Page 25 of 57

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Thursday 01/05/2014 21:01
by Adolescent barceloní
La 440 de la Maquinista corre perill?

Edito: vaig fer-li una foto i la vaig penjar a Instagram:
Image

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Thursday 01/05/2014 21:32
by UT440_132M
Hi ha una llegenda urbana sobre aquesta unitat, que diu que la té preservada el Museu de Vilanova i la Geltrú. Porta força temps així. La van fer servir de tren laboratori després del final del seu servei, i no ha tornat a circular més. Si la desballesten cometran un greu error. És la unica 440 sense reformar a Catalunya. Aquesta unitat s'hauria de restaurar i posar de nou en marxa com a tren turístic pel Transpirinenc.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Thursday 01/05/2014 21:44
by oriolp13
UT440_132M wrote:La 447 140R es queda a Madrid. La 116R ja ha estat pintada de Rodalies de Catalunya i hauria de venir en breu cap aquí.

Un altre tema. La 440 197M que feia anys que era apartada a Vic mercaderies, ha estat desballestada. Avui he anat a comprovar-ho in-situ. No en queda res. Només l'excavadora giratòria amb la pinça. Ara tindran més espai per fer les maniobres del cereal.
Sincerament ja era hora que la desballestessin. Estava allà sense fer res, clarament sense un futur gaire clar, i l'únic que feia era nosa a l'hora de fer les maniobres al cerealer, ja que havien de fer les maniobres diverses vegades degut al poc espai existent (la 440R ocupava quasi tota la via de maniobres).

La dinastia 440 s/r n'és quasi extinguida.

Posted: Thursday 01/05/2014 21:59
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:La 440 de la Maquinista corre perill?

Edito: vaig fer-li una foto i la vaig penjar a Instagram:
Image
Pobreta, la 440-131! :'( A veure si la recuperem i torna a circular en viatges especials!

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Friday 02/05/2014 17:59
by Renfe451
Fa molta pena veure la 131M en aquest estat... Jo sincerament no m'ho crec que el Museu de Vilanova se'n estigui fent càrrec, més que res veient la imatge, cada dia es més deplorable. Tant de bo alguna associació la preservi i la utilitzi com a tren turístic. Quan veig el Río Eresma amb la 440-096, de veritat que a mi em fa molta enveja, ja que no estaria malament veure una cosa similar aquí.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Friday 02/05/2014 23:46
by davidsantirso
Donat que soc amic del Museu del ferrocarril de Vilanova, demà escriuré un email per demanar quin és el seu futur i si el museu es podria fer càrrec de la 440.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Friday 02/05/2014 23:49
by UT440_132M
davidsantirso wrote:Donat que soc amic del Museu del ferrocarril de Vilanova, demà escriuré un email per demanar quin és el seu futur i si el museu es podria fer càrrec de la 440.
Si el Museu de Vilanova es fa càrrec finalment de la 131, ja ens podem fer la idea que morirà allà com la resta de material que s'està podrint. M'estimaria més que s'en fes càrrec una associació amb cara i ulls, com ARMF o APPFI, gent que restaura material de manera estupenda i en excel·lent estat de marxa.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Friday 02/05/2014 23:57
by davidsantirso
UT440_132M wrote:
davidsantirso wrote:Donat que soc amic del Museu del ferrocarril de Vilanova, demà escriuré un email per demanar quin és el seu futur i si el museu es podria fer càrrec de la 440.
Si el Museu de Vilanova es fa càrrec finalment de la 131, ja ens podem fer la idea que morirà allà com la resta de material que s'està podrint. M'estimaria més que s'en fes càrrec una associació amb cara i ulls, com ARMF o APPFI, gent que restaura material de manera estupenda i en excel·lent estat de marxa.
Tens raó que el museu del ferrocarril es podria millorar, sencer. Hauriem de crear un nou fil pee debatir i proposar millores al museu, ja que l' experiencia actual és molt decebedora. Jo em vaig fer amic perquè no tenia que demanar hora per la biblioteca, però es que em va donar molta pena com estava organitzada la exposició. Resumint, una autèntica pena pel que podria ser.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Saturday 03/05/2014 15:11
by Renfe451
El museu de Vilanova ha d'aprendre i molt de la seva homònima de Delicias, ells en canvi mouen material almenys un cop a l'any, com per exemple el Tren de Nadal o el de Reis, aquí en canvi tenim material que no es mou per res i que pot ser molt aprofitable per a qualsevol tren turístic per la xarxa ferroviària catalana.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Tuesday 06/05/2014 12:52
by canalcole
Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.

Sortiria més a compte apropiar-se d'una altra 440 en millors condicions, que n'hi ha.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Tuesday 06/05/2014 15:24
by Renfe451
canalcole wrote:Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.

Sortiria més a compte apropiar-se d'una altra 440 en millors condicions, que n'hi ha.
I a on hi han més 440's sense reformar? Aquest és el problema.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Tuesday 06/05/2014 15:46
by Fran-Ikarus
canalcole wrote:Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.
Per què? Tan malmesa està l'estructura?

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Tuesday 06/05/2014 15:47
by Fran-Ikarus
davidsantirso wrote:Tens raó que el museu del ferrocarril es podria millorar, sencer. Hauriem de crear un nou fil pee debatir i proposar millores al museu, ja que l' experiencia actual és molt decebedora. Jo em vaig fer amic perquè no tenia que demanar hora per la biblioteca, però es que em va donar molta pena com estava organitzada la exposició. Resumint, una autèntica pena pel que podria ser.
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 5&p=162792

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Tuesday 06/05/2014 17:51
by canalcole
Renfe451 wrote:
canalcole wrote:Aquesta unitat és pràcticament irrecuperable, ja.

Sortiria més a compte apropiar-se d'una altra 440 en millors condicions, que n'hi ha.
I a on hi han més 440's sense reformar? Aquest és el problema.
N'hi ha. I unes quantes...

http://es.wikipedia.org/wiki/Serie_440_ ... idades_440

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Tuesday 06/05/2014 21:35
by UT440_132M
A Catalunya no.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Wednesday 07/05/2014 21:09
by canalcole
UT440_132M wrote:A Catalunya no.
I?

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Thursday 08/05/2014 8:26
by Ganz
Res que existeixi és irrecuperable. No serà per manca de recanvis, amb l'enorme quantia de 440 apartades per tota la geografia espanyola (La Sagra, Sant Vicenç de Calders... sense comptar les 470 supervivents).

Aquesta 440 és especial entre les no remodelades. Les seves característiques tècniques, degut a la naturalesa dels serveis que realitzà durant la darrera part del període de vida activa que tingué, són diferents a les de la resta de 440 s/r supervivents.

D'altra banda, cal recordar que la major part de les 440 s/r tenen els dies comptats i el seu desguàs licitat. Només se salva d'aquest fet, que recordi, la 440-078M i la 440-131M, a més de la preservada 440-096M.

Així doncs, jo advoco per la preservació d'aquesta unitat. No costa massa realitzar almenys aquest tràmit. Mereix la pena per tractar-se d'un exemplar amb moltíssima història.

Re: Seguiment de les 440, 447 i 470

Posted: Thursday 08/05/2014 14:45
by Renfe451
Per fer viatges turístics pel Transpirinenc, la 131 és molt apte.

Atractiu turístic

Posted: Thursday 08/05/2014 15:00
by oriolp13
Que voleu que us digui....clar que és acceptable per fer els viatges per el Transpirinenc...però tindria molt més atractiu turístic fer-los amb la 1003 i cotxes de viatgers "antics"....

Novetats 447 PMR

Posted: Friday 09/05/2014 19:22
by Renfe451
Retorno al tema de les 447 reformades. En breu tindrem la segona 447 PMR pintada amb colors RdC, es tracta de la 447-117, que ha baixat fins als tallers de Villaverde on serà pintada de blanc i taronja. La 447-116 segueix encara per Valladolid.

Altres unitats que també es troben en procés de reforma són les 447-121, 447-131 i 447-142, però aquestes ja no pertanyen a Barcelona.