Que parin a Sant Andreu i au. Per si fos poc, si baixessin a Estació de França passarien sí o sí per Clot, amb enllaç igualment amb L1 i L2, així que tampoc és cap drama el fet de no parar a Sagrera, i en el supòsit de voler anar direcció Sants, sols cal agafar el primer que passi. Tampoc és cap drama que els de Girona facin final a EdF.bigcoaster wrote:O sigui, tu proposes que els trens del nord d'AV vagin directes fins EdF. Com a concepte està bé, però a la pràctica no ho és. Terminant a EdF tothom està obligat a transbordar al metro, i pot ser a transbordar una altra vegada per agafar rodalies, el problema és que el transbordament amb la L4 és una me, que costa considerar transbordament, i si vas amb maletes ja ni et dic. Si és milloressin els transbordaments, cosa gens fàcil, potser fent passar el tramvia just per davant de l'entrada d'EdF, milloraria i seria més factible, però tal com està allò ara no ho veig. En canvi, si paressin a Sagrera, gairebé tothom baixaria allí, a transbordar a metro, i rodalies, i a una parada de metro totes les altres línies de rodalies, cosa molt més factible. Els trens podrien seguir acabant a EdF, però tenint 8 vies d'AV no crec que fes falta, a banda que no aportaria gaires passatgers i s'haurien de canviar amples, electrificacions, sistemes de seguretat...
La idea d'estació terminal cèntrica està molt bé, però ha d'estar ben comunicada, com ho està Sants i ho estaria una llunyana Sagrera TA, i aquest és el punt que li falta a EdF. Dit això, jo també vull que l'EdF torni a gunyar protagonisme, però...
Estació de Sagrera-TAV
Re: Estació de Sagrera-TAV
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
L'estació de Sagrera serà "llunyana"... com tot, segons cap a on es vulgui anar.
Exemples que em venen al cap:
A Diagonal-Provença: 5 parades de L5, per 3 des de Sants, per 3+"super-transbordament"+1 o 3+caminar una estoneta des de França. Força raonable.
A Pl. Catalunya: 7 parades de L1, per 2+caminar uns minuts/transbordament Urquinaona+1 des de França, 3+transbordament+2 des de Sants. Guanya clarament França per motius obvis.
A Pl. Espanya: 11 parades de L1, per 2+transbordament+5 des de França, per 2/caminar uns 10 minuts des de Sants. Guanya clarament Sants per motius obvis.
A (barris del nord de Barcelona): no cal comptar, guanya clarament Sagrera per motius obvis anàlegs als dels anteriors exemples.
Si després vas cap al Vallès et fa gràcia arribar/sortir de Sagrera, si ho fas cap al Baix Llobregat des de Sants, i en aquest cas França possiblement només seria "favorita" d'aquells que agafessin l'R2 Sud, és clar.
Però el que volia dir és que, no sent tan cèntrica com Estació de França ni tan "propera al centre" com Sants, la major distància no sembla cap drama, donada la completitud de possibilitats de transport públic de La Sagrera-Meridiana (a afegir, a metro, Rodalies i busos exprés, una línia realment ràpida de bus com ho és l'H8)
Que costarà un "pastizal" que, pel que sembla, no tenim? Doncs sí.
Exemples que em venen al cap:
A Diagonal-Provença: 5 parades de L5, per 3 des de Sants, per 3+"super-transbordament"+1 o 3+caminar una estoneta des de França. Força raonable.
A Pl. Catalunya: 7 parades de L1, per 2+caminar uns minuts/transbordament Urquinaona+1 des de França, 3+transbordament+2 des de Sants. Guanya clarament França per motius obvis.
A Pl. Espanya: 11 parades de L1, per 2+transbordament+5 des de França, per 2/caminar uns 10 minuts des de Sants. Guanya clarament Sants per motius obvis.
A (barris del nord de Barcelona): no cal comptar, guanya clarament Sagrera per motius obvis anàlegs als dels anteriors exemples.
Si després vas cap al Vallès et fa gràcia arribar/sortir de Sagrera, si ho fas cap al Baix Llobregat des de Sants, i en aquest cas França possiblement només seria "favorita" d'aquells que agafessin l'R2 Sud, és clar.
Però el que volia dir és que, no sent tan cèntrica com Estació de França ni tan "propera al centre" com Sants, la major distància no sembla cap drama, donada la completitud de possibilitats de transport públic de La Sagrera-Meridiana (a afegir, a metro, Rodalies i busos exprés, una línia realment ràpida de bus com ho és l'H8)
Que costarà un "pastizal" que, pel que sembla, no tenim? Doncs sí.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Estació de Sagrera-TAV
La L4 es facil de Conectar ya sea mediante unas barreras tarifarias encaradas a la L4 (creo que esto ya se esta haciendo) o bien un paso subterraneo que conecte las 2 estaciones, si es que se puede hacer.bigcoaster wrote:O sigui, tu proposes que els trens del nord d'AV vagin directes fins EdF. Com a concepte està bé, però a la pràctica no ho és. Terminant a EdF tothom està obligat a transbordar al metro, i pot ser a transbordar una altra vegada per agafar rodalies, el problema és que el transbordament amb la L4 és una me, que costa considerar transbordament, i si vas amb maletes ja ni et dic. Si és milloressin els transbordaments, cosa gens fàcil, potser fent passar el tramvia just per davant de l'entrada d'EdF, milloraria i seria més factible, però tal com està allò ara no ho veig. En canvi, si paressin a Sagrera, gairebé tothom baixaria allí, a transbordar a metro, i rodalies, i a una parada de metro totes les altres línies de rodalies, cosa molt més factible. Els trens podrien seguir acabant a EdF, però tenint 8 vies d'AV no crec que fes falta, a banda que no aportaria gaires passatgers i s'haurien de canviar amples, electrificacions, sistemes de seguretat...
La idea d'estació terminal cèntrica està molt bé, però ha d'estar ben comunicada, com ho està Sants i ho estaria una llunyana Sagrera TA, i aquest és el punt que li falta a EdF. Dit això, jo també vull que l'EdF torni a gunyar protagonisme, però...
El Tranvia podria ser terminal no en la calle, si no dentro de EDF ocupando la zona del Paquexpress, total al Tram con dos vias le sobra.
Ahora piensa en tu reflexion de los transbordos y ponte en la piel del Turista que llega al Aeropuerto y usa la L9, cuantos transbordos debe hacer para llegar al centro? Minimo 2, yo cuando viajo a otros paises tambien hago transbordos con mis maletas, aveces pensamos que es muy complicado todo y en la practica no lo es tanto, pero mientras no tengamos este tipo de conexiones nunca sabremos si es bueno o malo.
Saludos.
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Estació de Sagrera-TAV
Dos transbords mínim? L9+L5 o L1 per a gran part de Barcelona, o R2 Nord+qualsevol línia de rodalies o metro. Això és un transbord. Però tornem al tema.ortegote wrote: Ahora piensa en tu reflexion de los transbordos y ponte en la piel del Turista que llega al Aeropuerto y usa la L9, cuantos transbordos debe hacer para llegar al centro? Minimo 2, yo cuando viajo a otros paises tambien hago transbordos con mis maletas, aveces pensamos que es muy complicado todo y en la practica no lo es tanto, pero mientras no tengamos este tipo de conexiones nunca sabremos si es bueno o malo.
Saludos.
Dius "Que parin a Sant Andreu", doncs s'hauria de fer una estació nova, i per fer una estació d'AV nova ja fem Sagrera. Si vols fem Sagrera TAV més simple, i ja està.Miquel wrote:Que parin a Sant Andreu i au. Per si fos poc, si baixessin a Estació de França passarien sí o sí per Clot, amb enllaç igualment amb L1 i L2, així que tampoc és cap drama el fet de no parar a Sagrera, i en el supòsit de voler anar direcció Sants, sols cal agafar el primer que passi. Tampoc és cap drama que els de Girona facin final a EdF.bigcoaster wrote:O sigui, tu proposes que els trens del nord d'AV vagin directes fins EdF. Com a concepte està bé, però a la pràctica no ho és. Terminant a EdF tothom està obligat a transbordar al metro, i pot ser a transbordar una altra vegada per agafar rodalies, el problema és que el transbordament amb la L4 és una me, que costa considerar transbordament, i si vas amb maletes ja ni et dic. Si és milloressin els transbordaments, cosa gens fàcil, potser fent passar el tramvia just per davant de l'entrada d'EdF, milloraria i seria més factible, però tal com està allò ara no ho veig. En canvi, si paressin a Sagrera, gairebé tothom baixaria allí, a transbordar a metro, i rodalies, i a una parada de metro totes les altres línies de rodalies, cosa molt més factible. Els trens podrien seguir acabant a EdF, però tenint 8 vies d'AV no crec que fes falta, a banda que no aportaria gaires passatgers i s'haurien de canviar amples, electrificacions, sistemes de seguretat...
La idea d'estació terminal cèntrica està molt bé, però ha d'estar ben comunicada, com ho està Sants i ho estaria una llunyana Sagrera TA, i aquest és el punt que li falta a EdF. Dit això, jo també vull que l'EdF torni a gunyar protagonisme, però...
Després dius que pararien a Clot! Em sembla que t'has perdut. Jo parlava tota l'estona de TAVs, i així ho hes estat dient, no de regionals o rodalies! És complicat que parin a Clot, i sincerament, no i veig una estació d'AV allí
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Estoy bastante de acuerdo con esto. Y aún con tranvía y mejorando el acceso al Metro, EdF nunca volverá a tener verdadera centralidad. Y respecto a la Estació del Nord, sería difícil recuperar los accesos considerando que hay un parque e instalaciones deportivas, y ese acceso sólamente sería hacia el túnel de la Meridiana, con lo cual la utilidad quedaría un tanto limitada, harían falta accesos, ramales, saltos de carnero. Para que al final del día lo mismo pueda hacer l'Hospitalet, pues ya para entrar hasta EdN se "estorbaría" casi lo mismo que para llegar a l'Hospitalet.bigcoaster wrote:O sigui, tu proposes que els trens del nord d'AV vagin directes fins EdF. Com a concepte està bé, però a la pràctica no ho és. Terminant a EdF tothom està obligat a transbordar al metro, i pot ser a transbordar una altra vegada per agafar rodalies, el problema és que el transbordament amb la L4 és una me, que costa considerar transbordament, i si vas amb maletes ja ni et dic. Si és milloressin els transbordaments, cosa gens fàcil, potser fent passar el tramvia just per davant de l'entrada d'EdF, milloraria i seria més factible, però tal com està allò ara no ho veig. En canvi, si paressin a Sagrera, gairebé tothom baixaria allí, a transbordar a metro, i rodalies, i a una parada de metro totes les altres línies de rodalies, cosa molt més factible. Els trens podrien seguir acabant a EdF, però tenint 8 vies d'AV no crec que fes falta, a banda que no aportaria gaires passatgers i s'haurien de canviar amples, electrificacions, sistemes de seguretat...
La idea d'estació terminal cèntrica està molt bé, però ha d'estar ben comunicada, com ho està Sants i ho estaria una llunyana Sagrera TA, i aquest és el punt que li falta a EdF. Dit això, jo també vull que l'EdF torni a gunyar protagonisme, però...
Por eso yo digo que EdF sirve sobre todo si se trata de hacer terminar en ella servicios del sur y del norte a la vez, para evitar que éstos se solapen en la travesía urbana, lo cual aplicaría esencialmente para regionales y tal vez algunos refuerzos de cercanías (p. ejemplo trenes rápidos si se cuadruplicase Torrassa-Castefa). Hay que tener en cuenta que en un plazo teóricamente no muy lejano se tendría que hacer el cruce de La Torrassa, que equilibraría bastante las demandas del sur y del norte, con lo que más servicios serían pasantes en lugar de como ahora tener los R2sud en EdF y los R1 en l'Hospitalet.
Respecto a los trenes de AV, no hay tantas circulaciones, y con Sants y La Sagrera serían muchas vías, ciertamente suficientes para todos los servicios que terminan en Barcelona. Idealmente, creo que sería hacerlo tal como viene planificado: Trenes del sur terminan en Sagrera, los del norte en Sants, y los pasantes paran en ambas.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: Estació de Sagrera-TAV
La Guàrdia Civil registra la seu d'Adif a Barcelona
Busquen noves proves del presumpte desviament de 80 milions d'euros en les obres de l'AVE
http://www.ara.cat/societat/Guardia-Civ ... 39698.html
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Perquè us feu una idea, renovar tota una estació com la de Blanes costa 3 milions d'euros: https://blogblanes.wordpress.com/2010/1 ... de-blanes/Lluis wrote:Busquen noves proves del presumpte desviament de 80 milions d'euros en les obres de l'AVE
Simplement amb el que s'han embutxacat aquests delinqüents s'haguessin pogut renovar totalment 26 estacions de Rodalies. Però per això ens diuen que no hi ha diners.
Visca Espanya. Visca Catalunya!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Estació de Sagrera-TAV
Qui era l'altre dia que deia que no hi havien diners i que s'havien de prioritzar les inversions? Ah...wefer wrote:Perquè us feu una idea, renovar tota una estació com la de Blanes costa 3 milions d'euros: https://blogblanes.wordpress.com/2010/1 ... de-blanes/Lluis wrote:Busquen noves proves del presumpte desviament de 80 milions d'euros en les obres de l'AVE
Simplement amb el que s'han embutxacat aquests delinqüents s'haguessin pogut renovar totalment 26 estacions de Rodalies. Però per això ens diuen que no hi ha diners.
Visca Espanya. Visca Catalunya!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- ivanlobatosanchez
- N4
- Posts: 51
- Joined: Wednesday 08/06/2016 23:45
- Location: Cornellà de Llobregat (Barcelona)
Re: Estació de Sagrera-TAV
Catorce detenidos por un presunto sobrecoste en obras del AVE (NOTICIA QUE HE VISTO EN LA TELE EN TELE 5 Y TAMBIÉN ESTÁ EN LA WEB OS DEJO EL LINK)
http://www.telecinco.es/informativos/na ... 00033.html
http://www.telecinco.es/informativos/na ... 00033.html
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Vaig tard, disculpeu.
Si, jo refaria l'estació de la Sagrera i evitant cap més cuba de formigó.
És un despropòsit enorme aquesta estació, quan es podria fer gairebé tot en un nivell o dos i sense cobrir-ho del tot.
Bé, és el meu parer.
Si, jo refaria l'estació de la Sagrera i evitant cap més cuba de formigó.
És un despropòsit enorme aquesta estació, quan es podria fer gairebé tot en un nivell o dos i sense cobrir-ho del tot.
Bé, és el meu parer.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Estació de Sagrera-TAV
Es que no calia soterrar res, l'estació (i tots els seus voltants) ja eren un nivell per sota i sols calia fer ponts per anar connectant els carrers separats.
Sagrera no tenia (ni te) gaire sentit d'existència per estar enmig de Clot i Sant Andreu, de fet podria haver quedat com una petita estació de mercaderies petites (vistes al futur), i en els casos on sobrés molt d'espai, s'hi podria haver posat força parcs i jardins al mateix nivell de les vies sense cobrir absolutament res.
I el que és millor, tindriem un genial espai molt ampli per un museu del ferrocarril/transport a Barcelona sense fer invents a cap altre lloc de la ciutat.
Aquí com sempre volien fer el pelotazo, i els hi ha esclatat a les mans. Ara la realitat es que s'han enterrat milions d'euros per no res, tenim un lloc de la ciutat totalment empantanat, els trens fan filigranes esquivant obres i amb velocitats que són més baixes que les que podrien tenir i tot acaba sent un despropòsit tant gran com el de la L9, però que en aquest cas particular, la seva construcció és encara més absurda que L9.
Sagrera no tenia (ni te) gaire sentit d'existència per estar enmig de Clot i Sant Andreu, de fet podria haver quedat com una petita estació de mercaderies petites (vistes al futur), i en els casos on sobrés molt d'espai, s'hi podria haver posat força parcs i jardins al mateix nivell de les vies sense cobrir absolutament res.
I el que és millor, tindriem un genial espai molt ampli per un museu del ferrocarril/transport a Barcelona sense fer invents a cap altre lloc de la ciutat.
Aquí com sempre volien fer el pelotazo, i els hi ha esclatat a les mans. Ara la realitat es que s'han enterrat milions d'euros per no res, tenim un lloc de la ciutat totalment empantanat, els trens fan filigranes esquivant obres i amb velocitats que són més baixes que les que podrien tenir i tot acaba sent un despropòsit tant gran com el de la L9, però que en aquest cas particular, la seva construcció és encara més absurda que L9.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Estació de Sagrera-TAV
Jo era partidari de l'estació, però no de la manera que s'ha volgut fer fins ara. De fet, Sagrera hauria de ser l'estació central de referència no només del nord de Barcelona (Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Horta-Guinardó) si no també del nord de la província de Barcelona (Vallès Oriental i Maresme) i que serveixi també a Santa Coloma de Gramanet, Sant Adrià del Besòs, Badalona i Montcada i Reixac. El potencial d'aquesta estació pot ser important.
No obstant, mantindria EdF com a terminal dels regionals del sud i rodalies, com fins ara.
No obstant, mantindria EdF com a terminal dels regionals del sud i rodalies, com fins ara.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
El dia que s'acabi el tram central de l9 i l10 i el tram sud de l10, així com el perllongament de l4 serà un potent intercanviador, intermodal...
Re: Estació de Sagrera-TAV
La verdad que me parece muchísimo mejor intercambiador Sagrera-Meridiana, porque conecta con L1, L5, L9, L10 y eventualmente L4 también. Sagrera-TAV tendrá buena conexión hacia el norte con L4, L9 y L10, aunque las partes más pobladas de ahí también tienen acceso a otras estaciones mediante L1 y L2 (clot). Hacia el sur sólamente tendrá L9, y ya veo a medio mundo haciendo trasbordo entre L9 y L1/L5.uriol108 wrote:El dia que s'acabi el tram central de l9 i l10 i el tram sud de l10, així com el perllongament de l4 serà un potent intercanviador, intermodal...
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Estació de Sagrera-TAV
Yo lo que pienso es que se está haciendo mucha comedia por terminarla. Entre lo de los 80 millones, entre los recortes, la crisi, entre que la ex ministra dijo que se haria más pequeña la estación y tal, esto no se acaba nunca. Yo que vivo pegadico a la futura estación (C/Fluvià, entre Huelva y Guipúscoa), me iría de fabula que estuviera en servicio para poder ir a cualquier ladico: A Zaragoza con el AVE o con el cacharrero de las 5 horas para ir a ver a la family, a la escuela de arte de Hospitalet (Bellvitge), a la escuela de maquinistas de L'H (para cuando haga el curso), al aeropuerto y a muchos más lados por ocio y demás y no como ahora que he de pillarme el metro y luego otro metro para llegar a la renfe.
Pero nooo... Ya veréis como mi padre estará jubilado, mi hermano ganándose la vida como periodista, yo de maquinista y la estación ni siquiera estará acabada. Me lo veo a venir...
Pero nooo... Ya veréis como mi padre estará jubilado, mi hermano ganándose la vida como periodista, yo de maquinista y la estación ni siquiera estará acabada. Me lo veo a venir...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Estació de Sagrera-TAV
És un article genèric en relació a la obra pública, però tenim el cas de l'estació de La Sagrera, que, tot i estar completament aturada la obra, la darrera licitació de mínims es va fer seguint aquest metòde, i va ser denunciat entre d'altres col·lectius, pel Col·legi d' Arquitectes per la manca de valor, no només econòmic si no també per manca de valors arquitectònics.
L'article es de LV
Les redaccions de projectes d’obra pública s’adjudiquen atenent, principalment, a criteris econòmics més que tècnics, segons els professionals que se n’ocupen. El Foro para la Ingeniería de Excelencia ( Fidex), que agrupa deu de les empreses espanyoles més grans del sector, denuncia la imposició d’un model de licitació low cost, que, segons el seu parer, posa en risc la qualitat de les actuacions d’infraestructures i d’edificació promogudes per les administracions i que, amb el temps, acaba sortint car. Segons els seus càlculs, almenys el 70% dels punts que s’obtenen per cada expedient són pel preu. I hi ha molts casos en els quals s’arriba al 100%, de manera que el que realment es fan són subhastes al millor postor. Per això, aquesta organització empresarial reclama un canvi de model que permeti sortir d’aquesta espiral devaluadora.
Fidex agrupa Eptisa, ECG, Euroestudios, Getinsa-Payma, Aecom Inocsa, Intecsa-Inarsa, Inypsa, Typsa, Técnicas Reunidas i Acciona Ingeniería, companyies en les quals treballen 17.000 professionals i que sumen una facturació de més de 4.700 milions d’euros anuals, el 90% procedent de mercats exteriors. La denúncia d’aquesta associació coincideix amb les que han fet d’altres també representatives, com Asinca, que reuneix les enginyeries independents catalanes, o l’ Institut de Tècniques de la Construcció de Catalunya, fundació que compta amb les empreses, les institucions professionals i les administracions.
L'adjudicació de la redacció del projecte de l'estació de la Sagrera ha estat criticada per haver valorat més el preu que la qualitat de les ofertes.
“S’està imposant el curt terminisme ja que, com que amb els projectes no es tallen cintes d’inauguració, s’entén que s’han de fer a corre-cuita per passar a les obres”, lamenta Fernando Argüello, director general de Fidex. I amb aquest model de retallades –prossegueix Argüello–, després, en la fase de construcció, apareixen imprevistos i sobrecostos que poden ser de més del 50% sobre el pressupost inicial. Fidex considera que augmentant només un 5% la inversió en enginyeria podrien aconseguir-se estalvis de fins al 30% en l’execució de les obres. La situació a la qual s’ha arribat és extrema, segons les grans enginyeries. Per exemple en el cas del Ministeri de Foment, en què les licitacions han caigut un 80% arran de la crisi i l’única manera de guanyar-ne els concursos és presentar ofertes amb baixes de fins al 60% sobre el preu de sortida.
L’enginyeria low cost és general, segons Fidex, i afecta totes les administracions. Segons les seves estimacions, el ministeri més inversor, el de Foment, prioritza sobre manera el preu en els projectes, que arriben a concentrar el 70% del pes en les licitacions de les direccions generals de Carreteres i de Ferrocarrils i el 75% en les del gestor ferroviari Adif. Entre els projectes més polèmics d’aquest últim, hi ha el de l’arquitectura i instal·lacions de la futura estació de la Sagrera, a Barcelona, que es va adjudicar a l’oferta més barata i que, sorprenentment, era també la més mal valorada en la part tècnica. L’ens d’aeroports Aena atorga el 100% dels punts al preu una vegada acreditada una mínima capacitat tècnica. I les comunitats autònomes segueixen directrius semblants. Les que més tenen en compte el preu per adjudicar són, segons aquesta entitat, Madrid, Astúries i Castella i Lleó, on aquest criteri és l’únic considerat, seguides de Cantàbria, Catalunya i Castella-la Manxa, amb un pes del 80%.
Aquest model, subratlla Argüello, contradiu la directiva europea de Contractació Pública, que havia d’haver-se traslladat a la legislació espanyola l’abril passat i “pel que coneixem fins ara, no sembla que vagi pel bon camí”. Fidex assenyala que, seguint les indicacions comunitàries, el treball de les enginyeries s’hauria de considerar de caràcter intel·lectual i, en conseqüència, hauria de prioritzar la qualitat per sobre del preu. En països com Alemanya, Suïssa o els Estats Units el primer aspecte té un pes del 80%. “El projecte de llei que acaba d’aprovar el Govern central no assegura això últim”, lamenta el director general de Fidex, per la qual cosa l’entitat, juntament amb els col·legis professionals d’enginyers de camins i d’arquitectes, proposarà canvis als grups parlamentaris de cara a la seva tramitació a les cambres.
L'article es de LV
Les redaccions de projectes d’obra pública s’adjudiquen atenent, principalment, a criteris econòmics més que tècnics, segons els professionals que se n’ocupen. El Foro para la Ingeniería de Excelencia ( Fidex), que agrupa deu de les empreses espanyoles més grans del sector, denuncia la imposició d’un model de licitació low cost, que, segons el seu parer, posa en risc la qualitat de les actuacions d’infraestructures i d’edificació promogudes per les administracions i que, amb el temps, acaba sortint car. Segons els seus càlculs, almenys el 70% dels punts que s’obtenen per cada expedient són pel preu. I hi ha molts casos en els quals s’arriba al 100%, de manera que el que realment es fan són subhastes al millor postor. Per això, aquesta organització empresarial reclama un canvi de model que permeti sortir d’aquesta espiral devaluadora.
Fidex agrupa Eptisa, ECG, Euroestudios, Getinsa-Payma, Aecom Inocsa, Intecsa-Inarsa, Inypsa, Typsa, Técnicas Reunidas i Acciona Ingeniería, companyies en les quals treballen 17.000 professionals i que sumen una facturació de més de 4.700 milions d’euros anuals, el 90% procedent de mercats exteriors. La denúncia d’aquesta associació coincideix amb les que han fet d’altres també representatives, com Asinca, que reuneix les enginyeries independents catalanes, o l’ Institut de Tècniques de la Construcció de Catalunya, fundació que compta amb les empreses, les institucions professionals i les administracions.
L'adjudicació de la redacció del projecte de l'estació de la Sagrera ha estat criticada per haver valorat més el preu que la qualitat de les ofertes.
“S’està imposant el curt terminisme ja que, com que amb els projectes no es tallen cintes d’inauguració, s’entén que s’han de fer a corre-cuita per passar a les obres”, lamenta Fernando Argüello, director general de Fidex. I amb aquest model de retallades –prossegueix Argüello–, després, en la fase de construcció, apareixen imprevistos i sobrecostos que poden ser de més del 50% sobre el pressupost inicial. Fidex considera que augmentant només un 5% la inversió en enginyeria podrien aconseguir-se estalvis de fins al 30% en l’execució de les obres. La situació a la qual s’ha arribat és extrema, segons les grans enginyeries. Per exemple en el cas del Ministeri de Foment, en què les licitacions han caigut un 80% arran de la crisi i l’única manera de guanyar-ne els concursos és presentar ofertes amb baixes de fins al 60% sobre el preu de sortida.
L’enginyeria low cost és general, segons Fidex, i afecta totes les administracions. Segons les seves estimacions, el ministeri més inversor, el de Foment, prioritza sobre manera el preu en els projectes, que arriben a concentrar el 70% del pes en les licitacions de les direccions generals de Carreteres i de Ferrocarrils i el 75% en les del gestor ferroviari Adif. Entre els projectes més polèmics d’aquest últim, hi ha el de l’arquitectura i instal·lacions de la futura estació de la Sagrera, a Barcelona, que es va adjudicar a l’oferta més barata i que, sorprenentment, era també la més mal valorada en la part tècnica. L’ens d’aeroports Aena atorga el 100% dels punts al preu una vegada acreditada una mínima capacitat tècnica. I les comunitats autònomes segueixen directrius semblants. Les que més tenen en compte el preu per adjudicar són, segons aquesta entitat, Madrid, Astúries i Castella i Lleó, on aquest criteri és l’únic considerat, seguides de Cantàbria, Catalunya i Castella-la Manxa, amb un pes del 80%.
Aquest model, subratlla Argüello, contradiu la directiva europea de Contractació Pública, que havia d’haver-se traslladat a la legislació espanyola l’abril passat i “pel que coneixem fins ara, no sembla que vagi pel bon camí”. Fidex assenyala que, seguint les indicacions comunitàries, el treball de les enginyeries s’hauria de considerar de caràcter intel·lectual i, en conseqüència, hauria de prioritzar la qualitat per sobre del preu. En països com Alemanya, Suïssa o els Estats Units el primer aspecte té un pes del 80%. “El projecte de llei que acaba d’aprovar el Govern central no assegura això últim”, lamenta el director general de Fidex, per la qual cosa l’entitat, juntament amb els col·legis professionals d’enginyers de camins i d’arquitectes, proposarà canvis als grups parlamentaris de cara a la seva tramitació a les cambres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Conxorxats
Amb una justícia independent i un mínim de solidaritat corporativista a les enginyeres i constructores, aquest fenomen es podria tallar de soca-rel. Només caldria que les grans empreses es neguessin a presentar-se al concurs, i que es denunciés qualsevol incompliment del possible adjudicatari per no satisfer els requisits mínims d'idoneïtat tècnica i seguretat, en haver acceptat les condicions econòmiques.
Marca Espanya, en deia un senyor que ja ha desaparegut del mapa.
Marca Espanya, en deia un senyor que ja ha desaparegut del mapa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Últimes adjudicacions:
Adjudicaciones de Adif Alta Velocidad
Número de Expediente: 3.16/20830.0239
SERVICIOS DE ASISTENCIA PARA EL ANÁLISIS Y REVISIÓN DE LA RECLAMACIÓN PRESENTADA POR LA UTE SAGRERA AVE, ADJUDICATARIA DE LAS OBRAS DE PLATAFORMA DE LA LÍNEA DE ALTA VELOCIDAD MADRID-BARCELONA-FRONTERA FRANCESA. TRAMO: ESTRUCTURA DE LA ESTACIÓN DE LA SAGRERA (AV 025/16)
Adjudicatario: SAITEC SA
NIF Adjudicatario: A48264725
Nº Licitadores: 1
Plazo ejecución: 2 meses
Importe: 106.885,00 €
Tipo Contrato: SERVICIOS
Procedimiento: NEGOCIADO SIN PUBLICIDAD
Fecha Adjudicacion: 26/01/2017
Fecha Publicación en Web: 11/02/2017
Número de Expediente: 3.16/20830.0240
SERVICIOS DE ASISTENCIA PARA EL ANÁLISIS Y REVISIÓN DE LA RECLAMACIÓN PRESENTADA POR LA UTE SAGRERA-NUDO DE LA TRINIDAD, ADJUDICATARIA DE LAS OBRAS DE PLATAFORMA DE LA LÍNEA DE ALTA VELOCIDAD MADRID-BARCELONA- FRONTERA FRANCESA. TRAMO: SAGRERA-NUDODE LA RINIDAD. SECTOR SANT ANDREU (AV 026/16)
Adjudicatario: INES INGENIEROS CONSULTORES SL
NIF Adjudicatario: B83911503
Nº Licitadores: 1
Plazo ejecución: 4 meses
Importe: 139.866,00 €
Tipo Contrato: SERVICIOS
Procedimiento: NEGOCIADO SIN PUBLICIDAD
Fecha Adjudicacion: 26/01/2017
Fecha Publicación en Web: 11/02/2017
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Estació de Sagrera-TAV
Respecte a lo que es farà o no a la futura estació de la Sagrera-AVE, jo penso que per treure-li més partir, a més de fer-la intermodal (que tinguin terminal o parada les línies d'autobusos interubans catalanes), també s'hauria d'introduir les línies de busos d'ambit nacional i internacional (les que paren a l'estació del Nord, vamos...). El que proposo és que es faci com a Saragossa, on antigament els busos paraven a l'obsoleta estació de Passeig Mª Agustín (Puerta del Carmen) i amb la construcció de l'estació del AVE a les Delicias, doncs s'ha traslladat totes les línies (incloent les d'àmbit regional aragonès) a Delicias i actualment es nota moltíssim aquest canvi, ja que ha sigut una millora com Déu mana.
Doncs, partint d'aquesta idea, trec a la conclusió que la millor opció seria fer passar tots els serveis de busos de l'estació del Nord a aquesta futura estació intermodal de la Sagrera-AVE. A més... Tot són avantatges! Amb lo que costa sortir/entrar de l'Estació del Nord per arribar/vindre a/de Martorell (AP-7), es faria molt més còmode, més fluid i sobre tot, més ràpid si anés a la Sagrera des del peatge de Martorell per la B-30/AP-7 (lo que seria Rubí, St. Cugat, UAB), agafés la C-58 (carril Bus-VAO) i entrés per la Meridiana. Una altra alternativa seria seguir per la C-58, agafar Ronda Litoral i sortir per la 29 (Rbla. Guipúscoa).
Un altre punt a tenir en compte és que l'estació del Nord s'està quedant obsoleta, les coses com són. Si es posés tot a la Sagrera, passaria com a Madrid amb Atocha y Chamartín (en cas nostre, Sants i Sagrera). És més, seria el mateix que va passar amb l'estació de Saragossa (l'anomenada anteriorment). Per entrar, maniobrar dins d'ella i sortir era tot un caos! No de manera tan exagerada també es veu a l'estació del Nord. Al fer l'estació de busos nova a la Sagrera, la circulació d'entrada i sortida seria més directa i sense complicacions.
I el tercer punt fort que trobo seria els desplaçaments que es podrien fer des de la Sagrera cap a la resta de la ciutat i perifèries. Allà tindríem:
- Metro: L4, L9/L10.
- Bus (per ara): 34, H8?, V29, V31, N9 i qui sap quines línies posaran en un futur.
- Rodalies: R1, R2. En aquí, penso que la R2 Sud començarà a la Sagrera (com feia fins a principis del '09, però a St. Andreu Comtal)
- Renfe: Línies de Mitja Distància, LD i AVE (i fronterís, no ho oblidem).
- Busos interubans (comarcals, autonòmics, nacionals i internacionals).
I bé, per ara seria tot això que comento. Si em ve al cap qualsevol altre idea o proposta, ja la publicaré per aquí.
Doncs, partint d'aquesta idea, trec a la conclusió que la millor opció seria fer passar tots els serveis de busos de l'estació del Nord a aquesta futura estació intermodal de la Sagrera-AVE. A més... Tot són avantatges! Amb lo que costa sortir/entrar de l'Estació del Nord per arribar/vindre a/de Martorell (AP-7), es faria molt més còmode, més fluid i sobre tot, més ràpid si anés a la Sagrera des del peatge de Martorell per la B-30/AP-7 (lo que seria Rubí, St. Cugat, UAB), agafés la C-58 (carril Bus-VAO) i entrés per la Meridiana. Una altra alternativa seria seguir per la C-58, agafar Ronda Litoral i sortir per la 29 (Rbla. Guipúscoa).
Un altre punt a tenir en compte és que l'estació del Nord s'està quedant obsoleta, les coses com són. Si es posés tot a la Sagrera, passaria com a Madrid amb Atocha y Chamartín (en cas nostre, Sants i Sagrera). És més, seria el mateix que va passar amb l'estació de Saragossa (l'anomenada anteriorment). Per entrar, maniobrar dins d'ella i sortir era tot un caos! No de manera tan exagerada també es veu a l'estació del Nord. Al fer l'estació de busos nova a la Sagrera, la circulació d'entrada i sortida seria més directa i sense complicacions.
I el tercer punt fort que trobo seria els desplaçaments que es podrien fer des de la Sagrera cap a la resta de la ciutat i perifèries. Allà tindríem:
- Metro: L4, L9/L10.
- Bus (per ara): 34, H8?, V29, V31, N9 i qui sap quines línies posaran en un futur.
- Rodalies: R1, R2. En aquí, penso que la R2 Sud començarà a la Sagrera (com feia fins a principis del '09, però a St. Andreu Comtal)
- Renfe: Línies de Mitja Distància, LD i AVE (i fronterís, no ho oblidem).
- Busos interubans (comarcals, autonòmics, nacionals i internacionals).
I bé, per ara seria tot això que comento. Si em ve al cap qualsevol altre idea o proposta, ja la publicaré per aquí.