Page 25 of 58
Re: Seguretat / Incidents metro / FGC
Posted: Sunday 30/11/2008 21:38
by traveller
Crec que estem donant massa voltes al tema. La pròpia notícia diu que aquest treballador de neteja (la majoria de cops estranger, amb moltes dificultats per entendre el català o castellà, però això ho deixarem de banda) ha creuat les vies per un punt no autoritzat per a vianants; és de força sentit comú pensar que la culpa és de la pròpia persona que ha comés la imprudència i ha passat el que tenia que passar... que sigui un treballador no l'autoritza a passar per on vulgui. A metro, per exemple, si un motorista ha d'envair ni que sigui un metre de via general (per anar a buscar un tren que ha de sortir, o per fer qualsevol tipus de maniobra) ha d'avisar in situ al CCM i demanar autorització, tornant-se a comunicar al moment que s'ha abandonat la via general; independentment del camp de visió i de la seguretat del propi motorista de que cap tren passarà per allà. Hi ha un reglament que s'ha de complir, i pel que sembla, no s'ha fet.
Re: Seguretat / Incidents metro / FGC
Posted: Monday 01/12/2008 1:02
by Proastiakos
traveller wrote:Crec que estem donant massa voltes al tema. La pròpia notícia diu que aquest treballador de neteja (la majoria de cops estranger, amb moltes dificultats per entendre el català o castellà, però això ho deixarem de banda) ha creuat les vies per un punt no autoritzat per a vianants; és de força sentit comú pensar que la culpa és de la pròpia persona que ha comés la imprudència i ha passat el que tenia que passar... que sigui un treballador no l'autoritza a passar per on vulgui. A metro, per exemple, si un motorista ha d'envair ni que sigui un metre de via general (per anar a buscar un tren que ha de sortir, o per fer qualsevol tipus de maniobra) ha d'avisar in situ al CCM i demanar autorització, tornant-se a comunicar al moment que s'ha abandonat la via general; independentment del camp de visió i de la seguretat del propi motorista de que cap tren passarà per allà. Hi ha un reglament que s'ha de complir, i pel que sembla, no s'ha fet.
Principalment estem parlant de FGC, no de metro, així doncs el reglament oportú dirà el que pertoqui tot i que un treballador de neteja crec que no en tindrà gaire obligació de saber-se el reglament en qüestió.
Hauría d'investigar-se principalment si aquesta persona tenia la formació suficient per exercir el seu treball a una zona de perill per la circulació de trens. Perque siguis español, hindú o tailandés si et diuen "aquí no que passen trens i et poden matar" no seràs tan ximple de fer-ho. A vegades molts accidents solen sobrevenir de imprudències dutes a terme per les empreses, que decideixen prescindir de moltes materies de formació pels bens dels seus treballadors.
Re: Seguretat / Incidents metro / FGC
Posted: Friday 05/12/2008 1:33
by Ferry1ac1
Hola,
El dia dimarts 2 de desembre a FGC vaig veure la 112.16 amb el vidre de la cabina esquerdat (semblava un roc) vaig veure la unitat cap a 2/4 de set del vespre a Gràcia. algú en sap res?
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Monday 22/12/2008 22:16
by Mako448
Que ha passat a primera hora d' aquesta tarda a la Llobregat-Anoia?
Agafo un R5 cap a Barcelona,pel camí veig que per sentit contrari circulen els trens amb un retard de 10-15 minuts aproximadament,sospito que passa alguna cosa.Arribem al fals túnel de Colonia Güell amb un minut de retard,i de sobte el tren és queda com uns dotze minuts aturats al fals túnel de Colònia Güell,pel sentit contrari nomès passen un S4 a Olesa a les 15.33 i un R6 a Igualada a les 15.41,els dos amb retard descomunal,desprès arrenca amb aturades breus fins a Sant Boi i d'aquí torna a córrer bé fins a Av.Carrilet.Entre Colonia Güell i Sant Boi he estat mirant si havia passat alguna cosa peró no he vist res,els trens anaven per la seva via,o sigui que no hi havia via única.Finalment arribo a Av.Carrilet a les 15.56,quan hauria d'haver arribat a les 15.40.Els trens direcció nord anaven en tot el trajecte amb retards de 10-15 minuts.Ah!,i sense cap mena d'informació dins del tren i cap agent d'estació a Sant Andreu i a Av.Carrilet per pregunatr-hi,i sense recompensa,renfe com a mínim et recompensa,aixó que és la renfetització d'FGC?
No sé quan he durat,peró jo per si de cas he tornat anant fins a Molins amb rodalies i allà la L64 que impresionament anava puntual.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Sunday 18/01/2009 11:48
by Mako448
Ahir em vaig trobar amb la agradable sorpresa de que la L7 nomès funcionava de Gràcia a Av.Tibidabo,i amb una frequència de 15 minuts!!!!!!!
Sembla que hi havia unes obres a les vies 1 i 2 de Pl.Catalunya.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Monday 19/01/2009 12:28
by Ferry1ac1
Mako448 wrote:Ahir em vaig trobar amb la agradable sorpresa de que la L7 nomès funcionava de Gràcia a Av.Tibidabo,i amb una frequència de 15 minuts!!!!!!!
Sembla que hi havia unes obres a les vies 1 i 2 de Pl.Catalunya.
la veritat és que estava anunciat al web de FGC però la freqüència havia de ser de 10 minuts!
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... SERVEI.pdf
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Wednesday 21/01/2009 15:52
by canalcole
Retards de fins a 20 minuts al servei suburbà de la línia del Vallès
Barcelona, 21 de gener de 2009
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... 0CUGAT.pdf
A causa d’una incidència en l’enclavament de l’estació de Sant Cugat, els trens
del servei suburbà de la línia Barcelona-Vallès han acumulat retards de fins a 20
minuts entre les 8.50 h. i les 9.25 h. del matí. A partir d’aquesta hora la incidència
s’ha resolt i el servei s’ha anat normalitzant progressivament fins a recuperar els
horaris habituals.
Els serveis afectats han estat els següents:
S1: entre Sarrià i Terrassa
S2: entre Sarrià i Sabadell
S5: entre Sarrià i Sant Cugat
S55: entre Sarrià i Universitat Autònoma
Les línies urbanes L6 (Reina Elisenda) i L7 (Avinguda Tibidabo) han funcionat
amb normalitat.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Saturday 24/01/2009 15:01
by Mako448
La Barcelona-Vallès està interromput de Sarrià cap amunt
La Llobregat-Anoia interrumpuda entre Sant Esteve Sesrorives i Igualada i entre Olesa i Manresa.I el tram no afectat hi han retards.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Saturday 24/01/2009 19:36
by liniadelRipollés
a la línia del Vallès han donat servei amb bus pels túnels de Vallvidrera únicament per Sant Cugat. Era curiós veure trens amb els llums apagats abandonats en plena línia.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Sunday 25/01/2009 0:01
by UT596001
A les 23.15 encara estava suspès el servei a les línies S1 i S2, segons el monitor de Sabadell Rambla.
Igualment citar, segons fonts d'un altre forarire, que al Baixador de Vallvidrera es va despendre la catenària per el vent, caient després un arbre al recinte de l'estació un cop desallotjat un tren, sobre d'aquest.
Continuen els talls a FGC
Posted: Sunday 25/01/2009 12:05
by Guigui
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... rrils.html
Persisteixen les afectacions en alguns serveis de Ferrocarrils de Generalitat
En la línia del Vallès, el tram afectat per la caiguda d'arbres a la via és el de Sant Cugat-Sabadell Rambla, on el servei s'efectua per via única, el que està provocant alguns retards en la circulació
Agències
Barcelona
Ult. Act. 25.01.2009 - 11:00 hs
Diversos serveis dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) continuen aquest diumenge interromputs o alterats a conseqüència del temporal que va assotar ahir Catalunya, com és el cas de la línia Barcelona-Vallès.
Concretament, en la línia del Vallès, el tram afectat per la caiguda d'arbres a la via és el de Sant Cugat-Sabadell Rambla, on el servei s'efectua per via única, fet que està provocant alguns retards en la circulació.
El servei entre Sarrià, Sant Cugat i Terrassa ja està normalitzat, així com el del funicular de Vallvidrera, segons que ha informat FGC.
Pel que fa al servei de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que ahir va quedar parcialment interromput pel temporal de vent, està "completament normalitzat" des de les 10:00 hores d'avui.
La circulació entre Barcelona i Vallbona també està normalitzada, de la mateixa manera que la d'entre Barcelona i Manresa-Alta, encara que es registren alguns retards.
De moment tampoc funciona l'aeri d'Olesa-Esparreguera, on s'ha habilitat un servei substitutori per carretera, ni el funicular de Gelida, interromput a falta de subministrament elèctric.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Sunday 25/01/2009 13:38
by jordigt2008
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Monday 02/02/2009 10:08
by Mortadel·lo
aquest cap de setmana a FGC-Plaça Catalunya només funcionaven les vies 1 i 2, la L7 funcionava de Gràcia en amunt, i dissabte vaig veure un L6 pujant a contravia entre Catalunya i Provença
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Monday 02/02/2009 23:30
by Ferry1ac1
Mortadel·lo wrote:aquest cap de setmana a FGC-Plaça Catalunya només funcionaven les vies 1 i 2, la L7 funcionava de Gràcia en amunt, i dissabte vaig veure un L6 pujant a contravia entre Catalunya i Provença
Doncs mira que veure la L7 amb trens a contravia i sense parar era al·lucinant, llàstima dels 15 minuts d'espera!
Re: Seguretat / Incidents metro / FGC
Posted: Thursday 19/02/2009 12:01
by metring
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=242773
L'acusat de l'agressió racista als ferrocarrils diu que es fa "fàstic" a si mateix
El jove assegura que no recorda res perquè anava borratxo i drogat
L'acusat de l'agressió racista a una menor equatoriana en un tren dels Ferrocarrils de la Generalitat, Sergi Xavier M.M., ha afirmat avui que no recorda res perquè anava borratxo i drogat. Tot i així, després de veure el vídeo de l'agressió, ha dit que aquell dia no era ell, "em faig fàstic a mi mateix". El jove ha fet aquestes declaracions en el judici que se celebra a l'Audiència de Barcelona en resposta a les preguntes del seu advocat i després de renunciar a contestar als lletrats de les altres parts personades -la Fiscalia i la Generalitat.
Preguntat per l'agressió contra la jove equatoriana, Sergi Xavier M.M. ha assegurat no recordar res perquè aquell dia havia begut alcohol i pres pastilles d'èxtasi. Tot i això, després de visionar el vídeo gravat per les càmeres dels Ferrocarrils de la Generalitat en què es recull l'agressió, el jove ha afirmat que "em faig fàstic a mi mateix" i que "aquell dia no era jo". A més, ha dit sentir-se penedit pel que va fer.
Sergi Xavier M.M. afronta una petició de tres anys de presó sol·licitada per la Fiscalia, que considera que l'agressió, ocorreguda el 7 d'octubre de 2007 a l'interior d'un vagó dels Ferrocarrils, constitueix un delicte contra la integritat moral i un altre de lesions.
La Generalitat, que s'ha personat com acusació popular, demana provisionalment una pena de 20 mesos de presó i una multa de 750 euros, així com que es prohibeixi a l'acusat acostar-se a la comarca de la víctima durant dos anys.
Efecte de llarga durada
Posted: Thursday 19/02/2009 12:05
by Guigui
Doncs per anar col·locat, els efectes li deurien durar uns quants dies, si ens hem d'atenir a la fatxenderia que va exhibir a les càmeres de televisió quan van anar a veure'l.
Re: Seguretat / Incidents metro / FGC
Posted: Friday 20/02/2009 11:01
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021
El agresor de Ferrocarrils culpa a la prensa del trauma de la víctima
1. • La fiscala pide tres años de cárcel por el ataque a una menor ecuatoriana en un tren
2. • La defensa también se escuda en la niñez difícil del acusado y su adicción a las drogas
MAURICIO BERNAL
BARCELONA
Serán probablemente muy pocos los que no hayan visto ese vídeo, o no lo recuerden; fue a finales del 2007, y la secuencia en la que una adolescente ecuatoriana recibía una lluvia de insultos, golpes y patadas en un vagón de tren fue reproducida hasta el hartazgo en las televisiones de España, Europa y América, y, por la vía de internet, vista asimismo en quién sabe cuántos ordenadores de quién sabe cuántos países en todo el mundo. La presencia de una cámara en el interior del vagón, la existencia, por lo tanto, de un vídeo, y la, en algún momento, desmesurada difusión de las imágenes convirtieron el caso en mediático, y es de eso de lo que ahora echa mano el abogado de la defensa para cimentar su trabajo. Afirma lo siguiente: lo peor de las secuelas que sufre la chica no se lo dejaron los golpes, la humillación; se lo dejó "la trascendencia mediática"...
Re: Seguretat / Incidents metro / FGC
Posted: Monday 23/02/2009 11:05
by canalcole
23/2/2009 RESACA VIOLENTA DEL SÁBADO NOCHE
Un boliviano muere en una gran pelea en L'Hospitalet
• La víctima, de 53 años, fue apuñalada y golpeada en una estación de los FGC
- Un mosso busca, ayer, huellas de los implicados en la pelea, en la estación de Avenida del Carrilet
- f033mh02.jpg (10.88 KiB) Viewed 4669 times
BARCELONA
De nuevo, una noche de sábado se cierra con una pelea multitudinaria entre individuos de mal beber y peores comportamientos. En esta ocasión, la reyerta ha dejado una víctima mortal. El fallecido es un boliviano de 53 años que murió a causa de los golpes y puñaladas recibidas en el curso de una pelea que tuvo lugar sobre las seis de la mañana del domingo en L'Hospitalet, en la estación de Avenida del Carrilet de los Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
En la pelea participaron amigos de varios grupos que ni se conocían entre sí. Todos procedían de lugares dispares. Y con seguridad ni coincidieron aquella noche en los diferentes locales latinos que visitaron. Sí coincidían todos en un hecho, habían bebido mucho.
Las primeras investigaciones apuntan a que la reyerta la iniciaron un grupo de dominicanos que comenzaron a pelearse entre sí. Minutos después, un segundo grupo, esta vez de bolivianos, entró en el intercambio de golpes, al que se sumaron otros individuos.
HERIDAS DE ARMA BLANCA
Fue entonces cuando uno de los bolivianos fue arrinconado por varios participantes contra la puerta del ascensor de esa parada de ferrocarriles. Allí, los agresores le dieron una paliza, tal y como ha quedado recogido en las grabaciones realizadas por las cámaras de seguridad de la estación. Además de la lluvia de golpes, aporrearon su cabeza contra la puerta del ascensor y le propinaron varios pinchazos con un arma blanca.
El hombre quedó malherido pero consiguió permanecer consciente hasta el momento en que llegó la ambulancia que le trasladó al Hospital de Bellvitge. Pero falleció poco después. Otras dos personas que acompañaban al fallecido resultaron también heridas, pero leves.
La investigación ha acabado pasando a manos del grupo de homicidios de la región policial Metropolitana Sur. Ayer, en el vestíbulo de la estación varios agentes trabajaban para encontrar huellas dactilares.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Friday 27/02/2009 20:05
by metring
http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... veria.html
Interrumpido el servicio de Ferrocarrils entre Rubí y Terrassa por una avería
27/02/2009 |
Barcelona. (EUROPA PRESS).- La circulación de trenes de la línea S1 de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) fue interrumpida a las 17.40 horas entre Rubí y Terrassa (Barcelona) por una avería en la catenaria de las dos vías.
Según informó la compañía en un comunicado la avería se produjo al engancharse un tren a la catenaria cuando estaba llegando a la estación de Les Fonts. Los viajeros el convoy afectado fueron evacuados sin que se produjeran incidencias.
Está previsto que un autobús funcione como servicio alternativo en el tramo afectado mientras los técnicos de mantenimiento de la compañía resuelven la incidencia.
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC i TMB
Posted: Friday 27/02/2009 23:41
by josep_serre
A mitja tarda s'ha restablert parcialment el servei amb un tren llençadora entre Rubí i Terrassa, bastant desastrós degut a la incompatibilitat de moviments de l'estació de Rubí, cap a les 10 de la nit amb la finalització de l'hora punta s'ha anunciat que es restablia el servei tot i que simplement es seguia circulant només per una de les vies però a l'haver-hi menys freqüència de pas es podia fer sense problemes.
El més adequat hagués estat mantenir el servei normal per una de les vies tota vegada que només hagués admès una de cada dues circulacions.
No he entès que sent a l'entrada de Les Fonts la via única inclogués el trajecte de Les Fonts a Terrassa