Page 25 of 130
Posted: Saturday 24/06/2006 17:14
by Jordi Freixas
Sí... i no poden posar una andana per l'altra banda? De totes maneres, l'existent és força llarga, i entre el principi i el final de l'andana, hi ha un canvi d'agulles.
Posted: Saturday 24/06/2006 17:22
by Ferrovi
Jo ho deixaria com esta, pero tornant a fer la tercera via que era de carrega, per a passatgers, i faria de l'antic moll de carrega un lloc en vendrien els bitllets
Distàncies exactes
Posted: Saturday 24/06/2006 19:39
by Minotaure
Cervera - Calaf: 27 km
Calaf - Manresa: 25 km
Balaguer -Tremp: 76 km
Aquestes dades són les exactes entre estacions.
Es pot consultar la distància entre totes les estacions de la xarxa Renfe (incloses mercadaries i alguns que ja estan fora de servei com Castellarnau i Torrebonica, on per cert hi han 3 km entre aquests baixadors) des d'aquesta pàgina:
http://www.renfe.es/tvc/
La veritat és que està molt bé, ja que et diu les distàncies dels camins de ferro, què és el que en interesa a nosaltres, i no del camins d'asfalt.
megapauer wrote:aarongilp wrote:Si al final FGC pogués veure traspassada la linia Manresa - Lleida al seu poder, crec jo que seria més que positiu. Ja es veu lo rapid que han anat amb el cas de la linia de La Pobla en fer-hi algo...en el cas del Manresa - Lleida és el mateix...si l'adeqües a una circulació decent, i en algun moment Picamontxons o St. Vicenç de Calders caiessin...l'única via d'escapament és aquesta línia, que ara per ara no es pot fer servir perquè té dos cantons de quasibé 100 quilòmetres cadascun (bé, no tant, però són distàncies molt elevades), la via està feta fàstic i les subestacions no tiren...si ho arregles, encara que sigui a una velocitat més lenta que per Picamonxons, però podries posar-hi trens...
Els dos cantons són Cervera - Calaf i Calaf - Manresa.
Com que la via va molt prop de la C-25 utilitzo Viamichelin per calcular les distàncies.
Cervera - Calaf: 26 kms
Calaf - Manersa: 29 kms
Una altra història és el que tarden, que com que hi ha limitacions a 30 en garebé tot el recorregut, doncs així va, que són cantons de gairebé una hora.
Però el Balaguer - Tremp no es queda curt, que són 59 kms segons Viamichelin.
Posted: Saturday 24/06/2006 20:00
by entfe001
Això em recorda que aquesta pàgina diu que hi ha 102 quilòmetres entre Barcelona Sants i Girona però als bitllets de Regionals hi consten 108
Posted: Saturday 24/06/2006 23:08
by orique
entfe001 wrote:Això em recorda que aquesta pàgina diu que hi ha 102 quilòmetres entre Barcelona Sants i Girona però als bitllets de Regionals hi consten 108
Els quilometratges de Renfe són molt curiosos. Hi va haver una època en que Barcelona - Tarragona eren 100 kms rodons, després van baixar a 88 i ara aquesta pàgina diu que són 85. He provat de fer unes quantes combinacions però lo més proper ha estat 109 (Arc de Triomf - Girona via Mataró)
Surten estacions molt curioses, com ara BARNA MALLORCA (98401), que suposo que és la fantasma entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal. També estacions amb nom curiós (01001) o estacions ja desaparegudes (65307,65313)
Gràcies per l'enllaç. Havia perdut la pista a la pàgina des que el llistat de pizias ha deixat d'enllaçar-la.
Posted: Monday 26/06/2006 22:04
by Jordi Freixas
Una cosa... i retornant una mica al tema del fil. Amb això que ha sortit del tema del tren lleuger a l'altre fil, com quedaria la línia de La Pobla? Se sap si aquest tren lleuger serà una continuació de la mateixa via de La Pobla (o de Puigcerdà, o inclús totes dues, vaja...)?
Posted: Monday 26/06/2006 22:52
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Una cosa... i retornant una mica al tema del fil. Amb això que ha sortit del tema del tren lleuger a l'altre fil, com quedaria la línia de La Pobla? Se sap si aquest tren lleuger serà una continuació de la mateixa via de La Pobla (o de Puigcerdà, o inclús totes dues, vaja...)?
Saber, saber, suposo que ni tan sols la Generalitat ho sap (vist l'"aquí caic i allí m'aixeco" que practica últimament en matèria ferroviària), però em semblaria més lògic continuar la línia de la Pobla fins a Esterri i que la Seu quedi connectada des de Puigcerdà i, mirant ja més cap al futur, per la vall del Segre, connectant amb les línies existents a Balaguer i/o Cervera.
Posted: Monday 26/06/2006 23:58
by josep_serre
01001 és El Sorbito, una estació entre Bobadilla i Utrera, 98401 deu ser una estació "fictícia", desconec quin codi té Barcelona Sagrera, 78803 és Barcelona-Vilanova Baixador,
orique wrote:entfe001 wrote:Això em recorda que aquesta pàgina diu que hi ha 102 quilòmetres entre Barcelona Sants i Girona però als bitllets de Regionals hi consten 108
Els quilometratges de Renfe són molt curiosos. Hi va haver una època en que Barcelona - Tarragona eren 100 kms rodons, després van baixar a 88 i ara aquesta pàgina diu que són 85. He provat de fer unes quantes combinacions però lo més proper ha estat 109 (Arc de Triomf - Girona via Mataró)
Surten estacions molt curioses, com ara BARNA MALLORCA (98401), que suposo que és la fantasma entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal. També estacions amb nom curiós (01001) o estacions ja desaparegudes (65307,65313)
Gràcies per l'enllaç. Havia perdut la pista a la pàgina des que el llistat de pizias ha deixat d'enllaçar-la.
Posted: Tuesday 27/06/2006 16:57
by Jordi Freixas
Guigui wrote:Saber, saber, suposo que ni tan sols la Generalitat ho sap (vist l'"aquí caic i allí m'aixeco" que practica últimament en matèria ferroviària), però em semblaria més lògic continuar la línia de la Pobla fins a Esterri i que la Seu quedi connectada des de Puigcerdà i, mirant ja més cap al futur, per la vall del Segre, connectant amb les línies existents a Balaguer i/o Cervera.
I fer arribar la línia de La Pobla a la Valh d'Aran, no seria factible?
Posted: Tuesday 27/06/2006 17:16
by Platanito
Jordi Freixas wrote:Guigui wrote:Saber, saber, suposo que ni tan sols la Generalitat ho sap (vist l'"aquí caic i allí m'aixeco" que practica últimament en matèria ferroviària), però em semblaria més lògic continuar la línia de la Pobla fins a Esterri i que la Seu quedi connectada des de Puigcerdà i, mirant ja més cap al futur, per la vall del Segre, connectant amb les línies existents a Balaguer i/o Cervera.
I fer arribar la línia de La Pobla a la Valh d'Aran, no seria factible?
Oops, l'etern discurs sobre què és millor fer amb la línia de La Pobla...
Tenim aquesta línia feta fins La Pobla i en teoria fàcilment perllongable fins a Sort i més amunt. Hi ha tres rutes possibles (segurament més, però en realitat vull dir interessants) per sortir del Pallars: cap a l'Aran, cap a França (per Salau, que era el projecte original de la línia fins a Saint-Girons) i cap a la Seu. Qualsevol de les tres opcions implica fer nombrosos túnels, incloent un de molts quilòmetres sota la Bonaigua, Salau o el Cantó. El que cal és estudiar la utilitat de les tres opcions, les alternatives possibles per portar el tren a la mateixa destinació (Vielha, França i la Seu) i el cost de la construcció i manteniment del traçat.
Alternatives per fer arribar el tren a Vielha: una línia nova que pugés per la Noguera Ribagorçana i creués el Port de Vielha pel túnel antic (l'actual túnel per vehicles). Línia molt llarga que creuaria una vall gairebé desèrtica i amb congostos complicats (Mont-Rebei o la volta obligada per Montanyana, després Escales i algun més que em deixo). Massa car i poc útil.
Utilitat de la línia La Pobla-Sort-Salau: poca. Bé, hi ha les pistes d'Espot i la possibilitat de deixar els turistes més a prop de les valls de Cardós, Ferrera i d'Aneu. El tema d'arribar a França oblidem-ho, la SNFC no està per la labor.
Possibilitat de desviar la línia cap a la Seu des de Sort: un túnel massa llarg per sortir a un indret on podria pujar una línia desde Calaf o Cervera, deixant de banda que és molt més senzill perllongar la de Puigcerdà per la vall del Segre, estreta però practicable.
En definitiva, sóc de l'opinió que si mai es continua el traçat des de la Pobla de Segur, s'ha de donar servei a la vall fins a Esterri, i quan es faci el túnel de la Bonaigua (que està contemplat pel ministeri des de fa anys) fer-ne un altre ferroviari en paral.lel. Si França i la SNCF es posen les piles, sempre podriem fer un altre túnel i una bifurcació a la vall d'Aneu. De portar aquesta línia a la Seu i Andorra m'oblidaria, abans en faria una de nova que donés servei a Ponts i Oliana (i Artesa de Segre si es fa des de Lleida) o portar la línia de Súria per Cardona i Solsona per sota del Coll de Clarà.
Posted: Tuesday 27/06/2006 21:36
by Jordi Freixas
Jo sóc partidari de fer arribar la línia de La Pobla fins a l'Aran, i deixar el tema d'Andorra per la línia de Puigcerdà.
Posted: Tuesday 27/06/2006 23:13
by orique
Amb un tercer túnel de Vielha?
Crec més complicat fer arribar el tren fins a la Vall d'Aran que no a Andorra.
De fet, ja que la Vall d'Aran "mira" cap a França, sí que seria relativament senzill allargar la línia d'SNCF que arriba fins a Bagnères de Luchon. Aquest tram de via el podria gestionar els CHCA (Camins de Hèr deth Conselh d'Aran)
Ara que, això per arribar des de Barcelona, és una mica ineficient
Posted: Wednesday 28/06/2006 0:54
by Jordi Freixas
Doncs... si s'ha de fer un tercer túnel de Vielha, es fa i punt. Si s'han pogut construir hotels i apartaments per tota la geografia aranesa, també es pot fer un túnel per fer-hi passar un transport públic, que en definitiva ajudaria a que disminuís el transit. I si llavors es vol connectar amb Banyeres de Luchon, doncs perfecte.
Posted: Wednesday 28/06/2006 1:11
by Ferrovi
jo votaria de allargar la linia fins a vielha, i en un futur, fer un ramal a la seu, que aniria a andorra, i es podria allargar a la tor de carol, que podria allargar fins a girona, fent correspondencia emb el ETF
SOMIO MASSA OI?
pd: senyor Freixas, aquest es el seu misstge numero 213 de FGC!
em refereixo a la serie 213 de fgc, le la L-A
Posted: Wednesday 28/06/2006 1:21
by Jordi Freixas
Ferrovi wrote:pd: senyor Freixas, aquest es el seu misstge numero 213 de FGC!
ein? de FGC?
Posted: Wednesday 28/06/2006 8:25
by neroon
Posted: Wednesday 28/06/2006 9:23
by Platanito
Somiem: eix ferroviari pirinenc unint Figueres, Olot, Ripoll, Berga, La Seu, Sort, El pont de Suert, Vielha, Bagnères de Luchon i Somport, amb enllaços amb la línia de Puigcerdà a Ripoll, la de La Pobla a Sort i la de Canfranc a Somport.
Siguem pràctics: perllongació de la línia de Puigcerdà a La Seu (fins Andorra que la pagui el bisbe), i la de La Pobla fins Esterri, a l'espera d'aprofitar la futura infraestructura del túnel de la Bonaigua. De l'enllaç La Seu-Sort ja en parlarem d'aquí a unes dècades.
Siguem realistes: Puigcerdà-La Seu i només si hi ha voluntat per part d'Andorra i aquesta finança el tram fins La Farga de Moles i la seva xarxa interna (que difícilment arribaria més lluny d'Escaldes).
Posted: Wednesday 28/06/2006 10:48
by Sky
Segurament, la línia de la Pobla mai no es perllongarà (ni a Sort), però la imaginació no ens la pot treure ningú. 8)
fer rentable la línia de La Pobla de Segur
Posted: Wednesday 28/06/2006 11:55
by genissimon
Ja fa molt temps vaig posar a news:es.rec.trenes el que per a mí seria fer rendible la línia de La Pobla de Segur:
1.- Prolongar la línea fins a Sort 28 Kms.
2.- Prolongar la línea fins a Vielha (Vall d'Aran) per un túnel sota el port de La Bonaigua, així es podria donar servei als esquiadors de les estacions araneses. 30 Kms Sort-Esterri d'Àneu + 20 Kms túnel Esterri-Salardú + 10 Kms Salardú-Vielha.
3.- Prolongar la línea fins a Francia per a enllaçar amb el transversal Narbonne-Bayonne. 19 Kms Vielha - Lès + 20 Kms Lès-Marignac, a la línea Montréjeau-Luchon a 25 kms de Montréjeau.
4.- Canviar a ample de via estándar (UIC-1435mm) tota la línia, o dotar-la de doble ample amb tres carrils, per a permètre el pas de tot tipus de trens internacionals.
Total: 28+30+20+10+19+20 = 127 kms de nova línia, incloent els 20 del túnel sota La Bonaigua.
Salut !!
Posted: Wednesday 28/06/2006 11:59
by Platanito
En tot cas, em sembla que la millor opció per fer útil el tren de La Pobla coincideix amb lúnica opció lògica per fer arribar el tren a la vall d'Aran des d'Espanya. A l'hipotètic tram La Seu-Sort no li trobo gaire sentit si abans no unim La Seu i Puigcerdà, i llavors perd també bona part del seu interès.