Page 25 of 29

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Tuesday 05/04/2016 12:26
by oriolp13
Fran-Ikarus wrote:Interessant, la primera frase diu que el metro funcionarà com qualsevol altre dia laborable, i la segona que "també" es reforçarà el servei de metro :x

Image
Entenc que es refereix que el servei de metro funcionarà fins les 24h, com qualsevol dia laborable, però que la freqüència habitual de l'hora de sortida del camp (aprox. 23h) estarà reforçada. Però certament el missatge que publiquen inicialment és una mica ambigu :x

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Tuesday 05/04/2016 18:43
by robertotlh
El que no entenc es com mai reforcen la L12. Sembla que no hi hagi gent d'Hospitalet del Barça. Partit rera partit es repeteixen les escenes de gent amuntegada a les parades que ompliria 4 busos i només en passa 1. A part hi pugen manguis que obren bosses i foten mà a la butxaca, a sobre d'aguantar l'aglomeració, has d'estar amb mil ulls.

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Thursday 05/05/2016 0:47
by Granolleri
Com cada any, posen un autobús gratuït per anar a la fira de l'Ascensió de Granollers. Sortides cada 10 minuts des de la Plaça Constitució el 5, 6 i 7 de maig de 17 a 21 hores.

http://www.granollers.cat/fira-i-festes ... atu%C3%AFt

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Wednesday 11/05/2016 13:38
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_v_0/47336/re ... amb-parada

Renfe ofereix 46.000 places addicionals en trens amb parada a Montmeló pel gran premi de Fórmula 1
Dissabte i diumenge circularan 21 trens especials al dia


última actualització: 10-05-2016 (19:20)
EL 9 NOU

Renfe reforça el servei de rodalies de trens amb parada a Montmeló aquest cap de setmana durant el gran premi de Fórmula 1 al Circuit de Catalunya. Hi haurà 46.000 places addicionals amb 21 trens especials dissabte i 21 més diumenge.
Renfe reforçarà el servei de la línia R2 aquest dissabte i diumenge per facilitar el desplaçament d'aficionats al Circuit de Catalunya on se celebra el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1. Hi haurà 46.000 places addicionals en tot el cap de setmana amb 42 trens especials, 21 dissabte i 21 diumenge. Això assegura una freqüència d'un tren cada 15 minuts a les hores on es preveu una major afluència de passatgers.

Aquest reforç se suma a la freqüència habitual de la línia durant els cap de setmana amb trens cada 30 minuts fins a Granollers i cada hora de Granollers cap al nord. Són 74 trens diaris amb 81.400 places en total.

Dels 42 trens especials, 24 són per anar de Barcelona a Montmeló i els altres 18 per fer el retorn cap a la capital catalana.

Per facilitar la venda de bitllets, Renfe ha programat les màquines d'autovenda perquè aparegui un títol específic d'anada i tornada fins a Montmeló a la primera pantalla a l'hora de fer la compra. També es reforçarà la informació per megafonia i la presència d'informadors a les estacions de Passeig de Gràcia, Sants, plaça Catalunya i el Clot-Aragó, a Barcelona; i a la de Montmeló.

CONNEXIÓ AMB L'AVE

Els horaris del reforç de l'R2 facilitaran la connexió a Sants amb els passatgers que arribin a Barcelona amb l'AVE. Aquests podran viatjar de forma gratuïta amb els trens de rodalies.

L'any passat, unes 50.000 persones van fer servir la xarxa de rodalies per desplaçar-se fins al Circuit de Montmeló durant divendres i tot el cap de setmana de competició.

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Wednesday 11/05/2016 13:47
by genissimon
Continuo reivindicant l'us de la R3 per accedir al circuit de Catalunya/Barcelona.

La sensació de que «t'han aixecat la camisa» dels espectadors del circuit quan hi arriben i veuen que passen trens just pel davant després de fer la gimcana de trajecte des de l'estació de Montmeló de la R2 fins al circuit és monumental.

En fi, coses que sembla que només poden passar en aquest país.

Salut !!

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Thursday 12/05/2016 0:27
by França451
http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... ircuit.pdf

Y como siempre, como cada año, sólo se limitan a poner los trenes que llegan a Montmeló por la mañana y salen de Granollers por la tarde, sin poner los servicios de vuelta que tenemos que mirar una vez más en el buscador de estaciones y averiguar las rotaciones y los horarios completos...

Menos mal que los elaboré en una tabña hace años y siguen siendo los mismos.
Dos 447 en doble se hacen servir desde Hospìtalet para cubrir los servicios 4 y 5 según rotaciones. Estos servicios, inician en Sants el primer servicio del sábado y finalizan en Sants el último servicio de la tarde del domingo.
En Granollers, como cada año, sacan dos minibuques acoplados, de los tres que descansen el viernes, para circular como súperbuque. Generalmente este megatren de 3000 plazas circulará como segundo servicio según rotaciones, ya que tiene por costumbre a mediodía, en la franja de horas en que no circulen los servicios especiales, descansar en la estación de Castelldefels, pasando a descansar los restantes cuatro servicios en Granollers Centre.
Y de Granollers sacarán dos 465+463 para cubrir los dos servicios restantes especiales entre la capital vallesana y el Baix Llobregat. Os recuerdo que únicamente estos servicios circulan entre Granollers y Castelldefels, sin ampliaciones, cada media hora y con parada en todas las estaciones.
También recuerdo que como cada año, el servicio que circula a Granollers sobre las 17:30, que circula con 5 minutos delante de su horario habitual, efectuará su entrada en Montcada i Reixac por la vía desviada, para dejar paso a un Media Distancia que le va ganando terreno. Por tanto para todos los aficionados que se acerquen a montcada i Reixac a fotografiar o filmar las circulaciones especiales, prestad especial cuidado!!!!!
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... 338477327/

Por último recordar que los puntos donde se pueden fotografiar mejor estas circulaciones son Sant Andreu Comtal (desde fuera, desde los balcones del exterior), Montcada i Reixac desde el paso a nivel es un sitio genial para cazarlas, Mollet, Gavá entre los andenes y Castelldefels. Si alguien propone un sitio mejor, que lo indique.

Un saludo, y nuevamente, aunque te metan por la R2, muchas gracias a Renfe por permitirnos disfrutar de R2 central con corredores directos durante dos fines de semana al año (éste y el de Moto GP, que por cierto, suele meter circulaciones raras como en 2014, que Juanjo y yo vimos nada menos que una 464 en doble circulando por la R2
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... 338477327/)

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Friday 13/05/2016 2:24
by Renfe445
genissimon wrote:Continuo reivindicant l'us de la R3 per accedir al circuit de Catalunya/Barcelona.

La sensació de que «t'han aixecat la camisa» dels espectadors del circuit quan hi arriben i veuen que passen trens just pel davant després de fer la gimcana de trajecte des de l'estació de Montmeló de la R2 fins al circuit és monumental.

En fi, coses que sembla que només poden passar en aquest país.

Salut !!
Es el clásico ejemplo del nombre de un apeadero que engaña al usuario.

Montmeló

Posted: Friday 13/05/2016 9:43
by Guigui
No. Montmeló es troba al bell mig del municipi homònim. Que el poble hi és des de fa molt més temps que el circuit!

I ara, tornem al tema del fil, si us plau.

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Monday 30/05/2016 18:43
by UT440_132M
http://rodalies.gencat.cat/ca/actualitat/Circuit-motos

Dilluns, 30 de maig de 2016

Amb motiu de la celebració del Gran Premi de Motociclisme
Rodalies oferirà 22.000 places addicionals en els trens amb parada a Montmeló


Els dies 4 i 5 de juny s’ha establert la circulació de 16 trens especials a la connexió Montmeló – Barcelona. La programació assegura una freqüència mitjana de 4 trens per hora i sentit a les hores de màxima afluència al circuit


Amb motiu de la celebració del Gran Premi de Catalunya de Motociclisme, els dies 4 i 5 de juny Renfe oferirà un total de 22.000 places addicionals. Aquesta programació inclou la circulació de 16 trens especials, 3 trens el dissabte i 13 el diumenge, a la línia R2 de Rodalies de Catalunya (Castelldefels – Granollers Centre).

Per a facilitar la mobilitat dels aficionats, Renfe augmentarà l’oferta habitual el diumenge 5 de juny, entre les 07.30 i les 12.00 hores per arribar al circuit i a partir de les 15.20 hores per a la tornada des de Montmeló. La programació establerta assegura una freqüència mitjana de 15 minuts per sentit a la connexió Montmeló – Barcelona a les hores en què es preveu una major afluència de viatgers.

L’increment de serveis previst pel Gran Premi de Catalunya completarà l’oferta habitual de Rodalies de Catalunya a Montmeló els caps de setmana, que consisteix en 74 trens diaris, 37 per sentit, el que representa una oferta de 81.400 places diàries.

Per tal d’agilitzar l’adquisició de bitllets, Renfe ha programat les màquines d’autovenda de manera que el primer títol de transport que aparegui sigui un bitllet d’anada i tornada fins Montmeló- Circuitde Barcelona-Catalunya.

L'any passat, més de 30.000 persones van utilitzar els trens de rodalia de Barcelona per a assistir els tres dies de celebració de la prova.

Més Informació
Horaris trens especials [PDF, 54,79 KB]
Horaris línia R2

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Friday 12/08/2016 12:49
by genissimon
Regió-7, 12 d'agost de 2016 wrote: Berga busca aparcament per a 5.000 cotxes que s'hi aplegaran per la Diada
S'habilitarà l'antiga carretera C-1411 per als turismes i el polígon per als més de 300 autobusos
[...]

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Friday 12/08/2016 13:36
by genissimon
5000 cotxes x 4 ocupants per cotxe = 20.000 persones.

Per a traslladar 20.000 persones es necessitarien:

Uns 400 autocars.

O suposant que es pogués arribar en tren a Berga:

Uns 50 trens tipus 447 (a 400 persones per tren)
Uns 34 trens tipus 463, civia de 3 cotxes (a 600 persones per tren)
Uns 25 trens tipus 464, civia de 4 cotxes (a 800 persones per tren)
Uns 21 trens tipus 465, civia de 5 cotxes (a 950 persones per tren)
Uns 23 trens tipus 451 (a 900 persones per tren)
Uns 11 trens tipus 450 (a 1840 persones per tren)

Uns 87 trens tipus 211 de dos cotxes (a 230 persones per tren)
Uns 56 trens tipus 211 de tres cotxes (a 360 persones per tren)
Uns 58 trens tipus 213 (a 350 persones per tren)

En qualsevol cas,

5000 cotxes a 4,5 metres per cotxe ocupen 22 Kms i mig de carretera
400 autocars a 15 metres per unitat ocupen 6 Kms de carretera

40 trens tipus 447 a 76 metres per unitat ocupen 3040 metres de via
34 trens tipus 463 a 65,6 metres per unitat ocupen 2227 metres de via
25 trens tipus 464 a 80,3 metres per unitat ocupen 2008 metres de via
21 trens tipus 465 a 98,1 metres per unitat ocupen 2069 metres de via
23 trens tipus 451 a a 81 metres per unitat ocupen 1863 metres de via
11 trens tipus 450 a 160 metres per unitat ocupen 1760 metres de via

87 trens tipus 211 de dos cotxes a 36,6 metres per unitat ocupen 3185 metres de via
56 trens tipus 211 de tres cotxes a 54,3 metres per unitat ocupen 3041 metres de via
58 trens tipus 213 a 51 metres per unitat ocupen 2958 metres de via

Tant de bo a algú se li hagués acudit triar com a cinquena ciutat per acollir els actes de la diada de l'11 de setembre alguna amb servei ferroviari. El col·lapse de Berga i voltants pot ser de dimensions bíbliques.

Salut !!

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Friday 12/08/2016 18:22
by Renfe451
Estic plenament d'acord amb el comentari d'en genissimon, crec que per acollir a tot el sector de la Catalunya Central, Vic o Manresa, haguessin estat les més adients, ja que disposen de més connexions en transport públic que a Berga.

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Friday 12/08/2016 18:35
by UT440_132M
Renfe451 wrote:Estic plenament d'acord amb el comentari d'en genissimon, crec que per acollir a tot el sector de la Catalunya Central, Vic o Manresa, haguessin estat les més adients, ja que disposen de més connexions en transport públic que a Berga.
Millor Manresa, la platja de vies i l'estació son més grans, Vic es una estació massa petita, només 5 vies i dues andanes, a més del colapse circulatori habitual al centre de la ciutat, i l'escàs aparcament. Només un dia de mercat (dimarts o dissabte), els dos principals aparcaments de la ciutat (Passeig i Plaça Major), ja estan complets, l'aparcament del Sucre també sol estar força ple habitualment, i els dies de mercat sempre ple. A més per aquelles dates, Vic està en preparació pel Mercat de Música Viva. També crec que seria una bona opció Ripoll, l'estació i la platja de vies son força més extenses que les de Vic. Imagino que el cas de la Catalunya Central, es deu donar també a Salt, on es concentrarà la gent de les comarques de Girona.

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Friday 12/08/2016 22:39
by oriolp13
UT440_132M wrote:
Renfe451 wrote:Estic plenament d'acord amb el comentari d'en genissimon, crec que per acollir a tot el sector de la Catalunya Central, Vic o Manresa, haguessin estat les més adients, ja que disposen de més connexions en transport públic que a Berga.
Millor Manresa, la platja de vies i l'estació son més grans, Vic es una estació massa petita, només 5 vies i dues andanes, a més del colapse circulatori habitual al centre de la ciutat, i l'escàs aparcament. Només un dia de mercat (dimarts o dissabte), els dos principals aparcaments de la ciutat (Passeig i Plaça Major), ja estan complets, l'aparcament del Sucre també sol estar força ple habitualment, i els dies de mercat sempre ple. A més per aquelles dates, Vic està en preparació pel Mercat de Música Viva. També crec que seria una bona opció Ripoll, l'estació i la platja de vies son força més extenses que les de Vic. Imagino que el cas de la Catalunya Central, es deu donar també a Salt, on es concentrarà la gent de les comarques de Girona.
A Salt tens l'estació de Girona relativament a prop, doncs amb una caminada curta ja hi ets.

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Wednesday 17/08/2016 14:21
by Fran-Ikarus
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -17-dagost

Transport públic per al partit de tornada de la Supercopa de futbol, dimecres 17 d'agost

El metro funcionarà fins a les 12 de la nit, com és habitual els dies feiners

Per al partit de tornada de la Supercopa d’Espanya que se celebrarà dimecres, 17 d’agost, entre el Barça i el Sevilla al Camp Nou a partir de les 23.00 hores, TMB reforçarà el servei de metro, per assistir a l’estadi, i d’autobusos, a la sortida del partit.

Els serveis i reforços previstos són els següents:

Metro: Es reforçarà amb més personal a les estacions properes a l’estadi i amb més trens en circulació, des de les 22 hores i fins a la mitjanit, hora de finalització del servei. Les línies i estacions de metro que donen accés al Camp Nou són Badal (línia 5), Collblanc (línia 5 i línia 9 Sud) i Palau Reial, Maria Cristina i Les Corts, de la línia 3. Recordar que dimecres el metro funciona fins a les 12 de la nit.

Autobusos: Com es fa habitualment els dies de partit, a la sortida es posaran en funcionament dues línies especials entre el Camp Nou i plaça de Catalunya i entre el Camp Nou i Mossèn Cinto Verdaguer. El bitllet val 2,90 €.

Per a més informació, es pot consultar l’avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

Incoherència

Posted: Wednesday 17/08/2016 14:34
by Guigui
D'acord que l'horari és infumable, i d'acord que la fatxenderia de les televisions a l'hora de dictar-lo és insultant; però com justifica TMB que posi reforços per a arribar a l'estadi i deixi la gent tirada per a tornar-ne?

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Wednesday 17/08/2016 14:43
by davida
El problema no es de les TV sino la UEFA que no permet partits mentre hi ha partits de Champions (previes) i la RFEF que posa la Supercopa en dia de Champions.
TMB te que pasar factura del sobrecost al Barça. Si aquest no acepta pagar-lo, doncs tenim el que pasarà avui.

Sobrecost del reforç

Posted: Wednesday 17/08/2016 14:47
by Guigui
O sigui, posar reforços en horari de servei no suposa cap sobrecost, a diferència d'allargar el servei, validacions addicionals incloses? Segueix sent incoherent.

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Posted: Wednesday 17/08/2016 15:06
by albert28
davida wrote:El problema no es de les TV sino la UEFA que no permet partits mentre hi ha partits de Champions (previes) i la RFEF que posa la Supercopa en dia de Champions.
TMB te que pasar factura del sobrecost al Barça. Si aquest no acepta pagar-lo, doncs tenim el que pasarà avui.
Com que al Barça? No hauria de ser a la RFEF o a totes les parts implicades? El Barça no dicta l'horari i NO hauria de cobrar-li només al Barça.

Re: Sobrecost del reforç

Posted: Wednesday 17/08/2016 15:34
by Miquel
Guigui wrote:O sigui, posar reforços en horari de servei no suposa cap sobrecost, a diferència d'allargar el servei, validacions addicionals incloses? Segueix sent incoherent.
Del reforç se'n beneficia tothom i estem parlant de pocs trens.

Amb el tema del fútbol estem parlant de que la xarxa de metro sencera continui en funcionament exclusivament per a que un nombre determinat de persones (posem com a molt unes 30000 persones (poc menys de la capacitat de 30 trens d'ample UIC) i encara em semblen masses) puguin tornar a casa des d'un punt determinat la ciutat a allà on sigui.

Si la xarxa ha de continuar oberta per als clients d'un espectacle privat, crec que la operació del servei ha de sufragar-se al 100%, ja sigui perquè les entitats privades que el demanen la paguin, o que l'operador faci pagar a cada usuari el cost real del servei en aquella franja horària mitjançant un títol especial (com de fet, passa amb l'autobus).