Page 236 of 411
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 04/10/2010 23:01
by UT596001
metring wrote:Doncs ara a SAA, anunciaven per megafonia gravada, que els 3 primers cotxes del proper tren cap a Terrassa, acabaven allà, i els 3 darrers a M. Bifurcació, i al cap de poc, amb megafonia "humana", que excepcionalment, tot acabava a Montcada Bifurcació.
A què es deu això?
Normalment solen aprofitar allà per fer transbords per treure algun tren del taller que tenen allà i retirar el que està en circulació, estalviant-se moviments de trens buits amunt i avall per la xarxa, al tenir diverses vies es pot fer de manera raonable sense entoripir la circulació ferroviària.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 05/10/2010 12:45
by Mako448
metring wrote:
Doncs ara a SAA, anunciaven per megafonia gravada, que els 3 primers cotxes del proper tren cap a Terrassa, acabaven allà, i els 3 darrers a M. Bifurcació, i al cap de poc, amb megafonia "humana", que excepcionalment, tot acabava a Montcada Bifurcació.
A què es deu això?
Recordo una época que aixó dels "3 cotxes de cap anaven a destinació,i els 3 cotxes de cua és quedaven en alguna estació"no és que fos habitual,peró algún cop que altre passava,i no pocs cops precisament.
De fet recordo algún tren a Vilafranca o St.Vicenç anunciant per megafonia que els tres cotxes de cap a St.Vicenç i els de cua a Martorell.I aixó ho vaig viure a l'R2,on una doble de 451 estava anunciada com "3 cotxes de cap a St.Vicenç i 3 cotxes de cua a Vilanova",i efectivament al arribar a Vilanova,és desacoplen i la unitat de cap segueix cap a St.Vicenç i la unitat de cua és va quedar a la vía 1(on normalment s'estacionen els trens destinació SVC),i al cap de poca estona,va marxar cap als tallers.Un altre cop també a Vilanova hi havia una 451 en simple a la via 4 i va arribar una altra 451 procedent de SVC per la via 4 en comptes de la 3,és posa darrere la primera 451,s'acoplen,i van continua viatge fins Sant Andreu Comtal en doble!
Ara aixó dels 3 cotxes de cap a X i els 3 cotxes de cua és quedaven en Y ja no ho veig mai.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 05/10/2010 18:57
by oriolp13
Doncs avui ho acabo de veure a Vic, on el revisor ha fet baixar la gent dels 3 cotxes de cua del primer tren cap a La Tour, i aquests han sigut desacoblats. Aquest tren, en sentit descendent, sempre baixa en simple, així que deu ser una operació habitual.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 05/10/2010 21:08
by canalcole
Per incidència tècnica en un tren d'origen Hospitalet la circulació de trens de les línees R1 R3 R4 R7 amb demores de 15 minuts.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 06/10/2010 6:46
by Albert
Els R4 que surten de Martorell a les 6.07 i 6.18 normalment van tard ja quan arriben a L'Hospitalet.A aquestes hores la logistica ferroviaria no es excusa.
El que esta passant avui (soc al tren) posa en evidencia l'estat dels trens i/o la infrastructura de rodalies. El tren de les 6.18 te origen a Martorell. El tren ha intentat marxar a l'hora pero en intentar-ho la llum baixava. He sentit el maquinista parlar per telefon "yo no lo hubiera hecho, pero bueno...". No se de que parlaven. Tres intents despres, 6.25 (+7 min), hem sortit lents. Lents fins el Papiol.
Si ja a aquestes hores, amb pocs trens, a la xarxa falla tot, com ha d'anar la resta del dia amb retards acumulats i amb instal.lacions suportant mes trens del que sembla que poden?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 19:14
by metring
Avui cap a les 16:30, hi havien força trens dels que s'aturen a SAA amb retards de com a mínim 15 minuts, en els dos sentits.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 21:01
by metring
El tren de Sitges de les 20:29 ha estat aturat 10 m. a Castelldefels, sortida del maquinista inclosa i sense explicació. M'encanta.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 21:15
by canalcole
metring wrote:El tren de Sitges de les 20:29 ha estat aturat 10 m. a Castelldefels, sortida del maquinista inclosa i sense explicació. M'encanta.
Actes vandàlics.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 21:25
by PoLeTe124
Perquè ha sortit el maquinista, què han fet?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 22:09
by Llépol
Una estirada al fre d'emergència pel que dieu..ultimament em van comentar que n'hi ha hagut forçes la R2 i a l'R3..per aixó també hi han mes vigilants de seguretat en els trens d'aquestes linies..
I un fet curiós (encara no ho havia vist mai si més no) ahir a granollers centre pels volts de les 8 del matí unes quantes persones van travessar la via per arribar al tren que ja era apunt de marxar, tan bon punt aquestes persones van arribar al tren, vans ortir de dins 6 vigilants i els van fer baixar un per un a l'andana per haver creuat les vies! Dos dels vigilants van pujar de nou al tren i aquest va proseguir..nose que els hi deurien fer als "incívics" (mireu banda ample? jeje) però no estaven per bromes els vigilants!
Fins a quant han apujat les multes per aquest fet? Ho sabeu?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 23:21
by metring
canalcole wrote:metring wrote:El tren de Sitges de les 20:29 ha estat aturat 10 m. a Castelldefels, sortida del maquinista inclosa i sense explicació. M'encanta.
Actes vandàlics.
Ah si?
Quan sortia de Sitges, ha arrencat i frenat el tren 3 cops, i quan s'ha parat a Castelldefels, tota l'estona parlava pel telèfon de la cabina, i després amb un vigilant de l'estació. El que no sé és per què ha sortit un moment.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 23:28
by UT596001
metring wrote:Avui cap a les 16:30, hi havien força trens dels que s'aturen a SAA amb retards de com a mínim 15 minuts, en els dos sentits.
Alguna cosa extranya ha passat doncs el meu tren, el que agafo sempre (Terrassa-Martorell amb pas per Sabadell Centre a les 15.04) ja ha sortit sis minuts tard de Sabadell Centre, hem parat a tot arreu mes temps de l'habitual. El mes extrany del cas ha sigut al seu pas per Cerdanyola: hem avançat alla un Martorell-UAB-L'Hospitalet (R7) amb pas per Cerdanyola a les 15.04, nosaltres hem efectuat pas per la via 1 (cosa que ha notificat el maquinista per megafonia interior del tren). Al final he arribat a Sant Andreu Arenal amb 13 minuts.
(Perdoneu la falta d'accents, pero el teclat em fa coses extranyes amb els accents).
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 23:29
by Mako448
UT596001 wrote:metring wrote:Avui cap a les 16:30, hi havien força trens dels que s'aturen a SAA amb retards de com a mínim 15 minuts, en els dos sentits.
Alguna cosa extranya ha passat doncs el meu tren, el que agafo sempre (Terrassa-Martorell amb pas per Sabadell Centre a les 15.04) ja ha sortit sis minuts tard de Sabadell Centre, hem parat a tot arreu mes temps de l'habitual. El mes extrany del cas ha sigut al seu pas per Cerdanyola: hem avançat alla un Martorell-UAB-L'Hospitalet (R7) amb pas per Cerdanyola a les 15.04, nosaltres hem efectuat pas per la via 1 (cosa que ha notificat el maquinista per megafonia interior del tren). Al final he arribat a Sant Andreu Arenal amb 13 minuts.
(Perdoneu la falta d'accents, pero el teclat em fa coses extranyes amb els accents).
Segru que té a veure:
Tren Martorell (14:42) - L'Hospitalet (15:41) detingut a Cerdanyola a l'espera de personal sanitari. via @gencat
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 07/10/2010 23:41
by UT596001
^^ Aixo ho explica tot. Gracies!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Sunday 10/10/2010 21:17
by Pere
Des del migdia s'està fent via única entre les estacions de Sabadell Sud i Terrassa.
Els trens de la relació Vilafranca/Martorell-Terrassa estan rotant a Sabadell Sud i al tram Sabadell-Sud - Manresa es circula només amb 1 tren/h (els de la relació Manresa-St Vicenç de Calders).
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Sunday 10/10/2010 23:08
by metring
Apa que a la web de Rodalies diu res!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Sunday 10/10/2010 23:15
by Mako448
metring wrote:Apa que a la web de Rodalies diu res!
Ara no,peró durant bona part de la tarda sortia aquest missatge a la web de Rodalies Catalunya:
Momentaneament interrompuda la circulació a l'estació de Terrassa per incidència a les instal·lacions. via @gencat
Consti que el missatge és copiat de Rodalia.Info,i els missatges de rodalia.info firmarts per "@gencat"són les incidències que és posen a la web de Rodalies Catalunya,i jo mateix he llegit exactament el mateix que he copiat a la web de Rodalies.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Sunday 10/10/2010 23:24
by metring
Però si la incidència dura encara, per què retiren el missatge?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 11/10/2010 10:36
by Mako448
Aquest matí s'ha averiat un tren Regional a l'estació del Prat de Llobregat,provocant demores d'entre 15 i 20 minuts,puntualment fins 30 als minuts als Rodalies de l'R2,i suposo que també als MD i LD que passen per El Prat.
A hores d'ara continuen els retards de 15 minuts.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 14/10/2010 7:58
by 122-042-132
Una avaria com la de rodalies no faria aturar ni metro ni FGC
Totes les alternatives d'alimentació elèctrica del control central passen per un únic transformador que ha fallat
El metro té dos centres de control i FGC té triplicat el servei
14/10/10 02:00 - barcelona - Xavier Miró
L'Hospitalet de Llobregat Barcelona L'avaria que va bloquejar tots els trens de rodalies i regionals de Catalunya abans-d'ahir no hauria paralitzat els serveis de metro i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) perquè aquests tenen alternatives de subministrament elèctric del seu control central de trànsit. L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) afirma que la fallada ha estat un fet totalment excepcional, que no havia passat mai al control de trànsit centralitzat (CTC) de Rodalies. Però abans-d'ahir va passar i la investigació oberta per l'organisme haurà d'establir alternatives perquè l'aturada total del servei no es repeteixi. El CTC de la xarxa ferroviària catalana que Adif té a l'estació de França disposa de dues línies de subministrament elèctric alternatiu en cas de fallar-ne una, però totes dues alimenten el control informàtic per mitjà d'un transformador que evita danys en cas de curtcircuit o pujada i baixada de tensió. Va ser precisament aquest transformador el que es va avariar la matinada de dimarts, segons explica l'organisme.
A dos quarts de sis del matí, l'Adif es veia obligat a suspendre la circulació ferroviària convencional de rodalies, regionals i llarga distància a tot Catalunya perquè s'havia quedat sense subministrament al CTC de Barcelona –el tren d'alta velocitat (TAV) té una xarxa elèctrica i ferroviària totalment independent–. A la matinada s'havia detectat que el transformador del CTC no funcionava correctament i es va optar per instal·lar un canal de derivació d'alimentació aprofitant el marge de temps de subministrament que oferien els equips autònoms. Fins i tot es van apagar sistemes prescindibles per augmentar el marge d'alimentació d'aquests equips. Tanmateix, les quatre hores que van durar les reserves elèctriques no van ser suficients per habilitar el canal i el trànsit es va haver d'aturar totalment per motius de seguretat. No va ser fins dues hores després, a quarts de vuit del matí, quan es va poder començar a recuperar el control informàtic del trànsit. La xarxa ferroviària d'Adif té diversos centres de control locals que gestionen les entrades i sortides de trens en punts de molt trànsit com és el cas de les estacions de Sants o de l'Hospitalet de Llobregat. Fa tres anys i mig, en ple desgavell de Rodalies, el control informàtic de Sants va tenir dues avaries en un mes, una de les quals va distorsionar el servei durant nou hores, però el CTC de l'estació de França va continuar supervisant el trànsit, que no es va haver de bloquejar totalment i no va fer aturar, per exemple, els trens regionals de Girona, Tarragona i Lleida.
El matí de dimarts, abans que el CTC es quedés sense electricitat, Adif va haver d'ordenar l'estacionament a temps dels set trens que es trobaven en circulació i la paralització de la resta de serveis. També es va desplegar personal de circulació a les estacions per si calia, finalment, reprendre parcialment el servei per mitjà de control manual.
Els portaveus de l'Adif admeten que la investigació oberta no tan sols ha d'aclarir la raó de l'avaria del transformador sinó que ha d'establir alternatives perquè no es repeteixi, alternatives que probablement conclouran que cal instal·lar una línia de subministrament elèctric alternativa, sigui un transformador igual a l'avariat o un equipament amb altres prestacions.