Page 24 of 36
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Posted: Sunday 17/04/2016 20:04
by wefer
bigcoaster wrote:Amb el ramal a l'aeroport que s'està construint ara n'hi hauria prou, no caldria res més, però com que ha tardat tant temps en arribar (l'Estat és qui la fa), la Generalitat va allargar el seu projecte inicial per poder arribar a l'aeroport i unir la T1 amb transport públic d'alta capacitat.
La cosa va ser encara millor: com que Madrid tenia metro a l'aeroport, no podia ser que nosaltres no en tinguéssim també. Encara que la lògica deia que l'ideal era millorar la connexió mitjançant Rodalies, no pas metro (i menys cedint als deliris de l'alcalde d'El Prat que han fet la L9 lenta i absurda).
Efectivament, a això se li suma el total desinterès de Fomento per a qualsevol obra que no es faci a Madrid, i tenim l'absurditat actual on ens hem gastat una quantitat obscena de diners... mentre el camí més còmode i ràpid a l'aeroport continua essent l'Aerobús.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Sunday 17/04/2016 20:06
by metring
Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Posted: Sunday 17/04/2016 20:19
by bigcoaster
wefer wrote:bigcoaster wrote:Amb el ramal a l'aeroport que s'està construint ara n'hi hauria prou, no caldria res més, però com que ha tardat tant temps en arribar (l'Estat és qui la fa), la Generalitat va allargar el seu projecte inicial per poder arribar a l'aeroport i unir la T1 amb transport públic d'alta capacitat.
La cosa va ser encara millor: com que Madrid tenia metro a l'aeroport, no podia ser que nosaltres no en tinguéssim també. Encara que la lògica deia que l'ideal era millorar la connexió mitjançant Rodalies, no pas metro (i menys cedint als deliris de l'alcalde d'El Prat que han fet la L9 lenta i absurda).
Efectivament, a això se li suma el total desinterès de Fomento per a qualsevol obra que no es faci a Madrid, i tenim l'absurditat actual on ens hem gastat una quantitat obscena de diners... mentre el camí més còmode i ràpid a l'aeroport continua essent l'Aerobús.
Exacte, amb la línia de Rodalies n'hi hauria més que suficient, però és com aquell gag del polònia que totes les CCAA volien una caqueta perquè Catalunya l'havia demanat.
Només discrepo en una cosa, la volta del Prat tenia tot el sentit del món si la L9 no havia d'anar més enllà del Parc Nou, però com que van fer-ho el pitjor que van poder, doncs au, volta i cap a l'aeroport.
metring wrote:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Posted: Sunday 17/04/2016 20:21
by metring
bigcoaster wrote:
metring wrote:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
Ho deia pel temps de trajecte cap el centre, si el trobàveu acceptable o no.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Sunday 17/04/2016 21:13
by Adolescent barceloní
Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Sunday 17/04/2016 21:37
by davroca5
Adolescent barceloní wrote:Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
Si, la volta de Aeroport T. de Càrrega si que es va fer per evitar passar sota les pistes sota terreny deltaic, però la volta del Prat es va fer per arribar a l'estació del Prat i a La Ribera.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Posted: Sunday 17/04/2016 22:28
by bigcoaster
metring wrote:bigcoaster wrote:metring wrote:Algú de vosaltres ha agafat la línia de metro que va a Heathrow de Londres?
Jo, desde la T1,2,3 directe fins al centre i en hora punta. Com que comences a l'extrem tens seient sempre. La maleta que portava me la vaig posar entre les cames i com que als passadissos no acostuma a haver-hi gaire gent perquè no s'hi cap, doncs estava còmode i no molestava gaire. La veritat, no ho vaig trobar una cosa extranya o incòmoda o que molestés a algú, simplement era com anar al metro amb la motxilla del gimnàs o de l'escola.
Ho deia pel temps de trajecte cap el centre, si el trobàveu acceptable o no.
El temps és bastant acceptable, en 45-50 minuts estàs a Picadilly Circus (que per alguna cosa és la Picadilly line) o sigui que si. A més, fa enllaç amb totes les línies. És exactament el que serà la L2 quan arribi a l'aeroport en el cas de Barcelona.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Sunday 17/04/2016 22:29
by bigcoaster
Adolescent barceloní wrote:Però... La volta pel Prat no era, a més de per criteris polítics, per dificultats en el subsòl? O això de les dificultats és perquè ens han venut la moto?
mmmm...
Permet-me dubtar de les "dificultats del subsòl", per exemple en el cas de l'aeroport. I més encara quan d'aquí no res es perforarà el túnel de rodalies per sota de les pistes, que serà exactament igual que el de la L9.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Sunday 17/04/2016 23:31
by uriol108
i si d'aquí uns anys es pogues fer això ?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 11:17
by mpn90
Si la meitat dels trens de la L9 fessin trajectes semi-directes n'hi hauria prou per solucionar la lentitud de la línia a l'espera que arribi la L2 i la L1 fent servir la mateixa via?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 15:29
by robertotlh
ortegote wrote:David.F.C.M.B.1000 wrote:don ramon , sabe si renfe ara igual que la linea 9 sur lo del billete especial al aeropuerto ???
Creo que Santi Vila como Conseller ya lo dejo claro la lanzadera con capital Privado y suplemento como en casi todo el mundo se hace (no es que me guste la idea pero esto es verdad)
Se gana que llegaras a la T1 con Tren pero lo de la explotación privada me da a mi que al final esta empresa privada alquilara a Renfe para hacer el servicio.
Saludos.
Yo creo que más que suplemento será suplementazo. Pondrán trenes guays con wifi, asientos cómodos, muchas pantallitas con vídeos sobre Barcelona, máquinas expendedoras de cosas y toda esa parafernalia que gusta a los guiris y les cobrarán una morterada que pagarán a gusto porque ése tren mola. Quizá suene despectivo, pero cómo diantres iban a amortizar la inversión los inversores privados, si no lo hacen así?
Quedarán tres alternativas:
- El tren a precio hiperelitista y totalmente disuasorio para quien no sea guiri.
- El metro con su "giragonsa" y su suplemento, para el populacho.
- Y si no te gusta, el Aerobús o el 46.
"El guiri"
Posted: Monday 18/04/2016 16:02
by Guigui
En el fons, tens raó sobre el tema de política de preus. Però ves-te traient del cap que el guiri és l'oncle ric d'Amèrica. Molts fan aquí exactament el que nosaltres fem quan anem (faríem si anéssim) als seus països: buscar l'opció més econòmica. Oi que a Londres, si vas per preu, saps que l'última opció que agafaries és el Heathrow Express? O a Viena el CAT? Doncs això.
O per què us penseu que AirBNB prolifera en detriment dels hotels convencionals?
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 18:02
by bigcoaster
uriol108 wrote:i si d'aquí uns anys es pogues fer això ?
No descarto que es pogués fer en superfície aquestr tram. Si es pot, el dia que facin la L2, això s'ha de fer.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 20:30
by trensmat
Jo penso que la L9 Sud tindrà que haver arribat fins Sarrià així es faria una conexión amb FGC Vallès Occidental i amb el centre de Barcelona, ara que estan construint el Ramal que connecta la T1 amb la T2 penso que més endavant es podria fer un ramal sur que conecti les terminals de l'aeroport del Prat amb el Garraf, Tarragona, Lleida i Tortosa.
Ara hem pregunto perquè abans de gastar tants diners amb la L9 perquè arribi a l'aeroport del Prat no és va estudiar abans fer una prolongació de la L1 fins l'aeroport del Prat, però en fi eren els temps del totxo i del cava.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 20:43
by fgc113
La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 21:00
by trensmat
fgc113 wrote:La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Jo hagués continuat fins Sarrià i es mes això ho podrien haver fet però un altre cosa són les ganes de fer les coses bé.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 21:16
by ortegote
Hola,
A ver que la demanda de usuarios no hiba a ser la bomba creo que todos lo teniamos claro.
Pero se ha echo y bueno da un servicio, que ahora los politicos deberian salir a entornar el "mea culpa" por algunos errores a la hora de finalizar el proyecto pues tambien (pero no lo haran).
Yo voy siendo usuario y mira nunca lo hubiera dicho, bueno no para ir al Aeropuerto ya que veo abusivo el suplemento y tengo otras alternativas mas baratas, pero si voy usando otras conexiones como es ir al Part a pillar la Renfe para ir hacia el sur o si me viene en gana tipo turista para llegar a Barcelona.
Y de momento esa es mi vision de la L9Sud ya veremos en un futuro como le va a la linea, dios no quisiera ver una cosa parecida a la L12 de Mexico la Dorada que se inaguro y ya se ha cerrado, Don Ramón al ser mexicano sepa de esta linea y repito que aqui no pase una cosa asi por que entonces si que habriamos tirado el dinero.
Saludos.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 22:27
by bigcoaster
trensmat wrote:fgc113 wrote:La L9 Sud no podia arribar fins a Sarrià (ni pot) principalment perquè falta per tunelar des de Campus Nord.
Jo hagués continuat fins Sarrià i es mes això ho podrien haver fet però un altre cosa són les ganes de fer les coses bé.
I jo, seria un enllaç boníssim per anar del Vallès a la Z.U., però la veritat és que no hi ha un duro i que falta per fer fins i tot el túnel!
Eso, eso, eso.
Posted: Monday 18/04/2016 22:48
by Renfe445
ortegote wrote:dios no quisiera ver una cosa parecida a la L12 de Mexico la Dorada que se inaguro y ya se ha cerrado, Don Ramón al ser mexicano sepa de esta linea y repito que aqui no pase una cosa asi por que entonces si que habriamos tirado el dinero.
Saludos.
Bueno, a banda de esto... espero que no pase lo mismo que la línea 12 del D.F. a nuestra simbiosis llamada líneas 9 y 10.
Además, el Don Ramón de aquí es un
nickname, jejeje.
Re: Nou accés ferroviari al Prat
Posted: Monday 18/04/2016 23:09
by Granolleri
He estat mirant sobre el que dieu de la línia 12 del metro de Mèxic i això és el que diu la Wikipèdia:
https://es.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADne ... 3.ADnea_12
No es tracta d'una clausura estrictament sinó d'un tancament temporal per refer la línia, segons expliquen. Cosa, que per cert, no cal anar tan lluny per veure una cosa semblant: el mateix va passar amb la línia de metro de Ciutat de Palma, que va tancar temporalment després que s'inundés.