Page 24 of 32

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 30/09/2014 20:22
by ddbar
437.001 wrote:
Toni wrote:Ey, molt bé, això ja sembla la R1, tres estacions a cada poble... però en aquest cas sense que baixi ningú..... Miami-platja???????????????....
Miami-Platja: 7.500 habitantes en invierno (del total de 12.000 que tiene Mont-roig). Y más de 50.000 en verano.

En Rodalies Barcelona: más habitantes que Cabrera de Mar, Caldes d'Estrac, Sant Pol de Mar, Santa Susanna, Garraf, Gelida, El Papiol, Els Monjos, L'Arboç, Figaró, Centelles...

En MD Tarragona: menos habitantes tan sólo que Tarragona, Reus, Salou, Port Aventura, Vila-seca, Cambrils, Valls, Tortosa, Torredembarra, Sant Vicenç de Calders, El Vendrell, Calafell, Segur de Calafell, Cunit. Más habitantes que cualquiera de las otras estaciones de la provincia.

El tren pasa por el centro de Miami sin parar, entre la carretera y la playa.
El potencial realmente lo justifica.

Vilafortuny: 8.000 habitantes en invierno (del total de 33.000 que tiene Cambrils). En verano, Cambrils sobrepasa los 200.000 habitantes, muchos de ellos en Vilafortuny, zona hotelera.

En Rodalies Barcelona: más habitantes que Cabrera de Mar, Caldes d'Estrac, Sant Pol de Mar, Santa Susanna, Gelida, El Papiol, Els Monjos, L'Arboç, Figaró, Centelles...

En MD Tarragona: menos habitantes tan sólo que Tarragona, Reus, Salou, Port Aventura, Vila-seca, Cambrils, Valls, Tortosa, Torredembarra, Sant Vicenç de Calders, El Vendrell, Calafell, Segur de Calafell, Cunit. Más habitantes que cualquiera de las otras estaciones de la provincia.

El tren pasa al norte de la carretera sin parar, en plena zona urbana, muy cerca del castillo de Vilafortuny y no lejos de la playa (a tres o cuatro calles).
El potencial realmente lo justifica.
Gràcies per les dades i celebro la consideració de l'estació de Roc Sant Gaietà que se m'havia oblidat, per confusió amb Creixell.

La via del tren a Maspujols passa a tocar del poble que és petit, però ha crescut per la proximitat amb Reus. D'altra banda hi ha el potencial de la connexió amb Aleixar i Vilaplana. Les Borges del Camp és una porta d'entrada a la zona Nord del Priorat i s'hauria de considerar la parada dels autobusos en un lloc proper a l'estació on s'hi accedeix actualment per un camí asfaltat. La distància a la carretera d'Alforja (C-242) és menor a 500 metres i a la d'Alcolea (N-420) per on passen autobusos de llargues distàncies exactament igual.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 30/09/2014 20:49
by reusenc2
ddbar wrote:Gràcies per les dades i celebro la consideració de l'estació de Roc Sant Gaietà que se m'havia oblidat, per confusió amb Creixell.

La via del tren a Maspujols passa a tocar del poble que és petit, però ha crescut per la proximitat amb Reus. D'altra banda hi ha el potencial de la connexió amb Aleixar i Vilaplana. Les Borges del Camp és una porta d'entrada a la zona Nord del Priorat i s'hauria de considerar la parada dels autobusos en un lloc proper a l'estació on s'hi accedeix actualment per un camí asfaltat. La distància a la carretera d'Alforja (C-242) és menor a 500 metres i a la d'Alcolea (N-420) per on passen autobusos de llargues distàncies exactament igual.
Sincerament, mai m'han agradat les estacions al mig del no res, i no ens enganyem, si es fes una estació a Maspujols, seria al mig del no res. A més de mig km camp a través, de la zona urbana. És cert que ha crescut la població, però també és cert que molta de la gent nova provinent de Reus i voltants, està a les urbanitzacions, encara més allunyades de les vies del tren i que no ens enganyem, gent que continuarà agafant el cotxe sí o sí.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 30/09/2014 23:24
by 437.001
ddbar wrote:Gràcies per les dades i celebro la consideració de l'estació de Roc Sant Gaietà que se m'havia oblidat, per confusió amb Creixell.
El Roc de Sant Gaietà és només el nom d'uns blocs d'apartaments (pintorescos, això sí) del nucli de Roda de Berà-Platja, que és bastant més gran.
Crec que, d'haver-hi una estació allà, hauria d'estar més cap a la zona del Francàs, relativament a prop del límit municipal entre Roda i El Vendrell.
ddbar wrote:La via del tren a Maspujols passa a tocar del poble que és petit, però ha crescut per la proximitat amb Reus. D'altra banda hi ha el potencial de la connexió amb Aleixar i Vilaplana.
reusenc2 wrote:Sincerament, mai m'han agradat les estacions al mig del no res, i no ens enganyem, si es fes una estació a Maspujols, seria al mig del no res. A més de mig km camp a través, de la zona urbana. És cert que ha crescut la població, però també és cert que molta de la gent nova provinent de Reus i voltants, està a les urbanitzacions, encara més allunyades de les vies del tren i que no ens enganyem, gent que continuarà agafant el cotxe sí o sí.
Recordar que Maspujols es troba just a l'inici de la T-11, que té les vies a no menys de 500 m del casc urbà, i que té 750 habitants censats (no necessàriament reals), alguns dels quals tenen la residencia oficial a urbanitzacions encara més allunyades de la via...

No es justifica cap estació a Maspujols en l'actualitat, no hi ha prou habitants, i els que hi ha poden desplaçar-se a Les Borges del Camp o a Reus.
ddbar wrote:Les Borges del Camp és una porta d'entrada a la zona Nord del Priorat i s'hauria de considerar la parada dels autobusos en un lloc proper a l'estació on s'hi accedeix actualment per un camí asfaltat. La distància a la carretera d'Alforja (C-242) és menor a 500 metres i a la d'Alcolea (N-420) per on passen autobusos de llargues distàncies exactament igual.
Les Borges del Camp és una porta d'entrada a una part del Priorat... en cotxe.

Recordeu que en tota la comarca del Priorat hi ha empadronades menys persones que habitants té Torredembarra (i de tots aquests empadronats, un percentatge no hi resideix). L'únic nucli mig amb cara i ulls de la zona del Montsant és Cornudella, que amb prou feines passa de 1.000 habitants (dels quals, un cert nombre no són reals), i que es troba a més de 20 km en cotxe de Les Borges del Camp, amb un coll de muntanya al mig.

La línia de Móra pot donar gràcies de tenir els trens que té.
Altres línies, amb més habitants (bastants més!), tenen un servei comparativament força pitjor (R12, R13, R14, sense anar més lluny).

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 01/10/2014 1:03
by Renfe451
437.001 wrote: La línia de Móra pot donar gràcies de tenir els trens que té.
Però a canvi té el pitjor servei de tota la xarxa de Regionals de Catalunya i puc dir que d'Espanya. Els retards famosos d'entre 25-35 minuts no te'ls treu ningú... i tot gràcies al famòs problema que hi ha a l'Aragó.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 01/10/2014 12:02
by 437.001
Renfe451 wrote:Però a canvi té el pitjor servei de tota la xarxa de Regionals de Catalunya
No. Hi ha línies amb més potencial i menys serveis: R12, R13, R14, tram L'Aldea-Castelló.
Renfe451 wrote:i puc dir que d'Espanya.
No. Hi ha línies amb més potencial i menys serveis, ja sigui en números absoluts o comparativament (València-Alacant o Sevilla-Huelva, per exemple).
Renfe451 wrote:Els retards famosos d'entre 25-35 minuts no te'ls treu ningú... i tot gràcies al famòs problema que hi ha a l'Aragó.
No crec que sigui només pel problema del túnel de Goya, si és això el què vols dir.
La darrera vegada que vaig anar a Ascó, el retard es va generar a Móra, a Ascó el tren va arribar de Saragossa puntual.

De tota manera, sí que és cert que les dues línies que travessen la provincia de Terol (la de Móra i la Sagunt-Terol-Saragossa) tenen un problema de retards i de manteniment de la infrastructura, això és cert.
Però és que ara mateix, tren que passa per l'estació de Tarragona i que no sigui un RT1, un RT2 o un regional Tarragona-Picamoixons (i força vegades els RT2 també), tren que amb un 80% de probablibitats ve amb retard. Hi incloc els LD.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 01/10/2014 12:18
by 437.001
Als pressupostos de Foment de 2015 han caigut 2,8 milions per a una estació de Reus.
Desconec si es tracta d'obres a l'estació actual (que només necessita andanes altes, i 2,8 milions sembla massa inversió), o si amb 2,8 milions es pot construir la nova estació de Reus-Sud (tant de bo que sigui això).

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 01/10/2014 16:52
by raulitinbcn
Font: http://www.naciodigital.cat/delcamp/not ... t/calafell
Sense lideratge: el cas de Rodalies a Cunit i Calafell
Redacció | Actualitzat el 01/10/2014 a les 09:30h Arxivat a: L'editorial, Rodalies, Baix Penedès
Un dels problemes més greus de la nostra vegueria és la manca de lideratge i de projecte de futur. No hi ha una visió metropolitana, i els qui podrien liderar el Camp de Tarragona -els alcaldes de Tarragona i Reus amb el suport de la Diputació- cada vegada estan més enclaustrats en els seus termes municipals, sense una visió estratègica del territori i només pensant en les eleccions del maig de 2015.

Aquest fet es detecta dia a dia i ens fa perdre moltes oportunitats de futur. Fa pocs dies Calafell i Cunit es queixaven de no pertànyer a les rodalies de Tarragona i ningú —sí, ho heu llegit bé, ningú— del territori no els ha donat suport. És un fet lamentable i que evidencia totes les nostres febleses. Que Calafell i Cunit vulguin estar al nostre sistema de Rodalies és estratègic, implica que volen passar a gravitar a l'eix metropolità del Camp, i els primers interessats que això passi haurien de ser les ciutats de Tarragona i Reus, que guanyarien capitalitat i àrea d'influència.

Els nostres dirigents, polítics i socials, no tenen una visió metropolitana del territori i, mentre això no passi, no tindrem mai la força que per la nostra demografia i la nostra vitalitat econòmica ens correspondria.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 01/10/2014 22:10
by cesc
437.001 wrote:També s'ha vist fa ben poc una 447 a la RT2.

Després posen 447 a fet certs R16 Barcelona-Tortosa, R11 Barcelona-Portbou i R12 L'Hospitalet-Lleida.

I durant una bona temporada, la 448 de dos cotxes va fer els regionals Tarragona-Picamoixons i Sant Vicenç-Picamoixons.

Vés a saber quins criteris fan servir...

Si posen 470 ó 448 els Rodalies Tarragona deu ser per la distancia que hi ha d'una Estació a una altre agafant com origen de l'ArboÇ fins a Cambrils i l'Hospitalet de l'Infant i Tarragona a Reus, cosa que no passa a Rodalies Barcelona i Rodalies Girona, sinó m'equivoco

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Thursday 02/10/2014 2:04
by 437.001
Més aviat no.

Si fós per això, es contradiria amb el fet que posin rames 447 a fer R11 Barcelona Sants-Cerbère, R12 L'Hospitalet de Llobregat-Manresa-Lleida, R15 Barcelona-Estació de França-Reus, i R16 Barcelona-Estació de França-Tortosa, no creus? :D

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Thursday 02/10/2014 22:26
by ddbar
Renfe451 wrote:
437.001 wrote: La línia de Móra pot donar gràcies de tenir els trens que té.
Però a canvi té el pitjor servei de tota la xarxa de Regionals de Catalunya i puc dir que d'Espanya. Els retards famosos d'entre 25-35 minuts no te'ls treu ningú... i tot gràcies al famòs problema que hi ha a l'Aragó.
La línia de Móra el que té és un greu problema de saturació, pel trànsit continu de carboners amb destinació cap a les centrals tèrmiques aragoneses. Aquest trànsit és el que, com els camions a la carretera, causa més deformació als rails i per tant són inevitables les limitacions temporals. A més, no sé si serà cosa de la Generalitat. que s'ha imposat el costum de fer aturar els trens a la via més propera a l'estació en comptes d'utilitzar la principal, fins i tot en estacions amb andanes recrescudes. A més la hiper mecanització dels elements dels vagons fan que puguin haver-hi errades puntuals en el tancament de portes o en portes interiors com les dels lavabos que no són tant importants. Les unitats envelleixen i es noten tots els factors que sumats fan que per aquesta línia el més raonable sigui augmentar temps o dotar els pressupostos amb més recursos per fer front a les devolucions exprés.
L'últim cop que vaig fer ús de la línia em vaig trobar el cas curiós d'una persona que arribava cinc minuts més tard de l'hora oficial del pas del tren i comentava que havia arribat bé perquè creia que passava 5 minuts més tard encara. Quan els retards s'assimilen tan profundament vol dir que són la norma.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Thursday 02/10/2014 22:41
by cesc
437.001 wrote:Més aviat no.

Si fós per això, es contradiria amb el fet que posin rames 447 a fer R11 Barcelona Sants-Cerbère, R12 L'Hospitalet de Llobregat-Manresa-Lleida, R15 Barcelona-Estació de França-Reus, i R16 Barcelona-Estació de França-Tortosa, no creus? :D
Concretament la R11 de Sant Celoni fins a Cerbere la Marenda para a totes les Estacions i la majoria no superen els 5 kms de distancia entre elles, la resta de líneas Regionals les conec molt poc i en algún cas no la conec com es la R12

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Thursday 02/10/2014 22:59
by 437.001
ddbar wrote:
Renfe451 wrote:
437.001 wrote: La línia de Móra pot donar gràcies de tenir els trens que té.
Però a canvi té el pitjor servei de tota la xarxa de Regionals de Catalunya i puc dir que d'Espanya. Els retards famosos d'entre 25-35 minuts no te'ls treu ningú... i tot gràcies al famòs problema que hi ha a l'Aragó.
La línia de Móra el que té és un greu problema de saturació, pel trànsit continu de carboners amb destinació cap a les centrals tèrmiques aragoneses. [...]
A tot li diuen saturació, ara... :)

No sé on veus el "trànsit continu de carboners". N'hi ha, però de "trànsit continu", res de res.
Que desgasten la via? Bé, sí, però no és prou raó com per causar retards sistemàtics de 20 minuts als sis trens de viatgers per sentit que hi ha cada dia.
Si estiguéssim parlant del Corredor Mediterrani, encara, però parlem de la línia de Móra...

Back to topic!

Posted: Thursday 02/10/2014 23:08
by Guigui
Com que res d'això que esteu parlant té a veure amb el tema del fil, faig una crida a l'ordre.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Monday 06/10/2014 2:07
by Toni
437.001 wrote:
ddbar wrote:Gràcies per les dades i celebro la consideració de l'estació de Roc Sant Gaietà que se m'havia oblidat, per confusió amb Creixell.
El Roc de Sant Gaietà és només el nom d'uns blocs d'apartaments (pintorescos, això sí) del nucli de Roda de Berà-Platja, que és bastant més gran.
Crec que, d'haver-hi una estació allà, hauria d'estar més cap a la zona del Francàs, relativament a prop del límit municipal entre Roda i El Vendrell.
ddbar wrote:La via del tren a Maspujols passa a tocar del poble que és petit, però ha crescut per la proximitat amb Reus. D'altra banda hi ha el potencial de la connexió amb Aleixar i Vilaplana.
reusenc2 wrote:Sincerament, mai m'han agradat les estacions al mig del no res, i no ens enganyem, si es fes una estació a Maspujols, seria al mig del no res. A més de mig km camp a través, de la zona urbana. És cert que ha crescut la població, però també és cert que molta de la gent nova provinent de Reus i voltants, està a les urbanitzacions, encara més allunyades de les vies del tren i que no ens enganyem, gent que continuarà agafant el cotxe sí o sí.
Recordar que Maspujols es troba just a l'inici de la T-11, que té les vies a no menys de 500 m del casc urbà, i que té 750 habitants censats (no necessàriament reals), alguns dels quals tenen la residencia oficial a urbanitzacions encara més allunyades de la via...

No es justifica cap estació a Maspujols en l'actualitat, no hi ha prou habitants, i els que hi ha poden desplaçar-se a Les Borges del Camp o a Reus.
ddbar wrote:Les Borges del Camp és una porta d'entrada a la zona Nord del Priorat i s'hauria de considerar la parada dels autobusos en un lloc proper a l'estació on s'hi accedeix actualment per un camí asfaltat. La distància a la carretera d'Alforja (C-242) és menor a 500 metres i a la d'Alcolea (N-420) per on passen autobusos de llargues distàncies exactament igual.
Les Borges del Camp és una porta d'entrada a una part del Priorat... en cotxe.

Recordeu que en tota la comarca del Priorat hi ha empadronades menys persones que habitants té Torredembarra (i de tots aquests empadronats, un percentatge no hi resideix). L'únic nucli mig amb cara i ulls de la zona del Montsant és Cornudella, que amb prou feines passa de 1.000 habitants (dels quals, un cert nombre no són reals), i que es troba a més de 20 km en cotxe de Les Borges del Camp, amb un coll de muntanya al mig.

La línia de Móra pot donar gràcies de tenir els trens que té.
Altres línies, amb més habitants (bastants més!), tenen un servei comparativament força pitjor (R12, R13, R14, sense anar més lluny).
Coincidieixo totalment en que cal ser molt i molt restrictius a l´hora d´obrir noves estacions. Cada estació fa perdre temps als trens i si no es justifica suficientment és un desastre. L´exemple de la línia del Maresme és paradigmàtic, com carregar-se una línia que té un potencial enorme.... és que ara triguen els trens igual que fa 100 anys...... evidentment, els trens paren a 37 estacions més que fa 100 anys. És un concepte totalment equivocat, cal apropar a la gent al ferrocarril i no el ferrocarril a la gent, un mitjà de gran capacitat no pot parar cada 500 m com al Maresme, no pot ser.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Monday 06/10/2014 7:03
by 437.001
Toni wrote:Coincidieixo totalment en que cal ser molt i molt restrictius a l´hora d´obrir noves estacions. Cada estació fa perdre temps als trens i si no es justifica suficientment és un desastre.
Depèn. Ho explico més avall.
Toni wrote:L´exemple de la línia del Maresme és paradigmàtic, com carregar-se una línia que té un potencial enorme.... és que ara triguen els trens igual que fa 100 anys...... evidentment, els trens paren a 37 estacions més que fa 100 anys.
Home, en el cas del Maresme poca cosa més es pot fer que el què ja hi ha.
Allà hi ha unes necessitats de transports relativament satisfetes (per satisfer-les completament caldria una inversió que ara com ara es troba fora de les nostres possibilitats de totes totes, passi el què passi a nivel polític en els propers temps), i ja no cal cap estació més, però és que les estacions que ja hi havia abans de que obrís Cabrera hi són des de fa moltíssim temps, i allí es tracta més de la limitació del traçat que no de cap altra cosa.
No en va la R1 és la línia que més passatgers porta de Rodalies Barcelona (si no comptem la R2 com una sola línia, clar).
Toni wrote:És un concepte totalment equivocat, cal apropar a la gent al ferrocarril i no el ferrocarril a la gent, un mitjà de gran capacitat no pot parar cada 500 m com al Maresme, no pot ser.
Depèn. Hi ha llocs on cal una cosa, i llocs on cal l'altra... i llocs on calen les dues coses.

A la Costa Daurada entre Sant Vicenç de Calders i L'Ametlla de Mar (i a Reus), el tren passa per algunes zones altament urbanitzades sense parar-hi, tot i que el tren hi passi des d'abans que les cases hi fóssin... clarament ni les autoritats locals s'han mogut lo ràpid que s'haurien hagut de moure, ni el ministeri tampoc... i tampoc sembla que la Generalitat hi perdi el cul, veient com ha dissenyat la xarxa, les tarifes i els horaris.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 07/10/2014 20:13
by ddbar
437.001 wrote:
Toni wrote:Coincidieixo totalment en que cal ser molt i molt restrictius a l´hora d´obrir noves estacions. Cada estació fa perdre temps als trens i si no es justifica suficientment és un desastre.
Depèn. Ho explico més avall.
Toni wrote:L´exemple de la línia del Maresme és paradigmàtic, com carregar-se una línia que té un potencial enorme.... és que ara triguen els trens igual que fa 100 anys...... evidentment, els trens paren a 37 estacions més que fa 100 anys.
Home, en el cas del Maresme poca cosa més es pot fer que el què ja hi ha.
Allà hi ha unes necessitats de transports relativament satisfetes (per satisfer-les completament caldria una inversió que ara com ara es troba fora de les nostres possibilitats de totes totes, passi el què passi a nivel polític en els propers temps), i ja no cal cap estació més, però és que les estacions que ja hi havia abans de que obrís Cabrera hi són des de fa moltíssim temps, i allí es tracta més de la limitació del traçat que no de cap altra cosa.
No en va la R1 és la línia que més passatgers porta de Rodalies Barcelona (si no comptem la R2 com una sola línia, clar).
Toni wrote:És un concepte totalment equivocat, cal apropar a la gent al ferrocarril i no el ferrocarril a la gent, un mitjà de gran capacitat no pot parar cada 500 m com al Maresme, no pot ser.
Depèn. Hi ha llocs on cal una cosa, i llocs on cal l'altra... i llocs on calen les dues coses.

A la Costa Daurada entre Sant Vicenç de Calders i L'Ametlla de Mar (i a Reus), el tren passa per algunes zones altament urbanitzades sense parar-hi, tot i que el tren hi passi des d'abans que les cases hi fóssin... clarament ni les autoritats locals s'han mogut lo ràpid que s'haurien hagut de moure, ni el ministeri tampoc... i tampoc sembla que la Generalitat hi perdi el cul, veient com ha dissenyat la xarxa, les tarifes i els horaris.
El que tampoc té sentit és que hi hagi trens sense parades comercials a estacions que tinguin obligatòriament que parar per creuar-se amb un altre. O que siguin directes i tinguis horaris semblants als que s'aturen a totes. Per això que s'aturin i prestin algun tipus de servei.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Tuesday 07/10/2014 23:51
by Toni
437.001 wrote:
Toni wrote:Coincidieixo totalment en que cal ser molt i molt restrictius a l´hora d´obrir noves estacions. Cada estació fa perdre temps als trens i si no es justifica suficientment és un desastre.
Depèn. Ho explico més avall.
Toni wrote:L´exemple de la línia del Maresme és paradigmàtic, com carregar-se una línia que té un potencial enorme.... és que ara triguen els trens igual que fa 100 anys...... evidentment, els trens paren a 37 estacions més que fa 100 anys.
Home, en el cas del Maresme poca cosa més es pot fer que el què ja hi ha.
Allà hi ha unes necessitats de transports relativament satisfetes (per satisfer-les completament caldria una inversió que ara com ara es troba fora de les nostres possibilitats de totes totes, passi el què passi a nivel polític en els propers temps), i ja no cal cap estació més, però és que les estacions que ja hi havia abans de que obrís Cabrera hi són des de fa moltíssim temps, i allí es tracta més de la limitació del traçat que no de cap altra cosa.
No en va la R1 és la línia que més passatgers porta de Rodalies Barcelona (si no comptem la R2 com una sola línia, clar).
Toni wrote:És un concepte totalment equivocat, cal apropar a la gent al ferrocarril i no el ferrocarril a la gent, un mitjà de gran capacitat no pot parar cada 500 m com al Maresme, no pot ser.
Depèn. Hi ha llocs on cal una cosa, i llocs on cal l'altra... i llocs on calen les dues coses.

A la Costa Daurada entre Sant Vicenç de Calders i L'Ametlla de Mar (i a Reus), el tren passa per algunes zones altament urbanitzades sense parar-hi, tot i que el tren hi passi des d'abans que les cases hi fóssin... clarament ni les autoritats locals s'han mogut lo ràpid que s'haurien hagut de moure, ni el ministeri tampoc... i tampoc sembla que la Generalitat hi perdi el cul, veient com ha dissenyat la xarxa, les tarifes i els horaris.
Jo crec que al Maresme hi ha clarament massa estacions. De totes maneres, el que cal és que els alcaldes de Vilassar, Cabrera o Premià expliquin a l´alcalde de Tordera o el de Blanes perquè triguen igual que fa 100 anys, que li expliquin que cal aturar-se als seus pobles cada 500 m i que aquesta és la raó i no cap altre.

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Wednesday 08/10/2014 1:18
by 437.001
Toni wrote:Jo crec que al Maresme hi ha clarament massa estacions. De totes maneres, el que cal és que els alcaldes de Vilassar, Cabrera o Premià expliquin a l´alcalde de Tordera o el de Blanes perquè triguen igual que fa 100 anys, que li expliquin que cal aturar-se als seus pobles cada 500 m i que aquesta és la raó i no cap altre.
Realment el nombre d'estacions és irrellevant per a l'explotació d'una línia si no hi ha problema d'espai, cosa que sí que es dóna al Maresme... i a Salou (i enlloc més de la RT2).

Al Maresme el què hi ha no és una falta d'estacions, sinó una falta de vies d'apartat on poder adelantar trens més lents al tram de via doble, i les que hi ha, que tampoc són gaires (Badalona, Montgat, El Masnou, Mataró i Arenys) no es fan servir, i un problema amb la via única entre Arenys i Maçanet (i de difícil solució entre Arenys i Calella, on no tinc clar que el desdoblament passés una DIA), que impedeix augmentar les freqüències de pas.

En canvi, a Tarragona, a llocs com Creixell, Roda de Berà-Platja, Vilafortuny, Miami Platja, o Reus-Sud, el tren passa sense parar, la qual cosa és una pèrdua de potencials passatgers que no s'ha sabut resoldre des de fa més de trenta anys, o no s'ha volgut, o simplement s'ha ignorat i no se li ha prestat l'atenció deguda.
I aquí no només acusaria el ministeri ni la Generalitat, sinó especialment les autoritats locals, que tant els hi fa el tren i no s'han mogut, i quan ho han fet (normalment amb l'AVE en ment) ha sigut de manera molt poc àgil i per electoralisme de baix nivell.
Només a Reus se n'han adonat, una mica tard, però ara ho reclamen de veritat, i ja veurem si se'ls escolta, esperem que sí.
I a Mont-roig (o sigui, Miami) també ho han reclamat amb veu baixa, però allà no tinc tant clar què és el que volen, perquè hi ha el merder dels ajuntaments que reclamen la supressió de la línia del litoral, que seria una pèrdua de passatgers molt gran per Renfe (o qualsevol altra operadora).

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Thursday 09/10/2014 2:08
by Toni
437.001 wrote:
Toni wrote:Jo crec que al Maresme hi ha clarament massa estacions. De totes maneres, el que cal és que els alcaldes de Vilassar, Cabrera o Premià expliquin a l´alcalde de Tordera o el de Blanes perquè triguen igual que fa 100 anys, que li expliquin que cal aturar-se als seus pobles cada 500 m i que aquesta és la raó i no cap altre.
Realment el nombre d'estacions és irrellevant per a l'explotació d'una línia si no hi ha problema d'espai, cosa que sí que es dóna al Maresme... i a Salou (i enlloc més de la RT2).

Al Maresme el què hi ha no és una falta d'estacions, sinó una falta de vies d'apartat on poder adelantar trens més lents al tram de via doble, i les que hi ha, que tampoc són gaires (Badalona, Montgat, El Masnou, Mataró i Arenys) no es fan servir, i un problema amb la via única entre Arenys i Maçanet (i de difícil solució entre Arenys i Calella, on no tinc clar que el desdoblament passés una DIA), que impedeix augmentar les freqüències de pas.

En canvi, a Tarragona, a llocs com Creixell, Roda de Berà-Platja, Vilafortuny, Miami Platja, o Reus-Sud, el tren passa sense parar, la qual cosa és una pèrdua de potencials passatgers que no s'ha sabut resoldre des de fa més de trenta anys, o no s'ha volgut, o simplement s'ha ignorat i no se li ha prestat l'atenció deguda.
I aquí no només acusaria el ministeri ni la Generalitat, sinó especialment les autoritats locals, que tant els hi fa el tren i no s'han mogut, i quan ho han fet (normalment amb l'AVE en ment) ha sigut de manera molt poc àgil i per electoralisme de baix nivell.
Només a Reus se n'han adonat, una mica tard, però ara ho reclamen de veritat, i ja veurem si se'ls escolta, esperem que sí.
I a Mont-roig (o sigui, Miami) també ho han reclamat amb veu baixa, però allà no tinc tant clar què és el que volen, perquè hi ha el merder dels ajuntaments que reclamen la supressió de la línia del litoral, que seria una pèrdua de passatgers molt gran per Renfe (o qualsevol altra operadora).
Discrepo. Les estacions han de ser les justes i no més. Encara que tinguessim vies d´apartat a totes les estacions (cosa impossible perquè els Alcaldes ja d´ocuparien de desmuntar-les per construir pisos al seu espai), el pas dels trens per la via desviada fa perdre molt temps als trens i igualment perdrien temps. Al final em dones la raó, per ser competitius els trens o part d´ells no s´han d´aturar cada 500 metres, és evident. Això és només una mostra més del sistema catastròfic que tenim, on cada Alcalde cada 4 anys es dedica a fer el que sigui per uns vots sense preocupar-se de res més. Si el del poble d´adalt triga uns minuts més per anar a Barcelona, que el bombin...

Re: Rodalies a Tarragona

Posted: Thursday 09/10/2014 2:35
by 437.001
Toni wrote:Discrepo. Les estacions han de ser les justes i no més. Encara que tinguessim vies d´apartat a totes les estacions (cosa impossible perquè els Alcaldes ja d´ocuparien de desmuntar-les per construir pisos al seu espai), el pas dels trens per la via desviada fa perdre molt temps als trens i igualment perdrien temps. Al final em dones la raó, per ser competitius els trens o part d´ells no s´han d´aturar cada 500 metres, és evident. Això és només una mostra més del sistema catastròfic que tenim, on cada Alcalde cada 4 anys es dedica a fer el que sigui per uns vots sense preocupar-se de res més. Si el del poble d´adalt triga uns minuts més per anar a Barcelona, que el bombin...
No sé ni per on començar a replicar-te, perquè hi ha tants contraexemples, a Barcelona, a Madrid, i a tants altres llocs, que no acabaria.