Page 24 of 39

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 14/06/2012 19:59
by metring

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 14/06/2012 22:20
by 122-042-132
Cap de les fotografies son del Tramvia de Vallvidrera

Primera foto: Tramvia Blau baixant de Vallvidrera, en direcció a Barcelona, prop de la Carretera de Les Aigües

Segona foto: Tramvia Blau, a la plaça de Vallvidrera, davant de Can Trampa

Tercera foto: Passeig de la Reina Elisenda, amb l'església de Sant Vicenç de Sarrià al fons, o sigui vies dels tramvies de TB

Quarta foto: Inici del Tramvia Blau, a l'avinguda del Dr. Andreu, al fons amb el tranvies "imperials" de TB, actual plaça Kennedy

Cinquena foto: antiga estació de Terrassa dels Ferrocarrils de Catalunya

Sisena foto: Primer Washington de TB nº 1601 (abans de la seva adaptació), en proves a la plaça de La Bonanova, any 1962

Cal comentar que el conegut com tramvia de Vallvidrera, era el brancal del Tren de Sarrià, que sortia de Les Tres Torres i pujava fins al Peu del Funicular de Vallvidrera, pel carrer Anglí, també conegut com el tramvia de cinc.

Salut!

Aprofitant que surt a la foto

Posted: Thursday 14/06/2012 22:35
by Guigui
122-042-132 wrote:Sisena foto: Primer Washington de TB nº 1601 (abans de la seva adaptació), en proves a la plaça de La Bonanova, any 1962
Off-topic no transportil: el Bar Yeti, que surt al fons, existeix encara avui.

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 14/06/2012 23:02
by 122-042-132
Si senyor, incombustible!

Salut!

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 15/06/2012 0:47
by faristol
I el cotxe que surt darrera del tramvia a la foto del bar Yeti, es un rarisim PANHARD PL17, cotxe francès rarisim per aquestes contrades i anys.

La marca Panhard va ser absorvida per Citroen i a aquesta darrera va ser absorvida despres per Peuget i avui es el Grup PSA.

Re: Imatges per a la història

Posted: Friday 15/06/2012 7:09
by 122-042-132
Molt bona Faristol. De fet a finals dels cinquanta, principis dels seixanta no eren tan rars aquests cotxes, s'en veien bastants per Barcelona. Jo d'aquella epoca en conservo un, en miniatura, de la casa francesa Norev. Salut!

Re: Imatges per a la història

Posted: Wednesday 20/06/2012 11:35
by metring
Al Facebook de TMB, aquí https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... e=1&ref=nf apareixen quatre fotografies de cotxeres

Re: Imatges per a la història

Posted: Wednesday 20/06/2012 20:17
by metring

Re: Imatges per a la història

Posted: Wednesday 20/06/2012 20:22
by metring
Un altre: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false

Image
El 8 de gener de 1959, l’empresa Urbanizaciones y Transportes va estrenar la nova línia “AB” entre el passeig de Fabra i Puig i la Torre del Baró. Circulava pels carrers de Concepción Arenal, Bartrina, Gran de Sant Andreu, passeig de Torras i Bages i la carretera de Ribes. Disposava de bitllets combinats metro+autobús que el feien més econòmic i s’evitava haver de pagar doble bitllet. El preu era de 3,50 pessetes l’anada i de 5,50 pessetes l’anada i tornada. Els intervals de pas eren de 10-15 minuts els dies feiners, i de 15-30 minuts els dissabtes, diumenges i dies festius. Degut a les obres de construcció de l’avinguda Meridiana, entre 1966 i 1967 va modificar el seu itinerari, passant a circular en sentit descendent per la carretera de Ribes, els carrers de la Primavera i de Baixeras i la plaça de Mossèn Clapés, i en sentit ascendent pels carrers de Concepción Arenal i de Bartrina. L’1 de novembre de 1973 la línia va ser adquirida per l’empresa municipal Transportes de Barcelona (actual TMB), canviant la seva denominació de lletra pel número 603, i el dia 20 del mateix mes i any es perllongà fins el barri de Vallbona gràcies a les lluites veïnals. El 1981 va canviar la numeració pel 302, i el 12 de juliol de 1993 ho tornà a fer, passant a conèixer-se com a línia 97.
I aquí, un munt de fotografies de la cotxera d'Horta a la postguerra: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... uerra.html

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 21/06/2012 1:11
by 122-042-132
Caram, molt bona informació gràfica. Moltes gràcies Metring! Salut!

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 21/06/2012 1:19
by 122-042-132
metring wrote:Una foto de la cotxera de Sant Andreu, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false
I el tramvia 50: http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/se ... date=false

Image
El tramvia de la instantània no és un washington (sèrie 1600), sino un "manolete" de la sèrie 1200, segona subsèrie "alts". Salut!

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 21/06/2012 16:55
by davida
Encara recordo de petit a la segona meitat del setanta deuria tenir 6 anys, qun la desaparició era recent i tota la ciutat era plena de vies que n'utillitzaven, agafar l'autobus a Virrei Amat aproximadament on és el tramvia. Seguint el recorregut del tranvia que circulaba per centre de la calçada, la parada del autobus estaba a un illa de separada de l'acera i no com era normal als autobusos tocant a l'acera.. També hi havia un oficina de Tmb on venia tarjetes T-1.

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 21/06/2012 17:02
by BRILL 18
davida wrote:Encara recordo de petit a la segona meitat del setanta deuria tenir 6 anys, qun la desaparició era recent i tota la ciutat era plena de vies que n'utillitzaven, agafar l'autobus a Virrei Amat aproximadament on és el tramvia. Seguint el recorregut del tranvia que circulaba per centre de la calçada, la parada del autobus estaba a un illa de separada de l'acera i no com era normal als autobusos tocant a l'acera.. També hi havia un oficina de Tmb on venia tarjetes T-1.
Tenim els mateixos records del mateix lloc, malgrat que jo tambe recorfo agafar el tramvia a Virrei Amat, coses de l'edad

Re: Imatges per a la història

Posted: Thursday 21/06/2012 20:24
by sagrering
Yo recuerdo un poquito mas arriba de la entrada de vehiculos de las antiguas cocheras de Borbon, que ibamos a una pequeña oficina que habia al lado del la antigua ford ( tallmar ) a poner el sello a los pases anuales del autobus ( entonces no estaba unificado ) a principios de los años 80. :) :)

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 01/07/2012 21:19
by metring
Algú dels nostres foraires de Badalona sap si encara existeix aquesta façana? La foto és de 2005. Per cert, el telèfon era més breu que una adreça de sms!

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Image

I aquesta, d'un remolc de tramvia reciclat en "xiringuito"?

Image

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 01/07/2012 21:56
by Catinenc
El remolc reconvertit en xiringuito correspon a la sèrie 1401/1480 i 1501/1520 a anomenats "Zaragozas" per haver sigut construïts en aquella ciutat.
La foto no se quan es va fer però quan jo em vaig treure el carnet de conduir el mes de juliol de 1972 estava funcionant, doncs jo em vaig prende un refresc. Estava situat on ara està l'explanada del Palau Sant Jordi.
Quins records.

Re: Imatges per a la història

Posted: Saturday 07/07/2012 23:42
by metring

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 08/07/2012 0:14
by metring

Re: Imatges per a la història

Posted: Sunday 08/07/2012 20:55
by metring
D'on són aquestes fotos? De moment, no poso enllaç, per a que endevineu:

Ubicació

Posted: Sunday 08/07/2012 21:16
by Guigui
El de dalt, em sembla que el Poble Nou. El de baix, el baixador de Pg. de Gràcia; el rètol el delata.