses cambres de comerç d'aquestes quatre regions. Després de la reunió, que ha durat més d'una hora, els quatre responsables dels governs autonòmics han ofert una roda de premsa en la qual han coincidit en la unanimitat de criteri, tant polític com empresarial. Els empresaris, segons han indicat en la roda de premsa els consellers autonòmics, estan a l'espera de realitzar grans inversions en les seves firmes si compten amb aquesta infraestructura.
El conseller català ha declarat que la seva assistència a la reunió d'avui reforça "el compromís i l'aliança" perquè es realitzi el projecte del tercer carril, sense oblidar que l'objectiu és el corredor mediterrani, una iniciativa "vital" i, fins i tot, una "oportunitat per pal·liar la crisi econòmica". A més ha indicat que no té cap dubte que les inversions del Govern han d'anar a projectes com el del tercer carril, ja que són "rendibles", encara que ha posat èmfasi que això no significa "que es renuncia al corredor".
Re: Corredor Mediterrani
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... itana.html
Rajoy y Trias acuerdan crear una comisión que estudie inversiones en el área metropolitana
Ambos coinciden en que el corredor mediterráneo es "prioritario" para crear riqueza en un eje fundamental a nivel del Estado español
Política | 30/05/2012 - 15:15h
Madrid. (EFE).- El presidente del Gobierno, Mariano Rajoy, y el alcalde de Barcelona, Xavier Trias, han acordado este miércoles crear una comisión, en la que estarán los ministerios de Hacienda y Fomento, para avanzar en inversiones en el Área Metropolitana de Barcelona (AMB) que ayudarán, a su juicio, al país a superar la crisis.
Así lo ha explicado Trias (CiU), que preside el AMB, en una rueda de prensa en el Palacio de la Moncloa tras reunirse durante algo más de una hora con Rajoy, un encuentro en el que también ha estado presente el vicepresidente de la institución metropolitana y alcalde de Cornellà (Barcelona), Antonio Balmón (PSC).
Entre las cuestiones que han abordado están las inversiones del Estado en infraestructuras -accesos al puerto, aeropuerto y corredor mediterráneo- y la financiación del transporte metropolitano, según ha explicado el alcalde. En esa comisión, además de Hacienda y Administraciones Públicas y Fomento, estaría el Área Metropolitana -que forman Barcelona y otros 35 municipios de su entorno más cercano- y se invitaría a participar a la Generalitat de Catalunya.
Coincidencia en la necesidad del corredor mediterráneo
Rajoy y Trias han coincidido en que el corredor mediterráneo es "prioritario", una herramienta para "crear riqueza en Barcelona, Catalunya, Valencia, un eje fundamental para crear riqueza a nivel del Estado español", ha dicho el alcalde de la ciudad condal.
"No venimos tanto a pedir como a convencer de que invertir en el área metropolitana es una buena cosa para el Estado y para generar riqueza. No supone más gasto, sino que es gasto productivo. Si creamos riqueza, el Estado ingresa dinero y nos irá a todos mejor", ha subrayado Trias, quien además ha destacado el hecho de que Barcelona y Cornellà son dos ayuntamientos con déficit cero para este año.
Rajoy y Trias acuerdan crear una comisión que estudie inversiones en el área metropolitana
Ambos coinciden en que el corredor mediterráneo es "prioritario" para crear riqueza en un eje fundamental a nivel del Estado español
Política | 30/05/2012 - 15:15h
Madrid. (EFE).- El presidente del Gobierno, Mariano Rajoy, y el alcalde de Barcelona, Xavier Trias, han acordado este miércoles crear una comisión, en la que estarán los ministerios de Hacienda y Fomento, para avanzar en inversiones en el Área Metropolitana de Barcelona (AMB) que ayudarán, a su juicio, al país a superar la crisis.
Así lo ha explicado Trias (CiU), que preside el AMB, en una rueda de prensa en el Palacio de la Moncloa tras reunirse durante algo más de una hora con Rajoy, un encuentro en el que también ha estado presente el vicepresidente de la institución metropolitana y alcalde de Cornellà (Barcelona), Antonio Balmón (PSC).
Entre las cuestiones que han abordado están las inversiones del Estado en infraestructuras -accesos al puerto, aeropuerto y corredor mediterráneo- y la financiación del transporte metropolitano, según ha explicado el alcalde. En esa comisión, además de Hacienda y Administraciones Públicas y Fomento, estaría el Área Metropolitana -que forman Barcelona y otros 35 municipios de su entorno más cercano- y se invitaría a participar a la Generalitat de Catalunya.
Coincidencia en la necesidad del corredor mediterráneo
Rajoy y Trias han coincidido en que el corredor mediterráneo es "prioritario", una herramienta para "crear riqueza en Barcelona, Catalunya, Valencia, un eje fundamental para crear riqueza a nivel del Estado español", ha dicho el alcalde de la ciudad condal.
"No venimos tanto a pedir como a convencer de que invertir en el área metropolitana es una buena cosa para el Estado y para generar riqueza. No supone más gasto, sino que es gasto productivo. Si creamos riqueza, el Estado ingresa dinero y nos irá a todos mejor", ha subrayado Trias, quien además ha destacado el hecho de que Barcelona y Cornellà son dos ayuntamientos con déficit cero para este año.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prou teatre!
Sí, sí, moltes paraules ben sonants (per cert, només citen a Trias com parla de la prioritat del CM per a l'economia, però de Rajoy, res de res), però és que al govern central tant se li'n fot l'economia (prou que ho han demostrat, i cada vegada ho estan demostrant més); els interessa vertebrar l'"una, grande y libre". I els d'aquí, es fan el suec, com si encara es pensessin que els altres acabaran entrant en raó...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/politica/CAMACHO-PP- ... 28840.html
La ministra de Foment rectifica i compareixerà amb Sánchez-Camacho al Senat i no pas al ministeri
La líder del PP de Catalunya anuncia que els pressupostos espanyols inclouran més recursos per al corredor mediterrani
SARA GONZÁLEZ / JOAN RUSIÑOL Barcelona/Madrid | Actualitzada el 04/06/2012 21:09
La presidenta del PP, Alícia Sánchez-Camacho, i la ministra de Foment, Ana Pastor, explicaran aquest dimarts a la tarda les esmenes als pressupostos de l'Estat en infraestructures a Catalunya que ha presentat el grup popular al Senat. Al final, la trobada amb la premsa serà a la cambra alta i no pas a la seu del ministeri, tal com havien anunciat els populars catalans en una nota. Segons el comunicat de Barcelona, les dues dirigents "mantindran una trobada amb els periodistes per explicar aquestes inversions".
El ministeri ha optat per rebaixar la dimensió de la trobada i ha explicat aquest dilluns a última hora que finalment s'havia considerat més oportú fer-la al Senat, on hi haurà sessió de control. De fet, a l'agenda de previsions del govern espanyol, en què consten els actes oficials, aquesta reunió no hi apareix. Amb el canvi d'emplaçament s'evita donar la imatge que es barregen actes de partit i de govern.
Sánchez-Camacho ha anunciat que entre les sis esmenes que s'incorporaran als pressupostos espanyols hi ha l'increment de recursos per al corredor mediterrani que han demanat els populars catalans. La líder popular ha avançat que demà presentarà les esmenes acceptades juntament amb la ministra de Foment, Ana Pastor.
...
La ministra de Foment rectifica i compareixerà amb Sánchez-Camacho al Senat i no pas al ministeri
La líder del PP de Catalunya anuncia que els pressupostos espanyols inclouran més recursos per al corredor mediterrani
SARA GONZÁLEZ / JOAN RUSIÑOL Barcelona/Madrid | Actualitzada el 04/06/2012 21:09
La presidenta del PP, Alícia Sánchez-Camacho, i la ministra de Foment, Ana Pastor, explicaran aquest dimarts a la tarda les esmenes als pressupostos de l'Estat en infraestructures a Catalunya que ha presentat el grup popular al Senat. Al final, la trobada amb la premsa serà a la cambra alta i no pas a la seu del ministeri, tal com havien anunciat els populars catalans en una nota. Segons el comunicat de Barcelona, les dues dirigents "mantindran una trobada amb els periodistes per explicar aquestes inversions".
El ministeri ha optat per rebaixar la dimensió de la trobada i ha explicat aquest dilluns a última hora que finalment s'havia considerat més oportú fer-la al Senat, on hi haurà sessió de control. De fet, a l'agenda de previsions del govern espanyol, en què consten els actes oficials, aquesta reunió no hi apareix. Amb el canvi d'emplaçament s'evita donar la imatge que es barregen actes de partit i de govern.
Sánchez-Camacho ha anunciat que entre les sis esmenes que s'incorporaran als pressupostos espanyols hi ha l'increment de recursos per al corredor mediterrani que han demanat els populars catalans. La líder popular ha avançat que demà presentarà les esmenes acceptades juntament amb la ministra de Foment, Ana Pastor.
...
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/infraestruc ... 28789.html
Foment assegura que el corredor mediterrani entrarà als pressupostos de 2013
La ministra, Ana Pastor, que ha inaugurat aquest dimarts el Saló de la Logística a Barcelona, ha llançat un missatge tranquilitzador als empresaris després de trobar-se amb la reivindicació del conseller de Territori, Lluís Recoder, d'acabar amb el dèficit d'infraestructures i amb la "visió radial"
ALBERT BALANZÀ Barcelona | Actualitzada el 05/06/2012 13:29
La ministra de Foment, Ana Pastor, s'ha intentat defensar aquest dimarts de les crítiques que des de la Generalitat han arribat en les últimes sobre el dèficit d'infraestructures a Catalunya, amb l'exemple de la suspensió de la reunió de l'òrgan mixt Generalitat-Renfe sobre Rodalies, llançant un compromís segons el qual el corredor mediterrani entrarà en els pressupostos de 2013 del govern espanyol i que els accessos definitius al Port de Barcelona seran una realitat "en els pròxims mesos". Pastor ha justificat la tardança, sobretot en el primer projecte "perquè no s'havia redactat encara el projecte constructiu".
El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha precedit en els discursos a la ministra advertint que s'ha d'"acabar" amb el dèficit d'infraestructures "que ens redueix les oportunitats per sortir de la crisi" i que s'ha de passar a "una visió global i no radial, com fins ara".
La ministra ha culminat la inauguració del Saló Internacional de la Logística visitant l'estand de la Generalitat, que precisament està dedicat al corredor mediterrani.
Foment assegura que el corredor mediterrani entrarà als pressupostos de 2013
La ministra, Ana Pastor, que ha inaugurat aquest dimarts el Saló de la Logística a Barcelona, ha llançat un missatge tranquilitzador als empresaris després de trobar-se amb la reivindicació del conseller de Territori, Lluís Recoder, d'acabar amb el dèficit d'infraestructures i amb la "visió radial"
ALBERT BALANZÀ Barcelona | Actualitzada el 05/06/2012 13:29
La ministra de Foment, Ana Pastor, s'ha intentat defensar aquest dimarts de les crítiques que des de la Generalitat han arribat en les últimes sobre el dèficit d'infraestructures a Catalunya, amb l'exemple de la suspensió de la reunió de l'òrgan mixt Generalitat-Renfe sobre Rodalies, llançant un compromís segons el qual el corredor mediterrani entrarà en els pressupostos de 2013 del govern espanyol i que els accessos definitius al Port de Barcelona seran una realitat "en els pròxims mesos". Pastor ha justificat la tardança, sobretot en el primer projecte "perquè no s'havia redactat encara el projecte constructiu".
El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha precedit en els discursos a la ministra advertint que s'ha d'"acabar" amb el dèficit d'infraestructures "que ens redueix les oportunitats per sortir de la crisi" i que s'ha de passar a "una visió global i no radial, com fins ara".
La ministra ha culminat la inauguració del Saló Internacional de la Logística visitant l'estand de la Generalitat, que precisament està dedicat al corredor mediterrani.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Lluis_Recod ... 28794.html
CONSELL EXECUTIU
El Govern es queixarà per carta a Europa de la manca d'execució del corredor mediterrani per part de l'Estat
El conseller de Territori, que ha comparegut després del consell de govern, ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa"
S. GONZÁLEZ / O. MARCH Barcelona | Actualitzada el 05/06/2012 14:05
El Govern, a través del conseller de Territori, Lluís Recoder, ha respost aquest dimarts a l'anunci de la ministra de Foment, Ana Pastor, d'incloure el corredor mediterrani en els pressupostos de 2013, que enviará una carta al comissari de Transports del Consell d'Europa perquè Europa "vetlli pel compliment de les inversions en aquesta futura autopista ferroviària que ha estat considerada prioritària per Brussel·les. Així ho ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la roda de premsa posterior al consell executiu. Recoder, que ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa", ha mostrat la seva "inquietud" pel retard de les obres, i més tenint en compte que el corredor mediterrani és una infraestructura prioritària per les institucions europees.
La documentació facilitada pel Govern indica que els pressupostos generals de l'Estat destinen partides "residuals" a l'eix mediterrani i, en canvi, són "generosos" amb la construcció d'altres línies d'alta velocitat.
CONSELL EXECUTIU
El Govern es queixarà per carta a Europa de la manca d'execució del corredor mediterrani per part de l'Estat
El conseller de Territori, que ha comparegut després del consell de govern, ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa"
S. GONZÁLEZ / O. MARCH Barcelona | Actualitzada el 05/06/2012 14:05
El Govern, a través del conseller de Territori, Lluís Recoder, ha respost aquest dimarts a l'anunci de la ministra de Foment, Ana Pastor, d'incloure el corredor mediterrani en els pressupostos de 2013, que enviará una carta al comissari de Transports del Consell d'Europa perquè Europa "vetlli pel compliment de les inversions en aquesta futura autopista ferroviària que ha estat considerada prioritària per Brussel·les. Així ho ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la roda de premsa posterior al consell executiu. Recoder, que ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa", ha mostrat la seva "inquietud" pel retard de les obres, i més tenint en compte que el corredor mediterrani és una infraestructura prioritària per les institucions europees.
La documentació facilitada pel Govern indica que els pressupostos generals de l'Estat destinen partides "residuals" a l'eix mediterrani i, en canvi, són "generosos" amb la construcció d'altres línies d'alta velocitat.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/politica/SANCHEZ_CAM ... 28849.html
Sánchez-Camacho només aconsegueix 11,3 milions d'euros de Foment
Els pressupostos de l'Estat es modificaran per incloure una partida del corredor mediterrani i una altra a la Nacional II
JOAN RUSIÑOL Madrid | Actualitzada el 05/06/2012 19:35
El PP de Catalunya ha aconseguit finalment que el ministeri de Foment inclogui algunes partides als pressupostos de l'Estat en matèria d'infraestructures. La presidenta del partit, Alícia Sánchez-Camacho, i la ministra Ana Pastor han explicat aquest dimarts a la tarda que els comptes preveuen una inversió directa d'11 milions per "avançar" a l'hora d'instal·lar l'ample de via europeu al tram entre Vandellós i Tarragona. Es tracta, segons han explicat, d'una intervenció necessària –i que el projecte tècnic permet fer ja– vinculada al corredor del mediterrani. La ministra ha tornat a reiterar que, pel govern espanyol, aquest eix que passa pel País Valencià i Catalunya és "prioritari".
Els pressupostos també inclouran 300.000 euros per a la Nacional II entre Maçanet i Sils. Segons el ministeri, després de les correccions del projecte inicial, ha fet falta fer-ne un de nou per al desdoblament, fet que ha endarrerit les obres. La idea de Foment és poder començar les obres l'any que ve.
Sense assignació pressupostària, el PP aprovarà dues mesures més. Una, per buscar la col·laboració publicoprivada als accessos definitius al port de Barcelona (per aquest estiu es preveu que estiguin enllestits els provisionals), i l'altra, per buscar vies de finançament per als centres especials d'ocupació per poder mantenir els llocs de treball de persones amb discapacitats.
...
Sánchez-Camacho només aconsegueix 11,3 milions d'euros de Foment
Els pressupostos de l'Estat es modificaran per incloure una partida del corredor mediterrani i una altra a la Nacional II
JOAN RUSIÑOL Madrid | Actualitzada el 05/06/2012 19:35
El PP de Catalunya ha aconseguit finalment que el ministeri de Foment inclogui algunes partides als pressupostos de l'Estat en matèria d'infraestructures. La presidenta del partit, Alícia Sánchez-Camacho, i la ministra Ana Pastor han explicat aquest dimarts a la tarda que els comptes preveuen una inversió directa d'11 milions per "avançar" a l'hora d'instal·lar l'ample de via europeu al tram entre Vandellós i Tarragona. Es tracta, segons han explicat, d'una intervenció necessària –i que el projecte tècnic permet fer ja– vinculada al corredor del mediterrani. La ministra ha tornat a reiterar que, pel govern espanyol, aquest eix que passa pel País Valencià i Catalunya és "prioritari".
Els pressupostos també inclouran 300.000 euros per a la Nacional II entre Maçanet i Sils. Segons el ministeri, després de les correccions del projecte inicial, ha fet falta fer-ne un de nou per al desdoblament, fet que ha endarrerit les obres. La idea de Foment és poder començar les obres l'any que ve.
Sense assignació pressupostària, el PP aprovarà dues mesures més. Una, per buscar la col·laboració publicoprivada als accessos definitius al port de Barcelona (per aquest estiu es preveu que estiguin enllestits els provisionals), i l'altra, per buscar vies de finançament per als centres especials d'ocupació per poder mantenir els llocs de treball de persones amb discapacitats.
...
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/empresarial ... 28693.html
El món empresarial demana que es compleixin els compromisos amb el corredor mediterrani
Foment es va comprometre a incloure el corredor en els pressupostos del 2013
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 10:44
Representants del món empresarial han demanat aquest dimecres que el govern espanyol compleixi els compromisos adquirits amb el finançament del corredor mediterrani. En una jornada de debat organitzada per Ferrmed dins del Saló de la Logística, el president de la patronal Foment del Treball, Joaquim Gay, ha volgut "agrair l'esforç del ministeri de Foment", que aquest dilluns es va comprometre a incloure el corredor en els pressupostos del 2013.
El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha anat més enllà i ha cridat a "recordar constantment al ministeri que és el responsable d'impulsar el corredor mediterrani". El president de la Cambra de Comerç de Barcelona ha assegurat que "això ja està en marxa", i ha afegit que des del món empresarial i la societat civil cal "continuar insistint en la seva necessitat però sobretot que es compleixin els compromisos".
En la jornada també hi han participat els presidents de les cambres de comerç de València, Mallorca, Almeria, Màlaga, Llenguadoc-Rosselló, Midi-Pyrénées i Transalpine, a més dels presidents de les autoritats portuàries de Cartagena i Marsella.
El món empresarial demana que es compleixin els compromisos amb el corredor mediterrani
Foment es va comprometre a incloure el corredor en els pressupostos del 2013
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 10:44
Representants del món empresarial han demanat aquest dimecres que el govern espanyol compleixi els compromisos adquirits amb el finançament del corredor mediterrani. En una jornada de debat organitzada per Ferrmed dins del Saló de la Logística, el president de la patronal Foment del Treball, Joaquim Gay, ha volgut "agrair l'esforç del ministeri de Foment", que aquest dilluns es va comprometre a incloure el corredor en els pressupostos del 2013.
El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha anat més enllà i ha cridat a "recordar constantment al ministeri que és el responsable d'impulsar el corredor mediterrani". El president de la Cambra de Comerç de Barcelona ha assegurat que "això ja està en marxa", i ha afegit que des del món empresarial i la societat civil cal "continuar insistint en la seva necessitat però sobretot que es compleixin els compromisos".
En la jornada també hi han participat els presidents de les cambres de comerç de València, Mallorca, Almeria, Màlaga, Llenguadoc-Rosselló, Midi-Pyrénées i Transalpine, a més dels presidents de les autoritats portuàries de Cartagena i Marsella.