http://www.ara.cat/societat/corredor-me ... 28736.html
Catalunya, València, Balears i Múrcia revaliden la pressió pel corredor mediterrani
El president de la Generalitat, Artur Mas, adverteix que el model de l'Espanya radial, "la de l'economia basada en el diner fàcil, el guany ràpid i l'especulació", ha fracassat, i que l'Estat ha de prioritzar a favor dels territoris que estan en disposició de "portar un sou" en temps de crisi i en benefici del conjunt
ALBERT BALANZÀ Barcelona | Actualitzada el 06/06/2012 14:42
Els presidents de Catalunya, el País Valencià, les illes Balears i la regió de Múrcia, Artur Mas, Alberto Fabra, José Ramón Bauzà i Ramón Luis Valcárcel, respectivament, han tornat a mostrar aquest dimecres a Barcelona el front comú que han teixit en els últims mesos a favor del corredor mediterrani, en un acte en què els ponents més optimistes, com el president català, han desitjat que sigui l'últim d'aquestes característiques, fet que seria sinònim d'avenços significatius en el projecte ferroviari que ha d'unir Sant Petersburg i Algesires.
En les jornades que Ferrmed ha organitzat en el marc del Saló Internacional de la Logística, Mas ha respost als últims gestos del govern espanyol, que dimarts a través de la ministra Ana Pastor va prometre incloure el corredor en els pressupostos del 2013 i que aquest dimecres a través del secretari d'estat d'Infraestructures, Rafael Catalá, ha parlat d'"ambició" i ha anunciat una inversió "ben aviat" per al tercer carril de mercaderies entre Múrcia i Barcelona. Segons el president català, l'Estat pot fer gestos i parlar d'ambició però, amb les dades d'inversions executades del 2011 a la mà (35% a Catalunya), "no hem de confondre els bons desitjos amb les realitats" i "cal tenir ambició però també sentit comú i prioritzar". "L'Espanya radial del diner fàcil, del guany ràpid i l'especulació ha fracassat i cal apostar pels territoris que poden aportar un sou al conjunt", ha argumentat fent un símil familiar.
El president de la Generalitat valenciana, Alberto Fabra, també s'ha expressat en aquest sentit –amb el valor afegit de ser militant del Partit Popular– i ha demanat "celeritat" a l'Estat per posar en marxa com més aviat millor aquesta infraestructura ferroviària. Posant èmfasi en la repercussió que el corredor pot tenir en els ports de les Illes i de Cartagena, els presidents balear i murcià, José Ramón Bauzá i Ramón Luis Valcárcel, han demanat que es tinguin en compte les "autopistes del mar" en una segona fase i en el tercer carril de mercaderies. "Cal tornar a fer pinya a favor d'aquest corredor pel seu veritable impacte socioeconòmic", ha conclòs Bauzá.
http://www.ara.cat/societat/reclamacion ... 28720.html
Les tres peticions concretes del lobi Ferrmed al govern espanyol per al corredor mediterrani
L'associació empresarial demana a l'Estat una inversió de 4.390 milions d'euros entre el 2012 i el 2015
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 13:19
El secretari general de l'associació empresarial Ferrmed, Joan Amorós, ha fet aquest dimecres tres peticions concretes al govern espanyol per al corredor mediterrani. En una jornada de debat sobre el corredor dins del Saló de la Logística, Amorós ha definit les prioritats i les inversions necessàries a curt, mitjà i llarg termini:
A curt termini
Ferrmed demana a l'Estat que inverteixi en el corredor mediterrani 4.390 milions d'euros entre el 2012 i el 2015. Les actuacions prioritàries a curt termini, segons l'associació empresarial, són la implantació de l'ample de via internacional en tota la línia convencional des de Portbou fins a Cartagena, la via doble entre Tarragona i Vandellòs, i les connexions amb els ports i aeroports.
A mitjà termini
L'associació empresarial considera necessari que el govern espanyol inverteixi 9.920 milions d'euros més entre els anys 2016 i 2020. En aquest període, les actuacions més necessàries segons Ferrmed serien les circumval·lacions de Barcelona i València i la línia d'alta velocitat entre Tarragona i Castelló, entre d'altres.
A llarg termini
Finalment, Ferrmed reclama a l'Estat una inversió en el corredor mediterrani de 9.559 milions d'euros en el període 2021-2025. En aquests anys, s'haurien de completar les diferents línies del corredor mediterrani per l'Andalusia oriental, a més de l'adequació del trànsit ferroviari a determinats estàndards que defineixen, per exemple, la longitud dels combois.
http://www.ara.cat/societat/Isona-Passo ... 28715.html
Isona Passola prepara un documental que explicarà "les bondats i les virtuts" del corredor mediterrani
La productora de 'Pa negre' considera que el corredor "ajudarà tot el continent"
AURI GARCIA MORERA L'Hospitalet de Llobregat | Actualitzada el 06/06/2012 12:58
La productora Isona Passola ha anunciat aquest dimecres que prepara un documental que explicarà "les bondats i les virtuts" del corredor mediterrani. El treball, d'una hora de durada, es dirà 'Por donde pasa el futuro' i abordarà els avantatges que suposa aquesta infraestructura per a les regions del mediterrani i per a tot Europa. Segons Passola, el corredor significa una nova manera d'entendre Europa des del punt de vista polític i social, i és "un projecte col·laboratiu que ajudarà tot el continent".
En una jornada de debat sobre el corredor mediterrani organitzada per l'associació empresarial Ferrmed dins del Saló de la Logística, el secretari general d'aquesta entitat, Joan Amorós, ha explicat que va ser Passola qui es va posar en contacte amb ell perquè volia fer alguna cosa sobre el corredor. Abans de projectar un 'teaser' del documental, que tot just s'està començant a rodar, Amorós ha demanat a les institucions que hi col·laborin amb material de vídeo i també aportant-hi finançament.