Nou accés ferroviari al Prat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by wefer »

bigcoaster wrote:Amb el ramal a l'aeroport que s'està construint ara n'hi hauria prou, no caldria res més, però com que ha tardat tant temps en arribar (l'Estat és qui la fa), la Generalitat va allargar el seu projecte inicial per poder arribar a l'aeroport i unir la T1 amb transport públic d'alta capacitat.
La cosa va ser encara millor: com que Madrid tenia metro a l'aeroport, no podia ser que nosaltres no en tinguéssim també. Encara que la lògica deia que l'ideal era millorar la connexió mitjançant Rodalies, no pas metro (i menys cedint als deliris de l'alcalde d'El Prat que han fet la L9 lenta i absurda).
Efectivament, a això se li suma el total desinterès de Fomento per a qualsevol obra que no es faci a Madrid, i tenim l'absurditat actual on ens hem gastat una quantitat obscena de diners... mentre el camí més còmode i ràpid a l'aeroport continua essent l'Aerobús.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by metring »

Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by bigcoaster »

wefer wrote:
bigcoaster wrote:Amb el ramal a l'aeroport que s'està construint ara n'hi hauria prou, no caldria res més, però com que ha tardat tant temps en arribar (l'Estat és qui la fa), la Generalitat va allargar el seu projecte inicial per poder arribar a l'aeroport i unir la T1 amb transport públic d'alta capacitat.
La cosa va ser encara millor: com que Madrid tenia metro a l'aeroport, no podia ser que nosaltres no en tinguéssim també. Encara que la lògica deia que l'ideal era millorar la connexió mitjançant Rodalies, no pas metro (i menys cedint als deliris de l'alcalde d'El Prat que han fet la L9 lenta i absurda).
Efectivament, a això se li suma el total desinterès de Fomento per a qualsevol obra que no es faci a Madrid, i tenim l'absurditat actual on ens hem gastat una quantitat obscena de diners... mentre el camí més còmode i ràpid a l'aeroport continua essent l'Aerobús.
Exacte, amb la línia de Rodalies n'hi hauria més que suficient, però és com aquell gag del polònia que totes les CCAA volien una caqueta perquè Catalunya l'havia demanat. xD
Només discrepo en una cosa, la volta del Prat tenia tot el sentit del món si la L9 no havia d'anar més enllà del Parc Nou, però com que van fer-ho el pitjor que van poder, doncs au, volta i cap a l'aeroport. :)
metring wrote:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by metring »

bigcoaster wrote:

metring wrote:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
Ho deia pel temps de trajecte cap el centre, si el trobàveu acceptable o no.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Adolescent barceloní »

Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by davroca5 »

Adolescent barceloní wrote:Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
Si, la volta de Aeroport T. de Càrrega si que es va fer per evitar passar sota les pistes sota terreny deltaic, però la volta del Prat es va fer per arribar a l'estació del Prat i a La Ribera.
Salut!
#volemL9
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by bigcoaster »

metring wrote:
bigcoaster wrote:
metring wrote:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
Ho deia pel temps de trajecte cap el centre, si el trobàveu acceptable o no.
El temps és bastant acceptable, en 45-50 minuts estàs a Picadilly Circus (que per alguna cosa és la Picadilly line) o sigui que si. A més, fa enllaç amb totes les línies. És exactament el que serà la L2 quan arribi a l'aeroport en el cas de Barcelona.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by bigcoaster »

Adolescent barceloní wrote:Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
mmmm... :boig Permet-me dubtar de les "dificultats del subsòl", per exemple en el cas de l'aeroport. I més encara quan d'aquí no res es perforarà el túnel de rodalies per sota de les pistes, que serà exactament igual que el de la L9.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by uriol108 »

i si d'aquí uns anys es pogues fer això ?

Image
mpn90
N5
N5
Posts: 110
Joined: Sunday 27/09/2015 17:59

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by mpn90 »

Si la meitat dels trens de la L9 fessin trajectes semi-directes n'hi hauria prou per solucionar la lentitud de la línia a l'espera que arribi la L2 i la L1 fent servir la mateixa via?
User avatar
robertotlh
N7
N7
Posts: 324
Joined: Thursday 15/10/2015 14:47

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by robertotlh »

ortegote wrote:
David.F.C.M.B.1000 wrote:don ramon , sabe si renfe ara igual que la linea 9 sur lo del billete especial al aeropuerto ???
Creo que Santi Vila como Conseller ya lo dejo claro la lanzadera con capital Privado y suplemento como en casi todo el mundo se hace (no es que me guste la idea pero esto es verdad)
Se gana que llegaras a la T1 con Tren pero lo de la explotación privada me da a mi que al final esta empresa privada alquilara a Renfe para hacer el servicio.
Saludos.
Yo creo que más que suplemento será suplementazo. Pondrán trenes guays con wifi, asientos cómodos, muchas pantallitas con vídeos sobre Barcelona, máquinas expendedoras de cosas y toda esa parafernalia que gusta a los guiris y les cobrarán una morterada que pagarán a gusto porque ése tren mola. Quizá suene despectivo, pero cómo diantres iban a amortizar la inversión los inversores privados, si no lo hacen así?

Quedarán tres alternativas:

- El tren a precio hiperelitista y totalmente disuasorio para quien no sea guiri.
- El metro con su "giragonsa" y su suplemento, para el populacho.
- Y si no te gusta, el Aerobús o el 46.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"El guiri"

Post by Guigui »

En el fons, tens raó sobre el tema de política de preus. Però ves-te traient del cap que el guiri és l'oncle ric d'Amèrica. Molts fan aquí exactament el que nosaltres fem quan anem (faríem si anéssim) als seus països: buscar l'opció més econòmica. Oi que a Londres, si vas per preu, saps que l'última opció que agafaries és el Heathrow Express? O a Viena el CAT? Doncs això.

O per què us penseu que AirBNB prolifera en detriment dels hotels convencionals?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by bigcoaster »

uriol108 wrote:i si d'aquí uns anys es pogues fer això ?

Image
No descarto que es pogués fer en superfície aquestr tram. Si es pot, el dia que facin la L2, això s'ha de fer.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by trensmat »

Jo penso que la L9 Sud tindrà que haver arribat fins Sarrià així es faria una conexión amb FGC Vallès Occidental i amb el centre de Barcelona, ara que estan construint el Ramal que connecta la T1 amb la T2 penso que més endavant es podria fer un ramal sur que conecti les terminals de l'aeroport del Prat amb el Garraf, Tarragona, Lleida i Tortosa.

Ara hem pregunto perquè abans de gastar tants diners amb la L9 perquè arribi a l'aeroport del Prat no és va estudiar abans fer una prolongació de la L1 fins l'aeroport del Prat, però en fi eren els temps del totxo i del cava.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by fgc113 »

La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by trensmat »

fgc113 wrote:La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Jo hagués continuat fins Sarrià i es mes això ho podrien haver fet però un altre cosa són les ganes de fer les coses bé.
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by ortegote »

Hola,
A ver que la demanda de usuarios no hiba a ser la bomba creo que todos lo teniamos claro.
Pero se ha echo y bueno da un servicio, que ahora los politicos deberian salir a entornar el "mea culpa" por algunos errores a la hora de finalizar el proyecto pues tambien (pero no lo haran).
Yo voy siendo usuario y mira nunca lo hubiera dicho, bueno no para ir al Aeropuerto ya que veo abusivo el suplemento y tengo otras alternativas mas baratas, pero si voy usando otras conexiones como es ir al Part a pillar la Renfe para ir hacia el sur o si me viene en gana tipo turista para llegar a Barcelona.
Y de momento esa es mi vision de la L9Sud ya veremos en un futuro como le va a la linea, dios no quisiera ver una cosa parecida a la L12 de Mexico la Dorada que se inaguro y ya se ha cerrado, Don Ramón al ser mexicano sepa de esta linea y repito que aqui no pase una cosa asi por que entonces si que habriamos tirado el dinero.
Saludos.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by bigcoaster »

trensmat wrote:
fgc113 wrote:La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Jo hagués continuat fins Sarrià i es mes això ho podrien haver fet però un altre cosa són les ganes de fer les coses bé.
I jo, seria un enllaç boníssim per anar del Vallès a la Z.U., però la veritat és que no hi ha un duro i que falta per fer fins i tot el túnel!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Eso, eso, eso.

Post by Renfe445 »

ortegote wrote:dios no quisiera ver una cosa parecida a la L12 de Mexico la Dorada que se inaguro y ya se ha cerrado, Don Ramón al ser mexicano sepa de esta linea y repito que aqui no pase una cosa asi por que entonces si que habriamos tirado el dinero.
Saludos.
Image
:)

Bueno, a banda de esto... espero que no pase lo mismo que la línea 12 del D.F. a nuestra simbiosis llamada líneas 9 y 10.

Además, el Don Ramón de aquí es un nickname, jejeje.
Granolleri

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Post by Granolleri »

He estat mirant sobre el que dieu de la línia 12 del metro de Mèxic i això és el que diu la Wikipèdia:

https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADne ... 3.ADnea_12

No es tracta d'una clausura estrictament sinó d'un tancament temporal per refer la línia, segons expliquen. Cosa, que per cert, no cal anar tan lluny per veure una cosa semblant: el mateix va passar amb la línia de metro de Ciutat de Palma, que va tancar temporalment després que s'inundés.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”