Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Cap de les fotografies son del Tramvia de Vallvidrera

Primera foto: Tramvia Blau baixant de Vallvidrera, en direcció a Barcelona, prop de la Carretera de Les Aigües

Segona foto: Tramvia Blau, a la plaça de Vallvidrera, davant de Can Trampa

Tercera foto: Passeig de la Reina Elisenda, amb l'església de Sant Vicenç de Sarrià al fons, o sigui vies dels tramvies de TB

Quarta foto: Inici del Tramvia Blau, a l'avinguda del Dr. Andreu, al fons amb el tranvies "imperials" de TB, actual plaça Kennedy

Cinquena foto: antiga estació de Terrassa dels Ferrocarrils de Catalunya

Sisena foto: Primer Washington de TB nº 1601 (abans de la seva adaptació), en proves a la plaça de La Bonanova, any 1962

Cal comentar que el conegut com tramvia de Vallvidrera, era el brancal del Tren de Sarrià, que sortia de Les Tres Torres i pujava fins al Peu del Funicular de Vallvidrera, pel carrer Anglí, també conegut com el tramvia de cinc.

Salut!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Aprofitant que surt a la foto

Post by Guigui »

122-042-132 wrote:Sisena foto: Primer Washington de TB nº 1601 (abans de la seva adaptació), en proves a la plaça de La Bonanova, any 1962
Off-topic no transportil: el Bar Yeti, que surt al fons, existeix encara avui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Si senyor, incombustible!

Salut!
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Imatges per a la història

Post by faristol »

I el cotxe que surt darrera del tramvia a la foto del bar Yeti, es un rarisim PANHARD PL17, cotxe francès rarisim per aquestes contrades i anys.

La marca Panhard va ser absorvida per Citroen i a aquesta darrera va ser absorvida despres per Peuget i avui es el Grup PSA.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Molt bona Faristol. De fet a finals dels cinquanta, principis dels seixanta no eren tan rars aquests cotxes, s'en veien bastants per Barcelona. Jo d'aquella epoca en conservo un, en miniatura, de la casa francesa Norev. Salut!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Al Facebook de TMB, aquí https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... e=1&ref=nf apareixen quatre fotografies de cotxeres
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Un altre: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false

Image
El 8 de gener de 1959, l’empresa Urbanizaciones y Transportes va estrenar la nova línia “AB” entre el passeig de Fabra i Puig i la Torre del Baró. Circulava pels carrers de Concepción Arenal, Bartrina, Gran de Sant Andreu, passeig de Torras i Bages i la carretera de Ribes. Disposava de bitllets combinats metro+autobús que el feien més econòmic i s’evitava haver de pagar doble bitllet. El preu era de 3,50 pessetes l’anada i de 5,50 pessetes l’anada i tornada. Els intervals de pas eren de 10-15 minuts els dies feiners, i de 15-30 minuts els dissabtes, diumenges i dies festius. Degut a les obres de construcció de l’avinguda Meridiana, entre 1966 i 1967 va modificar el seu itinerari, passant a circular en sentit descendent per la carretera de Ribes, els carrers de la Primavera i de Baixeras i la plaça de Mossèn Clapés, i en sentit ascendent pels carrers de Concepción Arenal i de Bartrina. L’1 de novembre de 1973 la línia va ser adquirida per l’empresa municipal Transportes de Barcelona (actual TMB), canviant la seva denominació de lletra pel número 603, i el dia 20 del mateix mes i any es perllongà fins el barri de Vallbona gràcies a les lluites veïnals. El 1981 va canviar la numeració pel 302, i el 12 de juliol de 1993 ho tornà a fer, passant a conèixer-se com a línia 97.
I aquí, un munt de fotografies de la cotxera d'Horta a la postguerra: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... uerra.html
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Caram, molt bona informació gràfica. Moltes gràcies Metring! Salut!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

metring wrote:Una foto de la cotxera de Sant Andreu, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false
I el tramvia 50: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false

Image
El tramvia de la instantània no és un washington (sèrie 1600), sino un "manolete" de la sèrie 1200, segona subsèrie "alts". Salut!
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by davida »

Encara recordo de petit a la segona meitat del setanta deuria tenir 6 anys, qun la desaparició era recent i tota la ciutat era plena de vies que n'utillitzaven, agafar l'autobus a Virrei Amat aproximadament on és el tramvia. Seguint el recorregut del tranvia que circulaba per centre de la calçada, la parada del autobus estaba a un illa de separada de l'acera i no com era normal als autobusos tocant a l'acera.. També hi havia un oficina de Tmb on venia tarjetes T-1.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Imatges per a la història

Post by BRILL 18 »

davida wrote:Encara recordo de petit a la segona meitat del setanta deuria tenir 6 anys, qun la desaparició era recent i tota la ciutat era plena de vies que n'utillitzaven, agafar l'autobus a Virrei Amat aproximadament on és el tramvia. Seguint el recorregut del tranvia que circulaba per centre de la calçada, la parada del autobus estaba a un illa de separada de l'acera i no com era normal als autobusos tocant a l'acera.. També hi havia un oficina de Tmb on venia tarjetes T-1.
Tenim els mateixos records del mateix lloc, malgrat que jo tambe recorfo agafar el tramvia a Virrei Amat, coses de l'edad
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

Yo recuerdo un poquito mas arriba de la entrada de vehiculos de las antiguas cocheras de Borbon, que ibamos a una pequeña oficina que habia al lado del la antigua ford ( tallmar ) a poner el sello a los pases anuales del autobus ( entonces no estaba unificado ) a principios de los años 80. :) :)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Algú dels nostres foraires de Badalona sap si encara existeix aquesta façana? La foto és de 2005. Per cert, el telèfon era més breu que una adreça de sms!

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Image

I aquesta, d'un remolc de tramvia reciclat en "xiringuito"?

Image
Catinenc
N3
N3
Posts: 22
Joined: Sunday 23/11/2008 16:46

Re: Imatges per a la història

Post by Catinenc »

El remolc reconvertit en xiringuito correspon a la sèrie 1401/1480 i 1501/1520 a anomenats "Zaragozas" per haver sigut construïts en aquella ciutat.
La foto no se quan es va fer però quan jo em vaig treure el carnet de conduir el mes de juliol de 1972 estava funcionant, doncs jo em vaig prende un refresc. Estava situat on ara està l'explanada del Palau Sant Jordi.
Quins records.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

D'on són aquestes fotos? De moment, no poso enllaç, per a que endevineu:
Attachments
IMG_1286.JPG
(153.52 KiB) Not downloaded yet
IMG_1343.JPG
(230.29 KiB) Not downloaded yet
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ubicació

Post by Guigui »

El de dalt, em sembla que el Poble Nou. El de baix, el baixador de Pg. de Gràcia; el rètol el delata.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”