Page 25 of 43

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 21/06/2011 16:54
by UT440_132M
Situació de les diferents obres dels passos inferiors:
Pas inferior de Torelló, cobert i col·locat, limitació temporal a 30 a tota l'estació. Pas inferior de Ripoll, cobert, i andana via 1 alçada, treballant a l'andana central de les vies 3/5 i fonaments de la nova marquesina fets. Pas inferior de La Molina, inici imminent de les obres (barracons d'obra i tanques ja instal·lats). A part d'això, s'està treballant en l'ampliació de dos ponts, el que hi ha a la sortida de La Molina direcció Puigcerdà, per eixamplar la carretera, i el mateix procés s'està realitzant al pont que hi ha després d'Urtx-Alp, també direcció Puigcerdà, en aquest últim hi ha una limitació temporal a 30.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Friday 08/07/2011 12:38
by liniadelRipollés
Queda molta feina a la línia de Puigcerdà pel que fa a passos inferiors entre andanes. És una línia on les estacions dins el tram zonificat no disposen de pas inferior però hi ha pas de trens semidirectes en molts casos.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 12/07/2011 13:33
by UT440_132M
Arnau Urgell | Actualitzat el 08/07/2011 a les 10:44h

L'estació de Ripoll recupera el vestíbul i l'andana principal

Continuen les obres per construir un pas soterrat amb un pressupost global d'1,5 milions

Image
La façana de l'estació de Ripoll s'ha reformat íntegralment. Foto: Adrià Costa

Els usuaris de l'estació de tren de Ripoll respiren tranquils. Després de molts mesos ja poden utilitzar el vestíbul i l'andana principal de la instal·lació. Mentrestant, continuen les obres per construir un pas soterrat que eviti travessar les vies.

Les obres de reforma integral de l'estació de Ripoll van començar el maig de 2010. Els primers treballs es van centrar en la remodelació de la façana, l'entorn i tots els interiors de l'edifici. Un fet que va suposar traslladar la venda dels bitllets en una construcció secundària.

Tanmateix, l'obra de més envergadura és la construcció d'un pas soterrani que comuniqui les vies i eviti que els viatgers les travessin. L'actuació –que també es fa de manera paral·lela a l'estació de Torelló- vol evitar atropellaments com el que es va produir el passat agost a la localitat osonenca.

La construcció del pas inferior va obligar a inutilitzar l'andana principal i els viatgers havien de fer una gran volta per tal d'accedir als trens. Els treballs també suposar la instal·lació de marquesines en bona part de les andanes. Tot plegat, suposa una inversió d'1,55 milions d'euros.

La inversió ha suposat treure de l'estació l'antic rellotge de l'andana principal. Ha estat substituït per un de modern tal i com s'han queixat diversos usuaris.

Image

El pas soterrani evitarà que els viatgers hagin de creuar les vies. Foto: Adrià Costa
Image
El tradicional rellotge l'han substituït per un de modern. Foto: Adrià Costa

ElRipollès.info
A la notícia de sobre, s'ha d'afegir que la via 5 ha sigut donada de baixa provisionalment, per acabar d'alçar l'andana en tota la seva extensió.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 17/08/2011 1:14
by UT440_132M
L'Adif millora una subestació a les Franqueses per donar resposta a l'increment de circulacions per la línia del Nord
També s'han renovat els sistemes per evitar possibles curtcircuits

última actualització: 16-08-2011 (7:00)

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (l'Adif) ha finalitzat les obres de millora de la subestació elèctrica de les Franqueses del Vallès per donar resposta a l'augment de circulació en la línia fèrria Barcelona-Vic.
L'objectiu d'aquesta actuació ha estat l'increment de la fiabilitat i funcionalitat de les instal·lacions, cosa que permetrà garantir un correcte subministrament d'energia elèctrica als trens i els sistemes de senyalització i de seguretat de la infraestructura ferroviària.

Les obres en la subestació de les Franqueses del Vallès han consistit en la millora de diversos equips per garantir el seu correcte funcionament a causa de l'augment de la circulació en la línia Barcelona-Vic, així com en la renovació dels elements necessaris per prevenir possibles curtcircuits.

Els treballs duts a terme a les Franqueses formen part d'un contracte adjudicat per Adif per a la millora de les proteccions i el control de quatre subestacions elèctriques de la xarxa de rodalia de Barcelona, amb una inversió global de 1.041.615,6 euros.

El 9 Nou

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 28/09/2011 22:49
by victorcasta
Avui s'ha presentat el Pla de millora del transport públic a la Cerdanya i, entre altres actuacions de bus, hi destaca això:

"Noves inversions en Rodalies de Catalunya: paral·lelament a aquest pla, el TES ha impulsat un Pla de millora de la línia R3 de Rodalies amb l’objectiu de transformar les 14 unitats ferroviàries que hi operen. El pla s’implantarà entre els anys 2012 i 2013 i suposa una inversió total de 3,15 MEUR, amb un cost unitari de 225.000 euros per tren. Mitjançant la seva execució, s’instal·laran a cada tren noves butaques de major comoditat, nous bicicleters/porta ski, noves papereres i mampares i es renovarà la seva imatge exterior, adaptant-la a la de Rodalies de Catalunya."

Font: Gencat

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Thursday 29/09/2011 0:49
by UT596001
^^ La nota de premsa també diu que aquest any també circularà el "Tren Blanc" Barcelona-La Molina, a partir del 6 de desembre.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Thursday 29/09/2011 2:02
by liniadelRipollés
El més interessant de la nota de premsa és el tema autobusos. Caldrà felicitar Territori en aquest sentit. Amb una mica de sort podrem fer Tren del Ciment i línia de Puigcerdà en transport públic en un mateix dia i sense peatge...
victorcasta wrote:Avui s'ha presentat el Pla de millora del transport públic a la Cerdanya i, entre altres actuacions de bus, hi destaca això:

"Noves inversions en Rodalies de Catalunya: paral·lelament a aquest pla, el TES ha impulsat un Pla de millora de la línia R3 de Rodalies amb l’objectiu de transformar les 14 unitats ferroviàries que hi operen. El pla s’implantarà entre els anys 2012 i 2013 i suposa una inversió total de 3,15 MEUR, amb un cost unitari de 225.000 euros per tren. Mitjançant la seva execució, s’instal·laran a cada tren noves butaques de major comoditat, nous bicicleters/porta ski, noves papereres i mampares i es renovarà la seva imatge exterior, adaptant-la a la de Rodalies de Catalunya."

Font: Gencat

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Sunday 16/10/2011 2:29
by liniadelRipollés
Trobo curiós que no puguin comprar bitllets de la línia de Puigcerdà a les autovenda. Unes són de rodalies i les altres de regionals i... clar, deu ser per això que a la línia de Puigcerdà li diem el Rodanals o el Regiolies.

Per què?

Posted: Sunday 16/10/2011 13:38
by Guigui
I quin és el motiu insuperable que Renfe addueix per facilitar tant la vida a l'usuari?

"¿Por qué? ¿Por qué? ¿Por qué? ¿Serán los árbitros, será el patrocinio de UNICEF, será la UEFA...?"

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Sunday 16/10/2011 15:24
by Sagrerenc
liniadelRipollés wrote:Trobo curiós que no puguin comprar bitllets de la línia de Puigcerdà a les autovenda. Unes són de rodalies i les altres de regionals i... clar, deu ser per això que a la línia de Puigcerdà li diem el Rodanals o el Regiolies.
I això on hi ha màquines d'autovenda de Regionals, que no acostuma a ser gaire habitual...

Sense autovendes de regionals

Posted: Sunday 16/10/2011 17:02
by Guigui
... per exemple, a la minúscula, perifèrica i insignificant estació de Barcelona-Pl. Catalunya.

Re: Sense autovendes de regionals

Posted: Sunday 16/10/2011 19:12
by liniadelRipollés
L'estació es diu Plaça Catalunya. A FGC és Barcelona-Plaça Catalunya i a metro Catalunya.

És curiós però un dia vaig fixar-me que no tenen nom comú.
Guigui wrote:... per exemple, a la minúscula, perifèrica i insignificant estació de Barcelona-Pl. Catalunya.

Re: Sense autovendes de regionals

Posted: Sunday 16/10/2011 19:38
by Miquel
liniadelRipollés wrote:L'estació es diu Plaça Catalunya. A FGC és Barcelona-Plaça Catalunya i a metro Catalunya.

És curiós però un dia vaig fixar-me que no tenen nom comú.
Guigui wrote:... per exemple, a la minúscula, perifèrica i insignificant estació de Barcelona-Pl. Catalunya.
No se si s'ha canviat, però les estacions de Rodalies dins de Barcelona, sempre s'han dit "Barcelona - Lloc"
Barcelona - Sants
Barcelona - Plaça Catalunya
Barcelona - Arc de Triomf
Barcelona - El Clot-Aragó
Barcelona - Torre del Baró
etc...

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Sunday 16/10/2011 19:58
by 593Dromedario
Arnau Urgell | Actualitzat el 08/07/2011 a les 10:44h
(...)
La inversió ha suposat treure de l'estació l'antic rellotge de l'andana principal. Ha estat substituït per un de modern tal i com s'han queixat diversos usuaris.
Image
El tradicional rellotge l'han substituït per un de modern. Foto: Adrià Costa

ElRipollès.info
Això de les queixes del rellotge... del vell o del nou?

D'altra banda, tant de bo, amb una mica de sort, això de les butaques més còmodes vagi de debò. S'agrairà.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Monday 17/10/2011 0:37
by Sagrerenc
Ja de pas, que treguin el cartell que posa "Ripoll", que està antiquat i no segueix l'estil de Rodalies.
{mode ironic off}

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 19/10/2011 10:41
by liniadelRipollés
No donis idees. Aquests cartells (Ripoll, Torelló...) no s'haurien de tocar mai, formen part del patrimoni.

Sagrerenc wrote:Ja de pas, que treguin el cartell que posa "Ripoll", que està antiquat i no segueix l'estil de Rodalies.
{mode ironic off}

Re: Sense autovendes de regionals

Posted: Wednesday 19/10/2011 10:51
by liniadelRipollés
Bé, jo he expressat el criteri cartellístic. Després als bitllets i plànols és altra cosa.

A Renfe/Adif els cartells posen Plaça Catalunya. A FGC hi ha combinació de rombes, un diu Barcelona i l'altre diu Pl.Catalunya, amb criteri de cadena de parelles. A metro directament Catalunya.
Miquel wrote:
liniadelRipollés wrote:L'estació es diu Plaça Catalunya. A FGC és Barcelona-Plaça Catalunya i a metro Catalunya.

És curiós però un dia vaig fixar-me que no tenen nom comú.
Guigui wrote:... per exemple, a la minúscula, perifèrica i insignificant estació de Barcelona-Pl. Catalunya.
No se si s'ha canviat, però les estacions de Rodalies dins de Barcelona, sempre s'han dit "Barcelona - Lloc"
Barcelona - Sants
Barcelona - Plaça Catalunya
Barcelona - Arc de Triomf
Barcelona - El Clot-Aragó
Barcelona - Torre del Baró
etc...

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Thursday 20/10/2011 17:50
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2050 ... cio_ripoll

Adif acaba les obres a l'estació de Ripoll

última actualització: 19-10-2011 (11:54)

Els treballs han suposat una inversió de 2,1 milions d'euros. S'hi ha fet un pas inferior amb ascensors. També s'han allargat les andanes.

Nota de premsa d'Adif

Mejoras en las estaciones de Cataluña

Adif finaliza las obras de mejora de la accesibilidad y la seguridad en la estación de Ripoll (Girona)

• Los trabajos, que han supuesto una inversión de 2,1 millones de euros, han consistido en la construcción de un paso inferior dotado de ascensores, así como el recrecido y la prolongación de los andenes


Barcelona, 17 de octubre de 2011 (Adif)

Adif ha concluido las obras de mejora de la accesibilidad y la seguridad en la estación de Ripoll (Girona), situada en la línea de ancho convencional Barcelona-Puigcerdà.

Esta actuación, que ha contado con un presupuesto de 2.121.181,2 euros, ha consistido en la ejecución de un paso inferior dotado de ascensores y el recrecido y prolongación de los andenes, con el objetivo de incrementar las condiciones de accesibilidad y confort de los usuarios de esta estación situada en la capital de la comarca del Ripollès.

Esta actuación, que tiene carácter de obra por cuenta del Estado, se inscribe en el plan global de inversiones que Adif está llevando a cabo para la mejora permanente de las infraestructuras y estaciones de la red de ancho convencional de Cataluña, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.

Hasta el momento de iniciar las obras, la estación de Ripoll disponía de un paso a nivel enmaderado para el tránsito de los usuarios entre andenes. Con la construcción del paso inferior, de 4 m de anchura y dotado de escaleras fijas y ascensores, se permite el acceso de los usuarios a todos los andenes con mayor comodidad y seguridad.

La estación de Ripoll disponía, además, de un paso inferior urbano que comunicaba los barrios situados a ambos lados de las vías con un acceso al recinto ferroviario. Con esta actuación, el paso ha quedado sólo para su uso urbano, mientras que los usuarios del ferrocarril disponen de un paso inferior totalmente independiente para acceder a los andenes.

Una vez ejecutado el paso inferior, se procedió a la prolongación y recrecido de los andenes, que tienen una altura de 68 cm sobre la cota de carril en una longitud útil de 200 m. Asimismo, se colocó pavimento antideslizante, una banda luminiscente y una franja podotáctil para facilitar los encaminamientos de las personas con discapacidad visual.

Además, los escalones de acceso al edificio de viajeros fueron sustituidos por rampas que permiten el acceso de los usuarios al recinto con las máximas condiciones de accesibilidad.

El proyecto ha incluido la instalación de nuevas marquesinas, el cerramiento completo de los recintos ferroviarios y la reparación del vallado existente donde fuera necesario, así como la renovación de las instalaciones de iluminación, la puesta en servicio de nuevas luminarias y la colocación de grupos electrógenos.

La realización de los trabajos se ha planificado con actuaciones en horario nocturno, especialmente en aquellas operaciones que debían hacerse en el entorno más próximo a las vías, para garantizar así la seguridad de los operarios y de las circulaciones y reducir las afecciones al tráfico ferroviario y a los usuarios.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 01/11/2011 18:45
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/noticia/365 ... nspirinenc

Arnau Urgell | Actualitzat el 01/11/2011 a les 16:13h

Cercant les utopies possibles pel tren Transpirinenc

La línia ferroviària Barcelona-Puigcerdà-Tolosa afronta el futur amb potencialitats tant a nivell nacional com internacional però amb la necessitat d'apostar per millores realistes de mínims


A mitjans dels 80 la línia de tren que uneix Barcelona amb Osona, el Ripollès i la Cerdanya penjava d'un fil. Vint-i-cinc anys després ningú en dubta de la seva importància i és un dels elements bàsics de l'agenda política. En aquest context, l'associació Transpirinenca –una de les organitzadores juntament amb Net i Bonic del denominat Tren dels Gladiols fins a París- va organitzar una jornada de debat tècnic i polític a Ripoll per tal de cercar les utopies possibles tant en les vessants nacional i internacionals de la línia.

Un desdoblament parcial pot ser una solució a curt termini?

Passen els anys i la reivindicació del desdoblament de la línia –com a mínim fins a Vic- comença a semblar de política ficció. Si fins fa poc el Ministeri espanyol de Foment mantenia el 2015 com a data perquè fos una realitat, fa pocs mesos la Generalitat va deixar clar que, en aquella data, tot just es podia plantejar l'inici de les obres. El projecte s'estima que pot costar 785 milions d'euros i, més enllà dels problemes tècnics del traçat –Montcada, la Garriga, el Figaró...- no sembla que en l'actual context econòmic l'obra pugui ser una realitat. Ho va deixar clar a Ripoll el conseller Lluís Recoder recordant que l'Estat es nega a invertir i que tots els recursos de la disposició addicional tercera de l'Estatut s'han de dedicar a eixugar el dèficit.

En aquesta situació –que es pot convertir en un voler però no poder- es va presentar la possibilitat d'un desdoblament parcial com una solució a curt-mig termini. L'enginyer Josep Maria Arias, director de la consulta Infraes, considera que dos trams de doble via entre Granollers i Parets, denominades “illes”, permetrien augmentar les freqüències i afavorir els encreuaments, un dels actuals elements crítics actuals. L'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, considera que es tracta d'una proposta “assumible” perquè el desdoblament complet avui en dia no és massa realista. Petits passos que segueixen els de la creació de semidirectes o els de la millora dels comforts dels combois, previst pels propers mesos.

Petits passos a favor de la internacionalització de la línia

La reivindicació com a línia de Rodalies-Regionals no ha d'estar renyida amb la de la internacionalització. De nou, l'alcalde ripollès aposta per fer petits passos però segurs per aconseguir aprofitar les potencialitats d'aquest corredor ferroviari. Una de les possibilitats apuntades va ser la d'aprofitar els elements de canvi d'ample –ibèric i internacional- que actualment estan en desús (s'estima que són una quinzena). D'aquesta manera, un tren que sortís de Barcelona podria arribar a Puigcerdà i d'allà connectar amb la línia de la Tor de Carol, Tolosa i París. Per fer-ho hi ha material mòbil disponible, els talgos que cobrien la línia Barcelona-Montpeller i que no s'utilitzen des de l'arrencada parcial del TAV.

Cal recordar que entre la Baixa i l'Alta Cerdanya hi ha doble via, una amb ample ibèric i l'altre amb UIC. Precisament de la Tor de Carol surt cada dia al vespre un tren hotel en direcció París. “És molt utilitzat tant per qüestions de feina i gestions com a nivell turístic” assenyala Munell. Un primer pas, encara que simbòlic, seria que el tren Lúnea arribés i sortís de Puigcerdà. Altres petites accions poden ser la creació d'un web que mostri de manera unificada els horaris d'ambdós vessants de la línia i superar qüestions com que des de la Tor de Carol no es pot comprar un bitllet fins a l'aeroport de Barcelona –cal baixar a Sants per adquirir-lo i continuar el trajecte-, un fet que limita possibles desplaçaments des de l'Alta Cerdanya.

La legislació espanyola és un mur

La singularitat de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà (internacional, potencial turístic i la combinació de servei de Rodalies i Regional) la faria susceptible de ser gestionada de manera individual. De fet, al llarg del seu trajecte té elements d'unió amb FGC –cremallera i estació de Núria i estació de la Molina- i amb la francesa SNCF –connexió a la Tor de Carol-. La possibilitat que una d'aquestes dues companyies –o les dues a la vegada- o bé un operador privat pugui assumir-ne el control directe és avui impossible. I és que la Llei espanyola del sector ferroviari consagra Renfe com l'únic operador de viatgers en vies d'ample ibèric. Per Jordi Munell aquest fet esdevé un “mur” que provoca que per molta voluntat dels agents, a la pràctica “ningú s'hi pugui comprometre”. Una modificació legislativa permetria, per exemple, treballar en un servei ferroviari transpirinenc turístic. Els exemples propers, el cremallera de Núria i el Tren Groc de la Cerdanya i el Conflent, mostren que podria ser un revulsiu econòmic.

En canvi, la Llei del sector ferroviari és més liberal en el sector de les mercaderies. En aquest sentit, Ferrocarrils de la Generalitat, mitjançant la seva filial de mercaderies Cargo, planteja a partir del 2012 iniciar els serveis entre el port de Barcelona i Osona pel transport de cereals. Tots els experts que van ser presents a Ripoll van ser unànimes en el fet que no hi ha cap possibilitat de transportar mercaderies a través de Toses-Puigcerdà i com a molt es podria arribar fins a Ripoll.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Tuesday 01/11/2011 22:33
by calisay
Seguint el fil de la notícia sobre la línia:

http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... /final/any

Sap algú de quines unitats tracta la millora?