Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tot i que crec que des del punt de vista de l´usuari de l´hospital podria tenir el costat pràctic, preferiria que la parada dela L4 es seguís dient Guinardó i la de la L5 Hospital de Sant Pau, ja que es troba prop de l´entrada principal històrica de l´hospital.
OK, ok, ja sé, ja sé, però és que el Guinardó també és un barri ben històric de Barcelona, i bé que es mereix una estació, no?
Horta en té, el Carmel en tindrà, Gràcia, bé, és de FGC però existeix, Barceloneta també, Sagrera també, perquè han de deixar un barri com el Guinardó fora de la nomenclatura del Metro??
Jo penso això.
OK, ok, ja sé, ja sé, però és que el Guinardó també és un barri ben històric de Barcelona, i bé que es mereix una estació, no?
Horta en té, el Carmel en tindrà, Gràcia, bé, és de FGC però existeix, Barceloneta també, Sagrera també, perquè han de deixar un barri com el Guinardó fora de la nomenclatura del Metro??
Jo penso això.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Noms que confonen
També confonen força els noms de les estacions de la Bonanova i St. Gervasi, ja que es troben allunyats o, en el millor dels casos, en un extrem del barri, mentre els vials que en duen el nom es troben a l'altre extrem. Ja sé que és per raons històriques de quan el tren de Sarrià hi passava i eren les estacions del que aleshores eren pobles, però pel mateix motiu haurien pogut canviar-ne els noms (per exemple, Ganduxer i Pl. Molina).
I també sé que estem parlant d'un altre operador, però els noms de les estacions crec que hauria de ser gestionat des de l'ATM.
I també sé que estem parlant d'un altre operador, però els noms de les estacions crec que hauria de ser gestionat des de l'ATM.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Joan XXIII (Provisional)iluro wrote:Algú s' enrecorda de Feixa Llarga, Roquetes o Joan XXIII ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mina (provisional)
Jo, sobretot, em recordo de Mina (provisional). Llàstima que li canviessin el nom perquè és de les que costa oblidar.iluro wrote:Algú s' enrecorda de Feixa Llarga, Roquetes o Joan XXIII ?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Sempre es podrien anomenar Dos de Maig-Hospital de Sant Pau i Guinardo-Hospital de Sant Pau. Quedarien una mica llargs, però la majoria de la gent faira servir el 1r nom, alhora que sabrien que l'hospital tambe queda allà.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llargs i confusos
Emprar dos cops la denominació "Hospital de Sant Pau" no faria sinó confondre. Continuo pensant que el millor és deixar els noms com estan.Ecomobisostrans wrote:Sempre es podrien anomenar Dos de Maig-Hospital de Sant Pau i Guinardo-Hospital de Sant Pau. Quedarien una mica llargs, però la majoria de la gent faira servir el 1r nom, alhora que sabrien que l'hospital tambe queda allà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs seria confondre a la gent perque la majoria dels que voldran anar a l'hospital hauran d'anar al nou edifici, no pas a les instal·lacions modernistes.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Avui ho anuncien a TMB:437.001 fa 2 messos wrote:Hola,
He llegit avui a La Vanguardia que ben aviat es faran talls de trànsit a la zona de Travessera de Les Corts/Carretera de Collblanc amb motiu de l´inici de les obres de construcció de l´estació Collblanc de la L9.
Restriccions del servei a l’estació de Collblanc de la L5 de Metro per les obres del nou intercanviador
● A partir del 10 d’abril l’andana direcció Cornellà Centre romandrà tancada i només restarà operativa l’andana direcció Horta
Amb motiu de les obres de construcció del futur intercanviador amb la L9 a la zona de l’estació de Collblanc de la L5 de Metro, a partir del dijous, dia 10 d’abril, l’andana direcció Cornellà Centre d’aquesta estació romandrà sense servei i tancada durant aproximadament 10 dies i, per tant, només restarà operativa l’andana direcció Horta.
A causa d’aquest tancament els usuaris que vulguin anar en direcció Cornellà Centre des de Collblanc hauran d’agafar el metro a l’andana direcció Horta i anar fins a l’estació de Badal per canviar de sentit i tornar en el tren que vagi en direcció Cornellà Centre.
El tancament no afectarà els usuaris que vulguin anar direcció Horta.
El suport de la campanya informativa
A banda de la senyalització dels itineraris alternatius, TMB farà una campanya informativa per donar a conèixer aquesta actuació a tots els usuaris del metro i, específicament, als viatgers de la L5 i usuaris de l’estació de Collblanc. Concretament, aquestes modificacions es donaran a conèixer a través de la informació que ofereixen els cartells a l'interior de Metro, de l’estació i els missatges de Canal Metro i Ràdio Metro, així com la pàgina web de TMB (http://www.tmb.net).
El nou intercanviador
Des del passat mes de desembre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques treballa en la construcció dels murs pantalla de la futura estació de la L9 de Metro de Collblanc, ubicada en aquest tram de la Travessera de les Corts.
Ara, continuant amb la planificació prevista de l’obra, caldrà executar els murs pantalla més propers a l’estació de la L5 de Collblanc, de manera que es tallarà l’andana en direcció Cornellà Centre durant prop de 10 dies.
La nova estació de Collblanc en construcció constituirà un punt d’intercanvi entre la L5 i la futura L9 de Metro, amb un nou vestíbul comú molt més ampli, de prop de 800 m2 de superfície.
Pel que fa als accessos, s’instal·laran dues escales mecàniques i una fixa a l’altura de la futura plaça projectada entre la Travessera de les Corts i la carretera de Collblanc, així com un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda.
Es preveu que en el futur l’intercanviador de Collblanc donarà servei a prop de 22.000 persones cada dia.
Barcelona, 8 d’abril de 2008
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Antelació que no sembla
Aquesta notícia l'han penjat avui, és a dir, a només dos dies del tancament parcial?
Començo a veure Renfomentadifs per tot arreu...
Començo a veure Renfomentadifs per tot arreu...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ha sortit, o almenys per mi és nou, a la llum pública el Projecte Constructiu L9 Sagrera - Meridiana - Zona Universitària al DPTOP.
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... cio_L9.jsp
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... cio_L9.jsp
Re: Seguiment de les obres de la L9
ops!
Gràcies per l'avís.
Tota aquesta secció d'Actuacions en fase d'informació pública crec que no hi era abans
Gràcies per l'avís.
Tota aquesta secció d'Actuacions en fase d'informació pública crec que no hi era abans
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.lavanguardia.es
Cede un tramo de dos metros de una calle de El Prat junto a las obras de la Línea 9
10/04/2008 | Actualizada a las 15:03h
El Prat de Llobregat. (EUROPA PRESS).- La Conselleria de Política Territorial y Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya ha informado de que el pasado miércoles se produjo un asentamiento del terreno en la calle del Riu Llobregat de El Prat de Llobregat (Barcelona), junto a las obras de construcción de la línea 9 del Metro.
Seguir leyendo noticia
Fuentes de la Administración manifestaron que el incidente fue "de pequeñas dimensiones" y provocó la deformación de un tramo de unos dos metros de la calzada. El punto donde se produjo la incidencia está situado en el entorno donde se ubicará la futura estación de Sant Cosme de la Línea 9 del Metro.
Según explicaron hoy algunos vecinos, la deformación de la calzada se produjo después del paso de un camión cisterna de las obras del Metro en la confluencia entre las calles Riu Llobregat y Riu Ebre.
La zona se cortó a la circulación para reparar el asentamiento del terreno, lo que provocó también la paralización de los trabajos de la tuneladora del Metro. Según la Conselleria, la incidencia ya estaba resuelta esta mañana, cuando se retomaron las obras.
Cede un tramo de dos metros de una calle de El Prat junto a las obras de la Línea 9
10/04/2008 | Actualizada a las 15:03h
El Prat de Llobregat. (EUROPA PRESS).- La Conselleria de Política Territorial y Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya ha informado de que el pasado miércoles se produjo un asentamiento del terreno en la calle del Riu Llobregat de El Prat de Llobregat (Barcelona), junto a las obras de construcción de la línea 9 del Metro.
Seguir leyendo noticia
Fuentes de la Administración manifestaron que el incidente fue "de pequeñas dimensiones" y provocó la deformación de un tramo de unos dos metros de la calzada. El punto donde se produjo la incidencia está situado en el entorno donde se ubicará la futura estación de Sant Cosme de la Línea 9 del Metro.
Según explicaron hoy algunos vecinos, la deformación de la calzada se produjo después del paso de un camión cisterna de las obras del Metro en la confluencia entre las calles Riu Llobregat y Riu Ebre.
La zona se cortó a la circulación para reparar el asentamiento del terreno, lo que provocó también la paralización de los trabajos de la tuneladora del Metro. Según la Conselleria, la incidencia ya estaba resuelta esta mañana, cuando se retomaron las obras.
Sagrera TAV Próxima estació fantasma.
Segons les ultimes dades que van donar fa un parell de messos, la L9 obrirà el seu primer tram Can Zam-Bon Pastor a finals del 2009, y a meitat del 2010, el ramal de Gorg, i perllongament fins a Sagrera-Meridiana, per meitat del 2010 l' estació de Sagrera AVE estarà en obres, i encara trigarà força temps en començar a ser operativa, de manera, que la primera infraestructura en arrivar serà la L9, pero con que no hi haurà res mes no te gaire sentit que obri al public aquesta estació, així que crec que estrenarem la L9 amb una estació fantasma (Sagrera TAV) i altra en obres (Santa Rosa) d' aquesta us puc dir que esta mes o menys tan avançada com Margall: tot just acaven de començar a fer el pou.
Re: Seguiment de les obres de la L9
De TMB:
Demà es reobre l’andana en sentit Cornellà Centre a l’estació de Collblanc de la L5 de Metro
Finalitza l’afectació a l’andana direcció Cornellà Centre, com a conseqüència de les obres del nou intercanviador
Demà dissabte, 19 d’abril, des de l’inici del servei a les 5 hores, es reobre l’andana direcció Cornellà Centre de l’estació de Collblanc de la L5 del Metro, que des del passat dijous, dia 10 d’abril, estava tancada amb motiu de les obres de construcció del futur intercanviador amb la L9 a aquesta zona. Així la circulació de trens en aquesta línia es normalitzarà i els combois tornaran a aturar-se a l’andana direcció Cornellà Centre de l’estació de Collblanc.
A causa del tancament, durant aquest temps només ha restat operativa l’andana direcció Horta i, per tant, els usuaris que volien anar en direcció Cornellà Centre des de Collblanc havien d’agafar el metro a l’andana direcció Horta i anar fins a l’estació de Badal per canviar de sentit i tornar en el tren que anés en direcció Cornellà Centre.
El nou intercanviador
El tancament d’aquesta andana ha permès treballar en els murs pantalla de la futura estació de la L9 de metro de Collblanc, continuant així amb la planificació prevista de l’obra, que executa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, des del passat mes de desembre.
La nova estació de Collblanc en construcció constituirà un punt d’intercanvi entre la L5 i la futura L9 de Metro, amb un nou vestíbul comú molt més ampli, de prop de 800 m2 de superfície.
Pel que fa als accessos, s’instal·laran dues escales mecàniques i una fixa a l’altura de la futura plaça projectada entre la Travessera de les Corts i la carretera de Collblanc, així com un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda.
Es preveu que en el futur l’intercanviador de Collblanc donarà servei a prop de 22.000 persones cada dia.
Barcelona, 18 d’abril de 2008
Demà es reobre l’andana en sentit Cornellà Centre a l’estació de Collblanc de la L5 de Metro
Finalitza l’afectació a l’andana direcció Cornellà Centre, com a conseqüència de les obres del nou intercanviador
Demà dissabte, 19 d’abril, des de l’inici del servei a les 5 hores, es reobre l’andana direcció Cornellà Centre de l’estació de Collblanc de la L5 del Metro, que des del passat dijous, dia 10 d’abril, estava tancada amb motiu de les obres de construcció del futur intercanviador amb la L9 a aquesta zona. Així la circulació de trens en aquesta línia es normalitzarà i els combois tornaran a aturar-se a l’andana direcció Cornellà Centre de l’estació de Collblanc.
A causa del tancament, durant aquest temps només ha restat operativa l’andana direcció Horta i, per tant, els usuaris que volien anar en direcció Cornellà Centre des de Collblanc havien d’agafar el metro a l’andana direcció Horta i anar fins a l’estació de Badal per canviar de sentit i tornar en el tren que anés en direcció Cornellà Centre.
El nou intercanviador
El tancament d’aquesta andana ha permès treballar en els murs pantalla de la futura estació de la L9 de metro de Collblanc, continuant així amb la planificació prevista de l’obra, que executa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, des del passat mes de desembre.
La nova estació de Collblanc en construcció constituirà un punt d’intercanvi entre la L5 i la futura L9 de Metro, amb un nou vestíbul comú molt més ampli, de prop de 800 m2 de superfície.
Pel que fa als accessos, s’instal·laran dues escales mecàniques i una fixa a l’altura de la futura plaça projectada entre la Travessera de les Corts i la carretera de Collblanc, així com un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda.
Es preveu que en el futur l’intercanviador de Collblanc donarà servei a prop de 22.000 persones cada dia.
Barcelona, 18 d’abril de 2008
Afectació L-5 Collblanc
Com a mínim s'han coordinat amb el Barça per no coincidir cap dia de partit. També, tenien una locució grabada que abans d'entrar a Badal i quan passaven per Collblanc la posaven dins dels vagons amb les diferents alternatives pel tall. Un dels maquinistes es deuria equivocar (o algo raro va fer) i la va posar pels altaveus exteriors del tren. Se sentia una veu des del tunel que venia cap a l'estació, com que la locució és llargeta en català i castellà, el tren va estar parat i va tornar a marxar amb la veu a tota castanya (el volum era proporcional al bip-bip de les portes).
Re: Seguiment de les obres de la L9
Altaveus exteriors? On el porta? No sabia que hi habien altaveus exteriors .
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al sostre. Són els que deixen sord quan tanquen portes.
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
de http://www.lavanguardia.es
El Govern se plantea privatizar las paradas de la línea 9 del metro para financiar la obra
La gran cantidad de modificaciones en el proyecto dispara la factura, que se ha triplicado | Nadal precisa que este método de aportación privada no afectará al usuario
La expresión sacar dinero de debajo de las piedras la quiere hacer buena la Conselleria de Política Territorial. Si para financiar obras viarias, como el desdoblamiento del Eix Transversal, se ha recurrido al peaje en la sombra - el constructor cobra de la Administración una cantidad según el tráfico-, el departamento que dirige Joaquim Nadal se plantea ceder la gestión de las estaciones de la línea 9 del metro para lograr los 3.000 millones que aún faltan por cubrir del presupuesto.
Seguir leyendo noticia
Así lo anunció ayer el propio Nadal durante la presentación del pacto nacional de infraestructuras que realizó en el Col·legi d´Enginyers Industrials de Catalunya. El conseller afirmó: "El Govern debe encontrar fórmulas un poco imaginativas para abordar la diferencia entre la parte que ya tenemos financiada, unos 3.500 millones de euros, y los 3.000 que faltan para acabar".
Esto significa que Política Territorial estima que el coste de la L9, de 48 kilómetros, ascenderá a 6.500 millones, una cantidad que triplica la que se presupuestó en el plan director de infraestructuras 2001-2010, aprobado en el 2002. Entonces, la factura se fijó en 1.948 millones de euros, 2.248 si se incorporaba el coste de los trenes. Esta cifra ha ido subiendo con el paso de los años - se empezó en el 2003- y las últimas superaban los 4.000 millones.
A partir de los nuevos cálculos - propiciados por los numerosos cambios que se han tenido que introducir en el proyecto dejado por el anterior ejecutivo de Jordi Pujol-, Joaquim Nadal apuntó que el último diferencial de 3.000 millones se plantean cubrirlo con la participación del sector privado. Entre los sistemas que estudian Gisa e Ifercat - empresas de la Generalitat responsables de los proyectos ferroviarios- está la concesión de obra pública, equiparable al peaje en la sombra,que se aplicaría en la construcción y explotación de las estaciones. Pero no en la línea como tal, de la que se ocupará TMB, la compañía municipal que opera toda la red de metro.
Este mecanismo permitiría a empresas ajenas a la Administración asumir una parte del coste de construcción de la infraestructura - las estaciones- y obtener ingresos por los comercios que se instalen o mediante un pago anual que satisfaría la Generalitat según el volumen de viajeros que se registre en cada una de las paradas cedidas. Son dos de las fórmulas que se barajan en el departamento, pero "no son las únicas", subrayaron. Este sistema es el que ya se utiliza en las nuevas autovías catalanas - como en la C-17 de Berga, recién abierta- donde la concesionaria cobra respecto al tráfico que soporta.
En el caso de la L9 - se piensa en el mismo sistema para la ampliación de la L2-, esta aportación privada se aplicaría a las estaciones de los tramos cuya explotación aún no ha sido adjudicadas. Aunque la obra civil ya ha sido otorgada en todo el trazado - en algunas zonas se ha modificado o está pendiente de modificación, como es el caso de una parte del tramo central, entre Mandri y Zona Universitària-, la gestión del servicio sólo se ha otorgado a TMB en el extremo Besòs. Esto afecta al trazado que discurre desde Badalona y Santa Coloma hasta Sagrera-Meridiana, donde se inaugurará de forma parcial el servicio de la L9, entre septiembre del 2009 y marzo del 2010.
El encarecimiento de la L9 se debe en buena parte a la gran cantidad de modificaciones que ha sufrido el proyecto. Entre las más destacadas está el cambio de trazado en el núcleo urbano de El Prat y en el interior del aeropuerto, la prolongación hacia el polígono Pratenc o el reajuste de todo el tramo central, entre Sagrera-Meridiana y Zona Universitària que, tras un reestudio del subsuelo, se moverá ligeramente, tanto en la trayectoria como, sobre todo, en la profundidad del túnel. También se han previsto más estaciones - Motors, prisión de Zona Franca, entre otras- y se han encargado más tuneladoras, de modo que habrá cinco trabajando al unísono.
El conseller insistió en que no se trata "más que de un método de financiación que no afectará al usuario". Si no hay privados, la obra se acabará a costa de los presupuestos, en un nuevo capítulo de una historia que se remonta al Govern de CiU. Ya entonces se ideó, a la vista de la magnitud, que se costeara con el llamado método alemán o de llave en mano.La constructora hace el trabajo y no lo cobra hasta que lo entrega. Una táctica dilatoria.
El Govern se plantea privatizar las paradas de la línea 9 del metro para financiar la obra
La gran cantidad de modificaciones en el proyecto dispara la factura, que se ha triplicado | Nadal precisa que este método de aportación privada no afectará al usuario
La expresión sacar dinero de debajo de las piedras la quiere hacer buena la Conselleria de Política Territorial. Si para financiar obras viarias, como el desdoblamiento del Eix Transversal, se ha recurrido al peaje en la sombra - el constructor cobra de la Administración una cantidad según el tráfico-, el departamento que dirige Joaquim Nadal se plantea ceder la gestión de las estaciones de la línea 9 del metro para lograr los 3.000 millones que aún faltan por cubrir del presupuesto.
Seguir leyendo noticia
Así lo anunció ayer el propio Nadal durante la presentación del pacto nacional de infraestructuras que realizó en el Col·legi d´Enginyers Industrials de Catalunya. El conseller afirmó: "El Govern debe encontrar fórmulas un poco imaginativas para abordar la diferencia entre la parte que ya tenemos financiada, unos 3.500 millones de euros, y los 3.000 que faltan para acabar".
Esto significa que Política Territorial estima que el coste de la L9, de 48 kilómetros, ascenderá a 6.500 millones, una cantidad que triplica la que se presupuestó en el plan director de infraestructuras 2001-2010, aprobado en el 2002. Entonces, la factura se fijó en 1.948 millones de euros, 2.248 si se incorporaba el coste de los trenes. Esta cifra ha ido subiendo con el paso de los años - se empezó en el 2003- y las últimas superaban los 4.000 millones.
A partir de los nuevos cálculos - propiciados por los numerosos cambios que se han tenido que introducir en el proyecto dejado por el anterior ejecutivo de Jordi Pujol-, Joaquim Nadal apuntó que el último diferencial de 3.000 millones se plantean cubrirlo con la participación del sector privado. Entre los sistemas que estudian Gisa e Ifercat - empresas de la Generalitat responsables de los proyectos ferroviarios- está la concesión de obra pública, equiparable al peaje en la sombra,que se aplicaría en la construcción y explotación de las estaciones. Pero no en la línea como tal, de la que se ocupará TMB, la compañía municipal que opera toda la red de metro.
Este mecanismo permitiría a empresas ajenas a la Administración asumir una parte del coste de construcción de la infraestructura - las estaciones- y obtener ingresos por los comercios que se instalen o mediante un pago anual que satisfaría la Generalitat según el volumen de viajeros que se registre en cada una de las paradas cedidas. Son dos de las fórmulas que se barajan en el departamento, pero "no son las únicas", subrayaron. Este sistema es el que ya se utiliza en las nuevas autovías catalanas - como en la C-17 de Berga, recién abierta- donde la concesionaria cobra respecto al tráfico que soporta.
En el caso de la L9 - se piensa en el mismo sistema para la ampliación de la L2-, esta aportación privada se aplicaría a las estaciones de los tramos cuya explotación aún no ha sido adjudicadas. Aunque la obra civil ya ha sido otorgada en todo el trazado - en algunas zonas se ha modificado o está pendiente de modificación, como es el caso de una parte del tramo central, entre Mandri y Zona Universitària-, la gestión del servicio sólo se ha otorgado a TMB en el extremo Besòs. Esto afecta al trazado que discurre desde Badalona y Santa Coloma hasta Sagrera-Meridiana, donde se inaugurará de forma parcial el servicio de la L9, entre septiembre del 2009 y marzo del 2010.
El encarecimiento de la L9 se debe en buena parte a la gran cantidad de modificaciones que ha sufrido el proyecto. Entre las más destacadas está el cambio de trazado en el núcleo urbano de El Prat y en el interior del aeropuerto, la prolongación hacia el polígono Pratenc o el reajuste de todo el tramo central, entre Sagrera-Meridiana y Zona Universitària que, tras un reestudio del subsuelo, se moverá ligeramente, tanto en la trayectoria como, sobre todo, en la profundidad del túnel. También se han previsto más estaciones - Motors, prisión de Zona Franca, entre otras- y se han encargado más tuneladoras, de modo que habrá cinco trabajando al unísono.
El conseller insistió en que no se trata "más que de un método de financiación que no afectará al usuario". Si no hay privados, la obra se acabará a costa de los presupuestos, en un nuevo capítulo de una historia que se remonta al Govern de CiU. Ya entonces se ideó, a la vista de la magnitud, que se costeara con el llamado método alemán o de llave en mano.La constructora hace el trabajo y no lo cobra hasta que lo entrega. Una táctica dilatoria.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tall de trànsit a la Pl. de les Havaneres
Notícia de La Malla:
------------------------------------------
Tallaran el trànsit a la plaça de les Havaneres per les obres de la L9 del metro
LAMALLA.NET
El carrer Olesa de Barcelona serà tallat al trànsit de vehicles a partir de dimecres 14 de maig per les obres de construcció de la línia L9 del metro, segons ha informat la Generalitat. El tall afectarà aquest carrer a l'alçada de la plaça de les Havaneres, entre els carrers de Campo Florido i Jordi de Sant Jordi del barri del Congrès.
Per garantir els desplaçaments en aquest punt se senyalitzarà un itinerari alternatiu que passarà pels carrers Biscaia i Juan de Garay. La línia d'autobús L-20 es desviarà també per aquests carrers i la parada situada al tram afectat es traslladarà al carrer de Felip II. Paral·lelament, el carrer de Felip II continuarà tallat fins a principis del 2009, entre l'avinguda Meridiana i el carrer de Juan de Garay, per les obres de construcció de la nova estació de Felip II Sagrera-Meridiana de l'L9. Així, els vehicles podran desviar-se, com fins ara, pel carrer de Sant Antoni Maria Claret, el carrer d'Espronceda i el carrer de Juan de Garay, per enllaçar un altre cop amb el carrer de Felip II.
El tall de circulació de la plaça de les Havaneres permetrà executar els treballs previs necessaris en el terreny abans de l'arribada de la tuneladora al pou d'extracció de la citada plaça. En el futur, aquest túnel donarà servei a l'L4, tot i que s'utilitzarà inicialment per l'L9, ha informat la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
Cap a la tardor, es tornarà a reobrir el tram del carrer d'Olesa de la plaça de les Havaneres afectat per aquestes obres, tot i que els treballs hi continuaran. Més endavant aquest pou servirà també per realitzar treballs de manteniment de la tuneladora que actualment perfora en paral·lel el túnel de l'L9 al costat muntanya des del macropou d'Onze de Setembre en direcció a Sagrera Meridiana.
Un cop desmuntada la tuneladora, la màquina es traslladarà al pou des d'on ha de perforar el tram de la L9 de la Zona Franca comprès entre Motors i Provençana.
12/05/2008 - 12:57h
------------------------------------------
Tallaran el trànsit a la plaça de les Havaneres per les obres de la L9 del metro
LAMALLA.NET
El carrer Olesa de Barcelona serà tallat al trànsit de vehicles a partir de dimecres 14 de maig per les obres de construcció de la línia L9 del metro, segons ha informat la Generalitat. El tall afectarà aquest carrer a l'alçada de la plaça de les Havaneres, entre els carrers de Campo Florido i Jordi de Sant Jordi del barri del Congrès.
Per garantir els desplaçaments en aquest punt se senyalitzarà un itinerari alternatiu que passarà pels carrers Biscaia i Juan de Garay. La línia d'autobús L-20 es desviarà també per aquests carrers i la parada situada al tram afectat es traslladarà al carrer de Felip II. Paral·lelament, el carrer de Felip II continuarà tallat fins a principis del 2009, entre l'avinguda Meridiana i el carrer de Juan de Garay, per les obres de construcció de la nova estació de Felip II Sagrera-Meridiana de l'L9. Així, els vehicles podran desviar-se, com fins ara, pel carrer de Sant Antoni Maria Claret, el carrer d'Espronceda i el carrer de Juan de Garay, per enllaçar un altre cop amb el carrer de Felip II.
El tall de circulació de la plaça de les Havaneres permetrà executar els treballs previs necessaris en el terreny abans de l'arribada de la tuneladora al pou d'extracció de la citada plaça. En el futur, aquest túnel donarà servei a l'L4, tot i que s'utilitzarà inicialment per l'L9, ha informat la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.
Cap a la tardor, es tornarà a reobrir el tram del carrer d'Olesa de la plaça de les Havaneres afectat per aquestes obres, tot i que els treballs hi continuaran. Més endavant aquest pou servirà també per realitzar treballs de manteniment de la tuneladora que actualment perfora en paral·lel el túnel de l'L9 al costat muntanya des del macropou d'Onze de Setembre en direcció a Sagrera Meridiana.
Un cop desmuntada la tuneladora, la màquina es traslladarà al pou des d'on ha de perforar el tram de la L9 de la Zona Franca comprès entre Motors i Provençana.
12/05/2008 - 12:57h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Seguiment de les obres de la L9
On són les dues tuneladores que van sortir de Sagrera-Meridiana? I la del Prat?,