Page 26 of 26

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Wednesday 04/01/2023 22:24
by jgomezs
Interessant, jo no n'he vist d'aquests. Ja donen prou capacitat?

I un altre problema del Prat ara que recordo. No he trobat gaires aeroports on l'avió passi tanta estona fent taxi abans de sortir. Si vas a Mallorca no sé si passes més temps a l'aire o donant voltes a l'aeroport sobre rodes.

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Thursday 05/01/2023 9:23
by davida
El meu darrrer Barcelona a Mallorca va pasar mes temps rodant per pista que a l'aire

Pero depen del dia
Exemple : https://flightaware.com/live/flight/VLG ... /LEBL/LEPA
Temps total: 50min. Temp rodant a terra 19min Vol 31min

Sistemes de control més respectuosos

Posted: Thursday 05/01/2023 11:19
by Guigui
jgomezs wrote: Wednesday 04/01/2023 22:24 Interessant, jo no n'he vist d'aquests. Ja donen prou capacitat?
Al cortijo d'Aena, efectivament, no n'hi ha. Almenys fora de Madrid, on ja fa molt temps que no passo i, per tant, ara mateix no sé dir com ho tenen.

Però a molts aeroports europeus de mides ben diverses en tenen. L'espera és si fa no fa igual com a Barcelona, però sense la sensació de ser-hi tractat com bestiar. I la capacitat depèn de quantes línies s'hi posin.

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Sunday 15/01/2023 23:41
by Javi M
Guigui wrote: Thursday 05/01/2023 11:19
jgomezs wrote: Wednesday 04/01/2023 22:24 Interessant, jo no n'he vist d'aquests. Ja donen prou capacitat?
Al cortijo d'Aena, efectivament, no n'hi ha. Almenys fora de Madrid, on ja fa molt temps que no passo i, per tant, ara mateix no sé dir com ho tenen.

Però a molts aeroports europeus de mides ben diverses en tenen. L'espera és si fa no fa igual com a Barcelona, però sense la sensació de ser-hi tractat com bestiar. I la capacitat depèn de quantes línies s'hi posin.
A la T2 mateix, hi ha aquest sistema que comentes. Inexplicable que hagi arribat abans a la T2 que a la T1, però.

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Monday 16/01/2023 14:48
by 122-042-132
Passejos per les pistes, fent el taxi, tant en l'enlairament com a l'aterratge, és força frequent en els grans aeroports, aneu a Frankfurt o Schipol, i encaar més al grans aeroporst americans, Dulles a Washington, o al d'Atlanta, Chicago, Los Angeles, i d'altres; et passes estona i estona per arribar al teu finger, o per sortir-ne i fins l'enlairament. Salut!

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Thursday 16/03/2023 16:49
by jaezcurra
L'aeroport del Prat afronta la temporada d'estiu amb menys places
Les aerolínies oferiran 37,2 milions de seients (-7%)
Redacció - VIA Empresa | Barcelona. 16 de març de 2023 13:18
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 0_102.html

Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans

Posted: Monday 10/04/2023 16:39
by 122-042-132

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Saturday 27/05/2023 0:41
by jaezcurra
DHL Express obrirà el seu nou hub internacional de transport urgent al Prat durant el 2025
La companyia ha invertit 80 milions d'euros i situa Barcelona com a ubicació clau en el transport internacional de paqueteria urgent
Redacció VIA Empresa | Barcelona. 26 de maig de 2023 11:15
https://www.viaempresa.cat/empresa/dhl- ... 4_102.html

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Saturday 15/07/2023 8:07
by jaezcurra
L'aventura d'aconseguir més vols intercontinentals per a Catalunya
L'Aeroport del Prat té una gran xarxa de vols domèstics i europeus, mentre lluita a l"Europa League" de les connexions internacionals lluny del domini de Londres, Amsterdam, París i Frankfurt
Gemma Fontseca | Periodista | Barcelona. 15 de juliol de 2023 05:30
https://www.viaempresa.cat/economia/vol ... 3_102.html

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Friday 21/07/2023 12:54
by jaezcurra
L’Aeroport del Prat mira a Àsia
La instal·lació catalana assolirà, aquest 2023, el mateix nombre de connexions amb Àsia que abans de la pandèmia.
bcnairportnews
https://bcnairportnews.medium.com/laero ... 5ddd0d069d

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Friday 21/07/2023 17:58
by Barceloní
jaezcurra wrote: Saturday 15/07/2023 8:07 L'aventura d'aconseguir més vols intercontinentals per a Catalunya
L'Aeroport del Prat té una gran xarxa de vols domèstics i europeus, mentre lluita a l"Europa League" de les connexions internacionals lluny del domini de Londres, Amsterdam, París i Frankfurt
Gemma Fontseca | Periodista | Barcelona. 15 de juliol de 2023 05:30
https://www.viaempresa.cat/economia/vol ... 3_102.html
Evidentment que El Prat està lluny de Londres, Amsterdam, París o Frankfurt, per la senzilla raó de que aquests aeroports són la base d'operacions de British Airways, KLM, Air France i Lufthansa.
No vull per a Barcelona un aeroport gegant amb vols directes a Denver, Chengdu o Nova Delhi. Vull un bon aeroport, proporcionat amb la ciutat i adequat al territori, amb bones connexions ferroviàries i coordinat amb Reus i Girona per tal d'oferir el millor servei.

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Sunday 17/12/2023 10:30
by jaezcurra
L’AEROPORT DE BARCELONA SUPERA PER PRIMER COP LES XIFRES DE 2019
El Prat ha tancat novembre amb 3,8 milions de passatgers. La seva nova directora, Eva Valenzuela, ens explica els tres grans objectius d'Aena per a la infraestructura barcelonina
JAVIER ORTEGA FIGUEIRAL | 13 DEC 2023
https://www.thenewbarcelonapost.com/ca/ ... s-de-2019/

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Wednesday 17/01/2024 18:01
by jaezcurra
Vueling és l'aerolínia 'low cost' més puntual de l'aeroport de Barcelona
Aquesta és una de les principals conclusions d'un informe d'una consultora
Redacció VIA Empresa | Barcelona. 17 de gener de 2024 12:21
https://www.viaempresa.cat/empresa/vuel ... 4_102.html

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Friday 19/01/2024 0:46
by jaezcurra
El 75% dels passatgers de l'aeroport del Prat utilitzen companyies de baix cost
Aquesta xifra representa un increment de deu punts per sobre de la mitjana estatal
ACN | Redacció VIA Empresa | Barcelona. 18 de gener de 2024 09:14
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 9_102.html

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Tuesday 20/02/2024 18:27
by jaezcurra
Més d’un milió de passatgers que volen de Barcelona a Àsia han de fer escala
Els usuaris del Prat obligats a passar per un o més aeroports interposats han augmentat un 130%
JOSEP MARIA CASAS | BARCELONA. DIMARTS, 20 DE FEBRER DE 2024. 05:30 | ACTUALITZAT: DIMARTS, 20 DE FEBRER DE 2024. 09:19
https://www.elnacional.cat/oneconomia/c ... 5_102.html

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Wednesday 21/02/2024 8:41
by jaezcurra
El transport de mercaderies, una assignatura pendent per a l’Aeroport del Prat
La manca de rutes aèries amb Àsia estanca el transport de mercaderies, que està un 11,5% per sota de 2019
MARIA TERESA COCA | BARCELONA. DIMECRES, 21 DE FEBRER DE 2024. 05:30
https://www.elnacional.cat/oneconomia/c ... 4_102.html

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Posted: Sunday 25/02/2024 10:40
by jaezcurra
TÒQUIO, SHANGHAI, LIMA I DELHI, LES RUTES AÈRIES PRIORITÀRIES QUE ANHELA GUANYAR BARCELONA
La ciutat japonesa representa un mercat clau que mai ha tingut vol directe des de la capital catalana, mentre que a la resta de destins s'hi va deixar de volar amb la pandèmia i, per ara, no s'han recuperat
ANNA BADIA LÓPEZ | 21 FEB 2024
https://www.thenewbarcelonapost.com/ca/ ... barcelona/