Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 93257.html
Una avería interrumpe la circulación de trenes entre Sants y Arc de Triomf
Directorio
BARCELONA, 17 Sep. (EUROPA PRESS) -
Una avería en la catenaria ha interrumpido este viernes la circulación de trenes entre las estaciones de Sants y Arc de Triomf de Renfe, en Barcelona, al quedarse sin suministro.
Según han informado Renfe y Adif, la interrupción se ha producido sobre las 8.42 horas y afecta a las líneas R1, R3, R4 y R7 de Rodalies.
La avería se ha producido después de que pantógrafo de un tren que iba en dirección a Manresa se ha enganchado con la catenaria a la entrada de la estación de Arc de Triomf, provocando la avería, que en un principio se había atribuido a la lluvia.
Este tren afectado se encuentra en el túnel, mientras que el resto de convoys afectados están detenidos en las estaciones.
Una avería interrumpe la circulación de trenes entre Sants y Arc de Triomf
Directorio
BARCELONA, 17 Sep. (EUROPA PRESS) -
Una avería en la catenaria ha interrumpido este viernes la circulación de trenes entre las estaciones de Sants y Arc de Triomf de Renfe, en Barcelona, al quedarse sin suministro.
Según han informado Renfe y Adif, la interrupción se ha producido sobre las 8.42 horas y afecta a las líneas R1, R3, R4 y R7 de Rodalies.
La avería se ha producido después de que pantógrafo de un tren que iba en dirección a Manresa se ha enganchado con la catenaria a la entrada de la estación de Arc de Triomf, provocando la avería, que en un principio se había atribuido a la lluvia.
Este tren afectado se encuentra en el túnel, mientras que el resto de convoys afectados están detenidos en las estaciones.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Me parece que muy cierto esto no es, la persona con la que he hablado venía dirección Barcelona y llevaba una hora en mitad del tunel cuando he hablado con ella.Mako448 wrote:http://www.europapress.es/catalunya/not ... 93257.html
Este tren afectado se encuentra en el túnel, mientras que el resto de convoys afectados están detenidos en las estaciones.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
AIxó és el que diu la notícia que he penjat.Tot i aixó hi ha "molta confusió"en els mitjans de comunicació,alguns diuen que la pluja la causant de l'averia,altres l'enganxada d'un pantògraf a la catenària,altres diuen que desde fa una mitja hora hi ha via única,altres que segueix tallada.El típic dels mitjans de comunicaciótreneros wrote: Me parece que muy cierto esto no es, la persona con la que he hablado venía dirección Barcelona y llevaba una hora en mitad del tunel cuando he hablado con ella.
A la web de Rodalies Catalunya hi diu aixó:
Línia R1
Línia R7
Línia R3
Línia R4
o 17/09/2010 10:06h
Degut a la incidència del sistema d'elèctric la circulació a les línies R1,R3,R4 i R7 són desviades per Passeig de Gràcia
Per una avaria al subministrament elèctric. circulació momentaneament aturada entre Sants i Bifurcació.
Óbiament sí és desvien totes les línies de Rodalies per Pg.de Gràcia,l'R2 també és veurà afectada.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A Catalunya Informació han parlat amb usuaris afectats per l'incidència,i atenció!,una dona que estava en un dels trens atrapada dins del túnel portava atenció DUES HORES tancada a dins del tren.Els bomberts i els mossos d'esquadra estàn evauant passatgers.
El Rodalies Blanes-L'Hospitalet a les 8.55 per Montgat encara està aturat entre Sant Adrià i Clot,calculant porta 1 hora i 30 minuts de retard.
I a sobre hi ha una altre incidència de propina...
Línia R7
* 17/09/2010 10:20h
Servei alternatiu per carretera des de Cerdanyola fins a les estacions de Cerdanyola Universitat, Rubí i Sant Cugat.
Servei d'autobusos llançadora entre Cerdanyola del Vallés i Cernayola Universitat, Rubí i Sant Cugat
I la incidència destacada del matí...
Línia R1
Línia R3
Línia R4
Línia R7
* 17/09/2010 10:15h
Degut a la incidència del sistema d'elèctric la circulació a les línies R1,R3,R4 i R7 són desviades per Passeig de Gràcia
Per una avaria al subministrament elèctric. circulació momentaneament aturada entre Sants i Bifurcació.
El Rodalies Blanes-L'Hospitalet a les 8.55 per Montgat encara està aturat entre Sant Adrià i Clot,calculant porta 1 hora i 30 minuts de retard.
I a sobre hi ha una altre incidència de propina...
Línia R7
* 17/09/2010 10:20h
Servei alternatiu per carretera des de Cerdanyola fins a les estacions de Cerdanyola Universitat, Rubí i Sant Cugat.
Servei d'autobusos llançadora entre Cerdanyola del Vallés i Cernayola Universitat, Rubí i Sant Cugat
I la incidència destacada del matí...
Línia R1
Línia R3
Línia R4
Línia R7
* 17/09/2010 10:15h
Degut a la incidència del sistema d'elèctric la circulació a les línies R1,R3,R4 i R7 són desviades per Passeig de Gràcia
Per una avaria al subministrament elèctric. circulació momentaneament aturada entre Sants i Bifurcació.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Per Renfe, seran menys de 10 minuts.Mako448 wrote:una dona que estava en un dels trens atrapada dins del túnel portava atenció DUES HORES tancada a dins del tren..
És com la diferència en les manifestacions, entre convocants i guàrdia urbana.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Segons el coordinador de Rodalies,desde les 10.55 s'ha restalbert el servei,peró els retards seguiràn fins dintre de dues hores.
La informació de la via única sembla que era certa,segons el 3/24,els trens direcció Mataró/Terrassa/Vic/Cerdanyola UAB-Martorell circulaven per la via única,i els trens amb direcció L'Hospitalet/Vilafranca els desvien per Passeig de Gràcia,peró cada mitja de comunicació diu una cosa diferent.
Doncs sí,la circulació s'ha restablert...
Línia R1
Línia R3
Línia R4
Línia R7
* 17/09/2010 11:02h
Restablerta la circulació de les línies R1, R3, R4 i R7. Progressivament es recuperaran les freqüències de pas
L'R7 segueix tallada entre Cerdanyola i Rubí per averia.
La informació de la via única sembla que era certa,segons el 3/24,els trens direcció Mataró/Terrassa/Vic/Cerdanyola UAB-Martorell circulaven per la via única,i els trens amb direcció L'Hospitalet/Vilafranca els desvien per Passeig de Gràcia,peró cada mitja de comunicació diu una cosa diferent.
Doncs sí,la circulació s'ha restablert...
Línia R1
Línia R3
Línia R4
Línia R7
* 17/09/2010 11:02h
Restablerta la circulació de les línies R1, R3, R4 i R7. Progressivament es recuperaran les freqüències de pas
L'R7 segueix tallada entre Cerdanyola i Rubí per averia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Però com coi s'enganxa un pantògraf amb la catenària rígida?????
Bé, sempre estem igual, a no ser que la gent de una vegada per totes ens sublevem i protestem enèrgicament contra això, però com ningú no ho vol fer...
Bé, sempre estem igual, a no ser que la gent de una vegada per totes ens sublevem i protestem enèrgicament contra això, però com ningú no ho vol fer...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sembla que el tren que ha causat tot aquest enrenou ha estat un Manresa-St.Vicenç(no un tren destinació Manresa com deia algún mitjà de comunicació).Molt possiblement el Manresa(7.24)-St.Vicenç(9.55)ha sigut el tren víctima de la enganxada del pantògraf a la catenària rígida
Tenint en compte que la via única ha estat la de direcció Maresme/Osona/Bages,no crec que un tren cap a Manresa hagui estat la víctima principal i causant de l'averia,i per cert,el tren de l'R1 que ha estat DUES HORES aturat entre Clot i Arc de Triomf és possible que les dues hores que ha estat aturat haguès estat sense llum.Els bombers han restactat els passatgers dels trens apartats mitjançant trens de Rodalies buits(bueno,amb els bombers)que s'han posat paral.lels als trens atrapats.
Desde el Departament d'Obres Públiques s'obrirà una investigació sobre l'incident.
Tenint en compte que la via única ha estat la de direcció Maresme/Osona/Bages,no crec que un tren cap a Manresa hagui estat la víctima principal i causant de l'averia,i per cert,el tren de l'R1 que ha estat DUES HORES aturat entre Clot i Arc de Triomf és possible que les dues hores que ha estat aturat haguès estat sense llum.Els bombers han restactat els passatgers dels trens apartats mitjançant trens de Rodalies buits(bueno,amb els bombers)que s'han posat paral.lels als trens atrapats.
Desde el Departament d'Obres Públiques s'obrirà una investigació sobre l'incident.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Esto ya me cuadra más con lo que me ha comentado la persona que estaba atrapada en uno de esos trenes, que me ha comentado que los bomberos les han hecho pasar a otro tren, en lugar de ir caminando por el tunel como había comentado en un post anterior.Mako448 wrote: Tenint en compte que la via única ha estat la de direcció Maresme/Osona/Bages,no crec que un tren cap a Manresa hagui estat la víctima principal i causant de l'averia,i per cert,el tren de l'R1 que ha estat DUES HORES aturat entre Clot i Arc de Triomf és possible que les dues hores que ha estat aturat haguès estat sense llum.Els bombers han restactat els passatgers dels trens apartats mitjançant trens de Rodalies buits(bueno,amb els bombers)que s'han posat paral.lels als trens atrapats.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Visca la desinformació,en un lloc 350 atrapats i en un altre 600.En qué quedem?
350 persones atrapades durant dues hores en trens d'entrada a Barcelona
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=571623
Una avaria elèctrica provoca retards a quatre línies de Rodalies de Barcelona
http://www.3cat24.cat/noticia/857406/ca ... -Barcelona
350 persones atrapades durant dues hores en trens d'entrada a Barcelona
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=571623
Una avaria elèctrica provoca retards a quatre línies de Rodalies de Barcelona
http://www.3cat24.cat/noticia/857406/ca ... -Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Inadmissible
En qualsevol país normal, pel cap baix ja hauria rodat el cap del responsable de manteniment de rodalia i el director com a "coordinador" del servei. En canvi, en aquesta pantomima caciquista que és el nostre país de pandereta, tot seguirà igual, en faran responsable la divina providència i els inútils que són incapaços d'evitar cacaus com el d'avui seguiran vivint a cos de rei i nosaltres pagant-los les gracietes.
Ja n'hi ha prou!!!
Ja n'hi ha prou!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A Catalunya Informació estic escoltant la compareixença de Miguel Angel Remacha,i atenció el que acaba de dir;
Ha dit que els trens atrapats han estat amb llum i a un d'ells se l'hi ha anat la llum un minut abans de que arribès el tren per evacuar els viatgers.Bueno,desprès llegeixo comentaris a les webs de diaris i a rodalia.info d'una hora i dues hores sense llum.A més si ell no ha vist els trens aturats ni ha estat en ells,com sap si hi havia llum o no?
Aquest senyor Remacha és un INCOMPETENT.
Els comentaris en qüestió(La Vanguardia);
Ha dit que els trens atrapats han estat amb llum i a un d'ells se l'hi ha anat la llum un minut abans de que arribès el tren per evacuar els viatgers.Bueno,desprès llegeixo comentaris a les webs de diaris i a rodalia.info d'una hora i dues hores sense llum.A més si ell no ha vist els trens aturats ni ha estat en ells,com sap si hi havia llum o no?
Aquest senyor Remacha és un INCOMPETENT.
Els comentaris en qüestió(La Vanguardia);
Soy pasajera del 2º tren averiado (Arenys-Molins) justo al lado del 1º,hemos estado dentro cerca de 2 horas y sin luz,al fin nos rescataron los bomberos y personal Adif hemos salido por una salida de emergencia atravesando vias, ya en la calle delante del Teatre Nacional, nos dicen que no hay transporte alternativo y ale al metro mas cercano, tercermundista es un calificativo que se queda corto.Solo hay que felicitar al maquinista nos ha mantenido informados y nos calmaba dentro de lo posible.
he estado en el tren que estaba entre clot y arc de triomf. Es cierto, dos horas allí. Pero: - Al momento nos han dicho que había un fallo eléctrico. - Hemos estado a oscuras sin a/a 20' - Algunos pasajeros han desbloqueado las puertas y parece ser que alguno se han ido a pie por las vías - La gente se lo ha tomado con bastante filisofia - Al final el tren a salido por si sólo aunque estaban los bomberos en otro tren al lado (que se han puesto en contacto con nosotros y nos han informado)
Jo estava a dins del tren afectat i efectivament ha parat a les 08:40, però hem estat DOS HORES A DINS DEL TÚNEL i els bombers han trigat MÉS D'UNA HORA a aparèixer!! Sort del civisme i empatia dels passatgers que ens hem calmat els uns als altres perquè fins que no ha aparegut el bomber per la porta a gairebé les 10h NINGÚ ens ha informat del que passava. I això a les fosques i durant els primers instants amb unes explosions a sobre del vagó de davant. Tindran morru!
soc un dels afectats aquest matí. efectivament a les 8:40 s'ha parat, però ja m'agradaria que s'hagués restablet a les 9:30. Fins a les 10:40 no hem arribat a Arc de Triomf. Més de dos hores ficats allà dins. Primer amb llum i aire, però després a les fosques i sense ventilació. Jo no sé com la gent no s'ha posat més histèrica, tot i que em hagut de forçar les portes per poder tenir aire. Han vingut bombers, però no han fet res, només impedir que baixessim del tren. Ha estat molt lamentable.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
i jo pregunto: com collons pot haver-hi una enganxada a una catenaria rigida?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Visca la des-informació, així no anirem enlloc que no sigui més a la cua d'europa!
L'enganxada s'ha produit en canvi de tipus de catenària? Perquè sinó es força inversemblant que hagi pogut passar!
L'enganxada s'ha produit en canvi de tipus de catenària? Perquè sinó es força inversemblant que hagi pogut passar!
Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més fàcils de mantenir, deien
Pot ser que a la junta entre dos elements de la catenària rígida hi hagi hagut alguna mena de desplaçament. Ara, es demostra una cosa: no és tirant d'obres cares que les coses milloren. Si no, vegeu quants problemes hi ha hagut darrerament a FGC amb la catenària i quants a Renfomentadif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Tres vídeos sobre un dels trens averitas enmig del túnel i com ve un altre tren amb bombers a rescatar-los:
http://www.youtube.com/watch?v=nSMNrLycRW8
http://www.youtube.com/user/rayperez198 ... ys0nt8aFm8
http://www.youtube.com/user/rayperez198 ... 1OkkRSiMik
Renfe califica la avería en Rodalies de "puntual" y difícil que se repita
BARCELONA, 17 Sep. (EUROPA PRESS) -
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 45909.html
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, y el coordinador técnico de Rodalies, Marc Garcia, han asegurado que la avería que ha interrumpido este viernes durante dos horas la circulación de trenes entre Sants y Arc de Triomf, en Barcelona, ha sido un hecho "puntual y aislado de difícil repetibilidad".
La avería ha afectado a dos trenes de Rodalies, que han quedado detenidos en los túneles, y Remacha ha remarcado que las instalaciones son nuevas y que la avería se ha producido tras unas fluctuaciones en el suministro eléctrico.
Según Adif, en una primera evaluación realizada por los técnicos, la incidencia se ha debido a que un tren de Rodalies se ha quedado detenido con sus dispositivos de alimentación eléctrica derivados y provocando que el pantógrafo se haya fundido con la barra de la catenaria rígida, quedando sin tensión el trayecto.
Los técnicos desplazados han retirado el pantógrafo afectado --barra del tren por donde se alimenta de corriente-- y han acondicionado el material para que pudiera proseguir la marcha. Los técnicos han comprobado que la catenaria rígida no había sufrido ningún daño.
Remacha ha asegurado que desde el traspaso de Rodalies ha habido una descenso de incidencias tanto en temas de infraestructuras como en temas de funcionamiento.
"Se trata de una incidencia puntual de la que hay esencialmente dos causas posibles: mal uso de las subestaciones que dan alimentación a este tramo eléctrico o un mal funcionamiento de la red en alta", ha dicho.
Renfe ha calificado el incidente como un "hecho puntual y asilado de difícil repitibilidad" y ha recordado que "no es esperable que se repita con asiduidad ya que la catenaria instalada en los túneles de Barcelona fue instalada por Adif el año pasado".
La compañía ferroviaria abrirá una investigación para aclarar las causas técnicas de la avería que, según Renfe, se ha producido tras un fallo eléctrico por falta de tensión.
Dos trenes procedentes de Mataró y Manresa han quedado detenidos en los túneles, con 750 pasajeros afectados. En uno de los trenes viajaban 350 personas y en el otro 400, que han pasado una hora y media en el túnel, con el sistema de batería de emergencia que proporciona luz de emergencia pero no aire acondicionado.
Remarcar que un dels trens que és diu que és procedent de Mataró,en realitat és procedent d'Arenys de Mar.
http://www.youtube.com/watch?v=nSMNrLycRW8
http://www.youtube.com/user/rayperez198 ... ys0nt8aFm8
http://www.youtube.com/user/rayperez198 ... 1OkkRSiMik
Renfe califica la avería en Rodalies de "puntual" y difícil que se repita
BARCELONA, 17 Sep. (EUROPA PRESS) -
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 45909.html
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, y el coordinador técnico de Rodalies, Marc Garcia, han asegurado que la avería que ha interrumpido este viernes durante dos horas la circulación de trenes entre Sants y Arc de Triomf, en Barcelona, ha sido un hecho "puntual y aislado de difícil repetibilidad".
La avería ha afectado a dos trenes de Rodalies, que han quedado detenidos en los túneles, y Remacha ha remarcado que las instalaciones son nuevas y que la avería se ha producido tras unas fluctuaciones en el suministro eléctrico.
Según Adif, en una primera evaluación realizada por los técnicos, la incidencia se ha debido a que un tren de Rodalies se ha quedado detenido con sus dispositivos de alimentación eléctrica derivados y provocando que el pantógrafo se haya fundido con la barra de la catenaria rígida, quedando sin tensión el trayecto.
Los técnicos desplazados han retirado el pantógrafo afectado --barra del tren por donde se alimenta de corriente-- y han acondicionado el material para que pudiera proseguir la marcha. Los técnicos han comprobado que la catenaria rígida no había sufrido ningún daño.
Remacha ha asegurado que desde el traspaso de Rodalies ha habido una descenso de incidencias tanto en temas de infraestructuras como en temas de funcionamiento.
"Se trata de una incidencia puntual de la que hay esencialmente dos causas posibles: mal uso de las subestaciones que dan alimentación a este tramo eléctrico o un mal funcionamiento de la red en alta", ha dicho.
Renfe ha calificado el incidente como un "hecho puntual y asilado de difícil repitibilidad" y ha recordado que "no es esperable que se repita con asiduidad ya que la catenaria instalada en los túneles de Barcelona fue instalada por Adif el año pasado".
La compañía ferroviaria abrirá una investigación para aclarar las causas técnicas de la avería que, según Renfe, se ha producido tras un fallo eléctrico por falta de tensión.
Dos trenes procedentes de Mataró y Manresa han quedado detenidos en los túneles, con 750 pasajeros afectados. En uno de los trenes viajaban 350 personas y en el otro 400, que han pasado una hora y media en el túnel, con el sistema de batería de emergencia que proporciona luz de emergencia pero no aire acondicionado.
Remarcar que un dels trens que és diu que és procedent de Mataró,en realitat és procedent d'Arenys de Mar.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.lavanguardia.es/lv24h/201009 ... 54544.html
El que ha passat avui a la Renfe ha estat una vergonya absoluta
JUST CORTÈS | Responsable de Gestió Administrativa i de Programes de Cooperació, Barcelona | 17/09/2010 | Actualizada a las 18:35 | Participación
A dos quarts de nou, a dins del túnel que hi ha entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc del Triomf, els viatgers que anàvem en un comboi doble (6 vagons) de la línia R4 hem començat a sentir, a sobre del vagó en què jo mateix anava, unes quantes explosions seguides i, a continuació, espurnes de foc, de com quan es du a terme una soldadura. I, de cop, el tren s'ha anat deturant i els llums s'han apagat.
Aquí ha començat un xic el pànic. Però és que, a més, cada vegada que el tren provava de posar-se en funcionament accionant la catenària, tornaven les explosions i les espurnes. Imagineu com estàvem tots a dins, a les fosques, sense aire condicionat i sense saber què passava. Ah, els mòbils tampoc no tenien cobertura.
Perquè això ha estat el pitjor. Al llarg de les dues hores (¡!) que ha durat la cosa, ningú (i ningú és ningú) de Renfe ens ha dit absolutament res. Ni pels altaveus, ni el conductor, ningú!
S'ha donat la circumstància que a dins del vagó en què jo anava hi anava el director del Centre d'Emergències de la Generalitat de Catalunya, el Sr. J.R. Mora, al qual, esclar, tampoc no li funcionava el mòbil (quina ironia, ¿no?). Doncs bé, només al cap de potser està 30 minuts sense saber res, alguns mòbils han començat a tenir cobertura i hem estats els usuaris mateixos els que hem trucat al 112 i a altres indrets per esbrinar què passava.
A les 10 hores, una hora i mitja més tard de l'avaria, ha arribat un comboi per rescatar-nos, però l'operació encara ha durat mitja hora més: i, encara, continuàvem a les fosques, i sense saber res.
A la fi, a dos quarts d'onze hem arribat a Arc de Triomf. Allà, es clar, no sols no hi havia ningú que donés la cara per Renfe. És que ni la persona que retorna als bitllets en casos de retard de 15 minuts no hi era. I, el que és el més fort:
1) Aquesta catenària avariada és la que han substituït ara recentment i ens hem estat sis mesos sense poder agafar el tren.
2) Al web de Renfe Rodalies diuen que s'han gastat 3,5 milions d'euros en mesures d'informació per als usuaris. Doncs, el resultat d'aquestes mesures no les hem vist per enlloc.
3) Al web de Renfe s'informa que al cap d'una hora s'ha restablert la circulació. Mentida podrida! Hem trigat dues hores a ser rescatats i en tot aquest temps no han circulat trens entre les estacions de Sants i Sant Andreu.
Tot plegat, si no fes plorar, faria riure!
Pregunta: no va ser el mateix Sr., en J.R. Mora, qui va quedar atrapat per la nevada de març? Serà millor no viatjar amb ell?
El que ha passat avui a la Renfe ha estat una vergonya absoluta
JUST CORTÈS | Responsable de Gestió Administrativa i de Programes de Cooperació, Barcelona | 17/09/2010 | Actualizada a las 18:35 | Participación
A dos quarts de nou, a dins del túnel que hi ha entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc del Triomf, els viatgers que anàvem en un comboi doble (6 vagons) de la línia R4 hem començat a sentir, a sobre del vagó en què jo mateix anava, unes quantes explosions seguides i, a continuació, espurnes de foc, de com quan es du a terme una soldadura. I, de cop, el tren s'ha anat deturant i els llums s'han apagat.
Aquí ha començat un xic el pànic. Però és que, a més, cada vegada que el tren provava de posar-se en funcionament accionant la catenària, tornaven les explosions i les espurnes. Imagineu com estàvem tots a dins, a les fosques, sense aire condicionat i sense saber què passava. Ah, els mòbils tampoc no tenien cobertura.
Perquè això ha estat el pitjor. Al llarg de les dues hores (¡!) que ha durat la cosa, ningú (i ningú és ningú) de Renfe ens ha dit absolutament res. Ni pels altaveus, ni el conductor, ningú!
S'ha donat la circumstància que a dins del vagó en què jo anava hi anava el director del Centre d'Emergències de la Generalitat de Catalunya, el Sr. J.R. Mora, al qual, esclar, tampoc no li funcionava el mòbil (quina ironia, ¿no?). Doncs bé, només al cap de potser està 30 minuts sense saber res, alguns mòbils han començat a tenir cobertura i hem estats els usuaris mateixos els que hem trucat al 112 i a altres indrets per esbrinar què passava.
A les 10 hores, una hora i mitja més tard de l'avaria, ha arribat un comboi per rescatar-nos, però l'operació encara ha durat mitja hora més: i, encara, continuàvem a les fosques, i sense saber res.
A la fi, a dos quarts d'onze hem arribat a Arc de Triomf. Allà, es clar, no sols no hi havia ningú que donés la cara per Renfe. És que ni la persona que retorna als bitllets en casos de retard de 15 minuts no hi era. I, el que és el més fort:
1) Aquesta catenària avariada és la que han substituït ara recentment i ens hem estat sis mesos sense poder agafar el tren.
2) Al web de Renfe Rodalies diuen que s'han gastat 3,5 milions d'euros en mesures d'informació per als usuaris. Doncs, el resultat d'aquestes mesures no les hem vist per enlloc.
3) Al web de Renfe s'informa que al cap d'una hora s'ha restablert la circulació. Mentida podrida! Hem trigat dues hores a ser rescatats i en tot aquest temps no han circulat trens entre les estacions de Sants i Sant Andreu.
Tot plegat, si no fes plorar, faria riure!
Pregunta: no va ser el mateix Sr., en J.R. Mora, qui va quedar atrapat per la nevada de març? Serà millor no viatjar amb ell?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
jo crec que haurien de posarli a RENFE una fortissima sancio economica
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Què vol dir això dels dispositius d'alimentació elèctrica derivats? I el pitjor, algú pot explicar com és possible que un pantògraf arribi a fondre's amb la catenària?Según Adif, en una primera evaluación realizada por los técnicos, la incidencia se ha debido a que un tren de Rodalies se ha quedado detenido con sus dispositivos de alimentación eléctrica derivados (???) y provocando que el pantógrafo se haya fundido con la barra de la catenaria rígida, quedando sin tensión el trayecto.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I això ens ho hem de creure?
Valent el que val la paraula de Renfomentadif, no cal ser Sherlock Holmes per a determinar la fiabilitat d'aquesta asseveració.Renfe ha calificado el incidente como un "hecho puntual y asilado de difícil repitibilidad" y ha recordado que "no es esperable que se repita con asiduidad ya que la catenaria instalada en los túneles de Barcelona fue instalada por Adif el año pasado".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.