Podem afegir la nova llançadera al Prat? a aquest pas arribaran a fer-se al mateix tempsEl Maño amañado wrote:Respecte a lo que es farà o no a la futura estació de la Sagrera-AVE, jo penso que per treure-li més partir, a més de fer-la intermodal (que tinguin terminal o parada les línies d'autobusos interubans catalanes), també s'hauria d'introduir les línies de busos d'ambit nacional i internacional (les que paren a l'estació del Nord, vamos...). El que proposo és que es faci com a Saragossa, on antigament els busos paraven a l'obsoleta estació de Passeig Mª Agustín (Puerta del Carmen) i amb la construcció de l'estació del AVE a les Delicias, doncs s'ha traslladat totes les línies (incloent les d'àmbit regional aragonès) a Delicias i actualment es nota moltíssim aquest canvi, ja que ha sigut una millora com Déu mana.
Doncs, partint d'aquesta idea, trec a la conclusió que la millor opció seria fer passar tots els serveis de busos de l'estació del Nord a aquesta futura estació intermodal de la Sagrera-AVE. A més... Tot són avantatges! Amb lo que costa sortir/entrar de l'Estació del Nord per arribar/vindre a/de Martorell (AP-7), es faria molt més còmode, més fluid i sobre tot, més ràpid si anés a la Sagrera des del peatge de Martorell per la B-30/AP-7 (lo que seria Rubí, St. Cugat, UAB), agafés la C-58 (carril Bus-VAO) i entrés per la Meridiana. Una altra alternativa seria seguir per la C-58, agafar Ronda Litoral i sortir per la 29 (Rbla. Guipúscoa).
Un altre punt a tenir en compte és que l'estació del Nord s'està quedant obsoleta, les coses com són. Si es posés tot a la Sagrera, passaria com a Madrid amb Atocha y Chamartín (en cas nostre, Sants i Sagrera). És més, seria el mateix que va passar amb l'estació de Saragossa (l'anomenada anteriorment). Per entrar, maniobrar dins d'ella i sortir era tot un caos! No de manera tan exagerada també es veu a l'estació del Nord. Al fer l'estació de busos nova a la Sagrera, la circulació d'entrada i sortida seria més directa i sense complicacions.
I el tercer punt fort que trobo seria els desplaçaments que es podrien fer des de la Sagrera cap a la resta de la ciutat i perifèries. Allà tindríem:
- Metro: L4, L9/L10.
- Bus (per ara): 34, H8?, V29, V31, N9 i qui sap quines línies posaran en un futur.
- Rodalies: R1, R2. En aquí, penso que la R2 Sud començarà a la Sagrera (com feia fins a principis del '09, però a St. Andreu Comtal)
- Renfe: Línies de Mitja Distància, LD i AVE (i fronterís, no ho oblidem).
- Busos interubans (comarcals, autonòmics, nacionals i internacionals).
I bé, per ara seria tot això que comento. Si em ve al cap qualsevol altre idea o proposta, ja la publicaré per aquí.
Estació de Sagrera-TAV
Re: Estació de Sagrera-TAV
Re: Estació de Sagrera-TAV
I a poder ser, també una molt bona connexió amb l'estació de la Sagrera-Meridianaortegote wrote:Podem afegir la nova llançadera al Prat? a aquest pas arribaran a fer-se al mateix tempsEl Maño amañado wrote:Respecte a lo que es farà o no a la futura estació de la Sagrera-AVE, jo penso que per treure-li més partir, a més de fer-la intermodal (que tinguin terminal o parada les línies d'autobusos interubans catalanes), també s'hauria d'introduir les línies de busos d'ambit nacional i internacional (les que paren a l'estació del Nord, vamos...). El que proposo és que es faci com a Saragossa, on antigament els busos paraven a l'obsoleta estació de Passeig Mª Agustín (Puerta del Carmen) i amb la construcció de l'estació del AVE a les Delicias, doncs s'ha traslladat totes les línies (incloent les d'àmbit regional aragonès) a Delicias i actualment es nota moltíssim aquest canvi, ja que ha sigut una millora com Déu mana.
Doncs, partint d'aquesta idea, trec a la conclusió que la millor opció seria fer passar tots els serveis de busos de l'estació del Nord a aquesta futura estació intermodal de la Sagrera-AVE. A més... Tot són avantatges! Amb lo que costa sortir/entrar de l'Estació del Nord per arribar/vindre a/de Martorell (AP-7), es faria molt més còmode, més fluid i sobre tot, més ràpid si anés a la Sagrera des del peatge de Martorell per la B-30/AP-7 (lo que seria Rubí, St. Cugat, UAB), agafés la C-58 (carril Bus-VAO) i entrés per la Meridiana. Una altra alternativa seria seguir per la C-58, agafar Ronda Litoral i sortir per la 29 (Rbla. Guipúscoa).
Un altre punt a tenir en compte és que l'estació del Nord s'està quedant obsoleta, les coses com són. Si es posés tot a la Sagrera, passaria com a Madrid amb Atocha y Chamartín (en cas nostre, Sants i Sagrera). És més, seria el mateix que va passar amb l'estació de Saragossa (l'anomenada anteriorment). Per entrar, maniobrar dins d'ella i sortir era tot un caos! No de manera tan exagerada també es veu a l'estació del Nord. Al fer l'estació de busos nova a la Sagrera, la circulació d'entrada i sortida seria més directa i sense complicacions.
I el tercer punt fort que trobo seria els desplaçaments que es podrien fer des de la Sagrera cap a la resta de la ciutat i perifèries. Allà tindríem:
- Metro: L4, L9/L10.
- Bus (per ara): 34, H8?, V29, V31, N9 i qui sap quines línies posaran en un futur.
- Rodalies: R1, R2. En aquí, penso que la R2 Sud començarà a la Sagrera (com feia fins a principis del '09, però a St. Andreu Comtal)
- Renfe: Línies de Mitja Distància, LD i AVE (i fronterís, no ho oblidem).
- Busos interubans (comarcals, autonòmics, nacionals i internacionals).
I bé, per ara seria tot això que comento. Si em ve al cap qualsevol altre idea o proposta, ja la publicaré per aquí.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Si posem tants serveis a una sola estació farem el mateix que ha passat a Sants: saturar-la. Una ciutat com Barcelona (bé, una Àrea Metropolitana com BCN) convé que tingui els punts de transport descentralitzats. Perquè, si no, pot ser el caos.
Ens hem passat anys criticant que tots els trens passen per Sants, que si col·lapse, que si embut, que si coll d'ampolla,... I ara voler fer el mateix amb la Sagrera pot portar a la mateixa situació amb el temps.
A més, tinc entès que els TAVs que parin a Sants no ho faran a La Sagrera i viceversa (per evitar dues parades a la ciutat) i això li treu motiu de centralització de tants serveis. Per cert, un tema que no s'ha tocat al fòrum, ja que tothom dóna per fet que tots els TAVs faran doble parada i no sembla que sigui així.
Per tant, un sistema amb 3 grans estacions (Sagrera, Sants i França), diverses estacions de bus interurbà (BCN Nord, Sagrera, F. i Puig, Sants ¿i Z. Univ.?) amb uns serveis de trens i bus ben distribuïts pot evitar col·lapses a una AMB tant demandada de transport.
Ens hem passat anys criticant que tots els trens passen per Sants, que si col·lapse, que si embut, que si coll d'ampolla,... I ara voler fer el mateix amb la Sagrera pot portar a la mateixa situació amb el temps.
A més, tinc entès que els TAVs que parin a Sants no ho faran a La Sagrera i viceversa (per evitar dues parades a la ciutat) i això li treu motiu de centralització de tants serveis. Per cert, un tema que no s'ha tocat al fòrum, ja que tothom dóna per fet que tots els TAVs faran doble parada i no sembla que sigui així.
Per tant, un sistema amb 3 grans estacions (Sagrera, Sants i França), diverses estacions de bus interurbà (BCN Nord, Sagrera, F. i Puig, Sants ¿i Z. Univ.?) amb uns serveis de trens i bus ben distribuïts pot evitar col·lapses a una AMB tant demandada de transport.
Salvem l'Estació de França!
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Estació de Sagrera-TAV
ai carai!... No fotis que no tots els trens faran les dues parades a Barcelona? Amb lo bé que m'aniria agafar l'ave a 100 metres de casa meva, perquè és així, visquent a Fluvià - Huelva, l'estació em quedaria al costat mateix, i anar a Saragossa del tirón. Pero ja veig que no...m.h.t. wrote:Si posem tants serveis a una sola estació farem el mateix que ha passat a Sants: saturar-la. Una ciutat com Barcelona (bé, una Àrea Metropolitana com BCN) convé que tingui els punts de transport descentralitzats. Perquè, si no, pot ser el caos.
Ens hem passat anys criticant que tots els trens passen per Sants, que si col·lapse, que si embut, que si coll d'ampolla,... I ara voler fer el mateix amb la Sagrera pot portar a la mateixa situació amb el temps.
A més, tinc entès que els TAVs que parin a Sants no ho faran a La Sagrera i viceversa (per evitar dues parades a la ciutat) i això li treu motiu de centralització de tants serveis. Per cert, un tema que no s'ha tocat al fòrum, ja que tothom dóna per fet que tots els TAVs faran doble parada i no sembla que sigui així.
Per tant, un sistema amb 3 grans estacions (Sagrera, Sants i França), diverses estacions de bus interurbà (BCN Nord, Sagrera, F. i Puig, Sants ¿i Z. Univ.?) amb uns serveis de trens i bus ben distribuïts pot evitar col·lapses a una AMB tant demandada de transport.
I lo de França com a tercera estació de grans prestacions... No sé jo... Per mi França, des de que va donar el bajón quan només paraven serveis regionals, ja em molesta, malgrat que sempre ve bé quan hi ha alguna anomalia, talls pel centre de Barcelona i coses de l'estil. Pero, collons... Tot lo que sigui una estació terminal i no passant, per mi és un error en quan a mobilitat. Fixa't, el que vol anar de Barcelona a Murcia s'ha de menjar dues estacions terminals, amb el temps que implica, parar, canvi de cabina i donar la volta per tornar a agafar el camí. Passa una cosa igual (encara que temporalment) a Lleó. No em comparis com era abans a com és ara...
Re: Estació de Sagrera-TAV
Evidentment que faran les dues parades a Barcelona, qualsevol altra cosa seria absurda. M'agradaria saber d'on ho ha tret el senyor m.h.t...
Re: Estació de Sagrera-TAV
En teoria Sants no tenia que ser estacion del AVE (ni debio entrar por donde entra) y cuando se planteo hacer parar los AVE en Sants se decia que seria un nivel por debajo del actual para separar el AVE del tren convencional sin quitar vias, pero ya sabemos como llego.Granolleri wrote:Evidentment que faran les dues parades a Barcelona, qualsevol altra cosa seria absurda. M'agradaria saber d'on ho ha tret el senyor m.h.t...
Sagrera hiba a ser la Gran estacion de Barcelona donde pararian TODOS los Trenes y cuando digo TODOS es TODOS, yo aveces no entiendo si es que no hay memoria o es que Yo leo cosas que nadie lee, vamos que si habeis leido la revista Via Libre todo lo que digo lo teneis que haber visto, pero repito como siempre en materia de Trenes y mas con el AVE al final no se hace nada como estaba previsto y ultimamente vamos de chapuza en chapuza.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Estació de Sagrera-TAV
Pues eso era lo que yo pensaba, cosa que iba a ser cojonuda para los barrios que hay alreredor de dicha estación. Pero cuando dijeron que la van a hacer más pequeña de lo que estaba proyectado y que luego salió lo de los 80 millones... Ya me vine abajo.ortegote wrote:Sagrera hiba a ser la Gran estacion de Barcelona donde pararian TODOS los Trenes y cuando digo TODOS es TODOS, yo aveces no entiendo si es que no hay memoria o es que Yo leo cosas que nadie lee, vamos que si habeis leido la revista Via Libre todo lo que digo lo teneis que haber visto, pero repito como siempre en materia de Trenes y mas con el AVE al final no se hace nada como estaba previsto y ultimamente vamos de chapuza en chapuza.
Ahora viene la pregunta del millón: Para qué año estará acabada? Yo digo que 2028, después de la Sagrada Familia (fecha puesta en 2026) y de la L9.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Pues tiras mal, maño. Entre otras cosas, (que no digo que sea la panacea de la información), pero si hubieras estado tanto tiempo como muchos de aquí del foro en esa estación terminal que te molesta, habrías contactado con la mayoría de los que saben de esas cosas de adif, y hubieras escuchado varias versiones acerca de cuándo estará acabada. En lo que respecta a materia de transportes, es de lo último que está anotado en los presupuestos, junto con la Torrassa. Aciertas únicamente en que estará acabada después de la Sagrada Família, y te doy un dato más: Antes, mucho mucho antes, verás pasar los trenes en Sant Andreu Comtal en subterráneo antes que La Sagrera TAV sea una realidad. Incluso te diría que la línea 4 de metro ya llegará a La Sagrera Meridiana, y por supuesto, la línea 9 estará acabada, y puede que incluso la 2 ya llegue al Aeroport, con lo cual te ahorras la Renfe porque tendrías línea de metro directa al aeropuerto y coger vuelo a Zaragoza.
Te diré la media que se habla entre los foreros, de las informaciones que nos han llegado: la media entre las distintas versiones de terminación de La Sagrera TAV ronda los 30 años. Si contamos con que tienes cerca de 30 años, cuenta que tengas casi los sesenta y unos cuantos nietos, cuando tu soñada estación esté acabada y en funcionamiento. O al menos pases de los cincuenta. Y muchos, y yo mismo, nos verás saludarte con el bastón en la mano y agitando la boina cuando tu tren salga hacia Zaragoza, si es que para entonces sigues viviendo en Barcelona.
Un saludo
Te diré la media que se habla entre los foreros, de las informaciones que nos han llegado: la media entre las distintas versiones de terminación de La Sagrera TAV ronda los 30 años. Si contamos con que tienes cerca de 30 años, cuenta que tengas casi los sesenta y unos cuantos nietos, cuando tu soñada estación esté acabada y en funcionamiento. O al menos pases de los cincuenta. Y muchos, y yo mismo, nos verás saludarte con el bastón en la mano y agitando la boina cuando tu tren salga hacia Zaragoza, si es que para entonces sigues viviendo en Barcelona.
Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Estació de Sagrera-TAV
ai carai!, macho... Me estás diciendo que (supuestamente) ganándome la vida como maquinista, no podré bajarme en la Sagrera e irme a pata a casa (200 metros) porque la estación no estará todavía hecha?
Hay que j*d*rs*, jajajajaja!
Hay que j*d*rs*, jajajajaja!
Re: Estació de Sagrera-TAV
El senyot m.h.t. ho ha tret d'un programa-debat de BTV (ara Betevé) que es deia BTV+, i van dedicar-hi un de sencer al tema Sagrera i el TAV. Programa que ara ja no hi és al web perquè han tret tots els programes que ja no estan en emissió del nou web.Granolleri wrote:Evidentment que faran les dues parades a Barcelona, qualsevol altra cosa seria absurda. M'agradaria saber d'on ho ha tret el senyor m.h.t...
El cas és que un dels convidats, va afirmar de forma rotunda que els TAVs distribuïran les seves parades entre Sants i Sagrera per evitar fer dues parades a la Ciutat. També van explicar totes les opcions que es van contemplar abans del túnel del TAV (EdF, Sagrera terminal amb inversió de marxa, etc.).
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Hombre, probablemente te tendrás que ir a casa desde el depósito, no desde el andén de la estaciónEl Maño amañado wrote:ai carai!, macho... Me estás diciendo que (supuestamente) ganándome la vida como maquinista, no podré bajarme en la Sagrera e irme a pata a casa (200 metros) porque la estación no estará todavía hecha?
Hay que j*d*rs*, jajajajaja!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Estació de Sagrera-TAV
Hoy en dia puede irse de Can Tunis, Bellvitge o Hospitalet.Fran-Ikarus wrote:Hombre, probablemente te tendrás que ir a casa desde el depósito, no desde el andén de la estaciónEl Maño amañado wrote:ai carai!, macho... Me estás diciendo que (supuestamente) ganándome la vida como maquinista, no podré bajarme en la Sagrera e irme a pata a casa (200 metros) porque la estación no estará todavía hecha?
Hay que j*d*rs*, jajajajaja!
A no ser que por horario final de Turno realizen el cambio en alguna que otra estacion.
Sobre Sagrera es de vergüenza que no se dignen a darle prioridad a la obra y terminar de una vez por todas la estación y ya de paso abrir la de BCN Sant Andreu Comptal.
Yo hay veces que no entiendo ni a los politicos del Gobierno Español por desidia y a los de la Generalitat por aguantar y no meter mas caña con el tema y la sociedad que tambien mira para otro lado con estos temas.
Saludos.
Re: Estació de Sagrera-TAV
https://www.change.org/p/president-de-l ... responsive
Dirigida a President de la Generalitat de Catalunya y 2 otros
Solucions urgents i reals pels greuges ocasionats x les obres enquistades de AVE-Sagrera
Associació Veïnal Sant Andreu Sud Barcelona, España
Són més de deu anys convivint amb una obra faraònica que ningú ha demanat, de la que no s'entreveu el final i que condemna Sant Andreu a innombrables perjudicis, presoners d'un mur que converteix la zona en un cul de sac abocat a l'oblit i l'abandó.
Un cul de sac del que el comerç fuig, amb carrers plens de locals buits i xapes baixades acumulant brutícia, matant la vida i apuntalant la degradació dels nostres carrers i places; una ferida oberta, un mur físic real, sovint tant a prop de les façanes que converteix l'accés a les vivendes en perilloses ratoneres.
Un cul de sac degradat, que arrecerat per l'aïllament i l'invisibilitat, ha esdevingut el perfecte pipi-can, on no cal recollir res perquè ningú ho veu, on no importa degradar portals i façanes amb la corrosió dels orins perque ningú ho veu, on es pot fer tot allò que més amunt no farien perque la manca de vida, l'aïllament i l'invisibilitat conviden a l'incivisme.
Un cul de sac invisible, ideal per reunir adolescents i joves als que l'aïllament facilita i la degradació fa creure que es lícit muntar festes, escampar escombraries o pixar als portals.
Un cul de sac tant aprop i tant lluny de la Verneda; que on abans tenia ponts, avuí té incomunicació; una ferida oberta, un mur físic real que dificulta in extremis i en masses ocasions les tasques dels serveis d'emergència augmentant greument el seu temps de resposta posant conseqüentment vides en perill; una incomunicació provisional que ha esdevingut injusta e intolerablement perpètua.
Un cul de sac on qualsevol actuació, sigui de millora o pal·liativa, resta inexorablement supeditada a "quan finalitzin les obres"; Fet que, èssent optimistes, que pot trigar, una altra dècada?
Un cul de sac envoltat per una obra pública abandonada sense manteniment ni vigilància, acumulant escombraries i brutícia, aigües estancades que esdevenen hàbitat de plagues de mosquits atemporals, matolls creixent sense control i colònies d'animals assilvestrats que viuen, orinen i defequen, rosegadors que fan incursions als nostres carrers en busca de menjar, assentaments de persones que hi malviuen amb tot el que aquests assentaments acaben implicant.
Un cul de sac oblidat, abandonat, mort, degradat, aïllat, invisible, incomunicat, menystingut, maltractat.
Després de més d'una dècada de paciència davant el greuge, el veïnat ha dit prou.
Ha dit recuperem Sant Andreu, segrestat pel Capital, per les persones.
Ha dit dignifiquem els nostres carrers, la nostra quotidianitat.
Ha preguntat, necessita urgentment Barcelona un gran pulmó? Conforme! Enllestiu el Parc Lineal.
Ha dit no hi ha més marge per la paciència.
Ha dit #NoSomVeïnsDeSegona
Desprès de més d'una dècada de paciència davant el greuge ens sobren els motius per exigir, tant a l'Ajuntament de Barcelona com a la Generalitat de Catalunya, en la mesura de les seves competències a cada administració, que passi a ser prioritari a les seves agendes:
1.- Reclamar a Fomento i ADIF, sense demores burocràtiques i esgotant totes les vies, incloent-hi la judicial si s'escau, la represa immediata de les obres així com la seva finalització en terminis coherents i raonables.
2.- Exigir a qui correspongui, que l'espai delimitat per les tanques d'obra romangui, des de la data i fins a la finalització de l'obra, cuidat, net i vigilat, i en cas de no obtindre adecuada resposta per part de l'ens responsable, trobar la via legal per fer front a la tasca desde l'Administració, reclamant a posteriori els costos a qui sigui oportú.
3.- Aconseguir de manera urgent, i per les vies que calguin, els permisos necessaris per poder actuar al trams on la llosa és enllestida. "Llosa acabada, llosa urbanitzada" ha d'esdevenir urgent i prioritari per tal de revertir, malgrat sigui nomès de manera parcial, el greuge arrossegat desde fa més d'una dècada.
Després de més d'una dècada de paciència davant el greuge, farts de rebre el suport i copets a l'esquena de totes les administracions mentre resten instal·lats en la inacció emparant-se en què les competències són d'un altre, el veïnat ha dit prou. No hi ha més marge per la paciència.
#NoSomVeïnsDeSegona
Esta petición será entregada a:
President de la Generalitat de Catalunya
Ajuntament de Barcelona
Ministerio de Fomento
Dirigida a President de la Generalitat de Catalunya y 2 otros
Solucions urgents i reals pels greuges ocasionats x les obres enquistades de AVE-Sagrera
Associació Veïnal Sant Andreu Sud Barcelona, España
Són més de deu anys convivint amb una obra faraònica que ningú ha demanat, de la que no s'entreveu el final i que condemna Sant Andreu a innombrables perjudicis, presoners d'un mur que converteix la zona en un cul de sac abocat a l'oblit i l'abandó.
Un cul de sac del que el comerç fuig, amb carrers plens de locals buits i xapes baixades acumulant brutícia, matant la vida i apuntalant la degradació dels nostres carrers i places; una ferida oberta, un mur físic real, sovint tant a prop de les façanes que converteix l'accés a les vivendes en perilloses ratoneres.
Un cul de sac degradat, que arrecerat per l'aïllament i l'invisibilitat, ha esdevingut el perfecte pipi-can, on no cal recollir res perquè ningú ho veu, on no importa degradar portals i façanes amb la corrosió dels orins perque ningú ho veu, on es pot fer tot allò que més amunt no farien perque la manca de vida, l'aïllament i l'invisibilitat conviden a l'incivisme.
Un cul de sac invisible, ideal per reunir adolescents i joves als que l'aïllament facilita i la degradació fa creure que es lícit muntar festes, escampar escombraries o pixar als portals.
Un cul de sac tant aprop i tant lluny de la Verneda; que on abans tenia ponts, avuí té incomunicació; una ferida oberta, un mur físic real que dificulta in extremis i en masses ocasions les tasques dels serveis d'emergència augmentant greument el seu temps de resposta posant conseqüentment vides en perill; una incomunicació provisional que ha esdevingut injusta e intolerablement perpètua.
Un cul de sac on qualsevol actuació, sigui de millora o pal·liativa, resta inexorablement supeditada a "quan finalitzin les obres"; Fet que, èssent optimistes, que pot trigar, una altra dècada?
Un cul de sac envoltat per una obra pública abandonada sense manteniment ni vigilància, acumulant escombraries i brutícia, aigües estancades que esdevenen hàbitat de plagues de mosquits atemporals, matolls creixent sense control i colònies d'animals assilvestrats que viuen, orinen i defequen, rosegadors que fan incursions als nostres carrers en busca de menjar, assentaments de persones que hi malviuen amb tot el que aquests assentaments acaben implicant.
Un cul de sac oblidat, abandonat, mort, degradat, aïllat, invisible, incomunicat, menystingut, maltractat.
Després de més d'una dècada de paciència davant el greuge, el veïnat ha dit prou.
Ha dit recuperem Sant Andreu, segrestat pel Capital, per les persones.
Ha dit dignifiquem els nostres carrers, la nostra quotidianitat.
Ha preguntat, necessita urgentment Barcelona un gran pulmó? Conforme! Enllestiu el Parc Lineal.
Ha dit no hi ha més marge per la paciència.
Ha dit #NoSomVeïnsDeSegona
Desprès de més d'una dècada de paciència davant el greuge ens sobren els motius per exigir, tant a l'Ajuntament de Barcelona com a la Generalitat de Catalunya, en la mesura de les seves competències a cada administració, que passi a ser prioritari a les seves agendes:
1.- Reclamar a Fomento i ADIF, sense demores burocràtiques i esgotant totes les vies, incloent-hi la judicial si s'escau, la represa immediata de les obres així com la seva finalització en terminis coherents i raonables.
2.- Exigir a qui correspongui, que l'espai delimitat per les tanques d'obra romangui, des de la data i fins a la finalització de l'obra, cuidat, net i vigilat, i en cas de no obtindre adecuada resposta per part de l'ens responsable, trobar la via legal per fer front a la tasca desde l'Administració, reclamant a posteriori els costos a qui sigui oportú.
3.- Aconseguir de manera urgent, i per les vies que calguin, els permisos necessaris per poder actuar al trams on la llosa és enllestida. "Llosa acabada, llosa urbanitzada" ha d'esdevenir urgent i prioritari per tal de revertir, malgrat sigui nomès de manera parcial, el greuge arrossegat desde fa més d'una dècada.
Després de més d'una dècada de paciència davant el greuge, farts de rebre el suport i copets a l'esquena de totes les administracions mentre resten instal·lats en la inacció emparant-se en què les competències són d'un altre, el veïnat ha dit prou. No hi ha més marge per la paciència.
#NoSomVeïnsDeSegona
Esta petición será entregada a:
President de la Generalitat de Catalunya
Ajuntament de Barcelona
Ministerio de Fomento
Re: Estació de Sagrera-TAV
Me alegra que los vecinos se harten y digan lo que piensan, como he dicho arriba unos por no cumplir (estado) otros por hacerse los suecos (Generalitat) las cosas que deberian hacerse se quedan muertas, por lo menos para la gente del barrio la nueva etacion de Sant Andreu deberia estar ya echa y operativa.metring wrote:https://www.change.org/p/president-de-l ... responsive
Dirigida a President de la Generalitat de Catalunya y 2 otros
Solucions urgents i reals pels greuges ocasionats x les obres enquistades de AVE-Sagrera
Associació Veïnal Sant Andreu Sud Barcelona, España
Són més de deu anys convivint amb una obra faraònica que ningú ha demanat, de la que no s'entreveu el final i que condemna Sant Andreu a innombrables perjudicis, presoners d'un mur que converteix la zona en un cul de sac abocat a l'oblit i l'abandó.
Un cul de sac del que el comerç fuig, amb carrers plens de locals buits i xapes baixades acumulant brutícia, matant la vida i apuntalant la degradació dels nostres carrers i places; una ferida oberta, un mur físic real, sovint tant a prop de les façanes que converteix l'accés a les vivendes en perilloses ratoneres.
Un cul de sac degradat, que arrecerat per l'aïllament i l'invisibilitat, ha esdevingut el perfecte pipi-can, on no cal recollir res perquè ningú ho veu, on no importa degradar portals i façanes amb la corrosió dels orins perque ningú ho veu, on es pot fer tot allò que més amunt no farien perque la manca de vida, l'aïllament i l'invisibilitat conviden a l'incivisme.
Un cul de sac invisible, ideal per reunir adolescents i joves als que l'aïllament facilita i la degradació fa creure que es lícit muntar festes, escampar escombraries o pixar als portals.
Un cul de sac tant aprop i tant lluny de la Verneda; que on abans tenia ponts, avuí té incomunicació; una ferida oberta, un mur físic real que dificulta in extremis i en masses ocasions les tasques dels serveis d'emergència augmentant greument el seu temps de resposta posant conseqüentment vides en perill; una incomunicació provisional que ha esdevingut injusta e intolerablement perpètua.
Un cul de sac on qualsevol actuació, sigui de millora o pal·liativa, resta inexorablement supeditada a "quan finalitzin les obres"; Fet que, èssent optimistes, que pot trigar, una altra dècada?
Un cul de sac envoltat per una obra pública abandonada sense manteniment ni vigilància, acumulant escombraries i brutícia, aigües estancades que esdevenen hàbitat de plagues de mosquits atemporals, matolls creixent sense control i colònies d'animals assilvestrats que viuen, orinen i defequen, rosegadors que fan incursions als nostres carrers en busca de menjar, assentaments de persones que hi malviuen amb tot el que aquests assentaments acaben implicant.
Un cul de sac oblidat, abandonat, mort, degradat, aïllat, invisible, incomunicat, menystingut, maltractat.
Després de més d'una dècada de paciència davant el greuge, el veïnat ha dit prou.
Ha dit recuperem Sant Andreu, segrestat pel Capital, per les persones.
Ha dit dignifiquem els nostres carrers, la nostra quotidianitat.
Ha preguntat, necessita urgentment Barcelona un gran pulmó? Conforme! Enllestiu el Parc Lineal.
Ha dit no hi ha més marge per la paciència.
Ha dit #NoSomVeïnsDeSegona
Desprès de més d'una dècada de paciència davant el greuge ens sobren els motius per exigir, tant a l'Ajuntament de Barcelona com a la Generalitat de Catalunya, en la mesura de les seves competències a cada administració, que passi a ser prioritari a les seves agendes:
1.- Reclamar a Fomento i ADIF, sense demores burocràtiques i esgotant totes les vies, incloent-hi la judicial si s'escau, la represa immediata de les obres així com la seva finalització en terminis coherents i raonables.
2.- Exigir a qui correspongui, que l'espai delimitat per les tanques d'obra romangui, des de la data i fins a la finalització de l'obra, cuidat, net i vigilat, i en cas de no obtindre adecuada resposta per part de l'ens responsable, trobar la via legal per fer front a la tasca desde l'Administració, reclamant a posteriori els costos a qui sigui oportú.
3.- Aconseguir de manera urgent, i per les vies que calguin, els permisos necessaris per poder actuar al trams on la llosa és enllestida. "Llosa acabada, llosa urbanitzada" ha d'esdevenir urgent i prioritari per tal de revertir, malgrat sigui nomès de manera parcial, el greuge arrossegat desde fa més d'una dècada.
Després de més d'una dècada de paciència davant el greuge, farts de rebre el suport i copets a l'esquena de totes les administracions mentre resten instal·lats en la inacció emparant-se en què les competències són d'un altre, el veïnat ha dit prou. No hi ha més marge per la paciència.
#NoSomVeïnsDeSegona
Esta petición será entregada a:
President de la Generalitat de Catalunya
Ajuntament de Barcelona
Ministerio de Fomento
Hasta si les da por cortar vias lo entenderia, por que prometer una obra y dejarla a medias es Vergonzoso.
Saludos.
Re: Estació de Sagrera-TAV
Rajoy se olvida de la estación de La Sagrera
La visita del presidente del Gobierno a Barcelona no ha traído novedades sobre las obras, que llevan tres años paralizadas.
http://www.metropoliabierta.com/el-puls ... 8_102.html
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Estació de Sagrera-TAV
Article sobre La Sagrera de la Vanguardia.
Respostes de AV Sant Andreu Sud.
Respostes de AV Sant Andreu Sud.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Avui en parlaran
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... ra-5956487
EN EL AYUNTAMIENTO
Colau y el ministro de Fomento se reúnen este jueves en Barcelona
La alcaldesa abordará las obras de la estación de La Sagrera y el problema de la vivienda
EN EL AYUNTAMIENTO
Colau y el ministro de Fomento se reúnen este jueves en Barcelona
La alcaldesa abordará las obras de la estación de La Sagrera y el problema de la vivienda
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
En licitació:
Licitaciones de Adif Alta Velocidad
Número anuncio/expediente: 3.16/20830.0010
PROYECTO CONSTRUCTIVO DE UNA ZONA DE ESTACIONAMIENTO PARA COMPOSICIONES DE ALTA VELOCIDAD EN SANT ANDREU COMTAL. VÍA Y ELECTRIFICACIÓN
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: VARIOS CRITERIOS: OFERTA MÁS VENTAJOSA
Presupuesto de Licitación: 2.187.057,51 Euros
Valor Estimado del Contrato: 2.187.057,51 Euros
Plazo de Ejecución / F.Entrega: 6 meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona
Última modificación: 06/04/2017
Fecha Publicación: 02/03/2016
Ver documentos adjuntos
COMENTARIO : SE HA PROCEDIDO AL APLAZAMIENTO DE LA APERTURA ECONÓMICA DE LAS OFERTAS PREVISTA PARA EL 04/05/2016. LA NUEVA FECHA SE PUBLICARÁ OPORTUNAMENTE
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Estació de Sagrera-TAV
Ja que l'estació segueix en via morta... sembla que l'entorn avançarà una mica, si més no. O això diuen
http://lameva.barcelona.cat/santmarti/c ... la-sagrera
Nou impuls a la urbanització dels entorns de la Sagrera
El Govern municipal ha aprovat el desenvolupament de projectes per avançar en l’àmbit de les actuals obres ferroviàries, a l’espera de la seva finalització definitiva.
L’Ajuntament de Barcelona continua treballant, en el marc de les seves competències, per desencallar la situació de bloqueig de la Sagrera i avançar en la urbanització del seu entorn. Amb aquest objectiu, la Comissió de Govern ha aprovat encarregar a la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat un projecte, valorat en uns 265.000 euros, per revitalitzar la zona i desenvolupar les obres d’urbanització de l’àmbit de la Sagrera.
Concretament, es redactaran els projectes, la direcció d’obra i l’obra d’enderroc de les finques necessàries per obrir el carrer de Josep Estivill, i també l’enderroc dels habitatges dels antics ferroviaris de Renfe situats entre el passeig de Santa Coloma i el carrer-andana de l’estació. Al temps està en tràmit d’enderroc les edificacions entre Baixada de la Sagrera i Gran de la Sagrera.
L’execució d’aquests enderrocs i posteriors urbanitzacions es completen amb la reactivació de les obres del nou col·lector de Prim, que es reprendran abans de l’estiu amb una inversió prevista de 10,5 milions d’euros. Aquest és un dels compromisos acordats entre l’Ajuntament de Barcelona i el govern de l’Estat després de la recent reunió entre l’alcaldessa, Ada Colau, i el ministre de Foment, Íñigo de la Serna.
Altres actuacions en marxa
Paral·lelament, el passat mes de novembre l’Ajuntament de Barcelona ja va anunciar l’impuls a diverses actuacions i millores al voltant de l’estació, que ja estan en procés de licitació i adjudicació:
– Redacció i formulació d’una nova Modificació de Pla General Metropolità (MPGM) al sector de Prim.
– Redacció d’un estudi d’alternatives i del projecte de construcció d’un carril bici en l’àmbit de la Sagrera i Sant Andreu.
– Redacció del projecte de construcció d’un tram del Parc del Camí Comtal i dels carrers situats davant del Triangle Ferroviari.
– Redacció del projecte de construcció d’un tram del Parc del Camí Comtal enfront de la Torre del Fang.
– Planificació i gestió de la implantació de les xarxes de serveis urbans en l’àmbit de la Sagrera.
A banda, la Comissió de Govern també va aprovar una primera partida de 5 milions d’euros per tal de conservar sòl i fer-hi un total de 105 habitatges de protecció.
http://lameva.barcelona.cat/santmarti/c ... la-sagrera
Nou impuls a la urbanització dels entorns de la Sagrera
El Govern municipal ha aprovat el desenvolupament de projectes per avançar en l’àmbit de les actuals obres ferroviàries, a l’espera de la seva finalització definitiva.
L’Ajuntament de Barcelona continua treballant, en el marc de les seves competències, per desencallar la situació de bloqueig de la Sagrera i avançar en la urbanització del seu entorn. Amb aquest objectiu, la Comissió de Govern ha aprovat encarregar a la societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat un projecte, valorat en uns 265.000 euros, per revitalitzar la zona i desenvolupar les obres d’urbanització de l’àmbit de la Sagrera.
Concretament, es redactaran els projectes, la direcció d’obra i l’obra d’enderroc de les finques necessàries per obrir el carrer de Josep Estivill, i també l’enderroc dels habitatges dels antics ferroviaris de Renfe situats entre el passeig de Santa Coloma i el carrer-andana de l’estació. Al temps està en tràmit d’enderroc les edificacions entre Baixada de la Sagrera i Gran de la Sagrera.
L’execució d’aquests enderrocs i posteriors urbanitzacions es completen amb la reactivació de les obres del nou col·lector de Prim, que es reprendran abans de l’estiu amb una inversió prevista de 10,5 milions d’euros. Aquest és un dels compromisos acordats entre l’Ajuntament de Barcelona i el govern de l’Estat després de la recent reunió entre l’alcaldessa, Ada Colau, i el ministre de Foment, Íñigo de la Serna.
Altres actuacions en marxa
Paral·lelament, el passat mes de novembre l’Ajuntament de Barcelona ja va anunciar l’impuls a diverses actuacions i millores al voltant de l’estació, que ja estan en procés de licitació i adjudicació:
– Redacció i formulació d’una nova Modificació de Pla General Metropolità (MPGM) al sector de Prim.
– Redacció d’un estudi d’alternatives i del projecte de construcció d’un carril bici en l’àmbit de la Sagrera i Sant Andreu.
– Redacció del projecte de construcció d’un tram del Parc del Camí Comtal i dels carrers situats davant del Triangle Ferroviari.
– Redacció del projecte de construcció d’un tram del Parc del Camí Comtal enfront de la Torre del Fang.
– Planificació i gestió de la implantació de les xarxes de serveis urbans en l’àmbit de la Sagrera.
A banda, la Comissió de Govern també va aprovar una primera partida de 5 milions d’euros per tal de conservar sòl i fer-hi un total de 105 habitatges de protecció.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Estació de Sagrera-TAV
S'anuncia que es reprendran les obres de La Sagrera.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.