Corredor Mediterrani
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Homs-minimi ... 28697.html
SOCIETAT
Homs minimitza els 11 milions aconseguits pel PPC per executar el corredor mediterrani
El portaveu del Govern recorda que l'executiu espanyol aboca fins a 2.000 milions a l'AVE de Galícia
ACN Barcelona | Actualitzada el 06/06/2012 10:36
La presidenta del PP Català, Alícia Sánchez-Camacho, presentava aquest dimarts com un èxit la inversió espanyola d'11 milions d'euros en el corredor mediterrani. El portaveu del Govern, Francesc Homs, s'ha encarregat aquest dimecres de reduir l'eufòria. En declaracions a RNE 4, Homs ha recordat que, en els últims tres mesos, l'equip de Mariano Rajoy n'ha licitat de "1.500 a 2.000" a l'AVE que va a Galícia. "Aquests són els contrastos", ha dit Homs, per tenir en compte "quines són les decisions i les prioritats del govern espanyol". El portaveu del Govern ha reiterat que qualsevol gran obra, i més en temps de crisi, necessita un informe cost-benefici.
...
SOCIETAT
Homs minimitza els 11 milions aconseguits pel PPC per executar el corredor mediterrani
El portaveu del Govern recorda que l'executiu espanyol aboca fins a 2.000 milions a l'AVE de Galícia
ACN Barcelona | Actualitzada el 06/06/2012 10:36
La presidenta del PP Català, Alícia Sánchez-Camacho, presentava aquest dimarts com un èxit la inversió espanyola d'11 milions d'euros en el corredor mediterrani. El portaveu del Govern, Francesc Homs, s'ha encarregat aquest dimecres de reduir l'eufòria. En declaracions a RNE 4, Homs ha recordat que, en els últims tres mesos, l'equip de Mariano Rajoy n'ha licitat de "1.500 a 2.000" a l'AVE que va a Galícia. "Aquests són els contrastos", ha dit Homs, per tenir en compte "quines són les decisions i les prioritats del govern espanyol". El portaveu del Govern ha reiterat que qualsevol gran obra, i més en temps de crisi, necessita un informe cost-benefici.
...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Queixa de la Generalitat a Brussel·les
http://www.ara.cat/societat/Lluis_Recod ... 28794.html
El Govern es queixarà per carta a Europa de l'incompliment de Madrid amb el corredor mediterrani
El conseller de Territori, que ha comparegut després del consell de govern, ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa"
S. GONZÁLEZ / O. MARCH
Barcelona | Actualitzada el 05/06/2012 14:05
El Govern, a través del conseller de Territori, Lluís Recoder, ha respost aquest dimarts a l'anunci de la ministra de Foment, Ana Pastor, d'incloure el corredor mediterrani en els pressupostos del 2013, i ha dit que enviarà una carta al comissari de Transports del Consell d'Europa perquè Europa "vetlli pel compliment de les inversions en aquesta futura autopista ferroviària que ha estat considerada prioritària per Brussel·les. Recoder, que ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa", ha mostrat la seva "inquietud" pel retard de les obres, més tenint en compte que el corredor mediterrani és una infraestructura prioritària per a les institucions europees.
La documentació facilitada pel Govern indica que els pressupostos generals de l'Estat destinen partides "residuals" a l'eix mediterrani i, en canvi, són "generosos" amb la construcció d'altres línies d'alta velocitat. “Demanem sentit comú: que l'estat espanyol posi els diners en allò que ajudi a sortir de la crisi”, ha assegurat Recoder, qui ha explicat que demanaran a Europa que vagi més enllà i supervisi les inversions que fa l'estat en la xarxa ferroviària perquè, tal i com ja va dictaminar la Comissió Europea, es prioritzin aquelles que donin millor resultat a nivell de cost-benefici.
Recoder ha recordat que, si bé la proposta inicial de l'exministre José Blanco establia que el corredor mediterrani tenia un cost al seu pas per Catalunya de 7.000 milions d'euros, Catalunya va elaborar posteriorment una agenda de prioritzacions que rebaixava aquest cost a uns 5.000 milions d'euros.
El Govern es queixarà per carta a Europa de l'incompliment de Madrid amb el corredor mediterrani
El conseller de Territori, que ha comparegut després del consell de govern, ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa"
S. GONZÁLEZ / O. MARCH
Barcelona | Actualitzada el 05/06/2012 14:05
El Govern, a través del conseller de Territori, Lluís Recoder, ha respost aquest dimarts a l'anunci de la ministra de Foment, Ana Pastor, d'incloure el corredor mediterrani en els pressupostos del 2013, i ha dit que enviarà una carta al comissari de Transports del Consell d'Europa perquè Europa "vetlli pel compliment de les inversions en aquesta futura autopista ferroviària que ha estat considerada prioritària per Brussel·les. Recoder, que ha reivindicat que abans del 2015 ha d'estar solucionada la connexió entre "el teixit productiu de Catalunya i Europa", ha mostrat la seva "inquietud" pel retard de les obres, més tenint en compte que el corredor mediterrani és una infraestructura prioritària per a les institucions europees.
La documentació facilitada pel Govern indica que els pressupostos generals de l'Estat destinen partides "residuals" a l'eix mediterrani i, en canvi, són "generosos" amb la construcció d'altres línies d'alta velocitat. “Demanem sentit comú: que l'estat espanyol posi els diners en allò que ajudi a sortir de la crisi”, ha assegurat Recoder, qui ha explicat que demanaran a Europa que vagi més enllà i supervisi les inversions que fa l'estat en la xarxa ferroviària perquè, tal i com ja va dictaminar la Comissió Europea, es prioritzin aquelles que donin millor resultat a nivell de cost-benefici.
Recoder ha recordat que, si bé la proposta inicial de l'exministre José Blanco establia que el corredor mediterrani tenia un cost al seu pas per Catalunya de 7.000 milions d'euros, Catalunya va elaborar posteriorment una agenda de prioritzacions que rebaixava aquest cost a uns 5.000 milions d'euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/corredor-me ... 28736.html
Catalunya, València, Balears i Múrcia revaliden la pressió pel corredor mediterrani
El president de la Generalitat, Artur Mas, adverteix que el model de l'Espanya radial, "la de l'economia basada en el diner fàcil, el guany ràpid i l'especulació", ha fracassat, i que l'Estat ha de prioritzar a favor dels territoris que estan en disposició de "portar un sou" en temps de crisi i en benefici del conjunt
ALBERT BALANZÀ Barcelona | Actualitzada el 06/06/2012 14:42
Els presidents de Catalunya, el País Valencià, les illes Balears i la regió de Múrcia, Artur Mas, Alberto Fabra, José Ramón Bauzà i Ramón Luis Valcárcel, respectivament, han tornat a mostrar aquest dimecres a Barcelona el front comú que han teixit en els últims mesos a favor del corredor mediterrani, en un acte en què els ponents més optimistes, com el president català, han desitjat que sigui l'últim d'aquestes característiques, fet que seria sinònim d'avenços significatius en el projecte ferroviari que ha d'unir Sant Petersburg i Algesires.
En les jornades que Ferrmed ha organitzat en el marc del Saló Internacional de la Logística, Mas ha respost als últims gestos del govern espanyol, que dimarts a través de la ministra Ana Pastor va prometre incloure el corredor en els pressupostos del 2013 i que aquest dimecres a través del secretari d'estat d'Infraestructures, Rafael Catalá, ha parlat d'"ambició" i ha anunciat una inversió "ben aviat" per al tercer carril de mercaderies entre Múrcia i Barcelona. Segons el president català, l'Estat pot fer gestos i parlar d'ambició però, amb les dades d'inversions executades del 2011 a la mà (35% a Catalunya), "no hem de confondre els bons desitjos amb les realitats" i "cal tenir ambició però també sentit comú i prioritzar". "L'Espanya radial del diner fàcil, del guany ràpid i l'especulació ha fracassat i cal apostar pels territoris que poden aportar un sou al conjunt", ha argumentat fent un símil familiar.
El president de la Generalitat valenciana, Alberto Fabra, també s'ha expressat en aquest sentit –amb el valor afegit de ser militant del Partit Popular– i ha demanat "celeritat" a l'Estat per posar en marxa com més aviat millor aquesta infraestructura ferroviària. Posant èmfasi en la repercussió que el corredor pot tenir en els ports de les Illes i de Cartagena, els presidents balear i murcià, José Ramón Bauzá i Ramón Luis Valcárcel, han demanat que es tinguin en compte les "autopistes del mar" en una segona fase i en el tercer carril de mercaderies. "Cal tornar a fer pinya a favor d'aquest corredor pel seu veritable impacte socioeconòmic", ha conclòs Bauzá.
http://www.ara.cat/societat/reclamacion ... 28720.html
Les tres peticions concretes del lobi Ferrmed al govern espanyol per al corredor mediterrani
L'associació empresarial demana a l'Estat una inversió de 4.390 milions d'euros entre el 2012 i el 2015
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 13:19
El secretari general de l'associació empresarial Ferrmed, Joan Amorós, ha fet aquest dimecres tres peticions concretes al govern espanyol per al corredor mediterrani. En una jornada de debat sobre el corredor dins del Saló de la Logística, Amorós ha definit les prioritats i les inversions necessàries a curt, mitjà i llarg termini:
A curt termini
Ferrmed demana a l'Estat que inverteixi en el corredor mediterrani 4.390 milions d'euros entre el 2012 i el 2015. Les actuacions prioritàries a curt termini, segons l'associació empresarial, són la implantació de l'ample de via internacional en tota la línia convencional des de Portbou fins a Cartagena, la via doble entre Tarragona i Vandellòs, i les connexions amb els ports i aeroports.
A mitjà termini
L'associació empresarial considera necessari que el govern espanyol inverteixi 9.920 milions d'euros més entre els anys 2016 i 2020. En aquest període, les actuacions més necessàries segons Ferrmed serien les circumval·lacions de Barcelona i València i la línia d'alta velocitat entre Tarragona i Castelló, entre d'altres.
A llarg termini
Finalment, Ferrmed reclama a l'Estat una inversió en el corredor mediterrani de 9.559 milions d'euros en el període 2021-2025. En aquests anys, s'haurien de completar les diferents línies del corredor mediterrani per l'Andalusia oriental, a més de l'adequació del trànsit ferroviari a determinats estàndards que defineixen, per exemple, la longitud dels combois.
http://www.ara.cat/societat/Isona-Passo ... 28715.html
Isona Passola prepara un documental que explicarà "les bondats i les virtuts" del corredor mediterrani
La productora de 'Pa negre' considera que el corredor "ajudarà tot el continent"
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 12:58
La productora Isona Passola ha anunciat aquest dimecres que prepara un documental que explicarà "les bondats i les virtuts" del corredor mediterrani. El treball, d'una hora de durada, es dirà 'Por donde pasa el futuro' i abordarà els avantatges que suposa aquesta infraestructura per a les regions del mediterrani i per a tot Europa. Segons Passola, el corredor significa una nova manera d'entendre Europa des del punt de vista polític i social, i és "un projecte col·laboratiu que ajudarà tot el continent".
En una jornada de debat sobre el corredor mediterrani organitzada per l'associació empresarial Ferrmed dins del Saló de la Logística, el secretari general d'aquesta entitat, Joan Amorós, ha explicat que va ser Passola qui es va posar en contacte amb ell perquè volia fer alguna cosa sobre el corredor. Abans de projectar un 'teaser' del documental, que tot just s'està començant a rodar, Amorós ha demanat a les institucions que hi col·laborin amb material de vídeo i també aportant-hi finançament.
Catalunya, València, Balears i Múrcia revaliden la pressió pel corredor mediterrani
El president de la Generalitat, Artur Mas, adverteix que el model de l'Espanya radial, "la de l'economia basada en el diner fàcil, el guany ràpid i l'especulació", ha fracassat, i que l'Estat ha de prioritzar a favor dels territoris que estan en disposició de "portar un sou" en temps de crisi i en benefici del conjunt
ALBERT BALANZÀ Barcelona | Actualitzada el 06/06/2012 14:42
Els presidents de Catalunya, el País Valencià, les illes Balears i la regió de Múrcia, Artur Mas, Alberto Fabra, José Ramón Bauzà i Ramón Luis Valcárcel, respectivament, han tornat a mostrar aquest dimecres a Barcelona el front comú que han teixit en els últims mesos a favor del corredor mediterrani, en un acte en què els ponents més optimistes, com el president català, han desitjat que sigui l'últim d'aquestes característiques, fet que seria sinònim d'avenços significatius en el projecte ferroviari que ha d'unir Sant Petersburg i Algesires.
En les jornades que Ferrmed ha organitzat en el marc del Saló Internacional de la Logística, Mas ha respost als últims gestos del govern espanyol, que dimarts a través de la ministra Ana Pastor va prometre incloure el corredor en els pressupostos del 2013 i que aquest dimecres a través del secretari d'estat d'Infraestructures, Rafael Catalá, ha parlat d'"ambició" i ha anunciat una inversió "ben aviat" per al tercer carril de mercaderies entre Múrcia i Barcelona. Segons el president català, l'Estat pot fer gestos i parlar d'ambició però, amb les dades d'inversions executades del 2011 a la mà (35% a Catalunya), "no hem de confondre els bons desitjos amb les realitats" i "cal tenir ambició però també sentit comú i prioritzar". "L'Espanya radial del diner fàcil, del guany ràpid i l'especulació ha fracassat i cal apostar pels territoris que poden aportar un sou al conjunt", ha argumentat fent un símil familiar.
El president de la Generalitat valenciana, Alberto Fabra, també s'ha expressat en aquest sentit –amb el valor afegit de ser militant del Partit Popular– i ha demanat "celeritat" a l'Estat per posar en marxa com més aviat millor aquesta infraestructura ferroviària. Posant èmfasi en la repercussió que el corredor pot tenir en els ports de les Illes i de Cartagena, els presidents balear i murcià, José Ramón Bauzá i Ramón Luis Valcárcel, han demanat que es tinguin en compte les "autopistes del mar" en una segona fase i en el tercer carril de mercaderies. "Cal tornar a fer pinya a favor d'aquest corredor pel seu veritable impacte socioeconòmic", ha conclòs Bauzá.
http://www.ara.cat/societat/reclamacion ... 28720.html
Les tres peticions concretes del lobi Ferrmed al govern espanyol per al corredor mediterrani
L'associació empresarial demana a l'Estat una inversió de 4.390 milions d'euros entre el 2012 i el 2015
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 13:19
El secretari general de l'associació empresarial Ferrmed, Joan Amorós, ha fet aquest dimecres tres peticions concretes al govern espanyol per al corredor mediterrani. En una jornada de debat sobre el corredor dins del Saló de la Logística, Amorós ha definit les prioritats i les inversions necessàries a curt, mitjà i llarg termini:
A curt termini
Ferrmed demana a l'Estat que inverteixi en el corredor mediterrani 4.390 milions d'euros entre el 2012 i el 2015. Les actuacions prioritàries a curt termini, segons l'associació empresarial, són la implantació de l'ample de via internacional en tota la línia convencional des de Portbou fins a Cartagena, la via doble entre Tarragona i Vandellòs, i les connexions amb els ports i aeroports.
A mitjà termini
L'associació empresarial considera necessari que el govern espanyol inverteixi 9.920 milions d'euros més entre els anys 2016 i 2020. En aquest període, les actuacions més necessàries segons Ferrmed serien les circumval·lacions de Barcelona i València i la línia d'alta velocitat entre Tarragona i Castelló, entre d'altres.
A llarg termini
Finalment, Ferrmed reclama a l'Estat una inversió en el corredor mediterrani de 9.559 milions d'euros en el període 2021-2025. En aquests anys, s'haurien de completar les diferents línies del corredor mediterrani per l'Andalusia oriental, a més de l'adequació del trànsit ferroviari a determinats estàndards que defineixen, per exemple, la longitud dels combois.
http://www.ara.cat/societat/Isona-Passo ... 28715.html
Isona Passola prepara un documental que explicarà "les bondats i les virtuts" del corredor mediterrani
La productora de 'Pa negre' considera que el corredor "ajudarà tot el continent"
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 12:58
La productora Isona Passola ha anunciat aquest dimecres que prepara un documental que explicarà "les bondats i les virtuts" del corredor mediterrani. El treball, d'una hora de durada, es dirà 'Por donde pasa el futuro' i abordarà els avantatges que suposa aquesta infraestructura per a les regions del mediterrani i per a tot Europa. Segons Passola, el corredor significa una nova manera d'entendre Europa des del punt de vista polític i social, i és "un projecte col·laboratiu que ajudarà tot el continent".
En una jornada de debat sobre el corredor mediterrani organitzada per l'associació empresarial Ferrmed dins del Saló de la Logística, el secretari general d'aquesta entitat, Joan Amorós, ha explicat que va ser Passola qui es va posar en contacte amb ell perquè volia fer alguna cosa sobre el corredor. Abans de projectar un 'teaser' del documental, que tot just s'està començant a rodar, Amorós ha demanat a les institucions que hi col·laborin amb material de vídeo i també aportant-hi finançament.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ample UIC el 2016... segons Fomento
http://www.ara.cat/politica/FOMENT-CORR ... 28270.html
Foment reitera que l'ample de via europeu al corredor mediterrani estarà acabat l'any 2016
CiU exigeix a la ministra Pastor un calendari "precís, ajustat i realista"
JOAN RUSIÑOL
Madrid | Actualitzada el 13/06/2012 10:00
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha reiterat aquest dimecres al matí en seu parlamentària que el corredor mediterrani tindrà l'ample de via europeu a principis del 2016. Segons ha dit, aquests són els càlculs dels tècnics que ella assumeix plenament. Segons ha explicat, com a resposta a una pregunta de CiU, el projecte estarà enllestit el primer trimestre de l'any que ve i, a partir d'aleshores, hi ha tres anys per licitar i executar les obres. Foment ja ha explicat que aquest carril ferroviari es començarà a aplicar des de Catalunya i baixant cap al País Valencià.
El diputat de CiU Pere Macias havia emplaçat Pastor a fixar "un calendari precís, ajustat i realista" que doni seguretat a les empreses que estan pendents d'aquesta obra per decidir el seu futur. Ha citat el cas de la indústria química de Tarragona i la fàbrica Ford d'Almussafes, al País Valencià. Per això, ha exigit "seguretat, terminis i garanties".
Foment reitera que l'ample de via europeu al corredor mediterrani estarà acabat l'any 2016
CiU exigeix a la ministra Pastor un calendari "precís, ajustat i realista"
JOAN RUSIÑOL
Madrid | Actualitzada el 13/06/2012 10:00
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha reiterat aquest dimecres al matí en seu parlamentària que el corredor mediterrani tindrà l'ample de via europeu a principis del 2016. Segons ha dit, aquests són els càlculs dels tècnics que ella assumeix plenament. Segons ha explicat, com a resposta a una pregunta de CiU, el projecte estarà enllestit el primer trimestre de l'any que ve i, a partir d'aleshores, hi ha tres anys per licitar i executar les obres. Foment ja ha explicat que aquest carril ferroviari es començarà a aplicar des de Catalunya i baixant cap al País Valencià.
El diputat de CiU Pere Macias havia emplaçat Pastor a fixar "un calendari precís, ajustat i realista" que doni seguretat a les empreses que estan pendents d'aquesta obra per decidir el seu futur. Ha citat el cas de la indústria química de Tarragona i la fàbrica Ford d'Almussafes, al País Valencià. Per això, ha exigit "seguretat, terminis i garanties".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Corredor Mediterrani
La Generalitat Valenciana apoya la implantación del ancho europeo desde Alicante hasta la frontera francesa
Comisión de Directores Generales de Transportes del Estado y comunidades autónomas
El director general de Transporte y Logística de la Generalitat Valenciana, Carlos Eleno, ha participado en la Comisión de Directores Generales de Transporte que celebrada la pasada semana en Barcelona. Allí ha explicado el proyecto de implantación del ancho de vía europeo desde Alicante hasta la frontera francesa.
Barcelona ha acogido la reunión de la Comisión de Directores Generales de Transporte del Estado y de las comunidades autónomas. Se trata de un foro donde se discuten las modificaciones legislativas previstas y se analiza la evolución y la situación general del sector. Además, las comunidades autónomas explican las actuaciones concretas que están desarrollando en materia de transporte.
Concretamente, el director general de Transporte y Logística de la Generalitat Valenciana, Carlos Eleno, ha expuesto el estudio de implantación del tercer carril en ancho europeo en el Corredor Mediterráneo entre Alicante y la frontera francesa elaborado por la Generalitat, lo que ha calificado como primer paso del Corredor. Además, ha destacado la importancia de esta infraestructura para el conjunto del Estado español.
En este sentido, es de resaltar que el Ministerio de Fomento ya está redactando los proyectos del tercer carril y ha asegurado una inversión de 1.230 millones de euros en los próximos años.
En este encuentro el representante de Cataluña también ha dado a conocer los objetivos de la Agenda Catalana del Corredor Mediterráneo. Otros de los temas tratados desde el Ministerio de Fomento han sido los asuntos debatidos en la Unión Europea y los proyectos normativos en tramitación así como las competencias inspectoras delegadas por el Estado en las comunidades autónomas. El proceso de liberalización del transporte ferroviario en Cataluña, la subcontratación en el transporte de mercancías, las actuaciones para reducir los déficits de explotación en las concesiones han sido otros de los puntos analizados.
http://www.vialibre-ffe.com
Comisión de Directores Generales de Transportes del Estado y comunidades autónomas
El director general de Transporte y Logística de la Generalitat Valenciana, Carlos Eleno, ha participado en la Comisión de Directores Generales de Transporte que celebrada la pasada semana en Barcelona. Allí ha explicado el proyecto de implantación del ancho de vía europeo desde Alicante hasta la frontera francesa.
Barcelona ha acogido la reunión de la Comisión de Directores Generales de Transporte del Estado y de las comunidades autónomas. Se trata de un foro donde se discuten las modificaciones legislativas previstas y se analiza la evolución y la situación general del sector. Además, las comunidades autónomas explican las actuaciones concretas que están desarrollando en materia de transporte.
Concretamente, el director general de Transporte y Logística de la Generalitat Valenciana, Carlos Eleno, ha expuesto el estudio de implantación del tercer carril en ancho europeo en el Corredor Mediterráneo entre Alicante y la frontera francesa elaborado por la Generalitat, lo que ha calificado como primer paso del Corredor. Además, ha destacado la importancia de esta infraestructura para el conjunto del Estado español.
En este sentido, es de resaltar que el Ministerio de Fomento ya está redactando los proyectos del tercer carril y ha asegurado una inversión de 1.230 millones de euros en los próximos años.
En este encuentro el representante de Cataluña también ha dado a conocer los objetivos de la Agenda Catalana del Corredor Mediterráneo. Otros de los temas tratados desde el Ministerio de Fomento han sido los asuntos debatidos en la Unión Europea y los proyectos normativos en tramitación así como las competencias inspectoras delegadas por el Estado en las comunidades autónomas. El proceso de liberalización del transporte ferroviario en Cataluña, la subcontratación en el transporte de mercancías, las actuaciones para reducir los déficits de explotación en las concesiones han sido otros de los puntos analizados.
http://www.vialibre-ffe.com
Re: Corredor Mediterrani
Salou obté la confirmació de Foment que les obres del corredor mediterrani es reprenen
Redacció Actualitzat a les 19:43 h 30/06/2012
L'alcalde de Salou, Pere Granados, després de la visita al Ministeri de Foment, ha confirmat que la construcció de la connexió del corredor mediterrani amb l'alta velocitat ja està encarregada. Aquests fets, segons l'alcalde, confirmen que la línia està traçada i que només falta determinar si ha de néixer com una línia d'ample ibèric o europeu. L'actual línia de la costa, que passa per dins de Salou, es desmantellarà i les mercaderies aniran pel tercer fil. L'alcalde ha proposat que s'estudiï apropar la nova estació. "És una excel·lent notícia per a Salou perquè seguim endavant amb el projecte d'alliberar el nucli urbà de les vies", ha declarat.
Segons ha explicat l'alcalde, partint de l'acord aprovat pel Consell de Ministres de l'11 de maig, s'ha encarregat a Adif la redacció i aprovació dels projectes que no hagin estat aprovats per Foment, així com l'aprovació econòmica dels projectes i incidències de contractes que estiguin en tramitació i les obligacions derivades del compliment dels condicionants ambientals que siguin legalment exigibles.
Un altre del punts que es van tractar en la trobada va ser la creació de la comissió de seguiment de les obres, fruit del conveni firmat el maig del 2011 entre l'Ajuntament de Salou, el Ministeri de Foment i Adif per treballar en el desmantellament de la via al seu pas per Salou i la construcció de la nova estació. En aquest sentit, segons afegeix Granados, es farà un estudi per tractar d'acostar la futura estació i situar-la 1,2 quilòmetres més a prop del nucli urbà, al final de la via Roma, just damunt de l'autovia de Salou.
La finalització de les obres, el 2015
Un dels principals impediments, l'econòmic, hauria quedat resolt pel Consell de Ministres encarregant a Adif la despesa, apunta el mateix alcalde. En la seva opinió, i pel que fa al calendari, a l'espera de la visita que faci la ministra de Foment aquest juliol a Tarragona, es podria fixar l'any 2015 com a data de finalització de les obres d'aquest corredor que afecta Salou i entre Vandellòs i Tarragona, i aleshores instal·lar-hi el tercer carril per a les mercaderies. Aquesta nova línia donarà servei, a més, a l'Aeroport de Reus i permetrà la connexió futura amb Lleida i Saragossa des de Perafort.
http://www.324.cat/noticia/1789213/cata ... s-reprenen
Redacció Actualitzat a les 19:43 h 30/06/2012
L'alcalde de Salou, Pere Granados, després de la visita al Ministeri de Foment, ha confirmat que la construcció de la connexió del corredor mediterrani amb l'alta velocitat ja està encarregada. Aquests fets, segons l'alcalde, confirmen que la línia està traçada i que només falta determinar si ha de néixer com una línia d'ample ibèric o europeu. L'actual línia de la costa, que passa per dins de Salou, es desmantellarà i les mercaderies aniran pel tercer fil. L'alcalde ha proposat que s'estudiï apropar la nova estació. "És una excel·lent notícia per a Salou perquè seguim endavant amb el projecte d'alliberar el nucli urbà de les vies", ha declarat.
Segons ha explicat l'alcalde, partint de l'acord aprovat pel Consell de Ministres de l'11 de maig, s'ha encarregat a Adif la redacció i aprovació dels projectes que no hagin estat aprovats per Foment, així com l'aprovació econòmica dels projectes i incidències de contractes que estiguin en tramitació i les obligacions derivades del compliment dels condicionants ambientals que siguin legalment exigibles.
Un altre del punts que es van tractar en la trobada va ser la creació de la comissió de seguiment de les obres, fruit del conveni firmat el maig del 2011 entre l'Ajuntament de Salou, el Ministeri de Foment i Adif per treballar en el desmantellament de la via al seu pas per Salou i la construcció de la nova estació. En aquest sentit, segons afegeix Granados, es farà un estudi per tractar d'acostar la futura estació i situar-la 1,2 quilòmetres més a prop del nucli urbà, al final de la via Roma, just damunt de l'autovia de Salou.
La finalització de les obres, el 2015
Un dels principals impediments, l'econòmic, hauria quedat resolt pel Consell de Ministres encarregant a Adif la despesa, apunta el mateix alcalde. En la seva opinió, i pel que fa al calendari, a l'espera de la visita que faci la ministra de Foment aquest juliol a Tarragona, es podria fixar l'any 2015 com a data de finalització de les obres d'aquest corredor que afecta Salou i entre Vandellòs i Tarragona, i aleshores instal·lar-hi el tercer carril per a les mercaderies. Aquesta nova línia donarà servei, a més, a l'Aeroport de Reus i permetrà la connexió futura amb Lleida i Saragossa des de Perafort.
http://www.324.cat/noticia/1789213/cata ... s-reprenen
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De fil, res de res!
Si fins ara eren mitjans locals que deixaven anar la pífia lingüística del "tercer fil", ara ja s'hi ha apuntat la punta de llança de la premsa catalanoparlant: no sols TV3, sinó també l'Ara. Alguna vegada es documentaran com cal?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Primer movem terra, després pensem
O sigui, que encara no tenen ni idea de si la línia serà d'ample ibèric o UIC, i això havent fet ja 50km d'explanada, amb túnel i viaducte inclòs.
Les connexions a Miami-Platja i Vila-Seca són d'ample ibèric, per la qual cosa no entenc quin dubte hi ha a l'hora de decidir l'amplada de via.
Pel tram entre Vila-Seca i Camp de Tarragona només circularan trens que entren o surten de la LAV, que han de canviar d'ample o a Camp de Tarragona o a Vila-Seca. Lògic seria que aquest tram fos UIC, per a quan es construeixi la LAV entre Tarragona i Castelló.
Les connexions a Miami-Platja i Vila-Seca són d'ample ibèric, per la qual cosa no entenc quin dubte hi ha a l'hora de decidir l'amplada de via.
Pel tram entre Vila-Seca i Camp de Tarragona només circularan trens que entren o surten de la LAV, que han de canviar d'ample o a Camp de Tarragona o a Vila-Seca. Lògic seria que aquest tram fos UIC, per a quan es construeixi la LAV entre Tarragona i Castelló.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
Si aquestes obres, de Salou en aquest cas, pertanyen al corredor del mediterrani, haurien de ser d'ample UIC, no?
S'ha d'anar allargant el corredor del mediterrani cap al sud, amb l'ample UIC, es clar, i posar intercanviadors allí on toquim però també anar canviant les platjes de vies de les diferents estacions i posar-les en ample UIC.
Es una feinada però que cal fer, o es que posare, un intercambiador a cada estació al final? "España" n'és ben capaç de fer-ho...
S'ha d'anar allargant el corredor del mediterrani cap al sud, amb l'ample UIC, es clar, i posar intercanviadors allí on toquim però també anar canviant les platjes de vies de les diferents estacions i posar-les en ample UIC.
Es una feinada però que cal fer, o es que posare, un intercambiador a cada estació al final? "España" n'és ben capaç de fer-ho...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Alguna cosa a l'Aldea?
Avui, passant per l'autopista, m'he fixat que a l'alçada de l'Aldea estan eixamplant la plataforma de la via, com si hi volguessin construir un baixador o apartador. Alguna cosa a veure amb les obres del CM?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
A la mateixa estació de l'Aldea? pot ser allí hi ha prevista una estació de mercaderies? alguna cosa crec es va dir a la prehistòria.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ubicació
Es troba una mica més al sud (direcció Castelló). Ara, pel que fa a la resta, no hi vaig veure cap altra infraestructura a prop.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 21274.html
SOCIETAT
La Generalitat denuncia a Brussel·les el "retard històric intolerable" en el corredor mediterrani
El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, defensa que aquesta infraestructura és "una prioritat" tot i que PP i PSOE "encara en dubtin"
ACN Brussel·les | Actualitzada el 09/10/2012 19:02
La Generalitat ha denunciat aquest dimarts a Brussel·les el "retard històric intolerable" en la construcció del corredor mediterrani. Coincidint amb els intents del PP i el PSOE de ressuscitar el corredor central en el tràmit d'esmenes del projecte europeu d'infraestructures al Parlament Europeu, el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha defensat la necessitat de tenir al més aviat possible el corredor. "Sembla que alguns encara en dubtin o busquin equilibris estranys amb infraestructures impossibles com la travessia central pels Pirineus", ha lamentat Calvet, en un acte conjunt de l'Euroregió Pirineus Mediterrània amb les Illes Balears, Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus. "El corredor mediterrani ha patit un retard històric intolerable i això ha fet perdre a tothom, ha fet perdre a Catalunya i ha fet perdre carbó a les principals màquines de generació econòmica d'Europa", ha denunciat Damià Calvet des de Brussel·les. Calvet ha assegurat que el Govern ha anat a la capital europea per dir "amb una veu alta i clara davant dels eurodiputats i de la Comissió que el corredor mediterrani és una inversió que val la pena i ens beneficia a tots".
Calvet ha recordat que les normes per a la construcció del corredor ja estan clares però que és "bàsic" que hi hagi "determinació per part de l'estat espanyol i l'estat francès" perquè el projecte tiri endavant. "Cal fer entendre que és una inversió necessària per a la nostra economia, ara més que mai", ha afegit el secretari.
La Generalitat, juntament amb els governs de les Illes, Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, ha volgut fer una nova defensa del corredor mediterrani en el moment en què el Parlament Europeu debat les esmenes al projecte que va presentar la tardor passada el comissari de Transports, Siim Kallas. El pla de Brussel·les compta amb el corredor mediterrani entre les seves prioritats però deixa fora de les inversions europees la travessia central dels Pirineus, que ara populars i socialistes espanyols volen incloure a última hora a través d'una esmena a l'Eurocambra.
Ramon Tremosa ha assegurat que PP i PSOE "trobaran poca complicitat" entre la resta d'eurodiputats de la UE per incloure el túnel dels Pirineus entre les prioritats europees. Tremosa ha apuntat que el seu grup parlamentari no acceptarà nous canvis. L'eurodiputat de CiU ha afegit que no es pot tornar a obrir "la caixa de Pandora" perquè cadascú posi "el seu tren", perquè llavors "apareixeria no només la travessia central dels Pirineus sinó 50 com aquesta" i "això faria completament inviable tota la xarxa ferroviària".
L'acte de defensa del corredor mediterrani a Brussel·les ha comptat amb la participació dels eurodiputats catalans Ramon Tremosa i Salvador Sedó (CiU) i Raül Romeva (ICV), però no hi ha estat present el PSC. Sí que hi ha anat l'eurodiputada balear popular Rosa Estaràs i les franceses Thérèse Sánchez Schmid i Catherine Grèze.
SOCIETAT
La Generalitat denuncia a Brussel·les el "retard històric intolerable" en el corredor mediterrani
El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, defensa que aquesta infraestructura és "una prioritat" tot i que PP i PSOE "encara en dubtin"
ACN Brussel·les | Actualitzada el 09/10/2012 19:02
La Generalitat ha denunciat aquest dimarts a Brussel·les el "retard històric intolerable" en la construcció del corredor mediterrani. Coincidint amb els intents del PP i el PSOE de ressuscitar el corredor central en el tràmit d'esmenes del projecte europeu d'infraestructures al Parlament Europeu, el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha defensat la necessitat de tenir al més aviat possible el corredor. "Sembla que alguns encara en dubtin o busquin equilibris estranys amb infraestructures impossibles com la travessia central pels Pirineus", ha lamentat Calvet, en un acte conjunt de l'Euroregió Pirineus Mediterrània amb les Illes Balears, Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus. "El corredor mediterrani ha patit un retard històric intolerable i això ha fet perdre a tothom, ha fet perdre a Catalunya i ha fet perdre carbó a les principals màquines de generació econòmica d'Europa", ha denunciat Damià Calvet des de Brussel·les. Calvet ha assegurat que el Govern ha anat a la capital europea per dir "amb una veu alta i clara davant dels eurodiputats i de la Comissió que el corredor mediterrani és una inversió que val la pena i ens beneficia a tots".
Calvet ha recordat que les normes per a la construcció del corredor ja estan clares però que és "bàsic" que hi hagi "determinació per part de l'estat espanyol i l'estat francès" perquè el projecte tiri endavant. "Cal fer entendre que és una inversió necessària per a la nostra economia, ara més que mai", ha afegit el secretari.
La Generalitat, juntament amb els governs de les Illes, Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, ha volgut fer una nova defensa del corredor mediterrani en el moment en què el Parlament Europeu debat les esmenes al projecte que va presentar la tardor passada el comissari de Transports, Siim Kallas. El pla de Brussel·les compta amb el corredor mediterrani entre les seves prioritats però deixa fora de les inversions europees la travessia central dels Pirineus, que ara populars i socialistes espanyols volen incloure a última hora a través d'una esmena a l'Eurocambra.
Ramon Tremosa ha assegurat que PP i PSOE "trobaran poca complicitat" entre la resta d'eurodiputats de la UE per incloure el túnel dels Pirineus entre les prioritats europees. Tremosa ha apuntat que el seu grup parlamentari no acceptarà nous canvis. L'eurodiputat de CiU ha afegit que no es pot tornar a obrir "la caixa de Pandora" perquè cadascú posi "el seu tren", perquè llavors "apareixeria no només la travessia central dels Pirineus sinó 50 com aquesta" i "això faria completament inviable tota la xarxa ferroviària".
L'acte de defensa del corredor mediterrani a Brussel·les ha comptat amb la participació dels eurodiputats catalans Ramon Tremosa i Salvador Sedó (CiU) i Raül Romeva (ICV), però no hi ha estat present el PSC. Sí que hi ha anat l'eurodiputada balear popular Rosa Estaràs i les franceses Thérèse Sánchez Schmid i Catherine Grèze.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
Espanya, com ja està més que demostrat, mai potenciarà un corredor que passi per Catalunya o el País Basc com a primera opció.
El més divertit de tot és que, fent això, potser en surt més perjudicada l'economia espanyola que no pas la catalana, ja que al cap i a la fi nosaltres el port ja el tenim lligat amb ample europeu (a precari, sí) i com a pitjor opció, El Voló o Cervera de la M. tampoc no queden massa lluny. En canvi, De València cap avall sí que estan (i continuaran) estant aïllats d'Europa.
Com sempre, la tossuderia espanyolista s'emporta per davant qualsevol intent de poder tirar endavant... fins i tot Espanya!!!
El més divertit de tot és que, fent això, potser en surt més perjudicada l'economia espanyola que no pas la catalana, ja que al cap i a la fi nosaltres el port ja el tenim lligat amb ample europeu (a precari, sí) i com a pitjor opció, El Voló o Cervera de la M. tampoc no queden massa lluny. En canvi, De València cap avall sí que estan (i continuaran) estant aïllats d'Europa.
Com sempre, la tossuderia espanyolista s'emporta per davant qualsevol intent de poder tirar endavant... fins i tot Espanya!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: Corredor Mediterrani
O sigui, al teu parer Espanya boicoteja la connexió ferroviària de Barcelona amb França, però el que fa és la connexió ferroviària de Barcelona amb França i, de fet, el que no es fa és connexió ferroviària d'altres regions d'Espanya amb França, com ara València.
És un raonament una mica insostenible, no creus?
És un raonament una mica insostenible, no creus?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Interès mostrat
Queda prou clar l'interès que el govern espanyol posa en el Corredor Mediterrani i en la Travessia Central dels Pirineus, quan l'un és una realitat (tot i precària) i l'altra el somni eròtic d'uns megalòmans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Piensa mal...
Però saps per què? Perquè els trens arriben a Madrid, o què et pensaves? Que haurien fet l'AVE només de Catalunya a França?Ayerbe-Zuera wrote:O sigui, al teu parer Espanya boicoteja la connexió ferroviària de Barcelona amb França, però el que fa és la connexió ferroviària de Barcelona amb França i, de fet, el que no es fa és connexió ferroviària d'altres regions d'Espanya amb França, com ara València.
És un raonament una mica insostenible, no creus?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
No.Ayerbe-Zuera wrote:O sigui, al teu parer Espanya boicoteja la connexió ferroviària de Barcelona amb França, però el que fa és la connexió ferroviària de Barcelona amb França i, de fet, el que no es fa és connexió ferroviària d'altres regions d'Espanya amb França, com ara València.
És un raonament una mica insostenible, no creus?
La connexió Barcelona-França va ésser aconseguida en altres temps, en que CiU tenia agafat pels... pèls el govern de Madrid. Van haver d'acceptar-ho. A més, era l'única que estaven disposats a fer els francesos.
En canvi, connectar València amb Barcelona sense passar per Madrid, això és el que fa realment por al centre. El mateix que amb el País Basc, no fos cas que ens poséssim d'acord i aleshores ells no pintarien res.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Alguna cosa a l'Aldea?
Una variant de la N-340 que obliga a fer una variant de la línia de ferrocarril.Guigui wrote:Avui, passant per l'autopista, m'he fixat que a l'alçada de l'Aldea estan eixamplant la plataforma de la via, com si hi volguessin construir un baixador o apartador. Alguna cosa a veure amb les obres del CM?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Obres a l'Aldea
Vols dir que estem parlant del mateix? Tenia tot l'aspecte de ser una obra complementària de la plataforma ferroviària, i no hi havia cap indici de tractar-se de cap carretera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.